Cztery EZT będą kursowały w relacji Świnoujście – Szczecin Główny - Poznań, a na trasę Szczecin Główny – Słupsk zostaną skierowane dwa nowe pojazdy. Jeden z 7 EZT pozostanie w rezerwie technicznej.
Nowe elektryczne zespoły trakcyjne muszą sprostać bardzo wysokim wymaganiom. Mają m.in. być przystosowane do poruszania się z maksymalną. prędkością eksploatacyjną do 160 km/godz, z przyspieszeniem średnim - min. 1,0 m/s2.
Pojazdy mają gwarantować co najmniej 190 stałych miejsc siedzących (max. pojemność pojazdu co najmniej 360 osób), być wyposażone w układ klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji przestrzeni pasażerskiej, zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, a także muszą być przyjazne dla osób o niepełnej sprawności ruchowej, m.in. poprzez wydzielenie co najmniej dwóch miejsc wyposażonych w zaczepy do mocowania wózka inwalidzkiego z pasażerem, rampy przy drzwiach wejściowych, itp.
Każdy pojazd ma być również objęty dostępem do szerokopasmowego Internetu WIFI, wyposażony w gniazdka elektryczne (oznaczone piktogramem) zasilane prądem o napięciu 230 V i natężeniu umożliwiającym ładowanie baterii telefonów komórkowych, a także zasilanie komputerów osobistych w ilości 1 szt. na 2 stałe miejsca siedzące.
Koszt zakupu 9 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi międzywojewódzkich połączeń kolejowych w ramach POIiŚ oszacowano na kwotę 180 mln zł netto, z czego 90 mln zł wyniesie dofinansowanie ze środków Programu. Wkład własny województwa zachodniopomorskiego wyniesie 70 mln zł, lubuskie zarezerwowało natomiast 20 mln zł (kwoty netto).