POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [21.04.2024, 21:15:40] • Świnoujście

Przełom w komunikacji: Droga przez Zalew Szczeciński. Czas zacząć działać!

Przełom w komunikacji: Droga przez Zalew Szczeciński. Czas zacząć działać!

https://www.google.pl/maps(fot. iswinoujscie.pl )

Koncepcja budowy mostu przez Zalew Szczeciński, choć nie jest nowy, zyskuje wciąż na aktualności. Obiecuje on połączenie wyspy Uznam z lądem, oferując przede wszystkim szybką i krótką trasę do Szczecina - miasta pracy. Tymczasem Świnoujście pozostaje dla mieszkańców Szczecina rajem na ziemi. Dzieli je nie tylko woda, ale przede wszystkim czas. Każda minuta spędzona w podróży to stracony czas, który mógłby być wykorzystany na relaks na plaży, kolację przy zachodzie słońca, czy po prostu na spędzenie czasu z rodziną i przyjaciółmi. Pomysł mostu czy estakady ma za zadanie zniweczyć te bariery. To byłoby coś więcej...

Dwupasmowe połączenie, częścią proponowanej trasy, liczyłby około 5 kilometrów (w przypadku mostu), który skróciłaby dystans do Szczecina do zaledwie 55 kilometrów. Projekt przewidywał by również nasypy czy estakadę, które zminimalizowały by wpływ na otaczające środowisko naturalne.

Korzyści dla Świnoujścia i Szczecina

Świnoujście, leżące na wyspie, zyskałoby szybki i bezpośredni dostęp do serca województwa zachodniopomorskiego. Obecnie ograniczone opcje transportu stanowią barierę dla mieszkańców chcących korzystać z dobrodziejstw większego miasta, takich jak szpitale, instytucje czy centra handlowe.

Szczecin, z drugiej strony, miałby otwartą bramę do atrakcji nadmorskich, z plażą Świnoujścia dostępną w zaledwie 30 minut. Możliwość szybkiego dotarcia na plażę po pracy nawet każdego dnia stałoby realnością.

Innowacyjna komunikacja

Przyszłość jest nie tylko w drogach, ale również w szynach – pociągach czy szybkich tramwajach, które mogłyby uzupełnić sieć komunikacyjną. Możliwość przewożenia rowerów, w tym elektrycznych, dodatkowo zwiększałaby atrakcyjność i zasięg jazdy po mieście.

Wyzwania i możliwości

Inwestycja, choć obiecująca, wymaga zaangażowania lokalnych społeczności oraz wsparcia politycznego. Porównania do inżynieryjnych osiągnięć, jakie widzimy w Chinach, podsycają wyobraźnię o potencjale takiego przedsięwzięcia. Skoro tam potrafią zrobić, to dlaczego u nas jest o tym ciągle cisza?

Raj na wyciągnięcie ręki

Zmiany na lepsze zaczynają się od śmiałych idei. Nadszedł czas, aby społeczność Szczecina i Świnoujścia podjęła wyzwanie i zaczęła mówić głośno o potrzebie budowy tej inwestycji. Powinniśmy domagać się uwagi i wsparcia od decydentów. Lobbować na rzecz tej wizji.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 172, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-172 z 172

Gość • Niedziela [21.04.2024, 21:22:00] • [IP: 176.221.125.***]

To na jaki ch...j był budowany 3 razy droższy tunel?

Gość • Niedziela [21.04.2024, 21:28:30] • [IP: 45.56.233.**]

grobla, estakada przez Zalew to tak oczywista sprawa do załatwienia ze szkoda czasu na gadanie należy od razu przejśc do czynów!

Gość • Niedziela [21.04.2024, 21:30:17] • [IP: 88.156.233.**]

Za 70 lat jak tunel nabierze mocy urzędowej.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 21:33:58] • [IP: 37.248.176.**]

Szkoda tylko, że 19 lat temu niewiele u decydentów popierało tę ideę. Może teraz skorzystają z doświadczeń poprzedników.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 21:35:06] • [IP: 217.91.61.***]

🤦🤦🤦

Gość • Niedziela [21.04.2024, 21:44:21] • [IP: 78.11.16.***]

Koszt około3.5 mld. mamy?

Gość • Niedziela [21.04.2024, 21:52:41] • [IP: 46.205.137.***]

Starożytni Grecy nazywali morze mistem. Nie rozumiem, dlaczego ta woda nie łączy. Nie chodzi mi o most. O statki, promy, wodoloty.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 21:55:19] • [IP: 178.238.247.**]

To pomysł pierwszego powojennego prezydenta Szczecina-Zaremby. Może wreszcie dojrzeje do realizacji !?

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:01:34] • [IP: 104.28.131.***]

Przecież to jakiś żart. Państwo ma wiele ważniejszych inwestycji, choćby Zachodnia Obwodnica Szczecina. Ruch ze Szczecina do Świnoujścia jest stosunkowo w skali kraju niewielki, niewarty tych pieniędzy. Brutalna prawda.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:03:13] • [IP: 172.225.41.***]

Tunel nie wyszedł to teraz most w planie…

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:04:02] • [IP: 5.173.194.**]

Pomysł bardzo dobry ale dla połączenia kolejowego. Obecnie podróż na dworzec kolejowy z dzielnicy nadmorskiej komunikacją miejską jest porównywalny z czasem przejazdu do Szczecina:)

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:04:28] • [IP: 104.28.131.***]

21:22 - dlatego, że większość ruchu to nie ruch ze Szczecina, a z reszty kraju - czy to ruch lokalny (Międzyzdroje, Wolin) czy dalej z kraju - Poznań, Warszawa itd. Nie ze Szczecina.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:13:18] • [IP: 62.69.229.**]

Oczywiście na środku zalewu powinna być platforma z knajpą.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:17:25] • [IP: 104.28.131.***]

Sama grobla i most nie wystarczy. Obecnie z Nowego Warpna do Szczecina jedzie się 50 minut. Najpierw musiałaby tam powstać dobra droga, bo inaczej przez groblę i most będzie się jechało tak czy siak dłużej niż dookoła zalewu.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:21:05] • [IP: 176.221.125.***]

Nie bedzie, szczecin robi polnocna obwodnice co i tak znaczaco skroci czas dojazdu.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:23:36] • [IP: 84.17.55.**]

Żadnego zbliżania stettina floatng gardensy do Świnoujścia !! Zniszczyli by Świnoujście całkowicie, tak jak zniszczyli i zezłomowali ogromny majątek Morskiej Stoczni Remontowej S.A., o wartości odtworzeniowej wiele miliardów złotych !!

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:28:23] • [IP: 213.155.174.***]

Lepiej nie, bo będzie jeszcze większy tłok w mieście.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:29:03] • [IP: 89.151.20.***]

zbudować metro do Szczecina

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:31:11] • [IP: 46.205.140.***]

Co tunelik nie jest pewny, to trzeba alternatywną drogę wymyśleć?

