Dlaczego Zarząd Portów jako inwestor zwrócił się najpierw do radnych? Chodzi bowiem nie tylko o zagwarantowanie możliwości wybudowania nowej infrastruktury portowej. Tu wystarczyłyby uzgodnienia z Urzędem Morskim. Ale budowa nowego stanowiska łączyć się będzie z uruchomieniem nowych ciągów komunikacyjnych, przebudową i budową zupełnie nowych odcinków dróg dojazdowych do terminalu, systemu parkingów wokół bazy itp. I w tym zakresie inwestycja ta łączy się z koniecznością zapewnienia w miejscowym planie. Najprawdopodobniej powstanie również estakada nad ulicą Dworcową.
W toku dyskusji radni pytali czy, w kontekście terminala miasto może liczyć na wsparcie przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście starań o dokończenie budowy S3 do Świnoujścia. Przedstawiciele portu zapewnili, że będą lobbowali w dyrekcji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad za dostosowaniem ostatniego odcinka „trójki” do parametrów drogi ekspresowej. „W tej sprawie miasto i portu mają ten sam cel.”-powiedział dyrektor Trojnar.
Dokonanie zmian w miejscowym planie zagospodarowania otwiera drogę dyrekcji portu do przejścia z fazy planu do opracowanie szczegółowej dokumentacji projektowej i zgłoszenia projektu do dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej.