Rozbudowa ciągu pieszo rowerowego, po niemieckiej stronie wyspy,rozpocznie się w Ahlbecku, przy "Ostender Tor". Stąd na odcinku wynoszącym 635 metrów długości nasi sąsiedzi planują rozbudować istniejący ciąg rowerowy. Na długości 1080 metrów, przylegających do platformy, planowana jest budowa promenady krajobrazowej.
W ramach polskiej części projektu powstanie infrastruktura turystyczna - piesza i rowerowa, na którą składać się będą : ciąg pieszo rowerowy o długości 1353 metrów,na odcinku od platformy na granicy do ulicy B.Prusa, oświetlony z miejscami odpoczynku /ławki, stojaki na rowery/ oraz ciąg pieszy wzdłuż wydmy białej o długości około 220 metrów na odcinku od ulicy Prusa do ulicy Nowowiejskiego wraz z dwoma wejściami na plażę i toaletami, oświetlony z punktami widokowymi w stronę morza.
Planowana infrastruktura, po stronie polskiej, płynnie połączy się z platformą na granicy, co utworzy ciąg komunikacyjny, pieszo rowerowy, prowadzący aż do miejscowości Bansin. Planowany ciąg pieszo rowerowy wzdłuż ulicy Żeromskiego będzie pokrywał się z Międzynarodowym Szlakiem Pieszym E-9.
Szacowany koszt inwestycji to ponad 3 miliony euro,z czego na polską część projektu wydatkowanych miałoby być około 1,4 miliona euro.
Dofinansowanie z programu sięga 85% wartości inwestycji.
Jest to kolejny wspólnie realizowany projekt polskiej i niemieckich gmin wyspy Uznam. W ubiegłym roku, dzięki środkom pozyskanym z programów przygranicznych, zrealizowane zostały inwestycje budowy Placu Edukacyjnego na wyspie Karsibór, transgranicznej ścieżki łączącej gminy Kamminke i Świnoujście.
Polsko niemiecki projekt edukacyjny - Międzynarodowa Konferencja Edukacyjna - został uznany za najlepszy w 2009 roku i nagrodzony przez Fundację Współpracy Polsko Niemieckiej.