W poniedziałek, muzealna ekipa dotarła na świnoujską plażę. Na brzegu, o idei akcji opowiedział zaskoczonym niezwykłym widokiem plażowiczom Daniel Źródlewski – rzecznik prasowy Muzeum Narodowego w Szczecinie.
fot. iswinoujscie.pl
Muzeum Narodowe w Szczecinie postanowiło w bardzo nietypowy sposób promować się w kurortach zachodniego wybrzeża Bałtyku. W ramach kampanii „Może Muzeum” pracownicy instytucji namawiają wczasowiczów, by w razie deszczu lub w drodze powrotnej z wypoczynku odwiedzili stolicę Pomorza Zachodniego i oczywiście muzealne wystawy, a także gryficki oddział z plenerową ekspozycją Zachodniopomorskich Kolei Dojazdowych.
W poniedziałek, muzealna ekipa dotarła na świnoujską plażę. Na brzegu, o idei akcji opowiedział zaskoczonym niezwykłym widokiem plażowiczom Daniel Źródlewski – rzecznik prasowy Muzeum Narodowego w Szczecinie.
fot. iswinoujscie.pl
Wieczorem, w cudownych okolicznościach przyrody i pięknym zachodzie słońca goście przywołali najsłynniejszą scenę z legendarnego happeningu Tadeusza Kantora, w której Edward Krasiński dyryguje falami.
W postaci Kantora i Krasińskiego jednocześnie wcielił się Łukasz Kowalski, aktor poznańskiego Teatru Biuro Podróży. Towarzyszyła mu aktorka i animatorka Maria Sztark. Dla widzów chętnych przygotowano widownię w postaci rzędu leżaków ustawionych na brzegu morza.
fot. iswinoujscie.pl
Jako pierwszy wzburzonymi falami dyrygował sam mistrz. Wkrótce jednak postać Tadeusza Kantora zmieniły za dyrygenckim pulpitem inne osoby. Przez kilka minut każdy miał szansę poczuć ogromną moc, której nawet morze jest posłuszne.
Słuchacze, odnaleźli w szumie morza muzykę. Dla dorosłych była to okazja do kolejnego zachwytu nad brzegiem, dla najmłodszych-świetna zabawa. W ramach akcji ekipa muzeum zawita do kilkunastu turystycznych miejscowości regionu: Wolin, Kamień Pomorski, Ahlbeck, Heringsdorf, Bansin, Świnoujście, Międzyzdroje, Wisełkę, Kołczewo, Świętouść, Międzywodzie, Dziwnów, Dziwnówek, Łukęcin, Pobierowo, Pustkowo, Trzęsacz, Rewal, Niechorze, Pogorzelicę, Mrzeżyno, Trzebiatów oraz Gryfice. Do ponad pięciuset miejsc – hoteli, pensjonatów, ośrodków wczasowych, punktów informacji turystycznej, komercyjnych atrakcji, instytucji kultury, restauracji i kawiarni trafi 15 000 folderów z letnią ofertą muzeum. Kilka tysięcy ulotek w języku niemieckim trafi także do cesarskich kurortów na wyspie Uznam. Projekt „Może Muzeum” jest finansowany ze środków Pomorze Zachodnie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego z programu „Morze Kultury”.