Łatwość obsługi oraz dostęp urządzeń mobilnych powoduje, że już znacząca ilość osób decyduje się na zakup prezentów w sieci. Okazuje się, badania rynku przeprowadzone przez RetailMeNot oraz z Centre for Retail Research wykazały, iż w roku ubiegłym Polacy przeznaczyli na świąteczne zakupy w Internecie blisko 75 mld zł, czyli o 3,5% więcej niż w roku 2015.
Badania wykazały także, że w tym roku już co czwarta złotówka zostanie wydana za pomocą smartfona, tableta lub komputera.
Podkreślmy jednak, że wybierając prezent większość internetowych klientów korzysta podczas zakupów w sieci z komputera lub laptopa aż 63 procent respondentów stwierdziło, że to z tego urządzenia zakupy robi się najwygodniej.
Na zwiększony handel w sieci mają również wpływ uregulowania prawne, które ułatwiają np. zwrot zakupionego towaru, który nie spełnia naszych oczekiwań.
Badania rynku pokazują również, że najczęstszą formą zapłaty za zakupione towary stał się przelew elektroniczny.
Tradycyjny przedświąteczny handel, króluje jednak wśród towarów spożywczych. Mandarynki, szyneczkę i rybkę lubimy jednak wybrać osobiście. Zapewne dlatego w tym segmencie, nasze przyzwyczajanie jeszcze długo się nie zmienią.