POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [06.10.2019, 21:00:01] • Świnoujście

Czy Żegluga Świnoujska działa legalnie?

Czy Żegluga Świnoujska działa legalnie?

fot. iswinoujscie.pl

„Regulamin korzystania z przepraw promowych w Świnoujściu” został wprowadzony „Zarządzeniem porządkowym” Dyrektora Żeglugi Świnoujskiej obowiązującym od 1 stycznia 1993 r. Jednak już wojewoda Robert Krupowicz zarządzenie to... unieważnił.

Żeglugę Świnoujska poprosiliśmy o podanie numeru i daty uchwalenia zarządzenia Prezydenta Miasta Świnoujścia, które wprowadziło regulamin korzystania z obu przepraw promowych w Świnoujściu.

W odpowiedzi poinformowano nas, że "Zasady korzystania z przepraw promowych w Świnoujściu" zostały zatwierdzone załącznikiem nr 4 do organizacji ruchu nr 8/2008 z dnia 25.04.2008 r. ze zmianami od 01.01.2019 r. Natomiast "Regulamin korzystania z przepraw promowych w Świnoujściu" został wprowadzony "Zarządzeniem porządkowym" Dyrektora Żeglugi Świnoujskiej obowiązującym od 01.01.1993 r. , zatwierdzonym Uchwałą nr 34/92 Zarządu Miasta Świnoujście z dnia 17.09.1992 r

Z informacji redakcji iswinoujscie wynika, że już wojewoda zachodniopomorski Robert Krupowicz... unieważnił to zarządzenie.

Ponad 3 miesiące temu, 17 czerwca (!) poprosiliśmy więc Żeglugę Świnoujską, by się do tego odniosła. Nadal nie ma jednak odpowiedzi.

O skomentowanie zadziwiającego milczenia Żeglugi Świnoujskiej poprosiliśmy Tadeusza Galę. Oto jego wnioski.

- Po pierwsze, niewątpliwie powoływanie się na zarządzenie wycofane z obrotu prawnego świadczy o tym, że Żegluga coś ukrywa - zauważa Tadeusz Gala. - Gdyby regulamin korzystania był zatwierdzony Uchwałą Zarządu Miasta, to byłby podpisany przez Zarząd Miasta. Tymczasem jak widzimy na zdjęciu, podpisany jest przez Prezydenta Miasta. Czyżby ponad 3 miesiące to za mało, aby Żegluga znalazła wytłumaczenie skąd wziął się ten regulamin?

Czy Żegluga Świnoujska działa legalnie?

fot. iswinoujscie.pl

Po drugie - kontynuuje Tadeusz Gala - zdanie: "Zasady korzystania z przepraw promowych w Świnoujściu" zostały zatwierdzone załącznikiem nr 4 do organizacji ruchu Nr 8/2008 z dnia 25.04.2008 r. ze zmianami od 01.01.2019 r., jest niby napisane językiem prawniczym, ale co się rzuca w oczy, to brak nazwy aktu prawnego. Co to jest ta „organizacja ruchu”? Co to za rodzaj aktu - czy to jest uchwała, czy zarządzenie, czy może decyzja administracyjna?

Pan Tadeusz zaczął szukać aktu prawnego, który zmienił załącznik nr 4 od 01.01.2019.

- W uchwałach Rady Miasta z 2018r. brak jest jakiejkolwiek wzmianki o takim tworze - zauważa. - Przeszukałem Zarządzenia Prezydenta publikowane w biuletynie informacji publicznej. Znowuż nic. Tymczasem niewątpliwie Prezydent jest autorem, gdyż na stronie bip.um.swinoujscie.pl/artykul/527/14054/prezydent-miasta-swinoujscie-informuje znajdujemy: Prezydent Miasta Świnoujście informuje: Prezydent Janusz Żmurkiewicz podjął decyzję o przedłużeniu do końca 2019 r. ważności obowiązujących aktualnie identyfikatorów i zezwoleń na przeprawy promowe w Świnoujściu.

Pan Tadeusz podkreśla, że Ustawa o samorządzie lokalnym nie określa w jaki sposób organ wykonawczy sprawuje władzę. Wymienia enumeratywnie sytuacje, gdzie musi zastosować zarządzenie lub decyzję administracyjną.

