POGODA

Reklama

Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [17.11.2017, 21:12:06] • Świnoujście

Tesla ze Świnoujścia. Posłuchaj co powiedział nam wynalazca Zygmunt Kiliszewski!

Tesla ze Świnoujścia. Posłuchaj co powiedział nam wynalazca Zygmunt Kiliszewski!

fot. Sławomir Ryfczyński

Zygmunt Kiliszewski to wynalazca i człowiek z ogromną pasają. Jak sam twierdzi, obecnie jest na etapie pracy przy silniku lepszym i wydajniejszym aniżeli silnik tesli.



Pasją konstruktora są silniki spalinowe i elektryczne, prądnice prądu stałego i przemiennego i zmiennego, prądowe sterowniki mocy.

Ale interesuj się też astronomią i kosmologia, oraz fizyką cząstek elementarnych.

My zapraszamy was na reportaż, którego bohaterem jest waśnie Zygmunt Kiliszewski.

Z jego pracami możecie się również zapoznać na jego stronie internetowej www.mojewynalazki.pl

źródło: www.iswinoujscie.pl


Zaktualizowano: Środa [18.04.2018, 17:11:47]

komentarzy: 81, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 81

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [16.10.2018, 11:31:22] • [IP: 176.221.123.**]

cz. II - cd.: 463 W. Rozdzielenie galwaniczne ujemnych potencjałów uzyskano stosując 2 VA transformatory. Do tłumienia napięć wstecznych zastosowano diody transil 1, 5 KE 440A. Podawany kod mechaniczny steruje załączaniem bramek tranzystorów (układ zostanie rozbudowany o odpowiednie urządzenie elektroniczne). Wczoraj poddano sterownik i silnik BLHF-RM nr 1 pierwszemu testowi. Osiągnięto następujące rezultaty: a) f = 35, 677 Hz = 2140, 62 RPM; b) Umax = 20, 54 VAC; c) Urms = 10, 67 V; d) I = 3, 5 A. Oscylogram trójkątny, tj. zgodny z dotychczasowymi ustaleniami. Dane te uzyskano z przewodów sterujących silnikiem 2 - 4 mostka kluczującego nr 2. Układ zasilano prostownikiem 14 VDC, 105 W. Jest to spektakularne doświadczenie, ponieważ bezsprzecznie udowodniono możliwość elektronicznego sterowania nowej generacji silnikiem BLHF-RM! Niebawem testy zostaną poszerzone stosując zasilacz 48 VDC, 650 W. Gratuluję konstruktorom zaprojektowania tak doskonałych półprzewodników mocy i diod transil! Dziękuję za uwagę :)

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [16.10.2018, 11:06:21] • [IP: 176.221.123.**]

Witam Internautów, Naukowców i Konstruktorów. Przerwa wakacyjna trochę spowolniła analizy, konstrukcje i testy z zakresu MHD i sterownika elektronicznego. Jednak odpoczynek w morskim klimacie był potrzebny, aby nabrać sił do dalszej działalności. Dziękuję za udział wszystkim Uczestnikom w Uroczystości 70 - lecia LO im. Adama Mickiewicza w Kleczewie. Było to piękne i wzruszające spotkanie po latach. Dziękuję Przyjaciołom, Sąsiadom i Rodzinie za wspólne pożegnanie mojej Mamy - Ś.P. Zofii. Proszę o modlitwę. Dziękuję Internautom za tak liczne odwiedzanie mojej strony internetowej i Reportażu. Na jednym z serwerów jest zaewidencjonowanych ponad 400 tys. rekordów, a na drugim ponad 917 tys. (po przekroczeniu tej ilości system przestał naliczanie). Od. dn. 24 sierpnia rozpocząłem modułową konstrukcję sterownika do bezszczotkowego, czterofazowego, czterokrokowego silnika bazującego na ustalonej zasadzie" sectio aurea" - BLHF-RM. Urządzeniami wykonawczymi (mocy) są tranzystory IGBT: FS - HGTG 30N60A, 75 A, 600 V,

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [04.06.2018, 20:57:53] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie Internautów - jeszcze przed przerwą wakacyjną postanowiłem wykonać nieskomplikowany silnik magnetohydrodynamiczny (MHD). Przedstawię parametry tego urządzenia: a) powierzchnia poprzeczna czynna: ok. 180 mikrometrów kwadrat.; b) długość powierzchni czynnej: 60 mm; c) U max: 37, 6 V; d) I max: 0, 57 A; e) dwa magnesy neodymowe N - 38 ustawione zgodnie z wektorem N - S - tj. układ jednobiegunowy (p = 1); f) kąt między wektorem indukcji magnetycznej, a wektorem prądu równy 90 stopni; g) odległość między magnesami: 15, 8 mm; h) moc dostarczana do silnika MHD ok. 24, 4 W; i) demonstracja mini odrzutu wody (standardowa) - za pomocą barwinka. Test został nagrany. Jego wyniki można ocenić jako więcej niż dobre. Po przekierunkowaniu odrzutu jego zakres wyniósł ok. 80 mm. W terminie późniejszym, uzyskane dane posłużą do znacznie bardziej zaawansowanej i wydajniejszej konstrukcji. Dziękuję za uwagę :)

