Polskie Radio Szczecin • Wtorek [04.08.2009, 20:36:58] • Region

Turyści narzekają na brak reklamy Szczecina nad morzem

Turyści narzekają na brak reklamy Szczecina nad morzem

fot. Sławomir Ryfczyński

Ponad 1,5 mln turystów wypoczywa na plażach w naszym regionie. Niewielu jednak zdecyduje się na chociażby jednodniowy wypad do Szczecina.

Sprawdziliśmy jak i czy w ogóle stolica zachodniopomorskiego próbuje przyciągnąć turystów. Turyści wypoczywający na naszym wybrzeżu przyznają, że brakuje reklamy i informacji o Szczecinie. - Brakuje u nas reklam Szczecina - mówi prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz. - Myślę, że ta reklama byłaby znacznie tańsza niż w Warszawie, Krakowie i Katowicach.

W jaki sposób Szczecin reklamuje się nad morzem objaśnia Piotr Landowski z biura prasowego szczecińskiego magistratu. - Wykorzystujemy do tego m.in. darmową gazetę "Goniec Plażowy", znajdują się tam informacje o najważniejszych imprezach. W miejscowościach nadmorskich jeżdżą też osoby na rowerach i ciągną za sobą plansze z informacjami o Szczecinie - informuje Landowski.

Piotr Landowski dodaje, że miasto nie reklamuje konkretnych zabytków czy atrakcji miasta. Według szacunków, Szczecin w ubiegłym roku odwiedziło ponad pół miliona turystów. Z kolei do Krakowa przyjechało ponad 6 mln gości, 2/3 z Polski. Wydali prawie 3 mld złotych, średnio jeden zagraniczny turysta prawie 700, polski 250 złotych.


2009-08-04, 08:58: Sławomir Orlik

Źródło: https://www.iswinoujscie.pl/artykuly/10589/