POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [07.10.2019, 21:34:19] • Polska

e-Polak potrafi! – rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

e-Polak potrafi! – rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

fot. Organizator

Spoty telewizyjne, działania w prasie i internecie – to to tylko niektóre działania, jakie zaplanowaliśmy w ramach naszej kampanii „e-Polak potrafi!". Startujemy!

Kampania „e-Polak potrafi!" jest częścią projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne", który realizujemy od 2017 r. To kolejny etap działań promujących korzystanie z technologii cyfrowych.

– To nie ulega wątpliwości: jesteśmy świadkami cyfrowej rewolucji. Dlatego zachęcamy Polaków, by chcieli i umieli z niej w pełni korzystać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – W kampanii będziemy informować, edukować i pomagać w zrozumieniu tajników nowych technologii. Pomogą nam w tym ambasadorzy, influencerzy, psycholodzy i inni eksperci. Wszystko po to, by przekonać nieprzekonanych, że e-Polak potrafi, bo takie właśnie jest hasło tej kampanii – dodaje szef MC.

W kapciach

Realizowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne" działania dotyczą czterech obszarów: e-usługi, bezpieczeństwo w sieci, jakość życia i programowanie. Kampania „e-Polak potrafi!" to kolejna ich odsłona, w której koncentrujemy się na e-usługach. Od dzisiaj na antenach TVP, TVN i Polsatu emitowane są spoty zachęcające do załatwiania spraw urzędowych przez internet.

– Chcemy przekonać Polaków, że zamiast stać w kolejce w urzędzie, wiele spraw mogą załatwić bez wychodzenia z domu – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Razem z nami przekonuje do tego ambasador kampanii w obszarze e-usługi – aktor Michał Czernecki.

Sprawy urzędowe przez internet? E-Polak potrafi – obejrzyj spot.

– Możliwość załatwiania spraw urzędowych przez internet to bardzo duże ułatwienie. To komfort nie do przecenienia. (...). W stosunku do tego, co było, to rewolucja – mówi Michał Czerniecki.

e-Rodzic potrafi

Działaniom dotyczącym e-usług będą towarzyszyć materiały informacyjne dotyczące bezpieczeństwa w sieci. W tym przypadku za cel postawiliśmy sobie wzrost świadomości Polaków w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu. Chcemy, aby nie tylko zdawali sobie sprawę z możliwych zagrożeń, ale – w razie konieczności – potrafili sobie z nim radzić. Przede wszystkim skupiamy się na bezpieczeństwie najmłodszych użytkowników internetu. Działania te będą uzupełnieniem prowadzonej przez MC i NASK od sierpnia kampanii „Nie zagub dziecka w sieci".

I to dlatego wkrótce opublikujemy – tym razem adresowane do rodziców – spoty internetowe, w których wystąpi nasz kolejny ambasador. Kto nim został? Zdradzimy niebawem.

Dzisiaj możemy powiedzieć tylko tyle, że to osoba, która pomagać nam będzie także w promowaniu kolejnego obszaru kampanii – programowania. Realizując kampanię w tym zakresie staramy się udowadniać Polakom, że programowanie jest łatwiejsze i bardziej dostępne, niż wielu mogłoby się wydawać. Przekonujemy rodziców – prowadząc Kluby Młodego Programisty i promując inicjatywę CodeWeek, że to świetny pomysł nie tylko na pozalekcyjne zajęcia dla ich dzieci, ale i dobry pomysł na wspólne spędzanie czasu. Teraz pomoże nam w tym ambasador!

Więcej na ten temat – w najbliższych dniach.

Oswajamy internety

Już dziś Polacy drogą elektroniczną mogą korzystać z wielu usług, które oferuje im nie tylko administracja, ale i biznes. Mimo to wielu wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy. To często osoby w średnim wieku i starsze, mieszkające w mniejszych miejscowościach. I to m.in. do nich adresowane są działania z kolejnego obszaru naszej kampanii – jakość życia.

– Przekonujemy nie tylko do tego, że korzystanie z internetu ma wiele zalet – ułatwia życie, a załatwienie wielu spraw czyni prostszym i mniej czasochłonnym, ale i udowadniamy, że to nie takie trudne jak mogłoby się wydawać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Kolejne odsłony kampanii będziemy realizować do końca 2020 r.