Zygmunt Kiliszewski • Piątek [01.06.2018, 22:17:20] • [IP: 176.221.123.**]

Witam ponownie Internautów - w rozwoju i konstrukcji silników plazmowych pojawił się także POLSKI akcent. Jest nim KLIMT (Krypton Large Impulse Thruster - typu Halla) zbudowany w Instytucie Fizyki Plazmy i Laserowej Mikrosyntezy w Warszawie przez dr. Jacka Kurzynę. Na szczególną uwagę zasługuje użyty gaz szlachetny - krypton, który jest dziesięciokrotnie tańszy od ksenonu, ale trudniejszy do zjonizowania. Powierzchnia wyładowania: 10 cm kwadrat., siła ciągu - ok. 20 mN, impuls właściwy - ok. 15 km/s. Serdecznie gratuluję :)

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [28.05.2018, 16:34:33] • [IP: 176.221.123.**]

Cz. III. - Magnetoplasma Rocket). Poddałem go wstępnej analizie. Uważam, że brakuje w nim konstrukcji będącej wynikiem testów i analiz bazujących na ustaleniach plazmy wytworzonej w stellaratorach. Jest ona kilkakrotnie skręcona. W efekcie tego procesu stabilizuje się samoczynnie - zatem elektromagnesy nadprzewodzące nie wymagają tak znacznego prądu zasilania, jak w Tokamaku. Ponadto nie wykorzystano zjawiska Halla do wstępnego podgrzania tzw. zimnej plazmy. Te ustalenia utworzą wydajniejszy energetycznie układ HYBRYDOWY o dużej sprawności - zwiększonym impulsie właściwym podczas podawania mniejszej ilości czynnika/gazu roboczego. Uważam, że te moje przemyślenia warto przeanalizować. W przyszłości dokonamy konstrukcji silnika opartego na zjawisku anihilacji antymaterii. Będziemy mogli oddziaływać bezpośrednio i wybiórczo nie tylko na cząstki elementarne i subatomowe, ale także wchodzić w interakcje z polami grawitacyjnymi i strukturami czasoprzestrzennymi Kosmosu. Pozdrawiam wszystkich bardzo mocno :)

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [28.05.2018, 16:15:44] • [IP: 176.221.123.**]

Cz. II. - polem magnetycznym oddziaływującym poprzecznie do kierunku przepływu prądu. Występuje szybsza jonizacja i bardziej uporządkowany wyrzut jonów. Uzyskuje się zwiększony ciąg kosztem przyśpieszonej erozji wnętrza komory plazmowej; c) ustaleniach fuzji termojądrowej w Tokamaku. Wyrzucana jest plazma wysokotemperaturowa w impulsach - ok. 2 mln st. C, w zakresie prędkości: 10 - 300 km/s - nadająca ciąg. Jej izolacja od ścianek silnika odbywa się standardowo, tj. przy pomocy pola magnetycznego wytwarzanego w elektromagnesach nadprzewodzących. Cały układ silnika jest chłodzony skroplonym gazem roboczym, którym może być wodór. Podgrzewanie i przyśpieszanie plazmy odbywa się stopniowo. Żaden projektowany obecnie silnik plazmowy nie jest w stanie wynieść na orbitę okołoziemską nawet sondy. Przydatność tego typu napędu zauważamy dopiero w kosmosie. Niewielkie, ale ciągłe nadawanie przyspieszenia ma swoją ogromną wartość! Obecny wielki projekt USA z tego zakresu to VASIMR (Variable Specific Impulse

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [28.05.2018, 15:45:32] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie Internautów, Naukowców - szczególnie fizyków i Konstruktorów elektrycznych odrzutowych silników plazmowych. Ten typ napędu jest również w mojej sferze zainteresowań. Jest to bardzo trudna dziedzina wiedzy dlatego chylę czoło przed Światem Nauki. Internautom pokrótce opiszę różnicę między konwencjonalnym silnikiem rakietowym, a plazmowym. Zawiera się ona głównie, co do meritum, w prędkości i masie wyrzucanych gazów lub jonów. Ten pierwszy wytwarza użyteczny - tzw. ciąg w krótkim czasie i znacznej wartości - nawet milionów Niutonów. Jest wykorzystywany do wynoszenia satelitów, sond, itp. w przestrzeń kosmiczną. Odrzutowe silniki plazmowe można podzielić na główne trzy grupy bazujące na: a) przyśpieszaniu jonów w oparciu o efekt elektrostatyczny/różnicy potencjałów siatek umieszczonych na końcowym odcinku emisyjnym (najprostszy, o długim okresie funkcjonowania, ale znikomym ciągu; wykorzystuje się gazy robocze: ksenon, krypton i argon); b) zjawisku Halla - zastąpienie siatek elektrostatycznych

