POGODA

Reklama

Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [07.01.2018, 23:13:22] • 安inouj軼ie

Przeprawa promowa do 安inouj軼ia zawsze z kolejkami. O co tutaj chodzi?

Przeprawa promowa do 安inouj軼ia zawsze z kolejkami. O co tutaj chodzi?

1970 r.(fot. Andrzej Ryfczy雟ki )

Projekty rozwi您ania przeprawy promowej w 安inouj軼iu i kolejek z ni zwi您anych towarzysz od zawsze. Budowano coraz wi瘯sze promy i nowe przystanie promowe, a kolejki wci捫 si tworzy造 przy promach. Teraz ma si rozpocz望 budowa tunelu, ale jest powa積y problem, bo nie rozwi捫e tego tak jak by鄉y chcieli. Ograniczenia - jedna rura i maksymalna pr璠ko嗆 przejazdu w tunelu 50km/h nie u豉twi nam 篡cia... Jeste軼ie ciekawi co i jak? Czytajcie ca造 artyku Andrzeja Ryfczy雟kiego, nie tylko fotografa, ale mieszka鎍a zwi您anego z przepraw od 1950 roku.

Do 安inouj軼ia po raz pierwszy dosta貫m si motor闚k z moj mam w 1950 roku. By這 to ko這 Kapitanatu Portu. Kilka os鏏 pozosta這 na Warszowie z braku miejsc na motor闚ce. Pami皻am, 瞠 nie by這 prom闚 towarowych, a mama by si dosta na wysp Uznam musia豉 mie specjaln wiz. Ca豉 wyspa by豉 wojskow baz. Pojazdy by造 przeprawiane starym niemieckim promem, kt鏎y by w gestii Rosjan i p造wa nieregularnie. Tak mo積a by opisywa 68 lat tych przepraw od momentu kiedy moja noga stan窸a w 安inouj軼iu w 1950 roku.

Przeprawa promowa do 安inouj軼ia zawsze z kolejkami. O co tutaj chodzi?

1967 r.(fot. Andrzej Ryfczy雟ki )

Po 鄉ierci Stalina i powrocie W豉dys豉wa Gomu趾i, 安inouj軼ie dosta這 nowe 篡cie. Wtedy ponownie zacz窸y si problemy przepraw promowych. Ka盥a w豉dza musia豉 sobie radzi, by ul篡 mieszka鎍om i turystom. Budowano nowe przystanie i nowe wi瘯sze promy. Jednak ju po roku, dw鏂h latach ponownie by造 kolejki. Taki cykl by co oko這 10 lat. Jednak ostatnio zasoby s takie same jakie by造 20 lat temu po przebudowie przystani Bielik闚. Od tamtej pory w zasadzie nic si nie zmieni這, a 鈍iat zmieni si nie do poznania. Po raz pierwszy zlikwidowano granic z Niemcami, a Polacy od lat 60. posiadaj 20 razy wi璚ej samochod闚 osobowych. Ca造 czas by豉 mowa o tym, 瞠 kiedy b璠zie budowany tunel i b璠zie lepiej. Po raz pierwszy w latach 60. by貫m w Domu Rybaka na takim spotkaniu naukowym. Pan Mo瞠jko w 1999 roku pr鏏owa og這si przetarg na budow tunelu. Dzisiaj pono jeste鄉y na etapie uzgodnie do przetargu na budow tunelu. Jestem mocno zaniepokojony b喚dnymi ocenami i zaniedbaniami natury prawnej i merytorycznymi. Sp鎩rzmy na to od strony liczb.

Przeprawa promowa do 安inouj軼ia zawsze z kolejkami. O co tutaj chodzi?

1969 r.(fot. Andrzej Ryfczy雟ki )

Redakcja zada豉 pytanie Prezydentowi Januszowi 痂urkiewiczowi. Jaka b璠zie maksymalna przepustowo嗆 przeje盥瘸j帷ych aut na dob, planowanego w budowie jedno rurowego tunelu. Rzecznik prezydenta Robert Karelus odpisa: - Prognozowany, dobowy przep造w pojazd闚 w pierwszym roku po wybudowaniu tunelu, ma wynie嗆 oko這 8100 pojazd闚.

Na inne pytanie, ile maksymalnie samochod闚 mo瞠 przep造n望 na dob miejskimi promami? Otrzymali鄉y odpowied: - Rekordy przepraw padaj oczywi軼ie w sezonie letnim, gdy wprowadzane s dodatkowe promy, co oczywi軼ie skutkuje dodatkowymi 鈔odkami z bud瞠tu miasta. Takim rekordowym miesi帷em jest lipiec. Wci庵u doby przeprawia si nawet ponad 10 tysi璚y pojazd闚.

Z TYCH WYPOWIEDZI WIDZIMY, 浩 PRZED TUNELEM, JAK PRZED PROMAMI B犵 KOLEJKI, TAKIE JAK BYΧ TU ZAWSZE, BO TUNEL B犵ZIE W﹖KIM GARDΒM KOMUNIKACYJNYM.

Przeprawa promowa do 安inouj軼ia zawsze z kolejkami. O co tutaj chodzi?

14.12.1997 r.(fot. Andrzej Ryfczy雟ki )

Takie inwestycje planuje si i buduje na 50, 100 lat poprawnej eksploatacji, a nie na rok. Wniosek jest prosty. Decyzje s b喚dne, wr璚z skandaliczne. Tunel powinien by dwupasmowy, bezpieczny o du瞠j przepustowo軼i. Wiercenie jednej drogiej rury jest z za這瞠nia b喚dem. By si nie rozwodzi, a moja wiedza, jak i innych jest ograniczona, to podam tylko tez i spostrze瞠nia, kt鏎 naby貫m ju 20 lat temu w rozmowach z naukowcami.

Przeprawa promowa do 安inouj軼ia zawsze z kolejkami. O co tutaj chodzi?

