POGODA

Reklama

Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [17.11.2017, 21:12:06] • Świnoujście

Tesla ze Świnoujścia. Posłuchaj co powiedział nam wynalazca Zygmunt Kiliszewski!

Tesla ze Świnoujścia. Posłuchaj co powiedział nam wynalazca Zygmunt Kiliszewski!

fot. Sławomir Ryfczyński

Zygmunt Kiliszewski to wynalazca i człowiek z ogromną pasają. Jak sam twierdzi, obecnie jest na etapie pracy przy silniku lepszym i wydajniejszym aniżeli silnik tesli.



Pasją konstruktora są silniki spalinowe i elektryczne, prądnice prądu stałego i przemiennego i zmiennego, prądowe sterowniki mocy.

Ale interesuj się też astronomią i kosmologia, oraz fizyką cząstek elementarnych.

My zapraszamy was na reportaż, którego bohaterem jest waśnie Zygmunt Kiliszewski.

Z jego pracami możecie się również zapoznać na jego stronie internetowej www.mojewynalazki.pl

źródło: www.iswinoujscie.pl


Zaktualizowano: Środa [18.04.2018, 17:11:47]

komentarzy: 87, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 87

Zygmunt Kiliszewski • Środa [12.12.2018, 15:54:40] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie Internautów, Naukowców i Konstruktorów! Pragnę Państwu zakomunikować, że zakończyłem konstrukcje i testy związane z BLHF-RM. W dniu dziesiątego grudnia zarejestrowałem u Notariusza następne moje opracowanie - Rozdz. III F. Jest to bardzo nowatorska praca, ponieważ dotyczy sterowania przedmiotowym silnikiem, możliwością poprawienie funkcjonowania silnika synchronicznego synRM (synchroniczny silnik reluktancyjny). Uważam, że go udoskonaliłem i dlatego nazwałem go synMRM. Oczywiście szczegółów przed publikacją nie mogę ujawnić. Ponadto dokonałem analizy min. wysokoobciążonego silnika MHD. Przechodząc do meritum - tj. bezszczotkowego, jednobiegunowego (o jednej parze biegunów magnetycznych), synchronicznego, czterofazowego, czterokrokowego, hybrydowego, z czteroprzewodowym zasilaniem silnika będącego przedmiotem konstrukcji, analiz i testów - można jednoznacznie stwierdzić o jego znakomitych parametrach trakcyjnych i generowania prądu! Wielkie koncerny znają te przymioty mojego silnika :)

Zygmunt Kiliszewski • Piątek [30.11.2018, 17:34:00] • [IP: 176.221.123.*]

Cz. II - za promocję mojego silnika, a poprzez to także moją osobę w regionie polsko - niemieckim oraz poprzez komunikatory społeczne o zasięgu globalnym, także na świecie. Liczba odwiedzin na tych stronach jest imponująca. Nigdy bym nie przypuszczał, że będę tak znaną osobą. Jednak najważniejsze jest to, aby kontynuować te moje prace z pomyślnym skutkiem wdrożeniowym! Ten proces nie jest już zależny ode mnie. Jestem skromnym człowiekiem i nie zamierzam ingerować w te skomplikowane procedury obarczone bardzo dużymi inwestycjami, bądź to przez Państwo Polskie lub wielkie koncerny energetyczne i motoryzacyjne. O zakończeniu prac tego działu powiadomię Państwa na tym portalu. Przepraszam wszystkie osoby, którym nie udzieliłem odpowiedzi w domenie g-mail. Było to niewykonalne, ponieważ byłem bardzo obarczony konstrukcjami, testami i analizami dot. BLHF-RM. Większość postawionych pytań dot. spraw ujętych w moich opracowaniach. Dziękuję za uwagę. Serdecznie wszystkich pozdrawiam :)

Zygmunt Kiliszewski • Piątek [30.11.2018, 17:12:54] • [IP: 176.221.123.*]

Witam ponownie wszystkich wielbicieli prac teoretycznych i praktycznych z mechaniki, elektrotechniki i elektroniki. Dzisiaj osiągnąłem wielki sukces, ponieważ uruchomiłem nowej generacji silnik BLHF-RM w oparciu o jeden sensor :). Napisałem jeden, ponieważ jest to niebywałe, aby silnik krokowy mógł pracować tylko na bazie jednego kroku! Czujnik został przyporządkowany do trzeciego kroku. Podając napięcie z prostownika sterowanego fazowo stwierdziłem intensywny obrót wirnika przewyższający znacznie kąt jego pracy. To dało podstawę do podwyższenia napięcia, po czym rozruch następował automatycznie, ponieważ wartość momentu obrotowego wystarczała do pominięcia trzech pozostałych kroków. Oczywiście diody LED kontrolujące ustawienie się rotora do kolejnego kroku emitowały pulsacyjne światło. Doświadczeniem tym bezsprzecznie udowodniłem, że nowej generacji silnik bezszczotkowy BLHF-RM powinien osiągnąć należną pozycję naukową i rynkową. Dziękuję Panu Sławkowi Ryfczyńskiemu i redaktorowi - Panu Radkowi Jagielskiemu