Zygmunt Kiliszewski • Sobota [14.04.2018, 15:38:01] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie wszystkich wielbicieli prac teoretycznych i praktycznych z zakresu elektrotechniki, elektroniki i mechaniki. W związku z zamknięciem platformy" Republika" moja strona internetowa została przeniesiona na inny serwer. Jej aktualna nazwa zmieniła się niewiele, ponieważ jest określona domeną: www.mojewynalazki.pl. Serdecznie zapraszam do analiz nowego Rozdziału III E. Za niedogodności bardzo przepraszam. Ponadto serdecznie dziękuję za obejrzenie reportażu z moją osobą w ilości ponad 360 tys. odsłon!! Pozdrawiam wszystkich bardzo mocno:)

Marcin • Piątek [23.03.2018, 11:34:47] • [IP: 92.42.117.***]

Pan Zygmunt jest niezwykle ciekawą i twórczą osobą, a przy tym bardzo sympatyczną. Jego pasje i zainteresowania są bardzo szerokie. To wartościowy i życzliwy człowiek, który wolny czas spędza na poszerzaniu swoich horyzontów. Życzę aby Pana konstrukcje i prototypy wynalazków znalazły szerokie grono odbiorców i zrewolucjonizowały świat techniki.

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [20.03.2018, 16:16:57] • [IP: 176.221.123.*]

Witam wszystkich Internautów, Naukowców i Konstruktorów. Dzisiaj zarejestrowałem u Notariusza kolejny Rozdział, tj. III E dot. silnika bezszczotkowego BLHF-RM. Oczywiście - tajemnic naukowych i eksperymentalnych nie zdradza się przed publikacją! Jednak mogę uchylić odrobinę" rąbka" tego mojego dzieła:). Specjaliści wiedzą, że wypełnienie funkcji sinus sterownikiem fazowym jest stopniowe. Każdy jej fragment jest stopniowo dodawany, aż do maksymalnego stanu. Tego typu sterowanie posiada zaletę w postaci prostoty konstrukcji urządz. Wadą jest stopniowe" obcinanie" charakterystyki wraz z ujmowaniem mocy. Znacznie wydajniejszy jest układ oparty na PWM (sterowanie szerokością impulsu). Bez względu na wysterowaną moc kształt funkcji sinus jest opisany wzorem bazowym y=rsinalfa. Mimo to doprowadziłem do obrotów synchronicznych, o czym wcześniej pisałem. Oscylogramy uzwojeń fazowych są zbliżone do trapezu równoramiennego:) Całość zaprezentowanych wzorów została potwierdzona tym eksperymentem. Serdecznie pozdrawiam:)

Zygmunt Kiliszewski • Sobota [10.03.2018, 16:22:49] • [IP: 176.221.123.**]

Witam Państwa serdecznie! Długo się nie spotkaliśmy poprzez media naszego Miasta, ponieważ byłem zapracowany następnymi analizami i testami tego mojego BLHF-RM nr 3. Jednak najpierw pragnę podziękować wszystkim Internautom za obejrzenie reportażu z moją osobą - ponad 313 tys. odsłon!! Dziękuję:) Zapraszam również na moją stronę internetową podaną przez Pana Sławka. Dokonałem min. analiz sygnałów/oscylogramów emitowanych przez różnego typu wirniki. Dzisiaj doprowadziłem do synchronicznej rotacji silnika bezszczotkowego nr 3, z jednofazową siecią energetyczną, poprzez 2 trafa: P = 650 W; U wyj. = 96 VAC; sterownik fazowy 4 kW; I rozruchu = 11, 40 A; I pracy = 5, 60 A; I rotacji min = 2, 16 A; I max wydajności transf. = 18, 90 A; Rpm (oscylująca) = 3000 = (50 Hz * 60)/p (p - liczba biegunów). Przedstawionymi dotychczas danymi z testów i obliczeń można stwierdzić, że te moje wszystkie konstrukcje mają prawo bytu nie tylko naukowego, ale również rynkowego. Bardzo się cieszę, że mi się powiodło udowodnić ten pomysł:)

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [15.01.2018, 15:40:43] • [IP: 95.129.228.***]