14.12.1997 r.(fot. Andrzej Ryfczy雟ki )

Tunel powinien by budowany metod zatapialnych segment闚 drogi dwupasmowej. Odkrycie warstw geologicznych w tym rejonie nie spowoduje naruszenie jako軼i uj耩 wody na Wydrzanach. Uj璚ia te s daleko, a tunel jest w strefie ska穎nej cmentarzem, starym biologicznym wysypiskiem, ska穎nym gruntem paliwem ze zbiornik闚 bazy radzieckiej i oko這 100 lat by tam teren mechanicznej oczyszczalni 軼iek闚, a uj璚ia wody nie si璕aj tych teren闚. Poza tym, kiedy osadzi si elementy tunelu pod dnem 安iny zostanie tam wprowadzony materia uszczelniaj帷y i nie pozwoli na przenikanie wody powierzchniowej w g陰b ziemi.

Reasumuj帷. Ten tunel jest zlokalizowany kilka kilometr闚 na p馧noc od planowanego wcze郾iej tunelu przy promach Karsibory.
Wniosek: Pilnie potrzebne jest spotkanie fachowc闚 i polityk闚 w tej sprawie.

Przeprawa promowa do 安inouj軼ia zawsze z kolejkami. O co tutaj chodzi?

14.12.1997 r.(fot. Andrzej Ryfczy雟ki )

Pan 痂urkiewicz wprawdzie do 安inouj軼ia przyjecha 19 lat p騧niej ni ja, ale mieszka tu p馧 wieku, a od 獞ier wieku rz康zi miastem. Powinien wi璚ej wiedzie od skromnego fotoreportera, miejscowego fotografa. Prosz stan望 na g這wie i to wszystko jeszcze raz przeanalizowa i spowodowa podj璚ie trafnej decyzji.

Test: Andrzej Ryfczy雟ki


komentarzy: 79, skomentuj, drukuj, udost瘼nij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodaj帷 komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Polityk prywatno軼i.

Zauwa篡貫 b陰d lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Ogl康asz 1-79 z 79

Go嗆 • 字oda [17.01.2018, 12:52:08] • [IP: 109.41.1.***]

Du篡. Tunel lepszy!!#!#!

Go嗆 • Pi徠ek [12.01.2018, 10:27:08] • [IP: 95.160.158.**]

JAK NARAZIE MAMY 3 BIELIKI W EKSPLOATACJI I CHWALA ZA DECYZJE.

Go嗆 • Czwartek [11.01.2018, 11:33:52] • [IP: 95.160.158.**]

A gdzie byliscie jak Tusk zabieral nam tunel do Gdanska?Jaki b璠zie taki bedzie ale BEDZIE !!

Lucas • 字oda [10.01.2018, 17:38:35] • [IP: 109.173.214.***]

Proponuj tunel nazwa od razu imienia prezydenta Lecha Kaczy雟kiego.

Go嗆 • Wtorek [09.01.2018, 21:14:42] • [IP: 84.192.107.**]

Witam pozbiera tym z poza swinoujscia zezwolenia na prom i b璠zie ok sk康 te kolejki masakra

Go嗆 • Wtorek [09.01.2018, 15:59:41] • [IP: 80.245.190.***]

W razie kraksy w tunelu zatrzymany zostanie tam ruch do czasu usuni璚ia awariii - proste.

Go嗆 • Wtorek [09.01.2018, 07:42:32] • [IP: 94.254.233.**]

Tak wracaj帷 do tej nieszcz瘰nej jednej rury w tunelu, a co si stanie w razie awarii na skutek np kraksy i zablokowania obu kierunk闚 ?

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 23:27:13] • [IP: 92.42.114.***]

Promy parowe to 安inouj軼ie, Wolin. Pasa瞠rskie to Maria, Ole郾ica, Ja, Diana. Na promach pasa瞠rskich przewo穎no te rowery. By prom Wojsk Radzieckich. Na ulicach spotyka這 si bardzo du穎 marynarzy w mundurach Polskich i Radziecki. Bo teraz marynarza ze 鈍iec nie znajdzie. Na ka盥ym miejscu by這 wida 瞠 安inouj軼ie to miasto morza.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 22:24:52] • [IP: 37.47.69.***]

by prom Wolin parowy d逝go przed WolinII motorowiecem !! obywatel ur w 64 w -ciu

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 22:13:22] • [IP: 92.42.115.***]

Mo瞠 by tak wi璚ej fotek dotycz帷ych prom闚 i motorowek z przepraw zapewne wdzi璚zny to by by temat pozdrawiam

Go嗆 Monika • Poniedzia貫k [08.01.2018, 21:05:46] • [IP: 95.40.122.***]

cz瘰totliwo嗆 zmiany sygnalizacji 鈍ietlnej jest wi瘯sza od cz瘰totliwo軼i kurs闚 prom闚 i p造nna jazda zwi瘯szy przepustowo嗆 do 30000 przejazd闚 a problem z lokowaniem stonki mo積a rozwi您a buduj帷 poldery trzeba brac przyk豉d z kraju kt鏎y na tym si zna jak zdobyc nowe tereny

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 21:05:06] • [IP: 188.146.100.**]

Pierwszym promem by parowy Wolin, a drugim 安inouj軼ie.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 20:17:33] • [IP: 80.187.100.***]

Pan Ryfczy雟ki niestety troch pokr璚i. Gdzie ta masa pojazd闚 z dw鏂h pas闚 ruchu w jednym kierunku mia豚y up造nni si po wjechaniu na wysp ? Wystarczy kilkana軼ie aut naszych s御iad闚 spragnionych taniego paliwa aby zablokowa Nowokarsiborsk. Pojazdy jad帷e tylko 40 km/h dwoma pasami ruchu doje盥瘸j do grunwaldzkiej i co dalej ? gdzie si rozp造n?

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 20:05:31] • [IP: 94.254.232.**]

Serdecznie pozdrawiam Andrzeja -najlepszego MISTRZA fotografii.Ponownie zg豉szam propozycj do Prezydenta o nadanie tytu逝 HONOROWEGO OBYWATELA MIASTA dla niezawodnego rejestratora historii 安inouj軼ia , dla ANDRZEJA RYFCZY垶KIEGO !!