- Cała reszta pozostaje niedookreślona, więc Prezydent Miasta Świnoujścia może przekazywać swoją wolę Żegludze Świnoujskiej na przykład poprzez wydawane dekrety –pisze pan Tadeusz. - Organizacja ruchu z dnia Nr 8/2008 z dnia 25.04.2008 r., którą przywołuje Żegluga może być takim dekretem. Kolejnym dekretem Pan Prezydent mógł zmienić załącznik nr 4 od dnia 01.01.2019 r. Niemniej jednak, aby taki dekret stał się składnikiem prawa miejscowego, musi być opublikowany w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym. Przeprowadziłem kwerendę w dziennikach urzędowych województwa zachodniopomorskiego za rok 2008. Dekret „Organizacja ruchu z dnia Nr 8/2008 z dnia 25.04.2008 r." nie został opublikowany. Zmiany obowiązujące od 01.01.2019 r. również nie zostały opublikowane. Stąd pytanie: czy Żegluga Świnoujska działa legalnie stało się zasadne.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 43, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 43

Nieznajomość prawa szkodz • Sobota [12.10.2019, 09:57:50] • [IP: 188.146.97.***]

Ustawa o bezpośrednim wyborze wójtów, burmistrzów i prezydentów miast od 2002 roku zniosła instytucję zarządów miast i zarządów gmin, które istniały wcześniej i na czele których z mocy ustawy samorządowej w brzmieniu z 1992 roku stał odpowiednio wójt, burmistrz i prezydent miasta. Stąd nie ma nic dziwnego w podpisie prezydenta miasta pod uchwałą Zarządu Miasta. Po trzecie zmiana treści załącznika do wciąż obowiązującego Regulaminu czyli aktu prawnego niższego rzędu (Regulaminu) nie oznacza unieważnienia uchwały wyższego rzędu (uchwały zarządu miasta z 1993) stąd nie jest publikowana w dziennikach urzędowych. Tak samo jak uchwały samorządu zmieniają prawo lokalne nie zmieniając ustaw w oparciu o które są podejmowane. Zarządzenia i zmiany dyrektora Żeglugi Świnoujskiej i Zarządzenia (a nie" dekrety" jak pisze Pan Tadeusz) obecnego prezydenta oparte są o wciąż obowiązującą uchwałę Zarządu Miasta z 1993 roku. Do stwierdzenia jej nieważności konieczny byłby akt unieważniający wydany przez wojewodę a takiego brak

Nieznajomość prawa szkodz • Sobota [12.10.2019, 09:29:54] • [IP: 188.146.97.***]

To podobnie jak z uchwałą śmieciową ż maja br. W treści orzeczenia RIO stwierdzono jej całkowitą nieważność, ale w tytule już tylko częściową. Rada Miasta Świnoujście w żaden sposób się do tego unieważnienia nie odniosła. Za kilka lat jacyś tropiciele idkopią temat i zrobią sensację. Pan Tadeusz powinien wiedzieć dwie rzeczy: po pierwsze urzędy wojewódzkie nie przechowują dzienników urzędowych sprzed buzkowej reformy administracyjnej z 1998 roku (należy ich szukać w Archiwum Państwowym) z powodu likwidacji 33 z 49 urzędów wojewódzkich. Zatem dzienników urzędowych województwa szczecińskiego z 1993 roku nie znajdzie w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie dzisiaj. Po drugie ustawa o bezpośrednim wyborze wójtów, burmistrzów i prezydentów miast od 2002 roku zniósł instytucję zarządów miast i zarządów gmin, które istniały wcześniej i na czele których z mocy ustawy samorządowej w brzmieniu z 1992 roku stał odpowiednio wójt, burmistrz i prezydent miasta. Stąd nie ma nic dziwnego w podpisie prezydenta

Gość • Piątek [11.10.2019, 02:07:12] • [IP: 176.221.123.***]

PRZEPRAWA WARSZÓW-CENTRUM JEST PRZEPRAWĄ MIEJSKĄ. PRZYBŁĘDY MOGĄ KORZYSTAĆ Z PRZYSTANI KRAJOWEJ NA KARSIBORZU.jakiej krajowej? to tez jest miejska a paliwo i utrzymanie z kad idzie? z podatkow wszystkich polakow miasto doklada ale podatnicy tez to dla czego maja to robic zebys d.. woził ? a oni nie mogą kożystac z czegos za co płacą?

Gość • Wtorek [08.10.2019, 14:49:25] • [IP: 37.8.230.***]

JUST ACT 447 kim są te przybłędy?

Gość • Wtorek [08.10.2019, 12:02:29] • [IP: 176.221.123.**]

Komu nie udostępniają kibla, ten się budzi z ręką w nocniku.

Gość • Wtorek [08.10.2019, 11:09:10] • [IP: 176.221.123.***]

Polska dla Polakow

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 21:16:55] • [IP: 37.47.128.***]

A co to za jeden ten Tadeusz gala ?? Jakiś guru dla portalu iswinoujscie ??

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 20:23:27] • [IP: 188.146.101.**]

10:06 A.Skiepko -albo zamiast wyśrubowywać normy bezpieczeństwa, czyli zmniejszać liczbę samochodów, zmuszać pasażerów do opuszczania samochodów (ale trudno mi sobie to wyobrazić, skoro promiarze nie potrafią egzekwować nawet zakazu palenia lub wyłączenia silnika).