Witam Internautów! Serdecznie dziękuję za odwiedzenie komunikatorów, w których jestem zarejestrowany, w ilości ponad 200 tys. odsłon :)!!. Oponenci moich innowacji, wcale nie tak liczni, powinni uzbroić się w cierpliwość i rzetelnie dokonać analiz moich licznych publikacji!! Odwzajemnię się Internautom bardzo dobrym rezultatem mojego silnika. Przeprowadziłem dzisiaj test polegający na pomiarze prądu udaru czterech uzwojeń fazowych twornika silnika BLHF-RM nr 3 - w funkcji prądnicowej. Podłączono do przewodów sterujących silnikiem nr 1-3 amperomierz tablicowy/analogowy firmy LUMEL. Natomiast do pary sterującej 2-4 amperomierz multimetra. Uzyskałem bardzo dobry rezultat, ponieważ sumaryczny prąd tego udaru został określony przez zaprezentowane przyrządy pomiarowe na 37 A!! Jest to bardzo dobry rezultat, ponieważ nie stosowano mostków prostowniczych, a silnik posiada małe gabaryty i już wspomniane niedogodności związane z niskim budżetem. Test został nagrany i zostanie również upubliczniony. DZIĘKUJĘ :):):)!

Zygmunt Kiliszewski • Sobota [13.01.2018, 12:52:58] • [IP: 95.129.228.***]

Witam Państwa serdecznie. Ponownie pochwalę się doskonałym wynikiem tego mojego silnika BLHF-RM nr 3. Podłączyłem 4 mostki prostownicze do przewodów sterujących w następujący sposób: mostek pierwszy do: 1-2; mostek drugi: 2-3; mostek trzeci: 3-4; mostek czwarty: 4-1. Możliwe jest również podłączenie 4 mostków prostowniczych w odmienny sposób (wcześniej stosowany), tj: 1-3, 2-4, 1-4 i 3-2. Efekt prądowy jest identyczny. Dokonano próby maksymalnego obciążenia czterech uzwojeń fazowych tego silnika w funkcji prądnicowej. Jest to udar zwarcia prądu wyprostowanego w krótkim czasie, tj. ok. 2 s. Istotne jest, że cienką elektrodą rutylową możnaby spawać przez ok. minutę, podczas wymuszonego chłodzenia czterofazowego generatora. Prąd udaru zwarcia 40 A !!, f = 66, 241 Hz; n = 3974, 46 rpm. Doświadczenie to obrazuje wielką wydajność systemu nawojowego twornika maszyny wirującej w oparciu o zasadę" sectio aurea". Czy można być szczęśliwszym z takich danych? Test został nagrany i zostanie niebawem upubliczniony :) :) :).

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [09.01.2018, 20:41:05] • [IP: 95.129.228.***]

Witam Państwa ponownie. Przeprowadziłem dzisiaj kolejne doświadczenie funkcji prądnicowej silnika BLHF-RM nr 3. Obciążenie stanowiło, już prezentowane przeze mnie, 16 żarówek H - 4, 60 W każda w układzie dwóch gałęzi. Zmierzyłem amperomierzem tablicowym analogowym wartość udaru prądowego sterownika fazowego 4 kW i szlifierki kątowej 2, 1 kW. Triak tego urządzenia został otwarty w czasie ok. 1 s. Prąd udary wyniósł 25 A. Zmierzyłem również wartość tego parametru na wystudzonym silniku, w funkcji prądnicowej, także w czasie ok. 1 s, na gałęzi podłączonej do przewodów sterujących silnikiem 2 - 4. Prąd udaru 15 A, plus druga gałąź 15 A = 30 A. Dane te świadczą o wielkich możliwościach systemu nawojowego silników bezszczotkowych opartych o zasadę" sectio aurea". Serdecznie pozdrawiam :).

Zygmunt Kiliszewski • Niedziela [07.01.2018, 10:06:49] • [IP: 95.129.228.***]

Wracając na chwilę do moich podziękowań MrBigVevo - bardzo proszę Bożą Dziecinę, aby roztoczyła swoją niewysłowioną opiekę nad zespołem muzycznym. Bardzo dobrze się dzieje, że postawy kontrowersyjne są stopniowo eliminowane. Społeczeństwa nie akceptują zachowań skrajnych. Umiar, zazwyczaj w każdej działalności ludzkiej, jest Dobrem, a niekiedy cnotą. I właśnie na tym Dobru każdy Mieszkaniec Ziemi powinien się koncentrować! Min. Dobro, Piękno i postawy prospołeczne determinują wielkość i wartość Istoty Ludzkiej. Zatem, jestem przekonany, że potrzebna jest Ewolucja w tak nakreślonym kierunku! Musimy również pamiętać, że wszyscy popełniamy mniejsze lub większe błędy! Pozdrawiam serdecznie :)