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 20:04:09] • [IP: 77.111.244.**]

08.01.2018, 18:55:57 Pracowniku MSR, jedynym promem z nap璠em parowym, by prom o nazwie 安inouj軼ie. Prom Wolin, jaki i jego brat bli幡iak Uznam, posiada造 po dwa silniki spalinowe, trzycylindrowe du雟kiej firmy Volund. Z szacunkiem dla Twego wieku. Pozdrawiam.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 20:00:40] • [IP: 80.245.186.***]

Moi drodzy tylko most i budowa na warszowie pi皻rowych gara篡 瞠by na teren miasta wje盥za這 mniej samochod闚

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 19:37:36] • [IP: 178.238.252.***]

A potancowki na D I A N I E , czasami tez na J A S I U ''...

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 19:31:57] • [IP: 178.238.252.***]

Do Karsibora plywal P I O T R U S, stara przystan za Karsiborami . ..

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 19:18:15] • [IP: 31.0.120.***]

Te fotki s super !

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 19:09:16] • [IP: 93.94.191.*]

Jeszcze chwila.

Go嗆Rybczynski[ Rybka ] • Poniedzia貫k [08.01.2018, 18:55:57] • [IP: 178.238.252.***]

Ja jako pracownik Stoczni Remontowej - monter silnikow spalinowych imaszyn parowych , pracowalem przy wymianie pierscieni przy maszynach parowych na promie W O L I N, a takze przy maszynach parowych na Slezie Obra i innych , dzis mam 82 lata , jestem na emeryturze , za mojej pamieci Pan Ryfczynski - pracowal na silnikowym dziale, a potem zmienil zawod . ..

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 18:00:30] • [IP: 188.146.100.**]

Most zbudowano w 1966roku.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 17:52:39] • [IP: 178.238.252.***]

Panie Andrzeju pami皻a pan te motor闚ki, Maria, Ja, Ma貪o進a, Rek in, itd, fainie by這, nie narzekali鄉y. Jestem od 48 roku. tutaj

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 17:51:29] • [IP: 2.205.167.**]

czy beda kolejki do tunelu? Oczywiscie, ze tak! Ale z powodu bramek gdzie trzeba bedzie placic za przejazd i skrzyzowan drog, gdzie samochody musza zwalniac aby sie rozjechac po Swinoujsciu. A poza tym te 8100 pojazdow na dobe jest liczba szacunkowa a nie maxsymalna przepustowoscia tunelu, ta liczba daje 1 samochod na 11 sekund przy predkosci 50 km/h daje to odstep 153 metry miedzy autami. Pytanie moje jest tylko, ile samochodow Swinoujscie jest w stanie przyjac?

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 17:14:26] • [IP: 80.245.187.***]

Suuuper zdj璚ia

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 15:40:53] • [IP: 109.173.159.**]

A kto pamieta, jak nie bylo mostu w Karsiborzu i by prom we wtorki i pi徠ki ? A jak co pilnego, to motor闚k ? M這dzie powyzej klasy VII, kt鏎a chodzi豉 do Mieszka, mieszka豉 na stancjach. Dopiero po zbudowaniu mostu (lato 1967) zlikwidowali kl. VII i VIII w Karsiborzu i musieli doje盥瘸 do 安inouj軼ia, podo陰czali ich po 1-2 osoby do wszystkich klas w 6, 4 i 1.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 15:26:43] • [IP: 46.76.76.***]

Rzecznik m闚i : Prognozowany, dobowy przep造w pojazd闚 w pierwszym roku po wybudowaniu tunelu, ma wynie嗆 oko這 8100 pojazd闚. - to jest prognoza - tyle bedzie faktycznie przeje盥瘸這, ale wystarczy policzy po 100m na jeden samoch鏚 - 50 km/h daje 500 samochod闚/h, czyli 12, 000 na dob w jedn stron ! W tunelach jedzie si wolniej (50) ale prawie zderzak w zderzak - na osob闚ki 20m to a nadto - jak wida mo積a powiedzie, 瞠 maksymalna przepustowo嗆 陰cznie z ci篹arowymi to oko這 15-20 TYSI犴Y NA DOB (W JEDN STRON :-)) Problemem b璠zie jak w pewnych porach doby dojedzie wi瘯sza ilo嗆 pojazd闚 (na trasie jedzie si 90-120) i b璠zie ograniczenie do 50-ki - ale tak jest wsz璠zie - na autostradach, mostach i w tunelach...

antyzawalidroga • Poniedzia貫k [08.01.2018, 15:21:09] • [IP: 62.69.203.**]

to jest ciekawe zjawisko ze ludzie potrawia stac pod sadem z transparentami, niewielu co prawda bo 6-12 osob ale jednak, a w tak waznej sprawie dla wszystkich ani jedna osoba nie protestuje 瞠 maja byc dwa lub trzy pasy w tunelu a najlepiej na mo軼ie. Zgadzam sie z redaktorem i to samo tyczy sie S-3 licza ile samochodow jest teraz a nie mysla ile bedzie za 15 lat i chca wybudowac dwa pasy na ta ilosc tir闚 kamperow niemcow i turyst闚...masakra, skandal, glupota !!jestem laikiem w temacie budowli nie mam nawet danych takich jakie tu przeczytalem ale chyba nie trzeba byc nostradamusem zeby wiedziec ze jak w jednopasmowym tunelu dojdzie do wypadku lub awarii auta bedzie zablokowana mozliwosc przejazdu a w najleprzym razie ruch wahad這wy i korek!!najwieksza wada spoleczenstwa jest brak 豉czenia sil brak organizacji we wspolnym celu, z reszta nikt na nic nie ma czasu po co protestowac ws. tunelu nie ma na to czasu lepiej pozniej stac w korku i stracic wiecej czasu kazdego dnia. Ale co tu sie dziwic... [cdn ]

o ci庵貫j niemo積o軼i • Poniedzia貫k [08.01.2018, 15:19:08] • [IP: 109.243.159.***]