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [05.11.2018, 13:54:44] • [IP: 176.221.123.**]

cz. II - napięcie: 66, 598x = 69*33, 63; x = 2320, 47/66, 598 = 34, 84 V - podczas osiągania wymienionych obrotów. Można przyjąć w uproszczeniu, że przy obciążeniu ok. 3 A, zakres pracy napięciowej (siła przeciwelektromotoryczna), tj. 48 VDC przedstawionego zasilacza jest w końcowym etapie emisji napięcia (pozostaje do wykorzystania 13, 16 V). W praktyce konstruktorskiej to oznacza, że można uzyskać maksymalną rotację - ok. 5704 rpm. Do kontroli kroków zainstalowano cztery diody LED o napięciu 6 V, które podłączono do kostek elektrycznych przy silniku nr 1. Ze względu na panujące wyższe napięcia, w czasie pracy silnika, w ich obwodach wlutowano szeregowo rezystory R = 66 Ohm każdy. Diody LED ustawiono w taki sposób, aby sygnalizowały kierunki przewodzenia zgodnie z kodem funkcjonalnym silnika BLHFR-M. Są one połączone po dwie, w przeciwnych kierunkach przewodzenia, do każdej pary sterującej. Ręczne pokręcanie wałkiem silnika wytwarza wystarczające napięcie do ich zasilania według kolejności wzbudzeń. Dziękuję :)

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [05.11.2018, 13:34:56] • [IP: 176.221.123.**]

Cz. I - witam Państwa serdecznie. W trakcie dalszych testów sterownika, podczas zasilania wartością prądu ok. 11 A uległ uszkodzeniu tranzystor nr 2. Było to związane ze zbyt znacznym obciążeniem i brakiem podania sygnału przez mechaniczny kontroler na bramki tranzystorów 2 - 2 A. Co ważne - po rozłączeniu tego kierunku przewodzenia - silnik funkcjonował dość poprawnie na bazie tylko trzech kroków/kątów obrotu! Ze względu na konieczność ochrony silnika i sterownika przed przepięciem lub udarem prądowym zastosowano dwie żarówki H - 4 podłączone szeregowo do przewodów sterujących silnikiem nr 1 i 2 (na każdej parze po jednej). Zaobserwowano rozbłyskiwanie żarówek w trakcie przełączania kroków. Wstępnie zastąpiono wymieniony półprzewodnik tranzystorem bipolarnym o konstrukcji typu - npn, 15 A. Po kilku dniach w jego miejsce zamontowano nowy oryginalny IGBT. Zgodnie z Lp. nr 8 tabeli rys. nr 3, str. nr 4" Konstrukcji. ..", cz. II, Rozdz. II wynika, że silnik BLHF-RM nr 1 generuje w funkcji prądnicowej następujące

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [30.10.2018, 14:13:30] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie czytelników moich prac. W dniu 24 października poddałem silnik BLHF-RM nr 1 testowi polegającemu na zasilaniu go układem mocy: 48 VDC, 650 W. Uzyskano bardzo doby rezultat, ponieważ oscyloskop zarejestrował częstotliwość: f = 69 Hz = 4140 rpm. Przypomnę Państwu, że zastosowano wirującą elektrodę podającą na każdy obrót 8 tzw. kroków/kątów obrotu. Jest to równoznaczne z koniecznością ich skutecznego przełączania w podanym tempie. Podczas nadwyżki prądowej oscylogram na uzwojeniach fazowych jest zobrazowany przebiegiem zbliżonym do trapezu równoramiennego. Obecnie oczekuję na dostawę odpowiedniej elektroniki w celu zastąpienia mechanicznego urządzenia sterującego elektronicznym. Pozostaję z szacunkiem :)