Zygmunt Kiliszewski • Piątek [05.01.2018, 21:43:13] • [IP: 95.129.228.***]

Witam Państwa serdecznie w Nowym Roku - życzę zdrowia i pomyślności:). Wczoraj, w trakcie przeglądania poprawności odtwarzania moich nagrań wideo z różnych testów silnikowych oraz elektrotechnicznych, stwierdziłem na moim nagraniu MOV 03864 (drugi rząd od góry, cz. wideo, po lewej stronie), że po jego uruchomieniu pokazuje się znaczek" I". Kliknąłem na niego, a tam zawarta jest informacja, że jest, cyt.:" Zaproponowane" przez: [Merlin] Evolution Limited, tj. zespół muzyczny. Zatem, serdecznie dziękuję za tak znaczące poparcie moich idei wynalazczych! Special thanks to MrBigVevo for the support for my invention ideas :) :) :)

Zygmunt Kiliszewski • Sobota [30.12.2017, 16:41:49] • [IP: 95.129.228.***]

Witam Państwa serdecznie jeszcze w starym roku. Dziękuję za tak liczne poparcie moich idei wynalazczych. Odwiedziliście Państwo komunikatory, w których jestem zarejestrowany w ilości ponad 110 000!:). Taka liczba" robi" duże wrażenie nawet na osobach wątpiących w moje projekty. Pragnę przedstawić kolejny eksperyment, który też zrobi na Państwu znaczne wrażenie. Postanowiłem trochę zaryzykować i podłączyć mój silnik bezszczotkowy, w funkcji prądnicowej, do obciążenia w postaci tylko miernika natężenia prądu. Amperomierz mierzy tę wartość tylko do max 20 A. Chociaż posiadam drugi do tego pomiaru (max 50 A), to wolałem obecnie nie ryzykować zbytnio. Na wystudzonym silniku uzyskałem prąd zwarcia 20 A podczas rotacji f = 30, 518 Hz; n = 1831, 08 rpm. Jest to bardzo dobry rezultat, jak na znikomy mój budżet zainwestowany w ten elektryczny motor. Powiem szczerze, kilkadziesiąt lat wykonuje różne maszyny i urządzenia i takiej satysfakcji jak obecnie, to jeszcze nie miałem - szczerze Dziękuję, życzę zdrowia w 2018 R.

Zygmunt Kiliszewski • Czwartek [28.12.2017, 17:33:28] • [IP: 95.129.228.***]

Dodam jeszcze istotę znaczenia wartości wypełnienia oscylogramu Uśred./Umax. Wspomniano, że dla funkcji sin Uśred. = 0, 637 Umax. Jest to jej zasadnicza wada. Opisy dot. tej wielkości zostały zamieszczone na mojej stronie internetowej w opracowaniu pt." Baza elektrotechniczna do konstrukcji prądnicy tarczowej. ..", str. 20 - 21 i" Konstrukcji. ..", cz. II, Rozdz. II, str. nr 1 oraz 28 - 33. Na podstawie analiz i obliczeń mój Kolega wykonał min. prądnicę bazującą na tworniku maszyny indukcyjnej o wykresie trapez równoramienny. Serdecznie zapraszam do analizy zaprezentowanych opracowań :)

Zygmunt Kiliszewski • Czwartek [28.12.2017, 13:14:29] • [IP: 95.129.228.***]

Cz. III. przeze mnie testów silnikowych i analizę przedmiotowego materiału zamieszczonego na stronie internetowej. Mam nadzieję, że przyczyni się to do pogłębienia tematu. Z góry dziękuję! Życzę wszystkim w Nowym 2018 Roku zdrowia i pomyślności!

Zygmunt Kiliszewski • Czwartek [28.12.2017, 12:30:57] • [IP: 95.129.228.***]

Cz. II. i wspomniane magnesy. Na podobnej zasadzie funkcjonują silniki szybkobieżnej trakcji szynowej. Projekt BMW jest wydajniejszy i godny polecenia, ponieważ naśladuje ustalenia konstrukcyjne klatki silnika indukcyjnego. Niestety, każdy motor bazujący na funkcji sinus, posiada współczynnik wypełnienia Umax/Umin na poziomie 0, 637 - zatem sygnał jest osłabiony o wartość 0, 363. W chwili obecnej, jedyną możliwością poprawienia tego stanu, jest ingerencja w jego kształt/przebieg poprzez wielokrotność np. krótkich impulsów prostokątnych w celu" podrasowania" lub stosowanie samouczących tzw." układów neuronowych". Uważam, że jest to dobry trend w silnikach typu ACBPMM. Jednak żaden dotychczas opisany i skonstruowany bezszczotkowy motor elektryczny nie może równać się z czterofazowym, czterokrokowym silnikiem synchronicznym opartym o zasadę" sectio aurea" twornika, którego nazwałem roboczo BLHF-RM. Zatem, uprzejmie proszę wszystkie koncerny branży motoryzacyjnej i elektrycznej o powtórzenie przedstawionych

