Sprawdziliśmy jak i czy w ogóle stolica zachodniopomorskiego próbuje przyciągnąć turystów. Turyści wypoczywający na naszym wybrzeżu przyznają, że brakuje reklamy i informacji o Szczecinie. - Brakuje u nas reklam Szczecina - mówi prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz. - Myślę, że ta reklama byłaby znacznie tańsza niż w Warszawie, Krakowie i Katowicach.
W jaki sposób Szczecin reklamuje się nad morzem objaśnia Piotr Landowski z biura prasowego szczecińskiego magistratu. - Wykorzystujemy do tego m.in. darmową gazetę "Goniec Plażowy", znajdują się tam informacje o najważniejszych imprezach. W miejscowościach nadmorskich jeżdżą też osoby na rowerach i ciągną za sobą plansze z informacjami o Szczecinie - informuje Landowski.
Piotr Landowski dodaje, że miasto nie reklamuje konkretnych zabytków czy atrakcji miasta. Według szacunków, Szczecin w ubiegłym roku odwiedziło ponad pół miliona turystów. Z kolei do Krakowa przyjechało ponad 6 mln gości, 2/3 z Polski. Wydali prawie 3 mld złotych, średnio jeden zagraniczny turysta prawie 700, polski 250 złotych.
2009-08-04, 08:58: Sławomir Orlik