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [16.10.2018, 11:31:22] • [IP: 176.221.123.**]

cz. II - cd.: 463 W. Rozdzielenie galwaniczne ujemnych potencjałów uzyskano stosując 2 VA transformatory. Do tłumienia napięć wstecznych zastosowano diody transil 1, 5 KE 440A. Podawany kod mechaniczny steruje załączaniem bramek tranzystorów (układ zostanie rozbudowany o odpowiednie urządzenie elektroniczne). Wczoraj poddano sterownik i silnik BLHF-RM nr 1 pierwszemu testowi. Osiągnięto następujące rezultaty: a) f = 35, 677 Hz = 2140, 62 RPM; b) Umax = 20, 54 VAC; c) Urms = 10, 67 V; d) I = 3, 5 A. Oscylogram trójkątny, tj. zgodny z dotychczasowymi ustaleniami. Dane te uzyskano z przewodów sterujących silnikiem 2 - 4 mostka kluczującego nr 2. Układ zasilano prostownikiem 14 VDC, 105 W. Jest to spektakularne doświadczenie, ponieważ bezsprzecznie udowodniono możliwość elektronicznego sterowania nowej generacji silnikiem BLHF-RM! Niebawem testy zostaną poszerzone stosując zasilacz 48 VDC, 650 W. Gratuluję konstruktorom zaprojektowania tak doskonałych półprzewodników mocy i diod transil! Dziękuję za uwagę :)

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [16.10.2018, 11:06:21] • [IP: 176.221.123.**]

Witam Internautów, Naukowców i Konstruktorów. Przerwa wakacyjna trochę spowolniła analizy, konstrukcje i testy z zakresu MHD i sterownika elektronicznego. Jednak odpoczynek w morskim klimacie był potrzebny, aby nabrać sił do dalszej działalności. Dziękuję za udział wszystkim Uczestnikom w Uroczystości 70 - lecia LO im. Adama Mickiewicza w Kleczewie. Było to piękne i wzruszające spotkanie po latach. Dziękuję Przyjaciołom, Sąsiadom i Rodzinie za wspólne pożegnanie mojej Mamy - Ś.P. Zofii. Proszę o modlitwę. Dziękuję Internautom za tak liczne odwiedzanie mojej strony internetowej i Reportażu. Na jednym z serwerów jest zaewidencjonowanych ponad 400 tys. rekordów, a na drugim ponad 917 tys. (po przekroczeniu tej ilości system przestał naliczanie). Od. dn. 24 sierpnia rozpocząłem modułową konstrukcję sterownika do bezszczotkowego, czterofazowego, czterokrokowego silnika bazującego na ustalonej zasadzie" sectio aurea" - BLHF-RM. Urządzeniami wykonawczymi (mocy) są tranzystory IGBT: FS - HGTG 30N60A, 75 A, 600 V,

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [04.06.2018, 20:57:53] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie Internautów - jeszcze przed przerwą wakacyjną postanowiłem wykonać nieskomplikowany silnik magnetohydrodynamiczny (MHD). Przedstawię parametry tego urządzenia: a) powierzchnia poprzeczna czynna: ok. 180 mikrometrów kwadrat.; b) długość powierzchni czynnej: 60 mm; c) U max: 37, 6 V; d) I max: 0, 57 A; e) dwa magnesy neodymowe N - 38 ustawione zgodnie z wektorem N - S - tj. układ jednobiegunowy (p = 1); f) kąt między wektorem indukcji magnetycznej, a wektorem prądu równy 90 stopni; g) odległość między magnesami: 15, 8 mm; h) moc dostarczana do silnika MHD ok. 24, 4 W; i) demonstracja mini odrzutu wody (standardowa) - za pomocą barwinka. Test został nagrany. Jego wyniki można ocenić jako więcej niż dobre. Po przekierunkowaniu odrzutu jego zakres wyniósł ok. 80 mm. W terminie późniejszym, uzyskane dane posłużą do znacznie bardziej zaawansowanej i wydajniejszej konstrukcji. Dziękuję za uwagę :)

Zygmunt Kiliszewski • Piątek [01.06.2018, 22:17:20] • [IP: 176.221.123.**]

Witam ponownie Internautów - w rozwoju i konstrukcji silników plazmowych pojawił się także POLSKI akcent. Jest nim KLIMT (Krypton Large Impulse Thruster - typu Halla) zbudowany w Instytucie Fizyki Plazmy i Laserowej Mikrosyntezy w Warszawie przez dr. Jacka Kurzynę. Na szczególną uwagę zasługuje użyty gaz szlachetny - krypton, który jest dziesięciokrotnie tańszy od ksenonu, ale trudniejszy do zjonizowania. Powierzchnia wyładowania: 10 cm kwadrat., siła ciągu - ok. 20 mN, impuls właściwy - ok. 15 km/s. Serdecznie gratuluję :)

