POGODA

Reklama

Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [26.09.2017, 09:38:58] • Polska

Ile zarabiają YouTuberzy? – raport agencji GetHero i portalu APYnews

Ile zarabiają YouTuberzy? – raport agencji GetHero i portalu APYnews

fot. Organizator

Od 1,5 tys. zł do niemal 30 tys. zł zarabiają średnio YouTuberzy na jednorazowej współpracy z marką (choć zdarzają się także współprace wyceniane na ponad 100 tys. zł), a zarobki z subskrybcji najpopularniejszych polskich twórców YouTube sięgają niemal 30 tys. złotych miesięcznie - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję GetHero i portal APYnews. Najpopularniejszą kategorią tematyczną wśród polskich YouTuberów jest gaming. Najczęściej deklarowanym źródłem zarobku są przychody z reklam AdSense – aż 96 procent ankietowanych YouTuberów udzieliło takiej odpowiedzi. Twórcy zarabiają także na: branded contencie, eventach, streamach czy własnych sklepach. Aż 73 proc. przebadanych YouTuberów współpracuje komercyjnie z markami (marketerami).

Twórcy raportu – agencja GetHero i portal APYnews (www.apynews.pl), przebadali pulę 104 twórców działających na YouTube, reprezentujących różne typy kanałów i prezentujący różne treści wideo. Najpopularniejszą tematyką, którą zajmują się YouTuberzy, jest według tego badania gaming – blisko połowa z naszych badanych zajmuje się właśnie tym działem. Bardzo podobne wyniki uzyskują lifestyle i rozrywka – kolejno 29 i 24 procent respondentów reprezentuje takie typy kanałów. Najwięcej, bo po 24 procent treści występujących na badanych kanałach, stanowią gameplay'e oraz vlogi. Wśród popularnego kontentu można także wyróżnić Q&A, jak również unboxingi.

- Jednym z ciekawszych zestawień w raporcie są bez wątpienia zarobki twórców YouTube. Jak wynika z deklaracji ankietowanych YouTuberów, różnica pomiędzy najniższymi a najwyższymi średnimi zarobkami za jednorazową współpracę z marką może być bardzo duża. Dzięki kampanii twórca jest w stanie średnio zarobić od 1 475 złotych (średnia wartość zarobku określanego w badaniu jako minimalny za jednorazową współpracę), najwięcej zaś 29 287 złotych (średnia wartość z wycen podawanych jako maksymalne), aczkolwiek należy pamiętać, że kwoty za jednorazową współpracę wynoszą nieraz nawet ponad 100 tysięcy złotych – mówi Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu agencji GetHero.

Autorzy raportu sprawdzili również jak wygląda kwestia subskrybcje-zarobek. Co do zasady wyniki raczej nie stano-wią zaskoczenia – im więcej twórca ma subskrybentów, tym więcej zarabia miesięcznie. Dla mniejszych twórców (do 250 tysięcy subskrypcji) są to kwoty rzędu 3,7-4,5 tysiąca złotych miesięcznie, dla największych zaś (od 500 tysięcy subskrypcji): 13-27 tysięcy złotych.

Ciekawie prezentują się wyniki w tabeli przedstawiającej przedziały miesięcznych zarobków twórców. Tu także wyniki są bardzo skrajne. Zdecydowana większość - aż 82 procent badanych - zadeklarowało, że miesięcznie zarabia średnio od 1 do 10 tysięcy złotych, w tym 53 proc. deklaruje przedział 1-5 tys. zł, a 29 proc. przedział 5 -10 tys. zł. Tych najlepiej zarabiających (powyżej 10 tys. zł, w przedziałach 10-25 tys. zł, 25-50 tys. zł i 50-100 tys. zł) jest z kolei jedynie 18 procent. 1 procent badanych zadeklarowało, że nie zarabia w ogóle poza reklamami AdSense (w związku z tym nie zostali uwzględnieni w wykresie). Powyższe dane pozwalają na stwierdzenie, że 20 procent „najbardziej dochodowych” YouTuberów, zarabia więcej niż 80 procent pozostałych.

Ogólnie twórca działający na YouTube (z przebadanej puli) zarabia średnio 9 181 złotych. Dla gamingowców średnią jest 6 625 złotych, dla kanałów z kategorii rozrywka niewiele mniej - 6 500 złotych, najwięcej natomiast zarabiają twórcy z kategorii lifestyle – średnio 13 166 złotych.

Najczęściej deklarowanym źródłem dochodu jest ten z reklam AdSense – aż 96 procent ankietowanych YouTube-rów udzieliło takiej odpowiedzi. Na drugim miejscu uplasował się Branded Content – 75 proc. Twórcy zarabiają także na: eventach, streamach czy własnych sklepach.