8:05 - Ale mo積a zrobi eksperyment, napisa: rok1993- ludziom 幢e, bo nie ma tunelu, rok1994, ludziom 幢e, bo nie ma tunelu...rok 1999 ludziom 幢e, bo nie zbudowano nawet mostu zwodzonego, rok 2018..ludziom 幢e, bo wobec perspektywy zwi瘯szania si ruchu samochodowego oferuje si tunel jednorurowy, kt鏎y ju wg dzisiejszych wylicze nie zapewni w okresach urlopowych p造nno軼i jazdy. Teraz przyjrzyjmy si temu, co napisa貫m: czy to ludzie w l.90. byli winni, 瞠 musieli czeka przy promach, bo nikt nie my郵a o tunelu lub o mo軼ie? Dopiero Mo瞠jko co zacz掖, nie uda這 si. Potem - czy w l.XXI w. ludziom jest 幢e, no bo tacy oni wstr皻ni sa? Nie, bo liczba aut sie zwi瘯szy豉, a nawet projektowany tunel wydaje si za skromny, na pewno nie perspektywiczny. I zr鏏my nast瘼uj帷e 獞iczenie: powiedzmy, kiedy ludzie zaczeli byc zadowoleni? A ostatnio, gdy zwi瘯szono cz瘰totliwo嗆 kurs闚 prom闚 i dodano trzeci. To mo瞠 jednak nie" ludzie" sa kropni璚i w m霩g, lecz decydenci - od dziesi徠k闚 lat?

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 15:02:49] • [IP: 80.245.188.**]

nie mam fejsbuka gdzie mo積a poogl康a pana zdj璚ia

Go嗆 Z AFRYKI • Poniedzia貫k [08.01.2018, 14:36:42] • [IP: 77.188.106.**]

Panie A. Ryfczy雟ki, a mo瞠 by tak pan poda troszk historii tak dla przypomnienia o promie parowym, , 安iniouj軼ie" czekam i pozdrawiam.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 14:26:38] • [IP: 2.108.234.**]

A ja w dalszym ci庵u nie rozumiem dlaczego tunel, a nie ta雟zy w utrzymaniu i bardziej bezpieczny most...

AGENDA 21 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 14:21:14] • [IP: 80.245.178.***]

AD:Poniedzia貫k [08.01.2018, 12:09:55] • [IP: 95.129.228.***] I CO Z TEGO ? RUSKIE OFICJALNIE WYSZΧ, ALE NA TERENIE POLSKI ZOSTAWILI MILIONOW CHAZARSK PI﹗A KOLUMN Z POLSKIMI PAPIERAMI I NAZWISKAMI. I Wx吉IE TERAZ W ICH po KOMUNISTYCZNYCH CHAZARSKICH ZBROCZONYCH POLSK KRWI xPACH JEST CAΧ KRAJ. CZ邘TO S TO MATRIOSZKI, KT紑E PRAKTYCZNIE NIGDY NIE B犵 OFICJALNIE UJAWNIONE. REWOLUCJI W TYM KRAJU NIE BYΜ OD 22 LIPCA 1944 ROKU. !! MAMY CI:Μ汎 WxDZY OD TAMTEGO CZASU, A TE WYGΣPY ZE ZMIANAMI NAZW ULIC I PLAC紟 TO ZACIERANIE 印AD紟 CHAZARSKIEJ BANDYCKIEJ DZIAxLNO列I NA TERENACH POLSKI.

AGENDA 21 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 14:08:19] • [IP: 80.245.178.***]

AD:Poniedzia貫k [08.01.2018, 12:30:47] • [IP: 95.160.159.**] OJ TAM OJ TAM NIE TAKIE CUDA W TYM KRAJU SI ZDARZAΧ. TRZEBA TYLKO CHCIE I POCZEKA NA M.REGO URZ犵NIKA. PRZECIE POLACY NIE MUSZ STOSOWA SI DO WSZYSTKICH IDIOTYCZNYCH CHAZARSKICH ZAKAZ紟 PRODUKOWANYCH PRZEZ OKUPANTA W WARSIAWIE.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 12:30:47] • [IP: 95.160.159.**]

Do zwolennik闚 mostu. Urz康 Morski w Szczecinie nie raz i nie dwa powiedzia 瞠 zgody na wybudowanie mostu w 安inouj軼iu nie da. Bez zgody UM mo瞠my tylko bi tzw pian a istoty rzeczy nie zmienimy.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 12:09:55] • [IP: 95.129.228.***]

Kwiecie 1964 r Komunistyczna Rosja zabiera swoje wojsko z Wyspy Wolin Pazdziernik 1992 r Prawos豉wna Rosja zabiera swoje Wojsko ze Swinoujscia

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 12:05:01] • [IP: 80.245.186.***]

FASOLA i wszystko jasne. Zobaczycie sta陰 przepraw jak 鈍inia zobaczy siod這. Hehehe. G這sujcie debile dalej.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 11:54:36] • [IP: 92.42.118.**]

Droga redakcjo - ca造 artyku opieracie na pytaniu do rzecznika o maksymaln przepustowo嗆 tunelu a odpowied otrzymujecie o prognozowanym dobowym przep造wie czyli zupe軟ie na inny temat i przecie to oczywiste nieporozumienie. Wypada這by napisa sprostowanie.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 11:29:32] • [IP: 95.129.228.***]

2 promy kursuj regularnie a 3 prom kursuje nie regularnie bo jak b璠zie pe軟y pok豉d to b璠zie p造n掖

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 11:01:50] • [IP: 83.11.142.**]

Juz belkot o zlodziejach pieniedzy z tunelu heheh.Ze szwagrem byscie taniej zrobili oszolomy...

AGENDA 21 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 10:16:40] • [IP: 80.245.178.***]

ZBUDOWA PI艼NY MOST WISZ。Y I WSZYSTKIE PROBLEMY ZNIKN. WODA GO NA PEWNO NIE ZALEJE.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 09:59:42] • [IP: 80.50.26.***]

bareja wiecznie zywy. ..prawdziew pieniadze robi sie na s這mianych inwestycjach. .mamy 20 proecent od kosztorysu wiedz im ten mis jest drozszy. .koniaku?