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [28.05.2018, 16:34:33] • [IP: 176.221.123.**]

Cz. III. - Magnetoplasma Rocket). Poddałem go wstępnej analizie. Uważam, że brakuje w nim konstrukcji będącej wynikiem testów i analiz bazujących na ustaleniach plazmy wytworzonej w stellaratorach. Jest ona kilkakrotnie skręcona. W efekcie tego procesu stabilizuje się samoczynnie - zatem elektromagnesy nadprzewodzące nie wymagają tak znacznego prądu zasilania, jak w Tokamaku. Ponadto nie wykorzystano zjawiska Halla do wstępnego podgrzania tzw. zimnej plazmy. Te ustalenia utworzą wydajniejszy energetycznie układ HYBRYDOWY o dużej sprawności - zwiększonym impulsie właściwym podczas podawania mniejszej ilości czynnika/gazu roboczego. Uważam, że te moje przemyślenia warto przeanalizować. W przyszłości dokonamy konstrukcji silnika opartego na zjawisku anihilacji antymaterii. Będziemy mogli oddziaływać bezpośrednio i wybiórczo nie tylko na cząstki elementarne i subatomowe, ale także wchodzić w interakcje z polami grawitacyjnymi i strukturami czasoprzestrzennymi Kosmosu. Pozdrawiam wszystkich bardzo mocno :)

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [28.05.2018, 16:15:44] • [IP: 176.221.123.**]

Cz. II. - polem magnetycznym oddziaływującym poprzecznie do kierunku przepływu prądu. Występuje szybsza jonizacja i bardziej uporządkowany wyrzut jonów. Uzyskuje się zwiększony ciąg kosztem przyśpieszonej erozji wnętrza komory plazmowej; c) ustaleniach fuzji termojądrowej w Tokamaku. Wyrzucana jest plazma wysokotemperaturowa w impulsach - ok. 2 mln st. C, w zakresie prędkości: 10 - 300 km/s - nadająca ciąg. Jej izolacja od ścianek silnika odbywa się standardowo, tj. przy pomocy pola magnetycznego wytwarzanego w elektromagnesach nadprzewodzących. Cały układ silnika jest chłodzony skroplonym gazem roboczym, którym może być wodór. Podgrzewanie i przyśpieszanie plazmy odbywa się stopniowo. Żaden projektowany obecnie silnik plazmowy nie jest w stanie wynieść na orbitę okołoziemską nawet sondy. Przydatność tego typu napędu zauważamy dopiero w kosmosie. Niewielkie, ale ciągłe nadawanie przyspieszenia ma swoją ogromną wartość! Obecny wielki projekt USA z tego zakresu to VASIMR (Variable Specific Impulse

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [28.05.2018, 15:45:32] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie Internautów, Naukowców - szczególnie fizyków i Konstruktorów elektrycznych odrzutowych silników plazmowych. Ten typ napędu jest również w mojej sferze zainteresowań. Jest to bardzo trudna dziedzina wiedzy dlatego chylę czoło przed Światem Nauki. Internautom pokrótce opiszę różnicę między konwencjonalnym silnikiem rakietowym, a plazmowym. Zawiera się ona głównie, co do meritum, w prędkości i masie wyrzucanych gazów lub jonów. Ten pierwszy wytwarza użyteczny - tzw. ciąg w krótkim czasie i znacznej wartości - nawet milionów Niutonów. Jest wykorzystywany do wynoszenia satelitów, sond, itp. w przestrzeń kosmiczną. Odrzutowe silniki plazmowe można podzielić na główne trzy grupy bazujące na: a) przyśpieszaniu jonów w oparciu o efekt elektrostatyczny/różnicy potencjałów siatek umieszczonych na końcowym odcinku emisyjnym (najprostszy, o długim okresie funkcjonowania, ale znikomym ciągu; wykorzystuje się gazy robocze: ksenon, krypton i argon); b) zjawisku Halla - zastąpienie siatek elektrostatycznych

Zygmunt Kiliszewski • Sobota [14.04.2018, 15:38:01] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie wszystkich wielbicieli prac teoretycznych i praktycznych z zakresu elektrotechniki, elektroniki i mechaniki. W związku z zamknięciem platformy" Republika" moja strona internetowa została przeniesiona na inny serwer. Jej aktualna nazwa zmieniła się niewiele, ponieważ jest określona domeną: www.mojewynalazki.pl. Serdecznie zapraszam do analiz nowego Rozdziału III E. Za niedogodności bardzo przepraszam. Ponadto serdecznie dziękuję za obejrzenie reportażu z moją osobą w ilości ponad 360 tys. odsłon!! Pozdrawiam wszystkich bardzo mocno:)