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:32:55] • [IP: 88.218.253.***]

Prima Aprilis. .. był ponad 3 tygodnie temu... :-)))

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:34:54] • [IP: 104.28.131.***]

21:22 - jaki trzy razy droższy tunel? Tunel to grosze przy tym moście na zalewie.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:50:29] • [IP: 176.221.125.**]

Ciekawe co na to powiedzą Niemcy. Oni kiedyś planowali budowę portu w uckerminde i za żadne skarby nie zgadzali się na odcięcie małego zalewu aby stworzyć zbiornik wody słodkiej dla całej okolicy w promieniu 200 km. A jak uruchomili elektrownię atomową i ogromne fermy trzody a u nas to teraz powstały fermy i Police sypnęły nawozami to zalew zrobił się ściekiem Ich organizacje, , eko, , wyjdą z siebie aby przeszkodzić takiemu pomysłowi ale sami w szwerinie walą czystym kwasem siarkowym z kominów i nikt w Polsce temu nie przeszkadza co świadczy o organizacjach okolicznych jak najgorzej. A zapomniałem rafineria w szwerinie ma większościowego akcjonariusza Rosjan z rosnieftu i dlatego jest pod ochroną Meklemburgii i wszystkich fundacji eko. Także zapomnijcie o mostach

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:50:53] • [IP: 37.109.161.***]

Czy takie tematy są wrzucane, by skredytować w przyszłości nowego Prezydenta?

Gość • Niedziela [21.04.2024, 22:53:07] • [IP: 89.151.18.***]

Key West na Florydzie - są filmy na youtube - to jedna z największych atrakcji turystycznych. Świnoujście powinno mieć takie połączenie od dawna - bo to połączenie za ułamek ceny tunelu. W dodatku, bardzo potrzebne dla miasta, łączące Szczecin z morzem. Finansowanie powinno być z Niemiec w ramach pierwszej części z zaległych reparacji wojennych, i niech żaden Tusk tu nie mówi, że nam się to od bandytów i złodziei niemieckich nie należy.

Gość • Niedziela [21.04.2024, 23:22:43] • [IP: 176.221.125.**]

Szczeci właśnie zaczyna budować tunel więc to nie wypali

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 00:59:00] • [IP: 176.221.125.*]

Jeszcze bardziej zakorkowac miasto ?

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 01:19:44] • [IP: 172.226.64.**]

Gość  Niedziela [21.04.2024, 22:50:29]  [IP: 176.221.125.**] Mocny komentarz, konkret.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 01:23:40] • [IP: 37.248.224.**]

Marzenia palcem w dupie.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 03:52:14] • [IP: 5.173.154.**]

Budować do samej promenady ryć ostro wycinać lasy jak pod kontenerowy? Niech Lewobżerze. Też coś ma jak popiera budowe Portu Arabskiego.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 04:53:53] • [IP: 89.64.42.**]

Marzenia..

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 06:02:00] • [IP: 62.69.231.***]

Buhahaha... lobbować? u kogo ? U ryżego który zatrzymał CPK, atom, żeglowność Odry, Intela itd.? Oj dzieci... czas pakować się na szparagi do Niemca a nie wymyślać gruszki na wierzbie.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 06:06:16] • [IP: 161.51.68.***]

Stracony czas, stracić to trzeba was

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 06:08:10] • [IP: 176.221.125.**]

Megalomania redaktora. Projekt nie do zrealizowania w dzisiejszych czasach. Państwo nie sfinansuje połączenia dwóch wiosek rybackich a wiosek rybackich nie stać na taką inwestycje.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 06:50:50] • [IP: 178.238.246.***]

Skoro przez tyle lat nie dokończono S3 do Świnoujścia to budowa grobli jest nierealna. Gdyby nie planowany port kontenerowy to nikt tylko dla mieszkańców nie wydał by pieniędzy na jej dokończenie.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 07:06:11] • [IP: 46.205.136.***]

Pogłębiali tor wodny do 12, 5 metra i cały urobek poszedł w gwizdek. Zamiast budowy grobli, to zbudowano dwie sztuczne wyspy. Ręce opadają. Takiego absurdu jeszcze nie widziałem. Tyle mamy niskich terenów, które wkrótce przez ocieplenie będą zalane, a ci specjaliści sztuczne wyspy budują. Skąd ci spece są. Chyba z Moskwy.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 07:23:53] • [IP: 77.111.246.*]

Tylko grobla i tunel zatapiany. Najniży koszt inwestycji.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 08:15:43] • [IP: 176.221.124.**]

Świetnie, było by to okno na lepszy rynek pracy w Szczecinie czy okolicach. W Świnoujściu to tylko za najniższą krajową jest dużo miejsc pracy.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 08:32:32] • [IP: 46.205.137.***]

07:06:11] • [IP: 46.205.136.***] od tylu lat jest ocieplenie (ocieplenia, ochłodzenia są normalnym zjawiskiem w przyrodzie, nie z powodu CO2) a niczego nie zalało, a woda w kanale portu jest na tej samej wysokości, co 50 lat temu...

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 08:38:10] • [IP: 46.205.140.***]

Może zamiast mostu to może ulica Zalewowa wyremontować bo to tragedia

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 08:42:50] • [IP: 37.248.208.**]

Dawno to powinno być.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 08:49:29] • [IP: 46.231.59.**]

Protesty przeciw patoturystyce 3...2..1... START

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 08:55:08] • [IP: 185.246.208.**]

ludzie ile lat trwalo aby powstal tunel, i dzieki PiS powstal bo dalej byly by promiki i kolejki, a tu taki plan no wspanialy zawsze mozna sobie pomazyc i tyle

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 08:56:49] • [IP: 46.205.141.**]

Ktoś widzi w tym MEGA interes że tak ciśnie ten temat.kolejna wajcha.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 09:19:07] • [IP: 185.210.38.***]

MARZENIA. Ile to śladu węglowego. Ojej ojej.

CHAZARSKA DZICZ • Poniedziałek [22.04.2024, 09:29:06] • [IP: 176.221.125.**]

TO TA NORA W ZIEMII JUŻ SIĘ MA ZAWALIĆ, CZY PIECZARKARNIE TAM ZROBIĄ?

PM • Poniedziałek [22.04.2024, 09:36:09] • [IP: 89.247.171.***]

Budować. Koniec z zaściankiem!

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 09:36:28] • [IP: 46.205.136.***]

SUPER BY BYLO

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 09:45:52] • [IP: 46.205.132.***]

Hehe dobre tak szczecin ma parcoe na swonoujsie juz stovznie wydyma. Li. Oferta oracy w szcz? Nie maja juz swoich do dy ma nia. Kyo da mi lepsze wynagrodzenie jak nie w niemczech? Jeszcze dojeżdżać do szcz a kto zwroco za dojazd? Polak? 🤣🤣🤣🤣

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 09:48:36] • [IP: 37.8.215.***]

łapy precz od Zalewu, już jest dość zdewastowany, chrońmy tą jedną z ostatnich ostoi dzikiej przyrody,

GośćTS • Poniedziałek [22.04.2024, 09:48:52] • [IP: 88.156.232.***]

Temat dla Tomasza Dziwoty i Andrzeja Czajki. Pozdrawiam Panów TS

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 09:50:51] • [IP: 46.205.128.**]

Świnoujście już jest rozjeżdżane i rozdeptywane. Bez uporządkowania tematu komunikacyjnego w samym mieście nie ma co myśleć o jeszcze większym otwarciu miasta. Czy autor zapomniał że miasto nie ma na to kasy a z budżetu państwa nie mamy co liczyć bo budżet państwa po pozyskaniu pieniędzy z Unii ma już przygotowanych tysiące projektów. Nasze pomysły warto mieć w zanadrzu na lepsze czasy.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 09:56:17] • [IP: 46.205.132.***]

Raj pracy szczecin 🤣🤣🤣🤣🤣㊃
5;🤣

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 09:57:01] • [IP: 149.156.152.***]

Koncepcja sięgająca co najmniej lat czterdziestych dwudziestego wieku. Przynajmniej wśród środowisk polskich. Pomysł bardzo dobry, pod warunkiem, że równolegle będzie poprowadzona linia kolejowa. Droga może być pojedyncza- wszak dojazd do portów kontenerowego, gazowego, promowego) zapewnia S3, zatem droga nie musi być potężna, za to równoległa linia kolejowa zapewniłaby dużą mobilność mieszkańców Szczecina, bez zalewania Świnoujścia pojazdami. Wada - zobaczcie jak w weekendy wygląda Zakopane - byłoby podobnie.

