Te i inne pytania zadaliśmy rzecznikowi prezydenta miasta.
Robert Karelus zapewnia nas, że w wyniku reformy edukacji, w Świnoujściu żaden z nauczycieli i pracowników administracyjnych nie stracił miejsca pracy, a sama reforma przebiegła bezproblemowo.
W marcu br. rada miasta zdecydowaną większością głosów podczas sesji nadzwyczajnej podjęła uchwały w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów oraz sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do nowego ustroju szkolnego
- Choć okres od czasu wprowadzenia reformy edukacji jest zbyt krótki, aby dokonać gruntownych podsumowań, biorąc pod uwagę doniesienia medialne czy wypowiedzi włodarzy innych gmin, możemy powiedzieć, że w Świnoujściu przebiega ona bezproblemowo. Przede wszystkim, w przeciwieństwie do innych gmin, w wyniku reformy edukacji, w Świnoujściu żaden z nauczycieli i pracowników administracyjnych nie stracił miejsca pracy - informuje Robert Karelus.
Miasto uważa, że taki stan rzeczy to zasługa specjalnego zespołu konsultacyjnego do sprawa reorganizacji sieci szkół i placówek oświatowych na terenie miasta.
- Duża w tym zasługa powołanego przez Prezydenta Miasta zespołu konsultacyjnego do spraw reorganizacji sieci szkół i placówek oświatowych na terenie Gminy Miasto Świnoujście, którym kierował Zastępca Prezydenta Pan Paweł Sujka. W skład zespołu, oprócz zastępcy prezydenta ds. oświaty, naczelnika i pracownika Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Świnoujście, weszli dyrektorzy wszystkich szkół podstawowych i gimnazjów, przedstawiciele związków zawodowych funkcjonujących w Świnoujskiej oświacie, a także przedstawiciele wszystkich klubów radnych Miasta Świnoujście. Na spotkania byli także zapraszani, w miarę potrzeb, dyrektorzy szkół ponadgimnazjalnych. Uznając zasadę, że adresatami sieci szkół są przede wszystkim uczniowie szkół i ich rodzice, którzy powinni mieć zapewnioną możliwość zapoznania się z pełną informacją o sieci szkół, modyfikowanej z związku ze zmianą ustroju szkolnego, członkowie zespołu odbyli 16 spotkań informacyjno – konsultacyjnych z rodzicami i nauczycielami, na których informowano o proponowanych zmianach i je konsultowano ze zgromadzonym gremium. Część uwag wniesionych przez rodziców, a także nauczycieli uwzględniono w ostatecznym projekcie sieci szkół. Przy projektowaniu sieci szkół podstawowych kierowano się względami demograficznymi, względami bezpieczeństwa uczniów, a także obecną bazą lokalową dotychczasowych sześcioletnich szkół podstawowych i gimnazjów - dodaje Robert Karelus.
W sumie, od września 2017 roku w świnoujskich szkołach uczy ponad 600 nauczycieli.