POGODA

Reklama


Wydarzenia

maritime.com.pl • Piątek [23.03.2007, 09:10:32] • Świnoujście

UNITY LINE NA MORZU ŚRÓDZIEMNYM

UNITY LINE NA MORZU ŚRÓDZIEMNYM

Unity Line rozwija skrzydła( fot. Sławomir Ryfczyński )

Unity Line nieustannie inwestuje w rozwój własnej infrastruktury. Tym razem obok powiększenia floty o trzy kolejne jednostki zamierza wybudować... hotel

Do 2011 r. szczeciński armator Unity Line zamierza zdobyć trzy nowe jednostki oraz wybudować nowoczesny hotel.

Do najważniejszych przewoźników na linii łączącej Polskę i Szwecję należą: Stena Line, Polska Żegluga Bałtycka oraz szczecińska spółka Unity Line z Grupy Polskiej Żeglugi Morskiej. Armator ten zarządza kilkoma promami: Mikołaj Kopernik, Jan Śniadecki i Galileusz, należącymi do firmy Euroafrica Linie Żeglugowe. Ma też własne promy: Gryf i zaliczaną do najpiękniejszych promów na świecie - Polonię. Niebawem do tych pięciu jednostek dołączą trzy nowe oraz przynajmniej dwa wycieczkowce. Armator planuje także inwestycje na lądzie. Na trasie do Świnoujścia zamierza zbudować hotel.
- Linii Świnoujście - Ystad musimy nadać status linii pasażersko-samochodowej, zapewniając codziennie poranne i wieczorne rejsy promów. Dla realizacji tych celów niezbędna jest inwestycja w jednostkę pasażersko-samochodową, która będzie mogła zabrać na pokład przynajmniej 1000 osób oraz 100 ciężarówek. Najpóźniej do końca 2008 r. chcemy kupić prom o standardzie odpowiadającym Polonii - mówi Zbigniew Janeczko, prezes Unity Line.

fot. Sławomir Ryfczyński

Dwa morza
Do swoich strategicznych celów Unity Line zalicza rozwijanie linii towarowej Świnoujście - Trelleborg, tak, aby z momentem oddania do użytku drogi S3 (w 2011 r.) ciężarówki mogły niemal bez postoju wjeżdżać na prom. Aby to osiągnąć, niezbędne jest zapewnienie rejsów co 4 godziny przez całą dobę siedem dni w tygodniu. Dla realizacji niezbędna jest inwestycja w dwie jednostki klasy ropax, z których każda będzie mogła zabrać 180 ciężarówek.
- Rozmowy handlowe na temat zakontraktowania tych jednostek prowadzone ze Stocznią Szczecińską Nową są bliskie zakończenia. Równolegle trwają rozmowy rezerwowe ze stocznią zagraniczną na temat możliwości budowy wspomnianych dwóch ropaksów. W obu przypadkach dostawa musiałaby nastąpić w latach 2010-11 - dodaje Zbigniew Janeczko.

Inną, nieco zaskakującą inwestycją jest planowane wejście Unity Line na rynek wycieczkowców. Ma to nastąpić w 2015 r. Firma zamierza zdobyć na ten cel od jednej do dwóch jednostek turystycznych.
- Postanowiliśmy specjalizować się latem w rejsach po Bałtyku, dokładnie po fiordach Cape North, a zimą na Morzu Śródziemnym. Nie jest to proste przedsięwzięcie, wymaga wielu lat przygotowań, ale opłacalne. Jest, bowiem zapotrzebowanie na tego typu wycieczki - uzupełnia Zbigniew Janeczko.

Promy i hotel
Uzupełnieniem strategicznych celów Unity Line jest wybudowanie w rejonie Świnoujścia i Międzyzdrojów hotelu ze 100 pokojami o wysokim standardzie.
- Własne promy i własna baza hotelowa zapewnią nam klientów nie tylko ze Skandynawii, lecz również z całej Europy. Bałtyk pokonują bowiem tysiące Europejczyków, zwłaszcza z południa, by podziwiać piękno Skandynawii - dodaje prezes Unity Line.



komentarzy: 6, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Przed zamieszczeniem komentarza zapoznaj się z regulaminem.