Gość X • Poniedziałek [22.04.2024, 10:11:54] • [IP: 176.221.124.***]

Czy przypadkiem droga do tego mostu nie miała by przebiegać przez obszar" Natura 2000"??

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 10:27:12] • [IP: 88.156.232.***]

W pół godziny do lekarza w Szczecinie szybką koleją przez groblę - marzenie, które powinno być już dawno zrealizowane. Wzrosłaby atrakcyjność Świnoujścia dla Szczecina, w końcu mielibyśmy tu turystykę Polaków, a nie tylko żebrać u Niemców, by tu przyjechali. W przypadku remontu tunelu-trwałe rezerwowe połączenie. 25 km ze Świnoujścia przez wodę do Nowego Warpna- to żaden inżynieryjny wyczyn, to potrzeba i konieczność dla miasta. I całość inwestycji powinni sfinansować nam Niemcy, w zamian za pierwszy ułamek reparacji wojennych jakie się nam należą od dawna. Popatrzcie, jak to jest robione w Norwegii czy na Florydzie - a to bardzo krótki odcinek. Jakoś nikt tam nie marudził, że ekologia, że się nie da, że drogo- a tu tylko jakieś świnoujskie dziadygi bez wizji i wyobraźni widzą same trudności, że się nie da, że nie ma pieniędzy.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 10:28:37] • [IP: 95.90.238.***]

Jestem ciekawy czy wloty do tunelu nie zostana zalane po podniesieniu poziomu morza. Dlatego powinno byc Alternative polaczenie po lewej stronie odry. Polecam zaczecie budowania grobli z urobkow ziemnyich z budow szczecina lub poglebianiu odry, ktore tak czy tak gdzies trzeba wywiesc.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 10:36:52] • [IP: 91.94.87.**]

Lepsza komunikacji lepsze perspektywy i korzyści Ekologi spod znaku niemieckiej bandery już dziękujemy.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 10:56:20] • [IP: 92.118.165.***]

Pomysł dobry tylko o jakich pieniądzach rozmawiamy.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 10:56:38] • [IP: 185.246.208.**]

Kto za to zapłaci ? - przyroda i mieszkańcy

PM • Poniedziałek [22.04.2024, 11:14:26] • [IP: 89.247.171.***]

Przypominam że mieszkańcy opowiedziali się za Lewicą a ta robi to co Berlin nakaże. Dla Berlina Świnoujscie ma pozostać sypialnia taniej, niewykwalifikowanej siły roboczej. Koncerty disco polo będą prawdopodobnie dozwolone … zero rozwoju, daleko do polskiej kultury … wszystko na życzenie mieszkańców.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 11:45:35] • [IP: 213.244.61.***]

Swinoujscie rajem? Sprzedalam swoj tzw. apartament. Jedyna dobra rzecz, ze ceny wzrosly.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 12:05:15] • [IP: 176.221.125.***]

Niemcy nie ma zgody na Most Wysoki czy Most Zwodzony nie chca zadnej Grobli na Zalewie

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 12:08:06] • [IP: 176.221.125.***]

na zalewie szczecińskim mamy Granicę z Niemcami

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 12:13:12] • [IP: 46.113.8.**]

JESTEM ZA !!

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 12:15:40] • [IP: 176.221.125.***]

do Niemiec przez Zalew Płyną Duze Statki Pełnomorskie oni nie chcą Mostu Zwodzonego

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 12:38:03] • [IP: 88.218.254.**]

10:27:12] • [IP: 88.156.232.***]Skąd się biorą tacy imbecyle jak ty??Pomiot rosyjskiej spermy zostawiony przez czerwonoarmistów??Zero logiki i rozsądku aby pier...

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 12:39:57] • [IP: 37.47.154.***]

Gdyby Niemcy byli zainteresowani odnogą od tej grobli za rzeką Pianą to może by coś wyszło.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 12:57:49] • [IP: 176.221.125.***]

Idea nie nowa. Byłoby super, gdyby udało się ją zrealizować. Tunel też wiele lat powstawał:najpierw idea, potem długo do realizacji, za długo, ale jest. Teraz technologie pozwalają na szybką nowoczesną realizację. Może nowa pani Prezydent będzie inicjatorką tej pięknej idei??

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 13:50:06] • [IP: 89.151.24.**]

FATALNE DANE Z GOSPODARKI ZA MARZEC - DZIĘKI TUSK.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 14:23:19] • [IP: 37.109.160.***]

89 151 24 Widze facet, ze masz szeroka i gleboka wiedze gospodarcza.Tak naprawde rzadza dopiero 3 miesiace i powiadasz, ze mozna wiele zrobic.Otoz nic nie mozna w tak krotkim czasie, to jest poklosie rzadow PISU (Roznych Obajtkow, Suskich i tym podobnych MENAGEROW.Przciez caly kraj byl zawlaszczony, przez roznych pociotkow, kolesi, chapali gdzie sie dalo.A ile naszych pieniedzy szlo na tego speca od wszystkiego z Torunia.Moze to skomentujesz, jak masz odwage i bezkrytyczne spojrzenie.Osobiscie watpie, skoro wysmarzyles takie bzdety

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 14:30:43] • [IP: 37.109.160.***]

Pomijajac komentarze, ze Niemcy to a moze tamto, w koncu wstalismy z kolan za rzadow slonca z Karpat, pardon z Nowogrodzkiej.Ale do rzeczy, koszty ogromne, skroci nam to droge do Szczecina o okolo 33 km, pytam sie czy warto.Samochodow jest mnostwo, przemykamy szybko do Szczecina, albo odwrotnie i co dalej, no coz okropne korki--czyli dupa zimna

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 14:43:23] • [IP: 212.165.108.***]

Dociera do was ludzie że dla wygody zalania Świnoujścia przez Szczecin zniknie cały las na Wydrzanach?