Zygmunt Kiliszewski • Czwartek [28.12.2017, 12:07:16] • [IP: 95.129.228.***]

Cz. I. Witam serdecznie Internautów, Naukowców i Konstruktorów. Pragnę również się odnieść do systemów nawojowych silników bezszczotkowych bazujących na funkcji sinus. Wybrałem do ich określenia chyba najwłaściwszą nazwę: Alternating Current Brushless Permanent Magnet Motor (zob." Konstrukcja. ..", cz. II, Rozdz. III C, str. 6-7). Obejrzałem w TV reportaż dot. produkcji silnika elektrycznego BMW, 90 kW. Wcześniej analizowałem ten typ silnika. Jest godny uwagi. Uzwojenie twornika zostało zrealizowane w oparciu o trzy fazy. Zasadniczą częścią wirnika są pierścienie, wewnątrz których umiejscowione są magnesy. Każdy pierścień jest obrócony o niewielki kąt w stosunku do poprzedniego - naśladując tym sposobem wirnik silnika indukcyjnego, którego uzwojenie klatkowe jest również" skręcone" w celu umożliwienia szybszego startu i wydajniejszej pracy. Ten system funkcjonowania opiera się na synchronicznej rotacji wirnika wraz z polem magnetycznym twornika. Nie występuje poślizg, ponieważ uniemożliwia to sterownik

Gość • Środa [27.12.2017, 12:00:43] • [IP: 95.129.228.***]

Serdecznie witam wszystkich Internautów! Dziękuję za tak liczne poparcie moich pomysłów racjonalizatorskich/wynalazków. Reportaż dotąd obejrzało ponad 60 tysięcy osób. Nie spodziewałem się tak licznej widowni:). Dziękuję! Dlatego postanowiłem wykonać jeszcze jedno doświadczenie, aby przekonać tych wątpiących w moje idee. Zostało ono nagrane i niebawem zostanie opublikowane na mojej stronie internetowej podanej przez Pana Sławka. Test ten polega na dostarczeniu mocy maksymalnej w krótkim czasie ze silnika w funkcji prądnicowej do 16 żarówek H-4, 60 W każda. Wystąpił tzw. udar prądowy. Parametry: 9, 83 A w każdej z dwóch gałęzi, napięcie skuteczne na węzłach Urms = 44, 31V, Moc: P = 871, 1346 W = 0, 871 kW, to jest prawie 0, 9 kW podczas już wymienionych niedogodności konstrukcyjnych związanych z niskim budżetem. Chcę dodać, że wspomniany nowej generacji silnik dwusuwowy jest również układem hybrydowym maszyny dwusuwowej i czterosuwowej - został wykonany! Jeszcze raz serdecznie dziękuję za tak liczne poparcie:)

Zygmunt Kiliszewski • Piątek [15.12.2017, 20:42:45] • [IP: 95.129.228.***]

Cz. III. dzieła Ludzkich rąk? Myślę, że mogą być Wieżą Babel, bo bez Pana Boga Człowiek nic nie może zbudować. Nawet, gdy zbuduje, to się rozpadną. Mogą oznajmić tak fundamentalne prawa Przyrody, że ich wykorzystanie może przynieść nieszczęście. Reasumując, powiem dobitnie, że tylko współpraca międzynarodowa, oparta na równych prawach, jest gwarantem istnienia rodzaju Ludzkiego. Dorzucę Świąteczną" cegiełkę" do tej narracji. Kiedyś wpisałem się do książki ks. Jana Twardowskiego pt." Myśli na każdy dzień" (polecam) - takimi oto słowami, jako motto:" Dusza Polaka kocha malutkiego Boga - Człowieka oraz Rodzinę tę Boską i tę Ludzką, bo poprzez analogię poznaje Majestat". Prezentuję ten zapis, jako Świąteczne rozważanie. I co równie ważne - prawie ukończyłem Rozdział III D mojego elektrotechnicznego opracowania. Jak na niskobudżetową konstrukcję, to wyniki są lepiej niż dobre! Życzę szczęśliwych Świąt Bożego Narodzenia i wszystkich serdecznie pozdrawiam :)

Zygmunt Kiliszewski • Piątek [15.12.2017, 19:47:40] • [IP: 95.129.228.***]

