POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [09.02.2020, 23:16:44] • Polska

No Limit stawia na zeroemisyjną logistykę w miastach

No Limit stawia na zeroemisyjną logistykę w miastach

fot. Organizator

Polska branża transportu, spedycji i logistyki, a także usług pocztowych i kurierskich, otwiera się na elektromobilność – ocenia PSPA. Całkowicie elektryczne samochody dostawcze do swojej floty wprowadza firma No Limit. Pojazdy zaprezentowano w Centrum Nowej Mobilności w Warszawie.

Do floty firmy No Limit dołączyły kolejne samochody ekologiczne. Zeroemisyjne MANy e-TGE będą realizować dostawy B2C oraz B2B w regionie Warszawy oraz w aglomeracji śląskiej, czyli tych regionach Polski, w których problem smogu oraz wysokiej emisji CO2 jest szczególnie dotkliwy.

- Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie, pełnym wyzwań, nowoczesnych technologii oraz innowacyjnych usług. Przyszłość należy do firm, które planują działania z wyprzedzeniem i są otwarte na nowatorskie rozwiązania. W No Limit z uwagą obserwujemy zmiany zachodzące w sektorze dostaw B2C i B2B. Zakup kolejnych samochodów ekologicznych stanowi kontynuację naszej strategii zakładającej redukcję śladu węglowego w bieżącej działalności spółki.

Ponadto, jest to odpowiedź na oczekiwania coraz większej grupy klientów, dla których ekologia stanowi jeden z priorytetów. Logistyka miejska może być cicha, ekologiczna, przyjazna mieszkańcom i środowisku. To cel, do którego dążymy – mówi Maciej Rybak, Dyrektor Service Line Home Delivery w No Limit.

W 2020 r. No Limit świętuje jubileusz – 30-lecie swojej działalności. Dalsza redukcja śladu węglowego w bieżących operacjach logistycznych i dystrybucyjnych to jeden z głównych celów firmy na kolejne lata.

- Nasza Spółka inwestuje w nisko- i zeroemisyjną flotę już od 2015 r. Obecnie użytkujemy kilkadziesiąt pojazdów zasilanych naturalnym gazem ziemnym CNG i elektrycznych. Rok 2020 jest dla nas bardzo ważny i planujemy dalsze inwestycje w zrównoważony transport.

Tworząc strategię rozwoju No Limit menedżerowie i właściciele zdecydowali o powołaniu Programu Logistyka Przyjazna Środowisku, która z sukcesem realizuje szereg działań w obszarze ochrony środowiska naturalnego i promowania ekologicznej logistyki. Celem jest rozbudowa naszej EKO Floty w Warszawie, Krakowie, Śląsku i obniżenie emisji CO2 w tych aglomeracjach o ponad 40% w ciągu najbliższych dwóch lat - podkreśla Michał Strzeżek, Vice Prezes Zarządu No Limit.

W tym celu, we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych (PSPA), No Limit przeprowadziła m.in. w ostatnich latach kompleksowe testy samochodów elektrycznych w realnych warunkach użytkowania.
- Pojazdy elektryczne nie emitują dwutlenku węgla, a ponadto nie wytwarzają tlenków azotu, tlenków siarki oraz pyłów, czyli związków, które w największym stopniu przyczyniają się do powstawania zjawiska smogu.

Ponadto znacznie redukują zanieczyszczenie środowiska hałasem. Ich powszechne wykorzystywanie w transporcie towarowym jest jednym z kluczowych sposobów walki z emisjami CO2 i zanieczyszczeniem powietrza – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.

W ubiegłym roku Unia Europejska znowelizowała cele emisyjne dotyczące zarówno samochodów osobowych, dostawczych, jak i ciężarowych. W przypadku tych ostatnich, emisje muszą ulec obniżeniu o 15% do 2025 r. i o aż 30% do 2030 r. względem średniej z 2019 r.

Ponadto, coraz więcej europejskich miast wprowadza strefy niskoemisyjnego transportu. Obecnie w Europie funkcjonuje ponad 220 obszarów, a ich liczba cały czas rośnie. To wszystko sprawia, samochody elektryczne będą zyskiwać coraz większe znaczenie w sektorze logistyki miejskiej.

Zdaniem ekspertów, zmiany na rynku są podyktowane nowymi regulacjami, troską o środowisko naturalne, oczekiwaniami społecznymi, dążeniem do zapewnienia pracownikom bardziej komfortowych warunków pracy, ale również oszczędnością.