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 15:10:48] • [IP: 37.248.165.***]

A co na to Zielone Wyspy 😃😃?? Protestujemy

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 15:11:15] • [IP: 88.156.235.***]

Projekt bardzo stary za którym kryła się potrzebą zapewnienia wody dla Berlina. Grobla przez którą poprowadzono by szlak kolejowy dzieliła zalew w taki sposób, że część zachodnia nie doświadczała y cofek wody z morza. Projekt ten promował pierwszy polski prezydent Szczecina Zaręba, który przekonał nawet ówczesnego ministra od Ziem Odzyskanych czyli W. Gomułkę. Jednak historia płata figle. Gomułkę uwięziono a po jego uwolnieniu temat po prostu zniknął. Ponownie grobla jako rozwiązanie komunikacyjne pojawiła się na początku tego wieku. Grobla przegrała z tunelem. Teraz na to rozwiązanie nie ma szans. Ruszył projekt zachodniej obwodnicy Szczecina w tym tunelu Police- Święta.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 16:30:17] • [IP: 89.151.28.***]

To jest bardziej potrzebne aniżeli jakiekolwiek molo na plaży. Już Niemcy mieli plany grobli łączącej Szczecin i Świnoujście.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 16:32:35] • [IP: 5.173.196.**]

Żadnego mostu i tak jest nas za dużo na tej wysepce!

1392 • Poniedziałek [22.04.2024, 16:57:08] • [IP: 46.112.2.**]

Korzyści dla swinoujscia brak

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 17:02:46] • [IP: 84.61.254.***]

Prymitywna wrzutka aby odwrócić uwagę od portu kontenerowego i dużych inwestycji! Dopóki rządzi opcja niemiecka na czele ze zdrajcą i sprzedawczykiem tfuskiem, nie będzie niczego! Będzie bieda i bezrobocie.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 17:51:21] • [IP: 88.218.254.**]

Cudem jakimś wam tunel wybudowali a wam sie jeszcze most marzy.. kto, po co i za co wam to wybuduje? Halo Ziemia! Jasne, wybudują wam zebyscie do lekarzy szybciej mogli dojechac, dla turystów ze Szczecina.. jak czytam te komentarze to poziom dzieci z przedszkola.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 18:13:31] • [IP: 46.7.172.***]

uwzględniając ile czasu zajeło" wybodowanie" tunelu i skalę tego nowego przedsięwzięcia i zakładając że nic się nie zmieni w pozimie biurwesko-politycznego tumizmisizmu i intelektualnego obrzemienia sakiewki. To wydajsię że 100 lat na wybudowanie tego jest bardzo optymistyczne! Jak w tym kawale o polskim i niemieckim polityku: niemiec: widzisz tę autostradę, no to ten domek w którym jesteśmy powstał tak przy okazji. W odpowiedzi polak zaparasza do siebie i pyta: widzisz tę autostradę ? Nie nie widzię. No właśnie a ten pałac w którym jesteśmy powstał wzamian. Polska myśl polityczna to myśl lokaja. dla przypomnienia tusk i marynarka junkera!

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 18:18:45] • [IP: 89.151.28.**]

Możliwość szybkiego dotarcia na plażę po pracy nawet każdego dnia stałoby realnością. Powinno być: Możliwość szybkiego dotarcia na plażę po pracy nawet każdego dnia stałoby się realnością. Do administracji: proszę skorygować błąd w tekście

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 18:25:41] • [IP: 46.113.8.**]

Do 46.7.172 ciężki matole. ...

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 18:52:51] • [IP: 89.151.24.**]

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 14:23:19] • [IP: 37.109.160.***]twój wpis skomentuję tak, po prostu masz zlasowany mózg przez tvn i platfusowskie zdradzieckie byty. Dyskusja z tobą to tak jakby tłumaczyć małpiszonowi wszystko. Amen.

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 19:41:24] • [IP: 176.221.124.***]

Mrzonki

.......Głupi Jaśu • Poniedziałek [22.04.2024, 20:25:49] • [IP: 5.173.152.**]

Ale faza faza na maxa🌝🌁🌁🌁

Gość • Poniedziałek [22.04.2024, 21:26:12] • [IP: 83.11.240.**]

Lepiej połączyć Goleniów Święta Police i Passewald

jurek • Wtorek [23.04.2024, 11:32:05] • [IP: 217.115.54.**]

Zapytajcie Tuska... Tusk wam obieca... hehe, Obietnice PO wiażą. tylko tych którzy w nie wierzą.

Gość • Wtorek [23.04.2024, 12:31:40] • [IP: 46.114.199.***]

Bez sensu idea. Dopiero powstał tunel, zaraz będzie S3 i 40 minut do Szczecina. Kto niby wyłoży miliard na skrócenie czasu o 10 minut.

Gość • Wtorek [23.04.2024, 18:33:21] • [IP: 109.38.152.***]

Marzenie

Gość • Środa [24.04.2024, 10:54:17] • [IP: 88.156.232.***]

Jak to łatwo Polaków pozbawić wszystkiego: godności, pieniędzy, rozumu, by płacili za durne CO2, bo planeta niby płonie, itd. Grupki interesów czują zagrożenie, jakie wnosi taka bliskość połączenia ze Szczecinem. Nagle usługi będą musiały być tańsze, bo wykona je tania szczecińska firma. Lekarz przestanie robić łaskę za rok, bo będzie można skorzystać ze Szczecina, w pół godziny szybką koleją przez groblę. 58 km do Galaxy - to prawie tak jakby na lody do Wolina pojechać. No i turyści ze Szczecina, pozwoliliby pozbyć się Niemców z ośrodków. A finansowanie - Niemcy za to zapłacą w ramach części reparacji wojennych. Awaria tunelu i bez grobli miasto znowu jest odcięte od Polski. Kurierzy nie dostarczą paczek i towaru. Firmy od parkingów będą musiały odpuścić blokowanie tworzenia dodatkowych miejsc parkingowych i stawiania zakazów postoju wszędzie gdzie się da, by im zapewnić interes. Miasto będzie musiało zainwestować w parkingi. Same korzyści, których nie dostrzegają tylko idioci lub zagrożone grupy interesu.

Gość • Środa [24.04.2024, 11:36:08] • [IP: 176.221.125.***]

Nierealne ale fajnie jest pomarzyć.

Gość • Środa [24.04.2024, 21:36:48] • [IP: 80.94.19.**]

Dawno powinni to zrobić. Problem jest taki że ta inwestycja byłaby wygodą dla ludzi a nie firm. Trasa S 3 też jest robiona pod firmy a nie dla wygody ludności dlatego powstaje.

Gość • Piątek [26.04.2024, 08:27:06] • [IP: 80.187.113.**]

Przy ekipie PO to nic nie da sie zrobic, chyba ze niemcy sie tego podejma i sobie podwykonawcow wezma polskich, tanich. Tak jak juz bylo przy budowach drog przed laty. POmyslow ta ekipa Ma duzo tylko nic im nie wyjdzie a dlaczego juz wiemy, ten pan prezes K jest temu winny. Gdyby to nie dotyczylo nas i Polski to bylby kabaret

Gość • Piątek [26.04.2024, 11:53:39] • [IP: 46.205.140.**]

Czy wy nic nie rozumiecie??Tu nie chodzi o to żeby zrobić tylko planować, projektować, płacić pieniądze" wszystkim" (czyt. SOBIE) za projekt który nigdy się nie zrealizuje.Plany zagospodarowania utopijne projekty..A kasa legalnie płynie.TO JEST MIŚ NA MIARĘ NASZYCH MOŻLIWOŚĆ

Gość • Piątek [26.04.2024, 22:42:57] • [IP: 185.210.37.***]

Ale wypełzło tu pisiorów, TVP zabrali tym gadom, wiec wpełzaja na inne normalne portale np. iswinoujscie, i sączą ten swój jad, ala kwaczor. Przyjdzie dzień ze kwaczor wreszczcie zdechnie to pisory znikną

Gość • Sobota [27.04.2024, 21:19:35] • [IP: 92.118.164.**]

To byłaby dla mieszkańców Świnoujście tragedia.Totalnie zapchane turystami jednodniowymi miasto. Kretyński pomysł.Tunel da nam się we znaki już za kilka tygodni. Pożyjemy - zobaczymy!!

