iswinoujscie.pl • Piątek [10.04.2015, 14:28:40] • Świnoujście

Zmiany w szpitalu. Centralna Recepcja ucieszyła pacjentów

Zmiany w szpitalu. Centralna Recepcja ucieszyła pacjentów

– Cieszę się, że recepcja będzie teraz czynna dłużej. Mam nadzieję, że aby coś załatwić, nie trzeba będzie przychodzić już z samego rana – mówiła Zenona Serafin – Jóźwiak. ( fot. Organizator )

Zgodnie z zapowiedziami prezesa Jacka Piętniewicza, w świnoujskim szpitalu rozpoczęła działalność Centralna Recepcja. Dzięki temu, wszystkie szpitalne formalności można załatwić już w jednym miejscu. Recepcja znajduje się tuż przy głównym wejściu szpitala. Wraz z jej uruchomieniem, wydłużono godziny pracy. Obecnie personel służy pomocą w dni robocze i weekendy od godziny 7 do 22. Dla wygody pacjentów uruchomiono także drugą telefoniczną linię.

W recepcji przede wszystkim można zarejestrować się do specjalistów w przyszpitalnych poradniach i na diagnostyczne badania. Także tutaj pierwsze kroki powinny skierować osoby, które chcą skorzystać z nocnej i świątecznej pomocy Podstawowej Opieki Zdrowotnej oraz Izby Przyjęć. Dużym udogodnieniem ma być fakt, że to właśnie w tym miejscu, po wypełnieniu specjalnego wniosku, pacjent może otrzymać kopię swojej dokumentacji medycznej. W recepcji pobierane będą także opłaty za komercyjne badania i inne usługi medyczne.

– Uruchomienie Centralnej Recepcji pozwoli pacjentowi załatwić wiele spraw w jednym miejscu, bez konieczności krążenia po szpitalu, szukania gabinetu czy kasy. Rejestracja pacjenta w recepcji, wprowadzenie danych osobowych do systemu informatycznego czy weryfikacja prawa do świadczeń medycznych, odciąży personel medyczny od procedur administracyjnych. Pozwoli to lekarzowi na poświęcenie czasu pacjentowi a tym samym przyczyni się do podniesienia jakości świadczonych usług i przyspieszenia obsługi, co skróci kolejki – zapewnia Justyna Kmita, kierownik Działu Sprzedaży i Rozliczeń.

Centralna Recepcja to kolejny obiecany i zrealizowany krok w udoskonaleniu obsługi pacjenta. Wcześniej, z myślą o komforcie leczących się tu osób i lepszej organizacji pracy, powołano kierownika Zespołu Poradni Specjalistycznych. Jednocześnie, wśród personelu medycznego prowadzone są szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej z pacjentem. Od poniedziałku zaś pojawi się specjalna skrzynka, do której pacjenci będą mogli wrzucać swoje uwagi, dotyczące działalności recepcji.

Telefony do recepcji:
91/ 32 67 424 lub 91/32 67 322

Źródło: https://www.iswinoujscie.pl/artykuly/36458/