Prace te obejmą opracowanie Koncepcji Programowej i wykonanie badań geologicznych. Dokumentacja ta pozwoli na uszczegółowienie rozwiązań projektowych i znacznie dokładniejsze oszacowanie kosztów realizacji inwestycji.
- Zachodnia obwodnica Szczecina uruchomi wielki potencjał, jaki tkwi w tym mieście, a także w Policach. Od jutra podejmujemy działania: rozpoczynamy badania geologiczne, które są czasochłonnym przedsięwzięciem. Przechodzimy z debaty na temat tej obwodnicy do konkretów – powiedział minister Adamczyk.
– Ta decyzja pozwala nam przyspieszyć z pracami wykonawczymi i wyceną inwestycji, a w konsekwencji negocjować z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i skutecznie starać się o wpisanie jej do Planu Junckera – powiedział wojewoda Krzysztof Kozłowski.
Zachodnia obwodnica Szczecina będzie miała długość około 54 kilometrów i połączy nowym przebiegiem węzeł Goleniów Północ (S3/S6) z węzłem Szczecin Zachód (Kołbaskowo). Droga będzie od północy i zachodu omijać Szczecin, tworząc wspólnie z już istniejącym przebiegiem drogi S3 ring wokół miasta. Kluczowym elementem inwestycji będzie tunel pod rzeką Odrą w rejonie Police-Święta, który otworzy zupełnie nowe możliwości komunikacyjne dla Polic i całej północy Szczecina. Obecnie cały ruch z tego obszaru przebiega przez samo centrum Szczecina, gdzie znajdują się mosty przez Odrę. Ten ruch obejmuje wiele pojazdów jadących z i do fabryki chemicznej w Policach. Zrealizowanie zachodniej obwodnicy odciąży również znacząco obecny przebieg drogi nr 3 i 6 od węzła Goleniów Północ w kierunku południowym, co pozwoli uniknąć w przyszłości konieczności kosztownej dobudowy 3 pasa ruchu na tym odcinku.