Streetworkerem może być osoba, która posiada: doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi, umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktów z ludźmi w sytuacji trudnej, umiejętność negocjacji i mediacji, umiejętność współpracy oraz jest dyspozycyjna, samodzielna, systematyczna, odporna na stres i wytrzymała psychicznie.
Mile widziane wykształcenie psychologiczne, pedagogiczne.
- Kandydatom oferujemy pracę w ramach umowy zlecenia, od poniedziałku do niedzieli, w ustalonych przez siebie godzinach pracy w ciągu doby. Praca będzie wykonywana w miejscu przebywania osób bezdomnych tj. ulice, działki, bunkry, las - informuje Robert Karelus rzecznik prezydenta Świnoujścia.
Do zadań streetworkera będzie należało: nawiązywanie kontaktów z osobami bezdomnymi, motywowanie ich do leczenia odwykowego i wychodzenia z bezdomności, udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych klientów, zahamowanie procesu marginalizacji osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością, współpraca z pracownikami socjalnymi oraz innymi specjalistami i podmiotami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii społecznych, współpraca ze schroniskiem dla osób bezdomnych, prowadzenie dokumentacji zgodnie z wytycznymi.
Kandydaci zainteresowani zawarciem umowy zlecenia powinni złożyć:
1) podanie o zawarcie umowy zlecenia,
2) kopię dokumentów (zaświadczenia, oświadczenia) potwierdzających doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi,
3) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).
Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać do dnia 20 lipca 2012r. do godziny 1500 w siedzibie MOPR w Świnoujściu przy ul. J. Dąbrowskiego 4 pok. 314 (III piętro).