Długofalowo

Kampania „e-Polak potrafi!" jest realizowana przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych", dofinansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020. Projekt jest realizowany od września 2017 r.

Za przygotowanie kreacji kampanii „e-Polak potrafi!" odpowiada, wyłonione w drodze przetargu organizowanego przez NASK PIB, konsorcjum firm .bringMore advertising oraz Media Group Sp. z o.o.

Umowa obejmuje szereg działań realizowanych od lipca 2019 r. do grudnia 2020 r., w tym m.in.:

· przygotowanie strategii oraz koncepcji kreatywnej kampanii,

· przeprowadzenie kampanii reklamowej w internecie, w tym działania z instagramerami i influencerami,

· przeprowadzenie kampanii kontentowej na portalach internetowych, w tym prowadzenie dedykowanego portalu tematycznego www.epolacy.interia.pl,

· przeprowadzenie kampanii prasowej.

Wydział Komunikacji Ministerstwa Cyfryzacji


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Na terenie ogródków działkowych zmarł mężczyzna. 12 grudnia około godziny 8.00 policja otrzymała zgłoszenie, że na działkach, z prawej strony (jadąc w kierunku Gartz), znajduje się mężczyzna. Nie dawał oznak życia. Policjanci wezwali pogotowie. - Zespół ratownictwa nie podejmował żadnych czynności reanimacyjnych. Mężczyzna już nie żył. Był w wieku 60 lat – mówi rzecznik pogotowia Paulina Targaszewska ■ Kolejna beczka z substancją chemiczną wydobyta z dna. Na torze wodnym Szczecin - Świnoujście oprócz obiektów zawierających w sobie materiały wybuchowe znajdowane są również pojemniki ze środkami chemicznymi. Tym razem marynarze 8. Flotylli Obrony Wybrzeża wydobyli pojemnik z nieznaną zawartością, który zostanie zneutralizowany przez wyspecjalizowane pododdziały wojsk chemicznych. Operacja została przeprowadzona w piątek, 13 grudnia ■ Dorota Mikulska traci mandat radnej. Powodem jest, niedozwolone w ustawie o samorządzie łączenie pracy radnego i ławnika sądu ■ Rząd chce zabrać miliony uzdrowiskom. Protest samorządowców. Do tej pory środki z opłaty uzdrowiskowej trafiały do budżetów gmin, które mają status uzdrowiska. Dla Kołobrzegu wyrwa w finansach wyniesie 33 mln zł, w Świnoujściu to ok. 18 mln zł. Brak konsultacji krytykował również prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz – Nie wyobrażam sobie, żeby Świnoujście nie było uzdrowiskiem. Wolałbym, żebyśmy o tym dokumencie dyskutowali, kiedy był tworzony – mówił prezydent ■ Z każdym rokiem wzrasta liczba turystów, którzy chcą zatrzymać się w Świnoujściu. Przybywa liczba miejsc noclegowych w apartamentach. Nie wzrasta natomiast w pokojach gościnnych ■ Nożownik szalał po ulicy Kochanowskiego. Prawdopodobnie groził mieszkańcom! ■ Mordor nadciąga! Strefa płatnego parkowania wkroczy do centrum Świnoujścia ■ 14 za, 6 przeciw, jeden z radnych wstrzymał się od głosu. Projekt objęcia centrum miasta strefą płatnego parkowania ■ Jedni z najbardziej znanych w Polsce i na świecie świnoujścian Elżbieta i Krzysztof Nakliccy ofiarami wypadku. Pani Elżbieta nie żyje, jej mąż walczy o życie w szpitalu ■ Olgierd Geblewicz – „Rząd PiS zabierze pieniądze uzdrowiskom” ■ Całoroczna strefa płatnego parkowania lekiem na deficyt miejsc postojowych? 3,90 złotych za pierwszą godzinę postoju, za drugą - 4,60 zł, za trzecią - 5,50 zł. Dziś radni ustalą wielkość strefy płatnego parkowania oraz stawki, które mają w niej obowiązywać ■ Sposób „budowania po świnoujsku” polega na budowaniu nowych obiektów w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących domów, niezgodnie z zatwierdzoną dokumentacją, w sposób zakłócający spokój mieszkańców, wywołujących hałas i zanieczyszczenie, uniemożliwiając korzystanie z istniejących domów zgodnie z ich przeznaczeniem – pisze nasza Czytelniczka ■