Cz. II. wypowiedziałem w poprzednim mini artykule. Należy jeszcze raz podkreślić, że tylko wspólna jej budowa budzi zaufanie i daje gwarancję jej ukończenia! Te trzy wymienione naukowe i konstruktorskie aspekty są powodem, u wielu Osób, do zastanawiania się nad właściwym kierunkiem rozwoju nauki i techniki. Ta obawa istniała zawsze, odkąd Człowiek" zajął" się racjonalnym myśleniem, aby uprościć sobie życie - stąd różne wynalazki, jak chociażby koło. Obecnie nasze oddziaływanie na środowisko naturalne jest znaczące, bo jest nas bardzo wiele Osób. I tego się nie zmieni. Bo albo będziemy współdziałać ze sobą, albo różnorodne konflikty wyeliminują nas z Matki Ziemi! Jakość Nauki i poznania szeroko rozumianych struktur materii i otaczającego nas Kosmosu jest bardzo znaczna - wystarczająca do całkowitej porażki Człowieczeństwa! Ale jest też Nadzieja! Ta różnorodność naszych cech może i powinna sprzyjać rozwojowi ogółu Społeczności ziemskiej. Czym, zatem są lub mogą być te trzyelementowe, wymienione na wstępie,

Zygmunt Kiliszewski • Piątek [15.12.2017, 19:19:49] • [IP: 95.129.228.***]

Cz. I. Wracając na chwilę do zagadnień fizyki cząstek elementarnych i subatomowych oraz oddziaływań między nimi można zwrócić szczególną uwagę na te Wielkie Dzieła Człowieka, jak: 1. Large Hadron Collider (Wielki Zderzacz Hadronów); 2. ITER (Międzynarodowy Eksperymentalny Reaktor Termonuklearny); 3. Propozycja budowy Stacji Kosmicznej na Księżycu przez USA i Rosję. LHC to największy i najdroższy mikroskop na Ziemi - warty ponad 10 mld dolarów. Tam poznają Naukowcy mikroświat (przeciwieństwo skali do Wszechświata), którego dzielą na coraz mniejsze" fragmenty" i próbują ustalić między nimi oddziaływania. Eksperymentalny reaktor fuzji termonuklearnej (warty ponad 20 mld dolarów) ma posłużyć do ustalenia warunków koniecznych niezbędnych do zainicjowania i utrzymania, przez możliwie długi czas, plazmy o temperaturze ok. 100 mln st. C. Ta w gwiazdach, do podtrzymania syntezy, jest 10 - krotnie mniejsza, ponieważ zostaje" zagęszczona" przez ich olbrzymią masę. Na temat budowy Stacji Kosmicznej na Księżycu już się

