Należąca do Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych jednostka pogłębiała tor wodny na wysokości miejskiej przeprawy promowej.
fot. Sławomir Ryfczyński
„Inżynier Stanisław Łęgowski”, taką nazwę nosi pogłębiarka zbudowana w 1975 roku. Potężną jednostkę (o długości 78 metrów) obserwowaliśmy na portowych wodach Świnoujścia od czwartku do soboty.
Należąca do Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych jednostka pogłębiała tor wodny na wysokości miejskiej przeprawy promowej.
fot. Sławomir Ryfczyński
Wiadomo jednak, że prace pogłębiarskie, które możemy obserwować na wodach portowych oraz na Zalewie Szczecińskim związane są obecnie nie tylko z bieżącym utrzymaniem drogi wodnej ale także z potężną inwestycją pogłębienia toru wodnego do Szczecina do głębokości 12,5 metra. Koszt tych prac oszacowano na ponad 1,3 mld zł. Wykonawca, którym jest belgijsko-holenderskie konsorcjum firm Dredging International i Van Oord Dredging and Marine Contractors ma na przeprowadzenie prac 42 miesiące.