Japończycy zaprezentowali właśnie koncepcję promu, który odpowiada światowym oczekiwaniom doby walki z ociepleniem klimatu. W trakcie postoju w porcie ISHIN II będzie zasilany wyłącznie z instalacji nabrzeżnych. Prom posiada także rozbudowany system baterii słonecznych, które pokrywają znaczną część górnego pokładu. Uzyskana w ten sposób energia będzie gromadzona w akumulatorach.
Podróż statkiem ma gwarantować pasażerom najwyższy komfort. W silniku napędzanym LNG praktycznie udało się wyeliminować drgania i hałas. Przedstawiciele MOL zapewniają, że nie poprzestaną na projekcie. Jednostka ma być wkrótce wdrożona do produkcji. Prezentacja ISHIN II potwierdza prognozy ekspertów, którzy od klku lat przewidują wzrost znaczenia LNG jako bezpiecznego i ekologicznego paliwa mogącego znaleźć zastosowanie także w komunikacji; samochodach, samolotach i nawet transporcie morskim.