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 09:49:02] • [IP: 89.74.216.***]

raz sta貫m do Karsibor闚 rekordowy czas, cho kolejka nie by豉 najwi瘯sza. Co chwila podje盥瘸這 auto z naczepami do przewozu 鄉ieci, autobus, tir i one mia造 wjazd przed zwyk造m turystycznym plebsem. A jak innym razem ju wraca貫m, to kolejka mia豉 jakie 2 km i co chwila pomimo linii ci庵貫j omija造 j autobusy, kilka pustych, aby wjecha bez kolejki.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 09:22:31] • [IP: 62.69.254.**]

... najdziwniejsze jest to ze metr bierzacy tego planowanego tunelu w Swinoujsciu jest najdrozszy na swiecie !! nie jest problemem sprawdzic ile kilka lat temu kosztowaly tunele w Niemczech pod Warna w Rostocku albo pod Wesera kolo Bremen nie wspomne juz o tunelu (wielorurowym) pod Laba w Hamburgu itd itd. dlaczego tym sie NILT nie zainteresuje ?? z tego co wiem i widze to koszty robocizny u Nas sa okolo 4x tansze niz w Niemczech a materialach budowlannych nie wspomne, Dodam jeszcze ze wyzej wymienione tunele w duzej czesci wykonane sa z prefabrykatow pochodzacych z Polskich przedsiebioestw. ...

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 09:11:26] • [IP: 31.0.47.***]

Tunel to tylko gra polityczna, nie ma szans aby powsta.痂urkiewicz b璠zie o tunelu m闚i a do wybor闚, w mi璠zyczasie b璠 powstawa ci庵le problemy uniemo磧iwiaj帷e rzekomo jego budow oczywi軼ie nie z winy prezydenta i tak doci庵niemy do wyborczego listopada kiedy to mam nadziej wreszcie mieszka鎍y powiedz do嗆!

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 08:56:31] • [IP: 83.11.153.***]

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 02:16:22] • [IP: 92.42.114.***] ten prom" Retro" wozi do pracy pracownik闚 MSR

MaRiO • Poniedzia貫k [08.01.2018, 08:53:50] • [IP: 92.42.117.***]

Matematyka nie k豉mie a jedynie liczby na tym swiecie m闚ia prawd. ζtwo policzy bez komputera co sie bedzie dzia這.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 08:20:12] • [IP: 94.254.235.**]

Do go軼ia 5, 09, , Niemcy nie chc u nas mosty buduj帷 w Szczecinie na terenie gryfii fabryk podstaw morskich wiatrak闚, przy okazji niszcz帷 nasz stoczni. A do tego jak wszyscy zauwa篡li to znikn窸y dwa s逝py wysokiego napi璚ia o wysoko軼i 100m, to te ich sprawka !. A poza tym pomimo 豉dnych widok闚 z takiego mostu nie chcia豚ym jecha rowerem na wysoko嗆 110m przy silnym wietrze opadach 郾iegu czy marzn帷ego deszczu czy wr璚z burzy 郾ie積ej. A ni窺zy most nie wchodzi w gr gdy za cz瘰to by musia by otwarty aby jednostki do Szczecina mog造 dop造n望 ! zw豉szcza 瞠 Szczecin pog喚bia ca造 tor wodny do g喚boko軼i 12, 5 m chc帷 by portem pe軟omorskim a nie jak do tej pory szuwarowo- bagiennym.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 08:05:10] • [IP: 80.72.195.***]

Odpowied na tytu這we pytanie: chodzi o to, 瞠 mieszka鎍om 安inouj軼ia nie spos鏏 dogodzi. Tunel - 幢e. Trzeci prom - 幢e. Zni磬a na karnety w aquaparku - 幢e. Sk康 ci ludzie si wzi瘭i??

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 08:00:51] • [IP: 178.238.240.**]

I napisa specjalista od tuneli . ... hihihi

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 07:56:10] • [IP: 2.247.252.**]

wieviel Po Co Investieren dzlalke na Warszowie kupil... Na wielopoziomowegaraze.Trzecia eure dla pieszych, rowerzystow i elektrycznego Autobus polozyc. Bilder za parkowanie na prawobrzezu na kozystanie z komunikacji miejskiej upowaznic i pozbedziemy sie poroblemow ruchu drogoeego w swinoujsciu, ba miasto Zarobi i miejsca pracy dojda. Tylko to madrze zaplanowac. Miasto wydaj obligacje na taki projekt .. Wejde chetnie w taka inwestycje.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 07:41:07] • [IP: 172.56.33.**]

Wpis zosta usuni皻y ze wzgl璠u na z豉manie prawa lub regulaminu serwisu przez u篡tkownika/Admin

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 07:30:12] • [IP: 85.19.219.***]

nie wystarczy stan望 na glowie skoro kto m鏬 upa嗆😀 most i tylko most !! wykorzysta wysp na starej 鈍inie (pomi璠zy kana貫m piastowskim, tak jak w Kopenhadze) Mo寬 jakie wizyty studyjne gdzie takie pol帷zenia zostaly wybudowane otoworz umys造? A gdzie jest obiecane molo kt鏎e mialo powsta przy nowym hotelu?!!

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 07:22:09] • [IP: 92.42.113.**]

Wprowadzony jest trzeci prom od godziny 7 a nie mozna wprowadzi od 6.30 gdzie najwiecej ludzi przeprawia si kolejki rano s straszne to poprostu koszmar zeby o czasie by w pracy.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 06:56:12] • [IP: 95.129.224.**]

Panie Andrzeju czy pomy郵a Pan nad wystaw tych pi瘯nych zdj耩, jako mieszkaniec 安inouj軼ia z najwi瘯sz przyjemno軼i obejrza豚ym wraz z rodzin jeszcze raz kawa historii mojego 篡cia kt鏎 tak pi瘯nie Pan dokumentuje. Oczywi軼ie z tunelem to ma Pan racj.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 06:46:21] • [IP: 37.47.149.***]

Redaktor nie rozumie odpowiedzi Rzecznika. Tunel jrdnorurowy mo瞠 przepu軼i 40 tys. Samocjodow.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 06:45:10] • [IP: 37.47.160.***]

Co si tu dzieje mia造 by 3 promy a ja ju godzin stoj w kolejce. Jest 6:45.. sp騧ni si do pracy ja 7:00 pomimo to ze wyszed貫m z domu o 5:50.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 06:28:59] • [IP: 178.238.252.**]

Tylko nie tunel!Most tak.Lubie wspomnienia i zdj璚ia Pana Andrzeja Ryfczy雟kiego...dzi瘯uj :)

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 06:22:39] • [IP: 173.243.103.*]

no to dlaczego tak sie uparli na ta je4dno pasmowke zeby odwalic mickey mouse job i odewalic robote na odp...ol