Marcin • Piątek [23.03.2018, 11:34:47] • [IP: 92.42.117.***]

Pan Zygmunt jest niezwykle ciekawą i twórczą osobą, a przy tym bardzo sympatyczną. Jego pasje i zainteresowania są bardzo szerokie. To wartościowy i życzliwy człowiek, który wolny czas spędza na poszerzaniu swoich horyzontów. Życzę aby Pana konstrukcje i prototypy wynalazków znalazły szerokie grono odbiorców i zrewolucjonizowały świat techniki.

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [20.03.2018, 16:16:57] • [IP: 176.221.123.*]

Witam wszystkich Internautów, Naukowców i Konstruktorów. Dzisiaj zarejestrowałem u Notariusza kolejny Rozdział, tj. III E dot. silnika bezszczotkowego BLHF-RM. Oczywiście - tajemnic naukowych i eksperymentalnych nie zdradza się przed publikacją! Jednak mogę uchylić odrobinę" rąbka" tego mojego dzieła:). Specjaliści wiedzą, że wypełnienie funkcji sinus sterownikiem fazowym jest stopniowe. Każdy jej fragment jest stopniowo dodawany, aż do maksymalnego stanu. Tego typu sterowanie posiada zaletę w postaci prostoty konstrukcji urządz. Wadą jest stopniowe" obcinanie" charakterystyki wraz z ujmowaniem mocy. Znacznie wydajniejszy jest układ oparty na PWM (sterowanie szerokością impulsu). Bez względu na wysterowaną moc kształt funkcji sinus jest opisany wzorem bazowym y=rsinalfa. Mimo to doprowadziłem do obrotów synchronicznych, o czym wcześniej pisałem. Oscylogramy uzwojeń fazowych są zbliżone do trapezu równoramiennego:) Całość zaprezentowanych wzorów została potwierdzona tym eksperymentem. Serdecznie pozdrawiam:)

Zygmunt Kiliszewski • Sobota [10.03.2018, 16:22:49] • [IP: 176.221.123.**]

Witam Państwa serdecznie! Długo się nie spotkaliśmy poprzez media naszego Miasta, ponieważ byłem zapracowany następnymi analizami i testami tego mojego BLHF-RM nr 3. Jednak najpierw pragnę podziękować wszystkim Internautom za obejrzenie reportażu z moją osobą - ponad 313 tys. odsłon!! Dziękuję:) Zapraszam również na moją stronę internetową podaną przez Pana Sławka. Dokonałem min. analiz sygnałów/oscylogramów emitowanych przez różnego typu wirniki. Dzisiaj doprowadziłem do synchronicznej rotacji silnika bezszczotkowego nr 3, z jednofazową siecią energetyczną, poprzez 2 trafa: P = 650 W; U wyj. = 96 VAC; sterownik fazowy 4 kW; I rozruchu = 11, 40 A; I pracy = 5, 60 A; I rotacji min = 2, 16 A; I max wydajności transf. = 18, 90 A; Rpm (oscylująca) = 3000 = (50 Hz * 60)/p (p - liczba biegunów). Przedstawionymi dotychczas danymi z testów i obliczeń można stwierdzić, że te moje wszystkie konstrukcje mają prawo bytu nie tylko naukowego, ale również rynkowego. Bardzo się cieszę, że mi się powiodło udowodnić ten pomysł:)

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [15.01.2018, 15:40:43] • [IP: 95.129.228.***]

Witam Internautów! Serdecznie dziękuję za odwiedzenie komunikatorów, w których jestem zarejestrowany, w ilości ponad 200 tys. odsłon :)!!. Oponenci moich innowacji, wcale nie tak liczni, powinni uzbroić się w cierpliwość i rzetelnie dokonać analiz moich licznych publikacji!! Odwzajemnię się Internautom bardzo dobrym rezultatem mojego silnika. Przeprowadziłem dzisiaj test polegający na pomiarze prądu udaru czterech uzwojeń fazowych twornika silnika BLHF-RM nr 3 - w funkcji prądnicowej. Podłączono do przewodów sterujących silnikiem nr 1-3 amperomierz tablicowy/analogowy firmy LUMEL. Natomiast do pary sterującej 2-4 amperomierz multimetra. Uzyskałem bardzo dobry rezultat, ponieważ sumaryczny prąd tego udaru został określony przez zaprezentowane przyrządy pomiarowe na 37 A!! Jest to bardzo dobry rezultat, ponieważ nie stosowano mostków prostowniczych, a silnik posiada małe gabaryty i już wspomniane niedogodności związane z niskim budżetem. Test został nagrany i zostanie również upubliczniony. DZIĘKUJĘ :):):)!

