iswinoujscie.pl • Piątek [01.02.2019, 21:28:33] • Świnoujście

Poczta przy ulicy Piłsudskiego nie dostarcza przesyłek. Jak rzecznik tłumaczy problem?

Poczta przy ulicy Piłsudskiego nie dostarcza przesyłek. Jak rzecznik tłumaczy problem?

fot. Sławomir Ryfczyński

Kilka dni temu zwrócił się do naszej redakcji czytelnik, który był mocno zbulwersowany zaistniałą sytuacją na poczcie głównej przy ulicy Piłsudskiego. Jego zdaniem oddział poczty oraz kierownictwo nie radzi sobie z koordynacją oraz ogólnymi kierunkami, które Poczta Polska wyznaczyła kilka lat temu. O zaistniałą sytuacją postanowiliśmy zapytać rzecznika prasowego narodowego operatora.

Jak informuje czytelnik - Tym razem już drugi raz w tym samym miesiącu Poczta Polska popisała się swoją nieudolnością i lekceważącym , wręcz chamskim podejściem do klienta. Otóż placówka ta, mowa o Poczcie Głównej nie dostarcza przesyłek do klienta. Wytłumaczenia jak zwykle brak ,tylko co to obchodzi odbiorcę , który usługę opłaca " z góry". Możemy więc mówić o świadomym wyłudzeniu opłat za niezrealizowane czynności. Przykład pierwszy : Przesyłka dotarła do Świnoujścia 18 grudnia , brak dostawy , awiza , czegokolwiek co uświadomiłoby odbiorcy jej nadejście. Dopiero samodzielne poszukiwanie nadawcy i odbiorcy potwierdzają fakt iż przesyłka "leży" na poczcie. Po interwencji odbiorcy zostaje odebrana przy głupiej minie Pani za biurka 7 stycznia. Przykład drugi: Dzisiaj czekałem na *przesyłkę kurierską* . Oczywiście nie doczekałem się . Otrzymałem za to SMS-a: (cytuję w orginalnej postaci ) pps.a. 2019-01-24 15:33:50 Przesylka nr 00259007738557527xxx zostala awizowana. Odbior mozliwy w kolejnym dn. rob. w UP Swinoujscie 1 ul. Marsz. Pilsudskiego 1 Swinoujscie do 2019-01-31. ( Odpis na SMS-a niemożliwy) Jak mam to więc rozumieć ? Opłacam przesyłkę kurierską i sam mam być tym kurierem? Zostałem zaocznie zatrudniony przez pocztę i jeszcze do tego dopłacam? Przesyłka kurierska ma przyspieszyć i uprościć dostarczenie materiałów , czego ten oddział poczty i jego kierownictwo nie rozumie. Sprawa do prokuratora i urzędów kontroli poczty. Może już czas na zrobienie porządku w tym oddziale , jako , że myślę że nie jestem sam. Nadawcę przesyłki
już powiadomiłem o zaistniałym fakcie z zaleceniem zmiany firmy kurierskiej , platformę handlową też. Sprawę przekazuję do UOKiK , tak dalej być nie może.


Zapytaliśmy rzecznika Poczty Polskiej o zaistniałą sytuacją. O to odpowiedź - Panie Redaktorze, przesyłka nadeszła do placówki pocztowej jako uszkodzona – miała pęknięty karton. Takich przesyłek nie doręczamy do drzwi, klient otrzymuje zawiadomienie o nadejściu uszkodzonej przesyłki. W tym przypadku zgodnie z procedurą paczka została przekazana do wydania klientowi w placówce. Uszkodzony karton został zabezpieczony po sporządzeniu odpowiedniego protokołu. Do drugiego opisanego przypadku, nie możemy się odnieść bezpośrednio, gdyż nie został podany numer przesyłki. W systemach IT Poczty Polskiej przesyłki identyfikowane są po ich numerach nadawczych.

Źródło: https://www.iswinoujscie.pl/artykuly/58310/