Przygotowania rozpoczęły się już w dniu ogłoszenia terminu wyborów. Zaangażowani byli pracownicy Urzędu Miasta, w szczególności Wydziału Spraw Obywatelskich, Wydziału Organizacyjnego oraz informatycy. To właśnie oni czuwali nad sprawnym przygotowaniem całego procesu – od spraw administracyjnych po wsparcie techniczne.
Od 4 kwietnia do 15 maja mieszkańcy mogli załatwiać sprawy związane z głosowaniem – m.in. odbierać zaświadczenia o prawie do głosowania w innym miejscu oraz zmieniać miejsce głosowania. Z tej możliwości skorzystało ponad 1000 osób, które zostały bezpośrednio obsłużone w urzędzie.
Najważniejsze liczby:
Wydano 1428 zaświadczeń dla 714 wyborców (na wypadek dwóch tur),
1438 osób zmieniło miejsce głosowania, w tym 1149 przez internet (ePUAP),
27 osób zgłosiło chęć głosowania przez pełnomocnika.
W sumie w Świnoujściu do spisu wyborców wpisano 28 711 osób.
Wojciech Basałygo
podinspektor
Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych