Poniżej publikujemy pełną treść odpowiedzi, którą otrzymaliśmy od dyrektora ZGM.
- Prace remontowe w lokalu przy ul. Łużyckiej w Świnoujściu swoim zakresem obejmowały zmianę sposobu ogrzewania oraz przygotowania ciepłej wody. Wykonawca prac został wyłoniony w wyniku zaproszenia do składania ofert.
Przedstawiciele ZGM, Wykonawca oraz Najemca spotkali się w lokalu. Najemca stwierdził, że nie ma potrzeby przeprowadzenia rodziny do lokalu zamiennego na okres prac, ponieważ w swoim zakresie zorganizuje inne miejsce tymczasowego zamieszkania dla siebie i dziecka. Gotowość do rozpoczęcia robót Wykonawca zgłosił 30 października, o czym poinformował zarówno ZGM jak i Najemcę lokalu. Lokator udostępnił lokal w dniu 06.11.2017 r. wiedząc, że prace będą realizowane w okresie jesiennym.
Wykonawca po zakończeniu prac zgłosił je służbom ZGM do odbioru. Komisja odbiorowa spisała usterki i zobowiązała Wykonawcę do ich usunięcia w terminie 7 dni kalendarzowych, tj. do dnia 04.12.2017r. Do czasu odbioru prac nie ma możliwości montażu gazomierza, a nie z uwagi na brak dobrej woli pracowników ZGM. Prawdą jest, że jest problem zarówno z pozyskaniem Wykonawców, jak i z jakością ich prac.
Nadmienić należy, że Zakład Gospodarki Mieszkaniowej dysponuje lokalami zamiennymi i oferuje je, jeżeli zostanie zgłoszona taka potrzeba, jednak przez cały okres prac Najemca takiej potrzeby nie zgłosił.
W świetle powyższego, krzywdzące jest stanowisko przedstawione w artykule Najemcy, który pomijając fakty dezinfomuje czytelników narażając jednocześnie Wynajmującego na niekorzystne komentarze.
Dyrektor ZGM-u, Artur Ćwik.