iswinoujscie.pl • Piątek [20.05.2011, 16:55:10] • Świnoujście

Czytelniczka przestrzega przed zakładaniem „darmowych” kont bankowych

Nasza Czytelniczka na przykładzie swojej mamy chce przestrzec innych mieszkańców przed zakładaniem kont w bankach, które kuszą darmowymi ofertami. W rzeczywistości później okazuje się, że te niby bezpłatne usługi kosztują nieświadomego klienta sporo pieniędzy. Przeczytajcie jak odbyło się to w przypadku Pani Eli.

„Chciałabym napisać o takiej sprawie, w sumie bardziej ku przestrodze dla innych. Kwestia dotyczy myślę części mieszkańców Świnoujścia nieświadomych niebezpieczeństwa. Mianowicie chodzi o sprawę kont i banków, które nas kuszą darmowymi kontami i innymi wielkimi okazjami. (a sami przecież widzimy, ze w naszym Świnoujściu na każdym kroku jest jakiś bank, ja naliczyłam ich ok. 10 !). Może opiszę to na przykładzie z życia wziętym.

Moja mama otworzyła konto zwykłe i walutowe w jednym z banków. Zależało jej tylko na koncie walutowym, ale aby je otworzyć wymogiem było konto zwykle (w PLN). Było ono płatne – miesięcznie ok 5 zł za prowadzenie rachunku. Natomiast konto walutowe miało być za darmo i taki tez zapis widnieje w umowie! Przy czym mama została poinformowana w banku przez doradcę, że jeżeli konto w PLN nie zostanie aktywowane (tj. nie wpłyną na nie pierwsze pieniądze!) opłata nie będzie pobierana ponieważ konto nie będzie aktywne!

Finał sprawy jest taki, że w grudniu 2010 r. dostała pismo z banku, że w związku z niekorzystaniem z rachunków bankowych, proszona jest o ich zamknięcie i uregulowanie OPŁAT za prowadzenie kont!!! Zwykłe – 120 PLN, konto walutowe – 38 EUR!!!

Jeszcze konto zwykle mogłaby zrozumieć, uwierzyła doradcy, straciła, za głupotę się płaci… Ale opłata za konto walutowe, to już było za wiele!!! W umowie wyraźnie jest napisane, że konto jest darmowe, a tu się okazuje, iż bank nalicza miesięczną opłatę w wysokości prawie 1 EUR!

Bank twierdził, że w międzyczasie warunki się zmieniły, tylko zapomniał poinformować o tym klienta!!! Sprawa skończyła się tak, że opłaty zostały anulowane a konta zamknięte, ale wymagało to napisania 2 reklamacji i lekkiego „szarpania” się z bankiem i trwało to wszystko ok 2 miesięcy!!!

Od pracowników banku dowiedziałyśmy się też, że w takich przypadkach coraz częściej długi sprzedawane są do firm windykacyjnych, które je egzekwują od klientów.

Myślę, że warto wspomnieć o tej sprawie, ponieważ obecnie banki kuszą nas „darmowymi” kontami, które tak naprawdę nigdy darmowe nie są!!! Bo jeśli nie płaci się opłaty miesięcznej za prowadzenie rachunku to najczęściej w tym przypadku płaci się miesięcznie za użytkowanie karty bankomatowej. A całkowicie darmowe konta okazują sią najczęściej darmowymi przez pierwsze 3 miesiące. I kółko się zamyka.

Dlatego apeluję do mieszkańców miasta, jeśli posiadacie konto bankowe, z którego nie korzystacie lub otworzyliście je dawno / niedawno i nie aktywowaliście to zamknijcie je jak najszybciej a oszczędzicie sobie w przyszłości kłopotów i nerwów a przede wszystkim pieniędzy i czasu!

I jeszcze ważna rzecz! Czytajmy dokładnie umowy z bankiem, bo w tych sprawach możemy ufać tylko sobie! Doradca powie wszystko, żeby tylko sprzedać swój produkt!”

Źródło: https://www.iswinoujscie.pl/artykuly/17395/