Aleksander Skiepko • Poniedziałek [07.10.2019, 20:22:03] • [IP: 83.11.194.***]

[07.10.2019, 16:38:50] • [IP: 46.169.207.***] Szybka ewakuacja dotyczy nie tylko matki z dzieckiem ale każdego kierowcy który jest w samochodzie.

1392 • Poniedziałek [07.10.2019, 20:14:35] • [IP: 5.173.160.***]

Jak tak może być że osoba chora nie może skożystać z toalety na promie ?

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 19:31:34] • [IP: 5.172.234.**]

POCZEKAJMY NA TUNEL-TAM CO 150 M. BĘDZIE SRACZ CO 100M. WINDA DO EWAKUACJI MATKI Z DZIECKIEM NA RĘKU A CO 50M WINDA DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH POD SUFITEM WĄSKOTORÓWKA BĘDZIE EWAKUŁOWAĆ RESZTE...POWODZENIA.

JUST ACT 447 • Poniedziałek [07.10.2019, 17:46:39] • [IP: 176.221.122.**]

AD:Poniedziałek [07.10.2019, 12:15:51] • [IP: 37.30.55.***] CHYBA ZA TĘPA JESTEŚ, ABY COKOLWIEK ZROZUMIEĆ OSOBNICZKO Z WIELKĄ PUSTKĄ Z OKOLICY ORIONA I RZEKI ERYDAN POD CZEREPEM. KAŻDY WŁAŚCICIEL ROBI SOBIE ZE SWOJĄ WŁASNOŚCIĄ CO CHCE. JEŚLI NIE WIERZYSZ TO ZAPYTAJ SIĘ PLEBANA. PAŃSTWO MA NASZE PIENIĄDZ I MY ZARZĄDZAMY W TYM PAŃSTWIE CZY PRZYBŁĘDY BĘDĄ NAM SIĘ PO PROMIE MIEJSKIM SZWENDAĆ, CZY NIE. CYTAT Z I ŚWINOUJŚCIE : Środki otrzymywane z budżetu państwa od wielu lat są niewystarczające do utrzymania ŻŚ i przeprowadzania koniecznych remontów. Brakująca kwota pokrywana jest z budżetu miasta oraz środków wypracowanych przez samą żeglugę. Według planu w 2018 roku będzie to kwota 9, 5 mln złotych. informuje Hanna Lachowska z BIK UM Świnoujście. I NIE PLEĆ WIĘCEJ BREDNI, ŻE MIASTO NIE PŁACI NA BIELIKI. NIE WSTYD CI, ŻE HEJTUJESZ, KŁAMIESZ I LUDZI OGŁUPIASZ?

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 17:38:15] • [IP: 94.254.233.*]

37.30.55 no i miasto płaci za przeprawę miejska...dlatego i droga lokalna a Karsibór płaci cała Polska dlatego ogólne przedłużenie głównej ulicy. ..

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 16:38:50] • [IP: 46.169.207.***]

Ta matka z dzieckiem itp. może wysiąść z auta przed wjazdem na prom - tak jak pasażerowie autokarów na Karsiborach - jej decyzja. Wprowadzić w regulaminie, że pływanie na własną odowiedzialność i jak kotoś ma problem to na około przez Niemcy proponuję. Inna sprawa to egzekwowanie przez załogę: palenia papierosów na promie, zgaszanie silnika - bo to są główne zagrożenia pożarema kretynów co trują spalinami setkę pasażerów bo klimka albo ogrzewanko najważniejsze nie brakuje.

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 13:25:56] • [IP: 89.64.11.***]

Kolejny przykład bezprawia w Świnoujściu. Moje pytanie jest następujące: Co robią radni bezradni Rady Miasta? Czy tylko zasysają diety? Czy nie mają w swoich obowiązkach stanowienia prawa miejscowego i kontroli poczynań Prezydenta?

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 13:11:01] • [IP: 2.108.164.*]

A o dostępie do toalet jest tam mowa.? Panie Gala - wyzwanie dla pana!!

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 12:51:48] • [IP: 94.254.234.***]

GALA to taka gazeta lub odmiana jabłek ewentualnie widowisko, wręczanie nagród

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 12:15:51] • [IP: 37.30.55.***]

Ty mikrocefalu JUST ACT 447 • Poniedziałek [07.10.2019, 10:30:15] • A kto płaci za funkcjonowanie tzw. Miejskiej przeprawy? No kto? Gdyby miasto Świnoujście to by mogło ze swoimi gaciami zrobić co chce. A ponieważ to są pieniędze z budżetu państwa to prezydent nie ma prawa niewpuszczać przyjezdnych. Oni też się zrzucają na utrzymanie tej przeprawy. I to co robi to pełny nielegal przy współpracy wojewody który tuszuje tą aferę.