Zygmunt Kiliszewski • Sobota [13.01.2018, 12:52:58] • [IP: 95.129.228.***]

Witam Państwa serdecznie. Ponownie pochwalę się doskonałym wynikiem tego mojego silnika BLHF-RM nr 3. Podłączyłem 4 mostki prostownicze do przewodów sterujących w następujący sposób: mostek pierwszy do: 1-2; mostek drugi: 2-3; mostek trzeci: 3-4; mostek czwarty: 4-1. Możliwe jest również podłączenie 4 mostków prostowniczych w odmienny sposób (wcześniej stosowany), tj: 1-3, 2-4, 1-4 i 3-2. Efekt prądowy jest identyczny. Dokonano próby maksymalnego obciążenia czterech uzwojeń fazowych tego silnika w funkcji prądnicowej. Jest to udar zwarcia prądu wyprostowanego w krótkim czasie, tj. ok. 2 s. Istotne jest, że cienką elektrodą rutylową możnaby spawać przez ok. minutę, podczas wymuszonego chłodzenia czterofazowego generatora. Prąd udaru zwarcia 40 A !!, f = 66, 241 Hz; n = 3974, 46 rpm. Doświadczenie to obrazuje wielką wydajność systemu nawojowego twornika maszyny wirującej w oparciu o zasadę" sectio aurea". Czy można być szczęśliwszym z takich danych? Test został nagrany i zostanie niebawem upubliczniony :) :) :).

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [09.01.2018, 20:41:05] • [IP: 95.129.228.***]

Witam Państwa ponownie. Przeprowadziłem dzisiaj kolejne doświadczenie funkcji prądnicowej silnika BLHF-RM nr 3. Obciążenie stanowiło, już prezentowane przeze mnie, 16 żarówek H - 4, 60 W każda w układzie dwóch gałęzi. Zmierzyłem amperomierzem tablicowym analogowym wartość udaru prądowego sterownika fazowego 4 kW i szlifierki kątowej 2, 1 kW. Triak tego urządzenia został otwarty w czasie ok. 1 s. Prąd udary wyniósł 25 A. Zmierzyłem również wartość tego parametru na wystudzonym silniku, w funkcji prądnicowej, także w czasie ok. 1 s, na gałęzi podłączonej do przewodów sterujących silnikiem 2 - 4. Prąd udaru 15 A, plus druga gałąź 15 A = 30 A. Dane te świadczą o wielkich możliwościach systemu nawojowego silników bezszczotkowych opartych o zasadę" sectio aurea". Serdecznie pozdrawiam :).

Zygmunt Kiliszewski • Niedziela [07.01.2018, 10:06:49] • [IP: 95.129.228.***]

Wracając na chwilę do moich podziękowań MrBigVevo - bardzo proszę Bożą Dziecinę, aby roztoczyła swoją niewysłowioną opiekę nad zespołem muzycznym. Bardzo dobrze się dzieje, że postawy kontrowersyjne są stopniowo eliminowane. Społeczeństwa nie akceptują zachowań skrajnych. Umiar, zazwyczaj w każdej działalności ludzkiej, jest Dobrem, a niekiedy cnotą. I właśnie na tym Dobru każdy Mieszkaniec Ziemi powinien się koncentrować! Min. Dobro, Piękno i postawy prospołeczne determinują wielkość i wartość Istoty Ludzkiej. Zatem, jestem przekonany, że potrzebna jest Ewolucja w tak nakreślonym kierunku! Musimy również pamiętać, że wszyscy popełniamy mniejsze lub większe błędy! Pozdrawiam serdecznie :)

Zygmunt Kiliszewski • Piątek [05.01.2018, 21:43:13] • [IP: 95.129.228.***]

Witam Państwa serdecznie w Nowym Roku - życzę zdrowia i pomyślności:). Wczoraj, w trakcie przeglądania poprawności odtwarzania moich nagrań wideo z różnych testów silnikowych oraz elektrotechnicznych, stwierdziłem na moim nagraniu MOV 03864 (drugi rząd od góry, cz. wideo, po lewej stronie), że po jego uruchomieniu pokazuje się znaczek" I". Kliknąłem na niego, a tam zawarta jest informacja, że jest, cyt.:" Zaproponowane" przez: [Merlin] Evolution Limited, tj. zespół muzyczny. Zatem, serdecznie dziękuję za tak znaczące poparcie moich idei wynalazczych! Special thanks to MrBigVevo for the support for my invention ideas :) :) :)