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 06:00:01] • [IP: 5.172.255.***]

Niestety dwupasmowy tunel r闚nie nie rozwi捫e problemu poniewa problemy zaczn si dalej w samym 鈍inouj軼iu. Na ka盥ych swiat豉ch powstan wtedy korki. O ile 10 ty aut nie jest problemem o tyle czas kiedy ludzie przyje盥zaj do miasta ju tak. Ale jak najbardziej powinien by dwupasmowy. Osobny pas dla komunikacji, karetek, taxi, policji.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 05:09:58] • [IP: 79.223.175.***]

Uparci jestescie na jakis tunel, nie jestem znawca, ale krzyczec trzeba MOST JAK W STRASLUNDZIE I STATKI PRZEJDA DO SCZCECINA, szkoda ze tego krzyku nikt nie chce slyszec.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 02:25:25] • [IP: 62.69.229.**]

Jak b璠zie tunel, to kolejki nie znikn ale za to b璠 p造nne. A pan, panie Ryfczy雟ki ju powinien wiedzie, 瞠 niekt鏎zy s ca趾owicie odporni na argumenty innych os鏏. S absolutnie przekonani o swojej dziejowej misji i o boskiej wr璚z nieomylno軼i. Obecne w豉dze s tego doskona造m przyk豉dem - takiej dewastacji miasta szybko si nie naprawi. Przepustowo嗆 tunelu ma by 3, 4 razy wi瘯sza ni obecna przepustowo嗆 prom闚. Inwestycja ma wystarczy na kilka dekad a nie do najbli窺zych laur闚 przypinanych do klapy prezydenta. No ale prezydent po nabraniu prze鈍iadczenia o swoim boskim statusie ju nie zwraca uwagi na mieszka鎍闚. A teraz doda nast瘼ny kwiatek - odbi鏎 鄉ieci raz w miesi帷u, to jest dopiero skandaliczny wyczyn!

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 02:16:22] • [IP: 92.42.114.***]

Ko nie wyskoczy za burt tylko zosta wypchni皻y przez prze豉dowany w霩 do kt鏎ego by zaprz璕niety. Podobnie autobus gdy prom si przechyli przy wykonywaniu zwrotu na 鈔odku kana逝. Ko przy przystani po stronie Warszowa. By造 inne tragiczne wypadki ale to smutne. Prom 安inouj軼ie p騜niej przerobiony na Retro wozi pracownik闚 Odry do pracy. Pi瘯ne zdj璚ia.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 02:05:07] • [IP: 94.254.230.***]

Drodzy mieszkancy prosze was nie lapcie tego kitu o tunelu bo go nie zobaczycie a pomazyc zawsze mozecie.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 01:29:47] • [IP: 31.0.65.***]

Japo鎍zycy maj gorszewarunki trz瘰ienia ziemi odleg這軼i i 瘸dnych problem闚 z gownianymi tunelami a pajace dalej to samo mog這 by swindemude by這by do tej pory 3tunele ju dawno bez komentarza zlodziejski nar鏚

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 01:03:33] • [IP: 109.173.159.**]

Ja pamietam, jak sie autobus stoczy do wody. To bylo w 1980.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 00:44:51] • [IP: 92.42.114.**]

Tylko niewysoki most z obracanym prz瘰貫m.Na g逝pim kanale kilo雟kim jest wi瘯szy ruch i daj rad.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 00:21:59] • [IP: 31.0.32.*]

Obie historie s造sza貫m, czy to ten autobus kt鏎y sta-stoi za szybk na cmentarzu na pomniku. Ko by lat wcze郾iej, z promu do wody skoczy radziecki 穎軟ierz i pr鏏owa wyswobodzi tego konia z zaprz璕u bagnetem, czy mu si to uda這? Kto to pami皻a?

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 00:16:42] • [IP: 77.88.191.**]

IP 184.168..Zgadza si. Tunel to katastrofa dla -cia, szczeg鏊nie przy granicy otwartej dla samochod闚. B璠 tylko korki i jeszcze wi瘯sze rozje盥瘸nie -cia ni teraz.

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 00:05:11] • [IP: 31.0.32.*]

Te zdj璚ia to pocz徠ek lat '70

Go嗆 • Poniedzia貫k [08.01.2018, 00:01:34] • [IP: 184.168.27.***]

A kto pami皻a jak autobus si stoczy do wody z promu i si chyba wtedy kierowca utopi? -Podobna akcja by豉 te chyba z koniem co wyskoczy za burt.

Go嗆 • Niedziela [07.01.2018, 23:58:48] • [IP: 184.168.27.***]

Tunel, to katastrofa dla 安inouj軼ia i wyspy Uznam.

Go嗆 • Niedziela [07.01.2018, 23:58:13] • [IP: 176.221.122.***]

Pi瘯ny artyku i pi瘯ne zdj璚ia. Chcia這 by sie zacytowa klasyka : I ja to s造sz, i ja tak wierz P豉cz i m闚i pacierze. "S逝chaj, dzieweczko!" - krzyknie 鈔鏚 zgie趾u Starzec, i na lud zawo豉: "Ufajcie memu oku i szkie趾u, Nic tu nie widz doko豉. Duchy karczemnej tworem gawiedzi, W g逝pstwa wywarzone ku幡i. Dziewczyna duby smalone bredzi, A gmin rozumowi blu幡i" "Dziewczyna czuje, - odpowiadam skromnie - A gawied wierzy g喚boko; Czucie i wiara silniej m闚i do mnie Ni m璠rca szkie趾o i oko. Pozdrawiam

Go嗆 • Niedziela [07.01.2018, 23:54:04] • [IP: 184.168.27.***]

Prawda jest taka, 瞠by te pierdzisto趾i ju si w tym mie軼ie za nic nie tyka造, bo to nieudacznicy s. Udaj wykszta販onych, a s這ma z but闚, 瞠 masakra. Na handlu dzia貫czkami nie trzeba wyt篹a pustego 豚a.

Go嗆 • Niedziela [07.01.2018, 23:41:43] • [IP: 94.254.128.**]

Kl徠wa Kaczy雟kiego ?