Jednocześnie często decydują się na darmową współpracę. Ponad 70 procent badanych potwierdza, że wzięło udział w darmowej kampanii z marką, a jako główny powód YouTuberzy podali współpracę na rzecz celów charytatywnych. Jak wynika z raportu, decydują się oni także na współpracę bez wynagrodzenia, ponieważ temat kampanii jest dla nich bliski lub po prostu lubią daną markę. Warto odnotować też fakt, że 13 procent badanych za powód współpracy, za którą nie dostali pieniędzy, podaje winę swojego managera, bądź po prostu oszustwo.

Wśród YouTuberów bardzo popularny jest również barter - 3/4 ankietowanych potwierdza, że współpracowało na takich zasadach. Tego typu współpracę ma za sobą 65-80 proc. twórców gamingowych, rozrywkowych oraz lifestylowych; jedynie 20-35 procent twórców w ogóle nie współpracuje barterowo.

Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wywiadów telefonicznych i e-mailowych, bezpośrednio z twórcami YouTube. Grupa YouTuberów została wybrana na zasadzie różnorodności w przedziale posiadanych subskrypcji. Twórcy raportu zamierzają powtarzać badanie cyklicznie co rok.

Wszystkie zarobki są podane w kwotach netto.
GetHero (www.gethero.pl) to niezależna polska sieć partnerska YouTube, a jednocześnie agencja kreatywna, współpracująca z influencerami i marketerami.
APYnews (www.apynews.pl) to portal poświęcony szeroko pojętej tematyce YouTube i twórców YouTube.

Paweł Usakowski
ŁubuDubu PR


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Przed zamieszczeniem komentarza zapoznaj się z regulaminem.

 
Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ W niedzielę 22 pażdziernika przeprowadzona zostanie kolejna edycja „15”Złotej Jesieni , biegu zaliczanego do klasyfikacji Międzynarodowej Ligii Biegowej Klubu Biegacza Jogging . Zapisy od 11.00 , start o 12.00 spod szałasu nad Jeziorem Wolgastsee. Trasa wiedzie wokół jeziora ( 4 pętle po 3.750m każda ) . Szczegóły w regulaminie na www.jogging.republika.pl ■
■ Na cmentarzu stanęła tablica smoleńska! ■ Dotyczy utrudnień w ruchu na ul. Białoruskiej w Świnoujściu. W dniach od 17 października 2017 do 2 grudnia 2017 roku, w związku z prowadzonymi pracami drogowymi, wyłączona z ruchu zostaje ul. Białoruska, na odcinku od ulicy Sosnowej do ul. Norweskiej. Dojazd do posesji zostanie zapewniony. ■ We wtorek 17. października 2017 r. o godzinie 18.00 nastąpi próba nowej iluminacji budynku Muzeum Rybołówstwa Morskiego. Zapraszamy mieszkańców i gości, abyśmy wspólnie ocenili i zdecydowali, czy tak właśnie może wyglądać oświetlenie elewacji tego obiektu ■ Czarna teczka Żmurkiewicza wyparowała? W co gra Żmurkiewicz z Agatowską? ■ Na razie nie ma chętnych do budowy parkingu wielopoziomowego w centrum ■ Flota Świnoujście pokonała Białych Sądów 4-1 (2-1) ■ Znaleziono kartę bankomatową banku bgz bnp paribas. Na karcie jest nazwisko pani Sylwi. Właścicielka może się zgłosić po kartę pod numer 884077722 ■ Potrącenie na ulicy Grunwaldzkiej, 69- letni mężczyzna wpadł pod koła samochodu dostawczego ■ Mężczyzna pobił pracownicę MOPR-u! Kobieta trafiła do szpitala! ■ Dostojnie i z gracją, jak przystało na morskiego szlachcica, tuż przed północą z piątku na sobotę żaglowiec „Kapitan Borchardt” pojawił się na wodach świnoujskiego portu. Cumy podjął pracownik Mariny Północnej. „Borchardta" przyprowadził do Świnoujścia jeden z legendarnych kapitanów, który do dziś pełni czynną służbę w polskiej flocie – kpt ż.w. Ziemowit Barański. Zanim wyruszy w dalszą drogę, żaglowiec pozostanie przy kei Mariny Północnej przez najbliższe trzy, może cztery dni ■ W środę, około godziny 17:30 w okolicy skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej z Karsiborską zgubiono telefon samsung galaxy j-3. Znalazca proszony jest o kontakt z numerem telefonu 661 -656-404 ■ Rada Miasta jednogłośnie przyjęła Strategię Realizacji Problemów Społecznych dla miasta Świnoujścia. Strategia obowiązywać będzie w latach 2017 -20126 ■ Prezydent Żmurkiewicz: Między starą promenadą na promenadą na wydmie zamierzamy wybudować jeszcze jeden ciąg spacerowy, tzw. "promenadę słońca". Handlujący dotychczas w tym ciągu beda mogli tam handlować najprawdopodobniej do końca przyszłego sezonu. ■