Gość • Sobota [27.04.2024, 21:20:45] • [IP: 89.151.31.*]

Do 185 210 37- bardziej nienawistnego gada tu nie spotkałem. Chyba szatan zamieszkał w tobie.

Gość • Sobota [27.04.2024, 22:09:06] • [IP: 178.238.246.***]

Ktoś napisał w komentarzu ze nas jest za dużo na wyspie! dlatego były szczepionki ;)) czekam z utęsknieniem jak zaczną działać;)

Gość • Sobota [27.04.2024, 23:53:27] • [IP: 176.221.113.***]

zejdźcie na ziemię

Gość • Niedziela [28.04.2024, 20:07:19] • [IP: 176.221.124.**]

Byłoby SUUPEEER !!

Gość • Poniedziałek [29.04.2024, 09:36:19] • [IP: 89.151.29.***]

jesli ludzzie jaDĄCY DO SWINOUJSĆI korzystali by z mostu to po co był by ten nowiutki tunel oraz remont i przebudowa drogi s3??

Gość • Poniedziałek [29.04.2024, 15:58:57] • [IP: 37.47.186.**]

fajnie by było, można by mieszkać tanio w Szczecinie i codziennie dojeżdżać do pracy do Świnoujścia, mieszkanie dla młodych ludzi przestałoby być problemem, młodych byłoby w mieście więcej, ilość atrakcji w zasięgu ręki by się zwiększyła

Gość • Poniedziałek [29.04.2024, 20:08:52] • [IP: 37.47.156.***]

Nierealne.. na tunel czekano 70lat. .

Gość • Środa [01.05.2024, 21:29:37] • [IP: 213.244.61.**]

Zaraz, zaraz, czy Niemcy dadza zgode?

Gość • Czwartek [02.05.2024, 13:23:45] • [IP: 178.238.253.***]

Do IP185.210.37 Ja tobie nie życzę śmierci pomimo, że masz w sobie całe morze nienawiści.Dla ścisłości- jestem sympatykiem Prawa i Sprawiedliwości.

Gość • Czwartek [02.05.2024, 16:34:33] • [IP: 94.254.173.*]

Wreszcie! Tiry z terminala kontenerowego S3- ką w świat, a my spokojnie" mosteczkiem" w Polskę. Czekam na realizację.

Gość • Niedziela [05.05.2024, 17:20:03] • [IP: 5.173.222.**]

Tak. Zablokujmy szlak morski takim badziewiem, zeby bylo 15 min szybciej niz bedzie po remoncie s3..

Gość • Wtorek [07.05.2024, 12:22:59] • [IP: 62.69.253.***]

Gość • Niedziela [05.05.2024, 17:20:03] • [IP: 5.173.222.**] Popatrz gdzie na mapie jest most a gdzie szlak :)

Gość • Czwartek [09.05.2024, 09:21:34] • [IP: 92.118.164.**]

Mam nadzieję, że ten idiotyczny pomysł zrodzony w pustych łbach zostanie bezpowrotnie odrzucony. To byłaby tragedia dla mieszkańców Świnoujścia!!

Gość • Sobota [11.05.2024, 20:24:08] • [IP: 83.20.76.***]

Super pomysł mam nadzieję że się uda !

Gość • Piątek [17.05.2024, 12:46:04] • [IP: 88.218.254.***]

sens tego projektu to zarobienie na budowie, a reszta to bezsens

Gość • Niedziela [19.05.2024, 17:29:41] • [IP: 89.151.28.***]

To działkowcy mogą pożegnać się z działkami ad Krzywej aż do zalewu!.

Gość • Czwartek [23.05.2024, 17:03:27] • [IP: 185.53.147.***]

pomysl extra caly szczecin przyjedzie nad nasze morze i zostawia tu kasiorke biznes dla nas jak ta lala

Gość • Piątek [24.05.2024, 11:46:30] • [IP: 88.156.232.***]

Key West na Florydzie jest przykładem na to, jak tanim kosztem budowy grobli robią tam na turystach miliardy dolarów, a nieruchomości mają kosmiczne ceny. Dla każdego myślącego mieszkańca Świnoujścia, grobla byłaby podniesieniem wartości jego mieszkania. Dodatkowy napływ turystów uniezależniałby od Niemców. A mieszkańcy w pół godziny dotarliby do centrum Szczecina, czy to na zakupy, czy do lekarzy. Więc jak ktoś nie chce grobli, to jest bezmyślnym egoistycznym pustakiem.

Gość • Czwartek [06.06.2024, 12:50:18] • [IP: 88.218.252.**]

pieśń daleeeeeekiej przyszłości ;)

Gość • Wtorek [11.06.2024, 11:04:01] • [IP: 88.156.232.***]

Patrząc na zwisające prawie metrowe sople przeciekającego od nowości tunelu w kanałach konserwacyjnych - a sople są od ratunkowego mrożenia gruntu, bo tunel cieknie od nowości bo to tylko piaseczek - warto zdążyć przed katastrofą tunelu i zacząć już budować tę groblę, by nie było za późno, jak już tunel ulegnie zalaniu i mrożenie gleby nie pomoże - a prędzej czy później to nastąpi, nie ma na to opcji. Czas zacząć budować tę groblę, bo może to być jedyne niezatapialne połączenie z Polską.

Gość • Sobota [15.06.2024, 11:21:22] • [IP: 185.210.36.**]

W strategii Miasta konieczna jest GROBLA drogowo-kolejowa do Nowego Warpna. Jeśli powstanie Port Kontenerowy to dojazd do Miasta będzie zatkany, niebezpieczny i zabójczy! Tak jak dzisiaj trasa Troszyn-Świnoujście.

Gość • Czwartek [20.06.2024, 12:31:13] • [IP: 92.118.164.**]

Prędzej zalew wyschnie, niż powstanie w jego miejscu grobla.

Gość • Piątek [28.06.2024, 13:45:16] • [IP: 70.34.255.***]

Grobla, grobla są fundusze europejskie dla regionu i powinniśmy iść w tym kierunku była by to alternatywa dla tunelu i S3 a wszyscy którzy nie chcą alternatywnych połączeń dla wyspy Uznam proszę myśleć przyszłościowo dla dzieci, wnuków prawnuków miasto tego potrzebuje a także mieszkańcy dla których szybki wyjazd z miasta czy powrót jest potrzebny a także biznes szeroko rozumiany itd

Gość • Poniedziałek [01.07.2024, 14:15:06] • [IP: 193.56.254.**]

GROBLA drogowo-kolejowa dla aut, rowerów i koleii aglomeracyjnej.