 
Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-6 z 6

MARYNISTA • Sobota [24.03.2007, 20:22:59] • [IP: 80.77.250.***]

Obu tak dalej!!, polskiej zegludze potrzebna jest tak dynamicznie rozwijajaca sie i preznie dzialajaca firma. Duzym atutem jest takze to ze posiada jak do tej pory jedne z najnowoczesniejszych jednostek w Europie z m/f Polonia na czele!. Uruchomieni nowego polaczenia i zakup kolejnych nowych promow to naprawde swietne posuniecie!!

Lukas • Sobota [24.03.2007, 20:16:59] • [IP: 80.77.250.***]

Poraz kolejny Unity Line pokazuje klase i daje dowód temum, ze jest najlepsza firma przewozowo-turystyczna w Polsce, konkurencja poprosyu moze sie schowac. Trzymam kciuki za dalszy rozwój i z zaciekawieniem bede sledzic poczynania Unity Line!!.

Banan • Piątek [23.03.2007, 20:34:50] • [IP: 88.156.232.***]

Unity górą:))

Gość • Piątek [23.03.2007, 15:04:06] • [IP: 80.245.176.***]

Samolotem na południe i tam po Śródziemnym. Jako wycieczkowiec. Proste. Wiele krajów tak robi.

Gość • Piątek [23.03.2007, 11:50:24] • [IP: 86.197.214.***]

Bardzo podoba mi sie pomysl" rozbudowania" turystykii polaczenia Baltyku z Srodziemnym.Jak tylko to nastapi bede jednym z pierwszych pasazerow na trasie Swinoujscie - Cannes.A zatem zycze powodzenia i rychlego spelnienia planow.

Gość • Piątek [23.03.2007, 09:32:31] • [IP: 80.245.176.***]

Konkretny bizns plan. To może zrobić tylko prywatna firma. Tego nie zrobi urzędnik? To jest rozwój Polski, to rozwój Świnoujścia.

Oglądasz 1-6 z 6
■ Kilkuset rowerzystów wzięło udział w Masie Krytycznej. ■ Małgorzata Dorosz została nowym prezesem MKS Flota Świnoujście ■ Strzały w lesie przy ulicy Rycerskiej. Trwa akcja poszukiwawcza. ■ Złodzieje ukradli samochód sprzed bloku na osiedlu Zachodnim. ■ Po śmierci 80-latka, do którego nie przyjechała na czas karetka, Narodowy Fundusz Zdrowia postanowił skontrolować świnoujski szpital. Wątpliwości budzi transport chłopca z poranioną nogą, którego nie przyjęto w naszym szpitalu. Ambulans z chłopcem pojechał do Szczecina. Zabrakło karetki dla Niemca. ■ ŚwiRy zapraszają na wycieczkę rowerową już 24 sierpnia. ■ Po długiej dyskusji Rada Miasta przyjęła apel do prezesa rady Ministrów o pilne podjęcie decyzji w sprawie wybudowania tunelu pod Świną. Przeciwko przyjęciu apelu zagłosowali jedynie radna Elżbieta Jabłońska i Wiesław Góreczny z Platformy Obywatelskiej. Ich zdaniem to miasto zbyt mało czyni w sprawie budowy stałego połączenia międzybrzegowego Świny. ■ Przewodniczący Rady Paweł Sujka: "Zniknęły rusztowania ze starych kamienic przy ulicy Hołdu Pruskiego. Co dalej z rewitalizacją tej dzielnicy? ■ Dwie oferty wpłynęły na ogłoszenie o przetargu na remont kolejnego promu typu "Karsibór". MSR "Gryfia" proponuje wykonanie remontu za kwotę 14 milionów 950 tysięcy złotych a Gdańska Stocznia remontowa chce 16 milionów 350 tysięcy. Cena ma być decydującym czynnikiem decyzji komisji przetargowej. ■ Prezydenta Janusz Żmurkiewicz: "jeszcze tydzień, a nawet półtora potrzebują biegli by przedstawić pełny raport w sprawie stanu finansów MKS "Flota" Świnoujście ■