Oglądasz 1-25 z 81
■ Przytór-Łunowo. Stała organizacja ruchu na ulicy Zalewowej. Od najbliższego piątku 19. października 2018 r. na ulicy Zalewowej, odcinek od ul. Sąsiedzkiej do ul. Szmaragdowej, zostanie wprowadzona stała organizacja ruchu. Prosimy o szczególne zwracanie uwagi na oznakowanie i przestrzeganie przepisów ruchu drogowego. UM Świnoujście ■
■ 71-letnia kobieta zginęła pod kołami TIR-a. Do tragedii doszło kilkanaście minut po godzinie 11 na przejściu dla pieszych ■ Święto Edukacji po świnoujsku, czyli kampania wyborcza na koszt podatnika ■ Dotyczy utrudnień w ruchu na ul. Bydgoskiej. Od 10 października 2018r. do 30 kwietnia 2019r. roku w związku z prowadzonymi pracami dotyczącymi modernizacji i przebudowy, wyłączona z ruchu będzie ulica Bydgoska, na odcinku od skrzyżowania z ulicą Gdańską poprzez skrzyżowanie z ulicą Olsztyńską, które też będzie objęte przebudową i dalej od skrzyżowania z ulicą Olsztyńską do skrzyżowania z ulicą Zamkową. Prosimy o rozważną jazdę, przestrzeganie oznakowania pionowego i poziomego oraz poleceń wydawanych przez osoby kierujące ruchem. Za utrudnienia przepraszamy. WIM UM ■ Jarosław Kaczyński: Władza absolutna demoralizuje absolutnie. W Polsce jest wiele miast, w których urzędują prezydenci od kilku kadencji. Wieloletnie sprawowanie władzy przez jedną osobę budzi kontrowersje. O tak długo sprawujących władzę prezydencką, wypowiedział się publicznie w dniu 06 października 2018 r. Prezes PiS Jarosław Kaczyński w czasie spotkania przedwyborczego w Krośnie, gdzie PiS walczy o zmianę na funkcji Prezydenta ■ Czy grozi nam zamknięcie przeprawy? 40-letnie pomosty przy promach Karsibór uginają się pod ciężarem dużych pojazdów. Sami pracownicy żeglugi nieraz patrzą na sytuację z niepokojem, jednak zdaniem kierownictwa żeglugi, nie ma powodów do obaw. ■ Bardzo groźny wypadek wydarzył się w środę wieczorem na torach. Pociąg relacji Przemyśl-Świnoujście potrącił mężczyznę który leżał na torach przy tzw. "dzikim przejściu". Jak się nieoficjalnie dowiedziała nasza redakcja, stan około 60-latka jest ciężki ■ Syn kierowcy taksówki, który został pobity w sierpniu tego roku, odebrał z Berlina skradziony samochód ojca. W środku były narkotyki i pałka teleskopowa ■ Mieszkaniec Przytoru: Nie możemy spać przez muczenie krów! Niech ktoś pomoże! Do redakcji portalu iswinoujscie.pl zwrócił się mieszkaniec Przytoru z prośbą o nagłośnienie problemu, który nęka jego oraz sąsiadów. Chodzi o muczenie krów ■ Niemiecki rynek w ogniu! Z szalejącym pożarem walczyło 6 zastępów straży pożarnej! Właściciele stali ze łzami w oczach. Po godzinie 02:00, dyspozytor Państwowej Straży Pożarnej odebrał zgłoszenie o palących się punktach handlowych przy ulicy Wojska Polskiego. Jak się okazało, kilkumetrowe płomienie trawiły dobytek właścicieli i zaczęły obejmować drzewa oraz pobliskie zabudowania. Do walki z ogniem skierowani zostali strażacy ze Świnoujścia, jednak szybko okazało się, że ogień pod wpływem wiatru wymyka się spod kontroli i potrzebne będzie wsparcie ■ W biały dzień niemal w centrum miasta został pobity człowiek ■ Alarmujące wieści o zatrutych parówkach znów wstrząsnęły posiadaczami psów. Dwa miesiące temu wszyscy szukali truciciela, który rozrzucał śmiercionośną żywność w parku przy Chopina. Teraz parówki nafaszerowane trutką na szczury są rozrzucane na osiedlu Gdyńska. W tej sprawie piszą do nas przerażeni Czytelnicy, którzy boją się o swoje pieski ■ Świat polityki jest jak poker, do ostatniej rozgrywki nie można się zdradzić i trzeba zachować kamienną twarz, nawet gdy karta nie idzie po naszej myśli. Przekonał się o tym Mateusz Rojewski z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, który przyznał, że kandydatem Prawa i Sprawiedliwości w nadchodzących wyborach na Prezydenta Miasta Świnoujście jest Janusz Żmurkiewicz. Teraz jego przełożeni zapowiadają, że wobec Pana Mateusza Rojewskiego zostaną wyciągnięte konsekwencje służbowe! Wszystko zaczęło się od pytania jednego z mieszkańców Świnoujścia, odnośnie kandydata PiS w nadchodzących wyborach na Prezydenta Miasta Świnoujście, przesłanego w formularzu „Napisz do Ministra”. Odpowiedzi udzielił pracownik Biura Ministra – Mateusz Rojewski, który poinformował że kandydatem PiS jest obecny prezydent – Janusz Żmurkiewicz ■ Masowo oszukuje na portalu OLX i twierdzi że zarobił ponad 2 miliony. Kim jest Kacper ze Świnoujścia? Zobacz film! ■ Dar krwi jest darem życia - Czytelniczka dziękuje wszystkim, którzy pomogli jej mamie ■ Zderzenie rowerzystów może mieć naprawdę poważne skutki. Do takiego wypadku doszło w piątek na ścieżce rowerowej przy ulicy Matejki, gdzie 13-latek zajechał drogę innemu rowerzyście. Wskutek zderzenia chłopiec upadł na chodnik doznając urazu głowy na tyle poważnego, że został przetransportowany do jednego ze szpitali w Szczecinie. ■ Już dawno przywykliśmy do widoku dzików przechadzających się ulicami, czasem można spotkać wytwornego lisa lub nawet godnego borsuka. Ale lubieżny Łoś, to coś nowego. Ostrzegamy mieszkańców, w mieście grasuje ciekawski łoś, niedyskretnie podglądający mieszkańców przez okna. Chrońmy żony, matki i małe dzieci, prawdziwe zwierzę grasuje po mieście ■ Na jednej z działek znaleziono zwłoki dwóch osób. Oględziny miejsca trwały do późnych godzin nocnych. W sprawie prowadzone jest śledztwo. Wczoraj w godzinach popołudniowych za świetlicą Ogrody Granica znaleziono ciała dwóch osób. Zwłoki kobiety i mężczyzny były już w stanie rozkładu. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że denaci mieli ponad 60 lat. Ciało mężczyzny wisiało wewnątrz, kobiety leżało. Na miejscu zjawił się prokurator, policja, wezwano również strażaków, którzy pomagali w akcji po zmroku, doświetlając teren. Ciała zostały zabezpieczone do sekcji zwłok i zabrane ■