Gość • Wtorek [09.07.2024, 23:31:27] • [IP: 194.230.158.***]

Działki, lasy powinny zostać nienaruszone! Spokój jaki dają takie miejsca jest w dzisiejszych czasach luksusem.

Gość • Czwartek [11.07.2024, 15:37:42] • [IP: 185.210.39.**]

Pociąg z Poznania do Dąbia jedzie około 2:10 godziny a potem traci 30 minut na wjechanie do Szczecina bo musi się tam wlec jak żółw.Pociąg ze Szczecina to około 1:40 do Świnoujścia więc mało brakuje. Rożnica czasu mała za to kilometrowa ogromna.

Gość • Piątek [12.07.2024, 15:23:31] • [IP: 178.43.107.***]

tylko molo - nic więcej nie potrzeba

Pingu • Niedziela [14.07.2024, 19:33:18] • [IP: 92.118.164.***]

Do piszącego o euro funduszach-kolego, są fundusze na integrację" inżynierów i lekarzy" z krajów Afryki.Nie koniecznie więc, wszystkie fundusze są takie"wspaniałe.Po drugi-to że droga była by ładna/ ktoś taki argument wysunął/to to jeszcze nie jest powód, by wydawać olbrzymie pieniądze/ i dalej zadłużać gminę która jest najwyżej zadłużoną gminą w Polsce/ Żeby tego typu inwestycje powstały, potrzebna jest jakaś analiza ekonomiczna.Nie słyszałem, by ktokolwiek podjął się takiej oceny, a to jednoznacznie pokazuje, że sensu ekonomicznego to nie ma.To tak jak z tunelem/tyle, że tu podpierano się dobrem mieszkańców/ocena ekonomiczna tunelu jest negatywna.Widać to wyraźnie już w tej chwili, że napływ turystów do miasta, nie zrównoważy wydatków.Bez towarowego wykorzystania tunelu to tylko rzecz która zadłużyła każdego mieszkańca na długie lata/o zakorkowanym mieście nie wspomnę/ Niemiecka strona jednoznacznie stawia na turystykę i blokuje wszelkie formy rozwoju przemysłowego w tym rejonie.więc po co" bić pianę"?

Gość • Piątek [26.07.2024, 18:57:37] • [IP: 37.47.158.**]

Kolejny chory pomysł, kto to wymyśla?

ryynio • Niedziela [28.07.2024, 09:50:35] • [IP: 213.89.112.***]

zapytajcie Tuska na którego glosowaliscie, on wam napewno obieca...

Gość • Wtorek [06.08.2024, 08:32:51] • [IP: 176.221.124.***]

Takie inwestycje z pewnością nie powstaną pod rządami rudzielca, przecież to naruszy interes Niemiec.

Gość • Piątek [16.08.2024, 16:01:26] • [IP: 185.210.36.**]

Pomysł super tylko kasy brak :)

srutututu • Niedziela [25.08.2024, 06:30:08] • [IP: 176.221.124.**]

Dostęp szarańczy do Świnoujścia należy ograniczać, a nie ułatwiać. Jakie korzyści z tego mieli by mieszkańcy, ich miasto, a nawet Polska? Wkrótce Odra, Jezioro Dąbie i Zalew Szczeciński będą ekologicznie czyste i Szczecinianie będą mieli plaże i kąpieliska pod nosem. Poza tym Unia Europejska swoimi ekoprzedsięwzięciami tak nam urządzi życie, że będziemy siedzieć w domu na czterech literach i myśleć skąd wziąć kasę na opłaty i żarcie.

Gość • Środa [04.09.2024, 12:23:54] • [IP: 91.94.20.**]

Jestem za dobry pomysl

Gość • Czwartek [05.09.2024, 15:37:26] • [IP: 185.210.37.**]

Jeszcze więcej ludzi tutaj dajcie, dramat

Gość • Sobota [14.09.2024, 20:38:45] • [IP: 37.8.215.**]

Niemcy mają płacić za wybudowanie grobli, bo są winni Polsce ogromne odszkodowania za II WŚ. Jeśli nawet dalej będą się upierać w swoim złodziejstwie, to rozwiązanie jest proste - odcinek drogi z wylotu z tunelu do miasta trzeba poszerzyć, postawić bramki i kasować za każdy przejazd auta. Kto nie chce płacić, ma alternatywną drogę na Karsibory i Bieliki - jest bezpłatnie, a jako ktoś chce wjechać komfortowo-płaci myto drogowe. Jeśli nawet mieszkańcy są łupieni za postój na ulicy miasta, to przyjezdni przez ulicę też powinni być - będą pieniądze na budowę grobli i spłacenie tunelu. Tylko trzeba chcieć i ruszyć cztery litery, by to uczynić. W USA sporo tuneli i mostów jest płatnych i nikt tam nie robi z tego dramatu, że musi zapłacić za przejazd. Nie widzę powodu, by miasto zamiast inwestować pieniądze dla dobra mieszkańców, musiało inwestować je w utrzymanie i spłatę tunelu po którym różni ludzie i nie mieszkańcy mieliby poruszać się bezpłatnie. Czas skończyć z komuną za którą teraz my płacimy jak frajerzy.

Gość • Środa [18.09.2024, 15:56:55] • [IP: 188.147.68.**]

Inwestycja super, dla miasta, regionu, będzie rozładowanie korków w rejonie Szczecina, ale czy na pewno w okolicach Międzyzdrojów i Świnoujścia? Jeśli zostanie wybudowany port kontenerowy a kolej nie odbierze kontenerów to mamy" super koreczki", rozbudowa portu w Świnoujściu postępuje niezależnie od portu kontenerowego, Obecnie już ilość transportowanych do Skandynawii samochodów ciężarowych w przeładunkach wzrasta. Czy most lub tunel rozwiąze problem lokalny ?

Gość • Czwartek [26.09.2024, 09:03:00] • [IP: 78.30.65.**]

O dobry Panie Jezu. 9 cód świata sie szykuje, padajmy na kolana. Juz po wyzwoleniu, prezydent Szczecina, pan Zareba proponował groble do Świnoujscia, 70 lat temu. Teraz nasi rajcowie przyszli po rozum go głowy i będa swoje klapy marynarek do medali wystawiać. Grobla, no może i nie najlepszy pomysł, ze wzgledu na ekosystem zalewu, ale estakada? Możliwa, świat idzie do przodu, udało sie tunel wybudować, uda sie estakada.

Gość • Piątek [27.09.2024, 05:37:34] • [IP: 148.122.23.**]

Tak, tak i jeszcze jeden most do szwecjii poproszę. ;-)

Gość • Piątek [27.09.2024, 21:29:17] • [IP: 91.94.28.***]

Skąd pieniądze na inwestycje?To proste, wystarczy odebrać złodziejom z PiS i jego przybudówkom to co nakradli, oraz opodatkować dodatkowo ich wyborców i starczy na dwie estakady przez zalew.

Gość • Wtorek [08.10.2024, 13:04:32] • [IP: 178.238.251.***]

Dobrze było by, gdyby wzięto się za to jak najszybciej, bo dłużej trwają przygotowania niż budowa.Mieszkańcy starsi chcieliby, żeby to było już, a potrzebne jest takie skrócenie drogi wszystkim.Pomyśleć trzeba także o ile tańszy byłaby transport chorych. Młodzież zwolniłaby akademiki. Szkoda, że to szybko nie powstanie!!

