Dzięki zakończonej w maju br. modernizacji przystanku „Kołobrzeg Stadion” (dawniej „Kołobrzeg Kostrzewo”) pasażerowie mogą oczekiwać na pociąg w komfortowych warunkach. Zamontowana została nowa wiata peronowa, nowe oświetlenie, tablice informacyjne oraz gablota na rozkład jazdy. Wykonano także dojście dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Peron ma 110 m długości i liczy 55 cm wysokości. Przystanek został włączony do eksploatacji od 15 czerwca 2014 r., wraz z korektą rozkłady jazdy pociągów.
Niebawem nowy wygląd zyska także przystanek w Osinie (gm. Goleniów), a w miejscowości Żabowo powstanie całkiem nowy peron. Wykonawca – firma Stand-Led ze Stargardu Szczecińskiego – rozpoczął prace pod koniec maja. Zadanie, które ma zakończyć się w sierpniu br., jest rozszerzeniem projektu modernizacji linii nr 402 na odcinku Goleniów – Kołobrzeg.
Trwają prace na „Nadodrzance”
Z kolei w ramach modernizacji linii kolejowej nr 273 (tzw. „Nadodrzanki”) w maju wymieniono dwa rozjazdy na stacji Chojna oraz zmodernizowano 300 metrów toru. Prace te miały na celu podwyższenie bezpieczeństwa. Obecnie kolejarze prowadzą modernizację toru nr 2 na odcinku Chojna – Krzywin, dzięki czemu prędkość przejazdowa wzrośnie z 50 km/h do 120 km/h. Wymieniane są także rozjazdy i tory na stacji Gryfino.
Linia kolejowa nr 273, czyli tzw. „Nadodrzanka”, to trasa łącząca Wrocław ze Szczecinem przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Kostrzyn nad Odrą i Gryfino. Położona jest w granicach trzech województw: dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego. Trasa ma duże znaczenie zwłaszcza dla przewozów towarów z Dolnego Śląska do portu w Szczecinie.
Nowe rozjazdy poprawią bezpieczeństwo
Inwestycje kolejowe w województwie zachodniopomorskim nie ograniczają się jednak tylko do modernizacji „Nadodrzanki”. Dzięki realizacji dwóch innych zadań PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawiają płynność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego. W ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 401 Szczecin – Świnoujście” wymieniono dwa rozjazdy na stacji Białuń, a w ramach zadania „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym” w maju w województwie zachodniopomorskim oddano do eksploatacji jeden rozjazd.