Zygmunt Kiliszewski • Sobota [30.12.2017, 16:41:49] • [IP: 95.129.228.***]

Witam Państwa serdecznie jeszcze w starym roku. Dziękuję za tak liczne poparcie moich idei wynalazczych. Odwiedziliście Państwo komunikatory, w których jestem zarejestrowany w ilości ponad 110 000!:). Taka liczba" robi" duże wrażenie nawet na osobach wątpiących w moje projekty. Pragnę przedstawić kolejny eksperyment, który też zrobi na Państwu znaczne wrażenie. Postanowiłem trochę zaryzykować i podłączyć mój silnik bezszczotkowy, w funkcji prądnicowej, do obciążenia w postaci tylko miernika natężenia prądu. Amperomierz mierzy tę wartość tylko do max 20 A. Chociaż posiadam drugi do tego pomiaru (max 50 A), to wolałem obecnie nie ryzykować zbytnio. Na wystudzonym silniku uzyskałem prąd zwarcia 20 A podczas rotacji f = 30, 518 Hz; n = 1831, 08 rpm. Jest to bardzo dobry rezultat, jak na znikomy mój budżet zainwestowany w ten elektryczny motor. Powiem szczerze, kilkadziesiąt lat wykonuje różne maszyny i urządzenia i takiej satysfakcji jak obecnie, to jeszcze nie miałem - szczerze Dziękuję, życzę zdrowia w 2018 R.

Zygmunt Kiliszewski • Czwartek [28.12.2017, 17:33:28] • [IP: 95.129.228.***]

Dodam jeszcze istotę znaczenia wartości wypełnienia oscylogramu Uśred./Umax. Wspomniano, że dla funkcji sin Uśred. = 0, 637 Umax. Jest to jej zasadnicza wada. Opisy dot. tej wielkości zostały zamieszczone na mojej stronie internetowej w opracowaniu pt." Baza elektrotechniczna do konstrukcji prądnicy tarczowej. ..", str. 20 - 21 i" Konstrukcji. ..", cz. II, Rozdz. II, str. nr 1 oraz 28 - 33. Na podstawie analiz i obliczeń mój Kolega wykonał min. prądnicę bazującą na tworniku maszyny indukcyjnej o wykresie trapez równoramienny. Serdecznie zapraszam do analizy zaprezentowanych opracowań :)

Zygmunt Kiliszewski • Czwartek [28.12.2017, 13:14:29] • [IP: 95.129.228.***]

Cz. III. przeze mnie testów silnikowych i analizę przedmiotowego materiału zamieszczonego na stronie internetowej. Mam nadzieję, że przyczyni się to do pogłębienia tematu. Z góry dziękuję! Życzę wszystkim w Nowym 2018 Roku zdrowia i pomyślności!