Gość • Wtorek [08.10.2024, 15:33:35] • [IP: 91.94.12.**]

przed samymi wyborami będzie że już jest tylko nie widać

Gość • Środa [09.10.2024, 23:38:03] • [IP: 78.30.65.**]

Szanowni, kto tu dodaje swoj wpis. Żal dupe ściska. Dopiero teraz pomyślano o połączeniu ze Szczecinem? Potrzeba było czekać 79 lat do chwili obecnej?

Gość • Wtorek [15.10.2024, 09:59:53] • [IP: 185.53.147.**]

NOWAK Z PO ZBUDUJE

Gośćwczasowicz • Wtorek [15.10.2024, 11:23:33] • [IP: 95.90.239.**]

Gdyby jak proponowal juz po wojnie prezydent zareba zaczeto by usypywac grobe w kierunku wyspy Uznam to bylaby juz gotowa I wystarczyloby tylko most, a moze dwa zbudowac I bylby Problem gotowy. Po wojnie I dalej bylo dosyc gruzu I ziemi z wykopow budowlanych I poglebiania toru wodnego. Ale zabraklo madrych I teraz jestesmy w Punkte jak w 1945.

Gość • Czwartek [17.10.2024, 19:45:47] • [IP: 176.221.124.***]

Prima Aprilis ??

Gość • Poniedziałek [28.10.2024, 15:51:37] • [IP: 176.221.125.***]

most przez zalew i wywalic te promy z miasta, jeden prom by starczyli jakby cos sie dzialo, tunel i most , reszte oddac na zlom, albo wogole zezlomowac, niemcy maja stateczki do przewozu

Gość • Poniedziałek [18.11.2024, 00:16:04] • [IP: 5.173.159.**]

Ale po co? Żeby wygenerować jeszcze większy tłok w Świnoujściu?

Gość • Wtorek [19.11.2024, 08:19:52] • [IP: 62.69.253.***]

Jeszcze zastanawiają się?

Gość • Poniedziałek [25.11.2024, 16:01:48] • [IP: 176.221.124.**]

Drogą przez zalew do przyszlej obwodnicy polic i tunelem na s3 bylo by ok. Ale teraz mamy tubel s3 skończą za tunelem i za patw lat spotkamy rozjazd kolo miekowa i mozna będzie wskoczyć na obwodnicę polic do szcz

Gość • Wtorek [26.11.2024, 12:36:35] • [IP: 80.133.53.*]

Zrobią most i prędkość 50 km, dajcie spokój wiecej tylko sie nazjezdża sponsorów dla darmozjadów naszego miasta" turystow"

Gość • Piątek [06.12.2024, 10:13:30] • [IP: 178.238.249.**]

Wspaniały pomysł ! Na inwestycję radni powinni pobrać pozyczkę, którą szybko miasto zwróci wprowadzając wysokie opłaty za przejazd drogą przez Zalew Szczeciński.

Gość • Sobota [07.12.2024, 15:18:34] • [IP: 185.21.84.***]

Dobra decyzja trochę spóżniona lepsza niż ta LPG

Gość • Sobota [21.12.2024, 17:41:27] • [IP: 92.118.164.**]

Chory pomysł, mieszkańcom Świnoujścia grozi totalny zator komunikacyjny, przecież to miasto na małej wyspie. Tunel nas wkrótce załatwi na dobre. Najazd germańców i turystów, to dla nas zagłada.

Gość • Niedziela [29.12.2024, 11:53:41] • [IP: 178.238.251.**]

Czy ten gosc od wpisów staruszce zacznie się w końcu leczyć?

Gość • Wtorek [07.01.2025, 19:03:36] • [IP: 88.218.252.***]

jestem przeciw

Gość • Niedziela [12.01.2025, 15:14:34] • [IP: 37.248.168.***]

O tym moście czy grobli było już głośno przed rokiem 1939 a później świat miał ważniejsze sprawy teraz zaczyna się znowu mowa o szybkim połączeniu nie było i nie będzie przez najlepszych 100 lat chyba że sąsiadom bardzo będzie potrzebny to zbudujemy go raz dwa

Gość • Czwartek [06.02.2025, 20:26:07] • [IP: 5.173.214.**]

właśnie wracam z budowy, przed chwilą z kolega wylaliśmy metr asfaltu. szukam chetnych do pomocy w ramach czynu społecznego. jutro wstajemy rano z kurami i zaczynamy robote na karsiborzu. zapraszam chetnych do pomocy.

Gość • Niedziela [09.02.2025, 09:50:43] • [IP: 176.221.118.***]

Most to przede wszystkim najwieksza korzyść dla Budżetu miasta i dla Właścicieli hoteli. Nie ma co ściemniać ze jest to tylko dla turystów. Turyści przyjeżdżają i zostawiają tu pieniądze, a Świnoujście to głownie miasto turystyczne. Wiec od tylu lat prezydent cos słabo dba o finansowe interesy budżetu miasta. Tymbardziej ze latem Szczecin ma wielka potrzebę spędzania czasu nad morzem szukając chłodniejszego powiewu wiatru od nagrzanego betonu i hałasu tramwajów. Dla Szczecinian w okresie letnim to zbawienie. Cofając się wstecz, gdyby most juz dawno funkcjonował, można policzyć sobie ile kasy miasto przepuściło miedzy palcami, gdzie koszt budowy mostu zwróciłby się juz dawno. Wypowiedział się żołnierz 12 DTr Pozdrawiam

Gość • Sobota [22.02.2025, 16:32:43] • [IP: 185.210.36.**]

Już za dużo turystów i ich samochodów w Świnoujściu. Dziękuję za przeszły tłok i burdel na ulicach. Jestem przeciw.

Gość • Niedziela [02.03.2025, 11:36:09] • [IP: 178.238.246.**]

Zołnierzu, a cofałeś się kiedyś do przodu?

Gość • Poniedziałek [17.03.2025, 18:57:59] • [IP: 185.21.84.***]

Dobra decyzja tylko spóżniona , zamiast tego bubla LNG

Gość • Czwartek [20.03.2025, 19:01:24] • [IP: 92.118.165.***]

To byłby strzał w 10 tkę :)dla mieszkańców Miasta, większe możliwości komunikacyjne większy obrót finansowy dla Miasta dużo większe perspektywy. Turystyka również, dojazd praca bomba. Same korzyści. Pozdrawiam

Gość • Sobota [22.03.2025, 01:46:34] • [IP: 176.221.125.***]

Gość • Poniedziałek [07.04.2025, 11:12:32] • [IP: 37.248.171.***]

Mówimy stanowcze nie dla grobli.

Gość • Wtorek [08.04.2025, 09:32:15] • [IP: 37.248.172.***]

A może by zacząć od molo które miało być gotowe w 2016 roku, taką była umowa pomiędzy miastem czytać Żmurkieeiczem a inwestorem budowy hoteli i apartamentowców" Radisson Blue" i przylegle.