Go嗆 • Niedziela [07.01.2018, 23:37:12] • [IP: 188.146.2.***]

安inoujski tunel mo積a por闚na do korka od szampana.Z jednego i drugiego ko鎍a szeroki a w 鈔odku w御ki.Ponad to ilo嗆 aut si zwi瘯szy od naszych zachodnich s御iad闚.Jeszcze zwolennicy tunelu nie wiedz co ich czeka, a b璠zie si dzia這.

Go嗆 • Niedziela [07.01.2018, 23:36:31] • [IP: 77.111.244.**]

Polska mistrzem Polski !!

Go嗆 • Niedziela [07.01.2018, 23:36:05] • [IP: 31.179.206.***]

Nie mo積a por闚nywa tunelu z promami. To ca趾iem inna sprawa. Powo造wanie si na" jakich naukowc闚" te nic nie wnosi. Te chcia豚ym szerszy tunel, ale nie jeste鄉y Norwegi i nie sta nas na to. O technologii si nie wypowiem bo si nie znam, ale innym to niestety nie przeszkadza. Pozdrawiam serdecznie pana Ryfczy雟kiego. By造 mieszkaniec.

Go嗆 • Niedziela [07.01.2018, 23:30:04] • [IP: 184.168.27.***]

Pi瘯ne fotografie. Fasola nic nie zrobi, bo to s這ik-karierowicz, kt鏎emu partia uratowa豉 篡cie. Nieudacznik i bezgu嗆.

