iswinoujscie.pl • Poniedziałek [16.11.2009, 18:47:39] • Świnoujście

Dzieci uczą się integracji i tolerancji. Zobacz filmy!

 Dzieci uczą się integracji i tolerancji. Zobacz filmy!

fot. Sławomir Ryfczyński

Dzień Integracji i Tolerancji obchodzono dzisiaj w Zespole Szkół nr 4. „Wprawdzie, my jako szkoła integracyjna codziennie obchodzimy takie dni, jednak impreza taka jak dzisiaj jest przyczynkiem do tego, by o tolerancji opowiedzieć rodzicom, mediom, i zaproszonym gościom. Chcemy pokazać jak nasze dzieci uczą się tolerancji w praktyce -mówi dyr. Zespołu Szkół Publicznych nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi Ania Michałowska- Głuszek.”

Zespół Szkół nr 4 jest jedyną szkołą integracyjną w mieście. Do szkoły podstawowej i gimnazjum, wraz z dziećmi zdrowymi uczęszczają dzieci niepełnosprawne intelektualnie i ruchowo. Zasady tolerancji i integracji wpajane są od razu, po przyjściu do szkoły.



Każdy dziecko ma obowiązek pomagać koledze czy też koleżance. Dzieci zdrowe pakują dzieciom niepełnosprawnym książki, pomagają zjeść drugie śniadanie, zawiążą buty, pomogą ubrać kurtkę. W klasach zajęcia prowadzone są przez trzy osoby. Nauczycielkę przedmiotu, nauczyciela wspomagającego, oraz asystenta dziecka niepełnosprawnego. Aby ułatwić poruszanie się dzieciom na wózkach w szkole zamontowano windę.

 Dzieci uczą się integracji i tolerancji. Zobacz filmy!

fot. Sławomir Ryfczyński

Mówi Agata Trojan wicedyrektor szkoły-„dzisiejszy Dzień Tolerancji i Integracji to dla nas możliwość prezentacji tego czego uczymy nasze dzieci na co dzień. Okazuje się, że to rodzice mają większe obawy przed kontaktem dzieci zdrowych z niepełnosprawnymi.



My chcemy te bariery przełamać. Zaprosiliśmy też piłkarzy Floty. Chcemy pokazać, że w tej drużynie przecież grają zawodnicy o czarnym kolorze skóry i wszyscy się dogadują. Sporo mówi się też o tolerancji na stadionach. Tego też chcemy uczyć nasze dzieci”

 Dzieci uczą się integracji i tolerancji. Zobacz filmy!

fot. Sławomir Ryfczyński

Podczas dzisiejszych Dni Integracji w specjalnie przygotowanych scenkach dzieci zdrowe wcielały się w rolę dzieci niepełnosprawnych. Pędzlem trzymanym w ustach malowały ilustracje, z zasłoniętymi oczami musiały przejść przez „tor przeszkód”. Dzieci leżąc na brzuchu na deskorolce, musiały wcielić się w osobę z niedowładem rąk i nóg.

Andrzej Wiśniewski

Źródło: https://www.iswinoujscie.pl/artykuly/11854/