Gość • Niedziela [27.04.2025, 04:20:41] • [IP: 195.128.181.***]

Tunel nas załatwił na Amen. Promy hamowałÿ tą fale imigrantów najwytrwalsi Januszowie stali kilka godzin w kolejkach reszta zatrzymywala sie na miedzyzdrojach a tutaj Taki był spokój tylko kuracjusze i trochę turystówc ktorych juz 20 lat temu malo nie bylo w sezonie, puknijcie się w łeb i przestańcie spraszać tu bydło co ma w d...ie Nas mieszkańców i nasze miasto, rządzą pieniądza tylko a Ci co tak za nim biegną pierwsi są na karsiborskiej !!

Hipol • Środa [07.05.2025, 10:22:30] • [IP: 37.248.178.***]

Jeszcze proponuję kosmodrom...

Gość • Środa [07.05.2025, 10:30:46] • [IP: 92.118.164.**]

Dajcie już spokój z tą turystyką!! Miasto coraz bardziej zmienia się w uciążliwy dla mieszkańców grajdoł, a znajdują się osobnicy bez wyobraźni bredzący o jakiejś grobli. Jest tunel i miejmy nadzieję, że ten idiotyczny pomysł zostanie zapomniany na zawsze.

Gość • Środa [07.05.2025, 18:29:21] • [IP: 185.101.55.**]

A może by tak do Szwecji groble usypać? Jak szaleć to szaleć, a co tam. Jakie szybciej do Szczecina, przecież od Warpna do centrum miasta, to ok. 1godz jazdy i to w tej chwili a poza tym kosmiczne koszty takiej inwestycji

wilku • Wtorek [13.05.2025, 17:37:09] • [IP: 31.0.92.***]

już na pierwszy rzut oka widać, że jakiś zielony teren zostanie, nie wszystko będzie wyasfaltowane i może nawet jakiś żywy zwierzak przetrwa. ludzie więcej rozmachu asfalt od granicy z Niemcami do brzegu zalewu. cisza, przyroda i odpoczynek? a na co to komu? tyle lat powstawała droga szybkiego ruchu to oczywiste że potrzebujemy następnej drogi szybkiego ruchu. przełom w komunikacji!!

Świnoujścianin 70+ • Piątek [16.05.2025, 03:52:56] • [IP: 185.210.36.**]

Rowerem, tramwajem na Wały Chrobrego. S3 dla Tirów. To jest zmiana! Popieram!! Świnoujścianin 70+.

Gość • Sobota [17.05.2025, 09:19:26] • [IP: 46.112.111.**]

W Świnoujściu już dzisiaj nie ma gdzie zaparkować samochodu. Pomysł miałby sens ale tylko dla pociagów. Szbkie polaczenie ze Szczecinem jest potrzebne ale kolejne drogi tego nie zmienią bo miasto jest na małym obszarze.

Gość • Niedziela [01.06.2025, 09:23:10] • [IP: 176.221.125.**]

Marzenia jak kwiaty szybują po niebie a jak pada deszcz to nie szybują, to zdanie odpowiada za wszystko co dotyczy tej inwestycji. Ci którym się to podoba to niech dalej marzą już dawno temu były projekty a to pełnej grobli a to pół grobli i mostu ale kto przebije Niemców którzy już kiedyś marzyli o dużym porcie morskim w uckerminde korzystając z połowy przekopu piastowskiego gdyż swego czasu wstecz wysuwali zadania przesunięcia granicy właśnie do połowy Świny (taka była propaganda Meklemburgii odnośnie powstającego portu węglowego i wcześniejszych działań polski aby odzyskać pełnię dostępu do portu gdyż pierwotna granica blokowała wejście do główek falochronu i była przesuwana do dzisiejszego stanu).

Gość • Czwartek [12.06.2025, 22:51:51] • [IP: 185.210.38.**]

Egipcjanie budowali piramidy a my boimy się wybudować mostek? Przypomnę że 25 lat temu oddano do użytku Most nad Sundem (ponad 7 km dwupasmowej jezdni i dwutorowej kolei), Całość trasy to prawie 16 km z tunelem i sztuczną wyspą. Projekt tego mostu też powstał w połowie lat 30 ubiegłego wieku. Ludzie wtedy byli chyba odważniejsi i bardziej wizjonerscy.

Gość • Poniedziałek [16.06.2025, 12:10:15] • [IP: 37.31.128.***]

Otwieranie Ścia na wjazdy aut musi miec swoje granice. Wyspiarskosc nie jest tylko ograniczeniem, lecz i szansą, oryginalnym atutem. Tunel musial pewnie być, wybudowanie drogi ekspresowej tez raczej, chocby dla bezpieczeństwa, ale juz budowac estakade na Zalewie, by skrocic jazdę do i ze Szczecina o 30 minut (tak mowila Agatowska) to, kosztowna zresztą, PRZESADA. Konczą S3, bedzie ta godzina jazdy do Szczecina, nie musimy miec estakady i grobli kosztem miliardow złotych i strat w przyrodzie (wycinka, ingerencja w cennej przyrodniczo części wyspy nad Kanalem Piastowskim).

Oglądasz 1-172 z 172
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Ruch między węzłami Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje został przekierowany na nową S3. Ruch odbywa się na tym odcinku z zawężeniem do jednego pasa w każdą stronę. Częściowo uruchomiony został węzeł Międzyzdroje, nie ma już tymczasowego ronda i ruch jest płynniejszy. To kolejny etap udrażniania przejazdu nową S3 ■ W dniu 18 czerwca o godz. 11.00 w Auli SP1 przy Narutowicza 10 odbywa się gala finałowa Miejskiego Konkursu Fotograficznego na 80- lecie SP1. ■ Joanna Agatowska uzyskała absolutorium z tytułu wykonania budżetu miasta za rok 2024 ■ Po rozpatrzeniu raportu o stanie gminy miasto Świnoujście Prezydent Joanna Agatowska uzyskała votum zaufania od Rady Miasta ■ Pełna przejezdność drogi S3 przed wakacjami jest zagrożona, wykonawcy apelują do Premiera ■ Ryszard Grobelny; "bardzo niepokojącym zjawiskiem, także w Świnoujściu, jest stale spadający przyrost naturalny" ■ Nową formułę prezentacji raportu o stanie miasta omówił specjalny gość sesji - Ryszard grobelny. Raport dostępny jest w formie strony internetowej ■ Z powodu awarii jednego z promów typu „Bielik” obsługujących przeprawę „Warszów” pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, kursowanie promów odbywa się obecnie w trybie nieregularnym. Zarząd Dróg Miejskich i Żeglugi informuje, że zespół techniczny pracuje nad jak najszybszym usunięciem usterki i przywróceniem promu do eksploatacji. Do czasu zakończenia naprawy pasażerów obsługuje wyłącznie jeden prom typu „Karsibór”. Oznacza to, że czas oczekiwania na przeprawę może się wydłużyć, szczególnie w godzinach szczytu ■ Podczas Dnia Dziecka w parku Zdrojowym trwała zbiórka na leczenie Adasia Orlika. Wolontariusze zebrali 9.308,37 zł, 176,97 euro, 2 korony czeskie i żeton do wózka ■ Byli pracownicy „Odry” spotkają się 28 czerwca o godz. 16:00 w Forcie Anioła – to coroczna okazja, by powrócić wspomnieniami do czasów, gdy zakład zatrudniał tysiące osób i tętnił życiem. W przeddzień Dnia Rybaka będzie czas na rozmowy, uśmiechy i integrację przy grillu ■