Ogl康asz 1-79 z 79
■ W trzecim odcinku "pod lup" wzi瘭i鄉y dokumenty finansowe Zak豉du Wodoci庵闚 i Kanalizacji. To kolejna sp馧ka komunalna dzia豉j帷a w 安inouj軼iu, w kt鏎ej miasto ma 100% udzia堯w ■ Przypadek odry w 安inouj軼iu? W piatek rano do przychodni wojskowej zg這si豉 si obywatelka Ukrainy, wszystkie procedury zosta造 zachowane - zapewnia豉 w audycji interwencyjnej "Czas Reakcji" dr Justyna Jakubas - Zawalska z Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w 安inouj軼iu ■ W ho責zie zmar貫mu Prezydentowi Gda雟ka Harcerski Sztab 27 Fina逝 WO同 zaprasza w sobot o godz. 12.00 na plac Wolno軼i wszystkich cz這nk闚 sztabu WO同, wolontariuszy, naszych przyjaci馧 i mieszka鎍闚 miasta. W sobot o godzinie 12.00, kiedy w gda雟kiej bazylice Mariackiej rozpocznie si msza pogrzebowa zamordowanego Prezydenta Gda雟ka Paw豉 Adamowicza, w 安inouj軼iu i innych miastach rozlegn si syreny. Nasz Sztab dodatkowo zapewni nale積 temu opraw, korzystaj帷 z uprzejmo軼i Daniela Zyzika z "Pok鎩 24". Prosimy o przyniesienie ze sob zniczy. W trakcie tego przedsi瞝zi璚ia nie przewidujemy oficjalnych przem闚ie, bo pad這 ju wstarczaj帷o wiele s堯w. Czas pokaza, 瞠 z tego co si wydarzy這 13 stycznia w Gda雟ku wyci庵amy wnioski i zaczynamy zmian od siebie... Harcerski Sztab WO同 w 安inouj軼iu ■ W zwi您ku z wydarzeniami w Gda雟ku i og這szon przez Prezydenta RP Andrzeja Dud na najbli窺z sobot (19.01) 瘸這b narodow, dla uszanowania tego dnia, odwo豉ny zosta "Koncert noworoczny Orkiestry Wojskowej i zespo堯w MDK Warsz闚" w Sali Teatralnej, planowany na 18 stycznia (pi徠ek) ■ Trwaj帷y zwykle 10 minut rejs promu na przeprawie „Warsz闚” przed逝篡 si do niemal dw鏂h godzin. Za這ga traci豉 kontrol nad jednostk na 鈔odku kana逝 portowego. Dla kapitana i za這gi i pasa瞠r闚 by造 to chwile wielkiego napi璚ia. Jednostka nap璠owa promu odm闚i豉 pos逝sze雟twa. Za這ga wezwa豉 pomocy. Na pok豉dzie, opr鏂z karetki 酥iesz帷ej na sygnale z chorym do szpitala by這 kilkudziesi璚iu pasa瞠r闚 i ponad dwadzie軼ia samochod闚 osobowych ■ Mog這by si wydawa 瞠 bobry to ca趾iem mi貫 zwierz皻a. Nic bardziej mylnego! Przekona si o tym mieszkaniec Karsiboru, kt鏎y zauwa篡 瞠 bobry podgryzaj drzewo kt鏎e stoi przy jego dzia販e. Zaniepokojona niedosz豉 ofiara gryzoni zwr鏂i豉 si o pomoc do urz璠nik闚, kt鏎zy stwierdzili 瞠 musi wype軟i wniosek ■ W Radzie Miasta powsta Klub radnych Prawa i Sprawiedliwo軼i, kt鏎ego przewodnicz帷ym zosta Jacek Jurkiewicz. W zwi您ku z obj璚iem funkcji przewodnicz帷ego klubu radnych Jacek Jurkiewicz zrezygnowa z funkcji wiceprzewodnicz帷ego Rady Miasta ■ Po ponad p鏊toragodzinnej dyskusji, wys逝chaniu przedstawicieli zwi您k闚 zawodowych i przedstawicieli w豉dz, Rada Miasta jednog這郾ie przyj窸a apel do Rz康u R.P. w sprawie usamodzielnienia Morskiej Stoczni RemontowejS.A. w 安inouj軼iu poprzez od陰czenie jej od MSR "Gryfia" S.A. w Szczecinie ■ ㄆkasz Stankiewicz, zwi您kowiec, pracownik stoczni: "naszym marzeniem jest 瞠by polityka od陰czy豉 si wreszcie od stoczni!" ■ Aneta Stawicka ZZ Stoczni "Gryfia": "Trzy lata dla naszej stoczni zosta造 bezpowrotnie zmarnowane!" ■ W pi徠ek 21 grudnia o godzinie 14.00 rozpocz窸y si obrady nadzwyczajnej sesji Rady Miasta. W programie posiedzenia znalaz si projekt uchwa造 w sprawie od陰czenia zak豉du w 安inouj軼iu od Morskiej Stoczni remontowej "Gryfia" S.A. z siedziba w Szczecinie ■ Rada Miasta przyj窸a przedstawiony przez Prezydenta projekt bud瞠tu 安inouj軼ia na 2019 rok. 16 radnych g這sowa這 „za” nikt nie by przeciw, czterech wstrzyma這 si od g這su ■ III Sesja Nadzwyczajna Sesja rady Miasta rozpocz窸a si od... awarii elektronicznego systemu zliczania g這s闚. Awarie uda這 si na szcz窷cie usun望 i radni bez przeszk鏚 kontynuuj obrady. najwa積iejszym projektem uchwa造 w programie obrad jest propozycja Bud瞠tu Miasta na rok 2019 ■ Decyzja zapad豉 trzeciego dnia „Festiwalu Pi瘯na” w Krynicy Zdroju. O presti穎wy tytu i koron rywalizowa這 28 dziewczyn, kt鏎e znalaz造 si w finale dzi瘯i eliminacjom regionalnym odbywaj帷ym si na terenie ca貫go kraju. Miss Polski 2018 zosta豉 Olga Bu豉wa ze 安inoujscia■ Prezent Miko豉jkowy dla w豉dz 安inouj軼ia. Rusza 郵edztwo w sprawie mostu. Roman Kuchci雟ki otrzyma dzi rano informacj listem poleconym, 瞠 Prokuratura Okr璕owa w Szczecinie podj窸a na nowo 郵edztwo w sprawie budowy Mostu w 安inouj軼iu. 奸edztwo kilka lat temu umorzone w sprawie budowy MOSTU 陰cz帷ego wysp Wolin z Wysp Karsib鏎 zarejestrowano pod now sygnatur. Co to oznacza? Prokuratur b璠zie na nowo bada wszystkie w徠ki budowy mostu ■ Okres przed鈍i徠eczny ju za moment. Plac闚ka Poczty Polskiej przy ulicy Ko陶徠aja wyd逝瘸 godziny pracy! ■ Zagin窸a Shila. W dniu 01.12.2018r. Oko這 godziny 09:00 na ul. Wybrze瞠 W豉dys豉wa IV. W okolicach netto zagin窸a suczka rasy mieszaniec owczarka niemieckiego i hasky wabi si Shila. Ma 8 lat. Jest szczepiona, 豉godna, przyjacielska i kocha dzieci. Dzi瘯uj za pomoc. Nr tel. 609 307 924 ■ Radni podzieleni w sprawie projektu wyst徙ienia ze stowarzyszenia Zwi您ek Miast i Gmin Morskich ■ Radny Stanis豉w Bartkowiak, wybrany ponownie na przewodnicz帷ego Komisji Rewizyjnej Rady Miasta o鈍iadczy, ze rezygnuje z obj璚ia tej funkcji ■ OSTRZE浩NIE: Prognozuje si wyst徙ienie s豉bych opad闚 deszczu ze 郾iegiem przechodz帷ych w opady marzn帷ego deszczu powoduj帷ych go這led ■ Starsza kobieta szuka m篹czyzny, kt鏎y wykaza si odwag i pom鏬 wyci庵n望 pieska we wtorek, oko這 18.30 spod k馧 poci庵u na stacji w Wysokiej Kamie雟kiej. Wszystko wydarzy這 si na trasie relacji Szczecin – 安inouj軼ie. M篹czyzna proszony jest o kontakt pod numerem telefonu 782 020 699 ■ Przewodnicz帷ym Rady Miasta wybrana zosta豉 El瘺ieta Jab這雟ka. Za wyborem g這sowa這 12 radnych. Pierwszym wiceprzewodnicz帷ym Rady Miasta w g這sowaniu tajnym wybrany zosta Marek Niewiarowski. Jacek Jurkiewicz wybrany zosta wiceprzewodnicz帷ym Ray Miasta. 12 radnych g這sowa這 za jego kandydatur, 7 zag這sowa這 przeciw, 2 wstrzyma這 si od g這su ■ 22 listopada o godz. 14.00 radny-senior Stanis豉w Bartkowiak otworzy obrady pierwszej, powyborczej sesji rady Miasta. najwa積iejszym zadaniem jakie staje przed radnymi na pierwszym posiedzeniu jest wyb鏎 nowego przewodnicz帷ego Rady ■ Zobaczy policjant闚 i zacz掖 ucieka. 24-latka zatrzyma trzepak! Do zdarzenia dosz這 w czwartkowy wiecz鏎. Policjanci patroluj帷y ulice Ko軼iuszki zauwa篡li w pewnym momencie m篹czyzn kt鏎y swoim wygl康em przypomina osob poszukiwan. Gdy m篹czyzna dostrzeg policjant闚, zacz掖 ucieka. Nie spodziewa si jednak, 瞠 zostanie obezw豉dniony przez trzepak kt鏎y stan掖 na jego drodze. Jak si okaza這, bliskie spotkanie z trzepakiem zako鎍zy這 si dla 24-latka skr璚eniem prawej stopy. O szczeg馧y odno郾ie zdarzenia poprosili鄉y Oficera Prasowego KMP w 安inouj軼iu ■ Fatalna pogoda nie zniech璚i豉 安inouj軼ia do 鈍i皻owania 100 rocznicy Niepodleg這軼i Fatalna pogoda nie zniech璚i豉 安inouj軼ia do 鈍i皻owania 100 rocznicy Niepodleg這軼i ■ Ruszy造 przygotowania do 27. Fina逝 Wielkiej Orkiestry 安i徠ecznej Pomocy w 安inouj軼iu. Harcerski Sztab zaprasza wszystkich ch皻nych do rejestracji wolontariuszy WO同, kt鏎a odb璠zie si w Miejskiej Bibliotece Publicznej, przy ul. Pi連udskiego 15, w terminach - 14-16.11.2018 r. (鈔oda-pi徠ek), w godz. 17.00-18.45 - 17.11.2018 r. (sobota), w godz. 10.00-12.00 ■