Oglądasz 1-25 z 87
■ Zabawa Sylwestrowa w Warcie - Tanio, Smacznie i Wesoło tel. 91-321-46-25 ■ Zabawa Sylwestrowa w Warcie - Tanio, Smacznie i Wesoło tel. 91-321-46-25 ■ Zabawa Sylwestrowa w Warcie - Tanio, Smacznie i Wesoło tel. 91-321-46-25 ■ Zabawa Sylwestrowa w Warcie - Tanio, Smacznie i Wesoło tel. 91-321-46-25 ■ Zabawa Sylwestrowa w Warcie - Tanio, Smacznie i Wesoło tel. 91-321-46-25 ■ Zabawa Sylwestrowa w Warcie - Tanio, Smacznie i Wesoło tel. 91-321-46-25 ■
■ Uwaga! Dziś w nocy wypełza na jezdnie najgorszy wróg kierowców -GOŁOLEDŹ! Służby meteorologiczne mają nie najlepsze wiadomości dla kierowców,którzy muszą w ciągu najbliższych godzin pokonywać trasy w kilku regionach Polski. Ostrzeżenie o oblodzeniu i gołoledzi wydano m.in. dla Zachodniopomorskiego ■ UWAGA MIESZKAŃCY - Na ulicy Malczewskiego zgubiono duży czarny portfel marki Wittchen z duża ilością pieniędzy z dokumentami w tym dziecka oraz kartami. Uczciwego znalazcę prosimy o kontakt Iwona na numer telefonu 600375023 ■ Decyzja zapadła trzeciego dnia „Festiwalu Piękna” w Krynicy Zdroju. O prestiżowy tytuł i koronę rywalizowało 28 dziewczyn, które znalazły się w finale dzięki eliminacjom regionalnym odbywającym się na terenie całego kraju. Miss Polski 2018 została Olga Buława ze Świnoujscia■ Prezent Mikołajkowy dla władz Świnoujścia. Rusza śledztwo w sprawie mostu. Roman Kuchciński otrzymał dziś rano informację listem poleconym, że Prokuratura Okręgowa w Szczecinie podjęła na nowo śledztwo w sprawie budowy Mostu w Świnoujściu. Śledztwo kilka lat temu umorzone w sprawie budowy MOSTU łączącego wyspę Wolin z Wyspą Karsibór zarejestrowano pod nową sygnaturą. Co to oznacza? Prokuratur będzie na nowo badał wszystkie wątki budowy mostu ■ Okres przedświąteczny już za moment. Placówka Poczty Polskiej przy ulicy Kołłątaja wydłuża godziny pracy! ■ Zaginęła Shila. W dniu 01.12.2018r. Około godziny 09:00 na ul. Wybrzeże Władysława IV. W okolicach netto zaginęła suczka rasy mieszaniec owczarka niemieckiego i hasky wabi się Shila. Ma 8 lat. Jest szczepiona, łagodna, przyjacielska i kocha dzieci. Dziękuję za pomoc. Nr tel. 609 307 924 ■ Radni podzieleni w sprawie projektu wystąpienia ze stowarzyszenia Związek Miast i Gmin Morskich ■ Radny Stanisław Bartkowiak, wybrany ponownie na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Miasta oświadczył, ze rezygnuje z objęcia tej funkcji ■ OSTRZEŻENIE: Prognozuje się wystąpienie słabych opadów deszczu ze śniegiem przechodzących w opady marznącego deszczu powodujących gołoledź ■ Starsza kobieta szuka mężczyzny, który wykazał się odwagą i pomógł wyciągnąć pieska we wtorek, około 18.30 spod kół pociągu na stacji w Wysokiej Kamieńskiej. Wszystko wydarzyło się na trasie relacji Szczecin – Świnoujście. Mężczyzna proszony jest o kontakt pod numerem telefonu 782 020 699 ■ Przewodniczącym Rady Miasta wybrana została Elżbieta Jabłońska. Za wyborem głosowało 12 radnych. Pierwszym wiceprzewodniczącym Rady Miasta w głosowaniu tajnym wybrany został Marek Niewiarowski. Jacek Jurkiewicz wybrany został wiceprzewodniczącym Ray Miasta. 12 radnych głosowało za jego kandydaturą, 7 zagłosowało przeciw, 2 wstrzymało się od głosu ■ 22 listopada o godz. 14.00 radny-senior Stanisław Bartkowiak otworzy obrady pierwszej, powyborczej sesji rady Miasta. najważniejszym zadaniem jakie staje przed radnymi na pierwszym posiedzeniu jest wybór nowego przewodniczącego Rady ■ Zobaczył policjantów i zaczął uciekać. 24-latka zatrzymał trzepak! Do zdarzenia doszło w czwartkowy wieczór. Policjanci patrolujący ulice Kościuszki zauważyli w pewnym momencie mężczyznę który swoim wyglądem przypominał osobę poszukiwaną. Gdy mężczyzna dostrzegł policjantów, zaczął uciekać. Nie spodziewał się jednak, że zostanie obezwładniony przez trzepak który stanął na jego drodze. Jak się okazało, bliskie spotkanie z trzepakiem zakończyło się dla 24-latka skręceniem prawej stopy. O szczegóły odnośnie zdarzenia poprosiliśmy Oficera Prasowego KMP w Świnoujściu ■ Fatalna pogoda nie zniechęciła Świnoujścia do świętowania 100 rocznicy Niepodległości Fatalna pogoda nie zniechęciła Świnoujścia do świętowania 100 rocznicy Niepodległości ■ Ruszyły przygotowania do 27. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Świnoujściu. Harcerski Sztab zaprasza wszystkich chętnych do rejestracji wolontariuszy WOŚP, która odbędzie się w Miejskiej Bibliotece Publicznej, przy ul. Piłsudskiego 15, w terminach - 14-16.11.2018 r. (środa-piątek), w godz. 17.00-18.45 - 17.11.2018 r. (sobota), w godz. 10.00-12.00 ■