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 10:56:49] • [IP: 37.47.174.**]

Jeśli pan Gala ma czas to niech się zajmie legalnością dokumentów zezwalających na to haniebne betonowania miasta...

JUST ACT 447 • Poniedziałek [07.10.2019, 10:30:15] • [IP: 176.221.122.**]

PRZEPRAWA WARSZÓW-CENTRUM JEST PRZEPRAWĄ MIEJSKĄ. PRZYBŁĘDY MOGĄ KORZYSTAĆ Z PRZYSTANI KRAJOWEJ NA KARSIBORZU. CZEGO PATOLOGIA INTELEKTUALNA JESZCZE NIE ROZUMIE ? JEŚLI COŚ BY SIĘ NIE ZGADZAŁO TO URZĄD SKARBOWY JUŻ DAWNO, DAWNO TEMU BY TO WYŚWIETLIŁ I NAŚWIETLI. POZA TYM KAŻDY WŁAŚCICIEL ROBI ZE SWOIMI GACIAMI CO CHCE. MOŻE JE NOSIĆ NA GŁOWIE, ALBO W NIE NAS...Ć.

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 10:20:44] • [IP: 85.191.214.**]

A kto to ten Gala?? co to za autorytet??

Aleksander Skiepko • Poniedziałek [07.10.2019, 10:06:07] • [IP: 83.11.194.***]

Do [06.10.2019, 22:11:55] • [IP: 31.11.128.**] Jest to coś, co dawno tez zauważyłem i dziwiłem się, że inspektorzy PRS tę sytuacje akceptują. Nie pisałem o tym, bo każde wprowadzenie zmian tylko wydłuży kolejki i zakorkuje przeprawę. Ale skoro inni to już widza to czas o tym mówić. W przypadku pożaru jakiegokolwiek pojazdu na promie istnieje konieczność ewakuacji pasażerów znajdujących się w samochodach. Na promach taki Crash test powinien być dostosowany do najsłabszej osoby znajdującej się w pojeździe. Matka z dzieckiem na ręku powinna mieć możliwość wysiąść z samochodu w każdym miejscu ustawienia pojazdu na promie. W tej sytuacji należałoby zlikwidować jeden pas do parkowania i odnowa przemyśleć organizację przeprawy. Moim zdaniem te zasady bezpieczeństwa powinny być wprowadzone natychmiast a żeby przeprawa promowa nie utraciła płynności ruchu pojazdów winny być uruchomione 3 promy non stop

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 10:04:25] • [IP: 46.231.56.**]

jak jest teraz dobrze z przeprawą, to zaczyna to" komuś" przeszkadzać i się czepia chyba z nudów...

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 09:19:56] • [IP: 37.47.173.**]

Złoty ten wojewoda:) W Świnoujściu Nauczających, Porządkowych i Samozwańczych Regulatorów jest na pęczki, Wywodzą się z regulaminowych i dozwolonych nadużyć i represji. Można ich poznać po czapce lub czarnej kurtce czy dresie.

Gość • Poniedziałek [07.10.2019, 09:03:54] • [IP: 185.13.106.***]

Najwidoczniej otwarte sracze nie ujęte w regulaminie.

Oglądasz 1-25 z 43
■ Z uwagi na brak na krajowym rynku szczepionek przeciwko grypie Szpital Miejski im. Jana Garduły w Świnoujściu sp. z o.o. informuje, że w dniach od 17.10.2019r. do 28.10.2019r. zawiesza akcję szczepień przeciwko grypie dla mieszkańców miasta w wieku powyżej 60 roku życia ■ Agatowska i Kochan wygrały w Świnoujściu ■ Mężczyzna na wózku inwalidzkim, zaopatrzony w butelkę z łatwopalnym materiałem i zapalniczkę, został zatrzymany przez policję przed jednym z lokali gastronomicznych w Świnoujściu. Mogło dojść do tragedii ■ W czwartkowy wieczór tuż przy Kościele Chrystusa Króla rozegrała się dramatyczna walka o życie mężczyzny. Po godzinie 19:00 pod kościele zatrzymały się dwie karetki pogotowia oraz dwa wozy strażackie. Ratownicy zaczęli reanimować 67-latka, u którego nastąpiło zatrzymanie krążenia. Niestety, ponad 40-minutowa akcja reanimacyjna nie przywróciła czynności życiowych ■ Ponad 1,5 mln zł wynosi łączna kwota kar, jakie miasto naliczyło wykonawcy Promenady Zdrowia za niedotrzymanie terminu wykonania inwestycji ■