- Szacuje się, że logistyka ostatniej mili obejmuje 28 proc. całkowitego kosztu przesyłki, tym samym stanowiąc najdroższy element w łańcuchu dostaw. Do głównych problemów logistyki dostaw w dużych ośrodkach miejskich można zaliczyć korki, opłaty parkingowe czy konieczność powtórnego odwiedzenia adresata.

Jednocześnie klienci oczekują szybszego czasu dostawy, tańszych usług, odpowiedzialności społecznej – mówi Jan Wiśniewski z Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych.

Według niego, elektryczne pojazdy stanowią odpowiedź na wyzwania stawiane przed logistyką miejską oferując tańszą eksploatację, darmowe parkowanie, możliwość korzystania z buspasów, a w przyszłości nieograniczony wjazd do stref czystego transportu. Są przy tym przyjazne środowisku.

- Prawie 30 proc. całkowitej emisji CO2 w UE pochodzi z sektora transportu, z czego 72 proc. z transportu drogowego. Zeroemisyjna logistyka jest jednym z narzędzi walki ze zmianami klimatu, dlatego będzie się dynamicznie rozwijać – mówi Jan Wiśniewski.

Jego zdaniem, odzwierciedla to poszerzająca się oferta koncernów. W Polsce potencjalni nabywcy mogą wybierać spośród takich pojazdów zeroemisyjnych, jak np. Volkswagen e-Crafter, MAN eTGE, Renault Kangoo Z.E., Renault Master Z.E., Nissan e-NV200 czy Saic Maxus EV80. Zakup zeroemisyjnych pojazdów dostawczych będzie wspierany w ramach dopłat z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu.

Biuro prasowe PSPA


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Zmarł ksiądz Andrzej Kamiński. Posługiwał w parafii Chrystusa Króla ■ Tir jechał prosto na Mercedesa Vana. W niedzielę 31 maja kwadrans przed godziną dziewiątą w miejscowości Rzeczyn koło Wolina na DK 3 tir ze Słowacji nagle zjechał na czołówkę na mercedesa ze Świnoujścia. W ułamkach sekundy kierowca mercedesa z żoną przeżył horror ■ Rada Miasta zdecydowała o kontynuacji w roku 2020 programu bezpłatnych szczepień przeciwko grypie ■ Rada Miasta pozytywnie zaopiniowała projekty zmian granic pasa technicznego i pasa technicznego od strony lądu. Projekty mają związek z planami budowy terminala kontenerowego ■ Dotychczasowy Komendant Państwowej Straży Pożarnej w Świnoujściu st.bryg. mgr inż. Andrzej Lipiński kończy służbę. Uroczyste pożegnanie komendanta w związku z przejściem na emeryturę odbędzie się dziś. 28 maja. W pożegnaniu wezmą udział władze miasta ■ Prezydent miasta: "Mimo ograniczeń Świnoujście dysponuje obecnie dużą rezerwą miejsc dla dzieci, zarówno w żłobku jaki przedszkolach" ■ Kilka minut po godzinie 9.00 rozpoczęły się obrady XXXI sesji Rady Miasta. Posiedzenie odbywa się w trybie zdalnym ■ Mężczyzna jadący na rowerze uderzył w bok jadącego samochodu. W tym czasie nie było żadnej wolnej karetki na terenie naszego miasta! Po poszkodowanego przyleciał śmigłowiec LPR. Do groźnego wypadku doszło około godziny 17:30 na ulicy Grunwaldzkiej, na wysokości dawnego Novatora ■ W sezonie letnim 2020 r. każde przedszkole w miesiącach wakacyjnych pełnić będzie dyżur letni. PM nr 9 z powodu zaplanowanej termomodernizacji placówki swój dyżur pełnić będzie w PM nr 7. Liczba miejsc, ze względu na obostrzenia Głównego Inspektora Sanitarnego, jest ograniczona. Szczegółowych informacji udzielają dyrektorzy placówek. Informacje te zostały również zamieszczone na stronach internetowych Przedszkoli Miejskich ■ Od 25 maja: Będzie można prowadzić zajęcia opiekuńczo-wychowawcze w klasach 1-3 szkoły podstawowej, Będzie można prowadzić konsultację z nauczycielami w szkołach dla maturzystów i uczniów 8 klas przede wszystkim z przedmiotów zdawanych na egzaminach ■