Japończycy zaprezentowali właśnie koncepcję promu, który odpowiada światowym oczekiwaniom doby walki z ociepleniem klimatu. W trakcie postoju w porcie ISHIN II będzie zasilany wyłącznie z instalacji nabrzeżnych. Prom posiada także rozbudowany system baterii słonecznych, które pokrywają znaczną część górnego pokładu. Uzyskana w ten sposób energia będzie gromadzona w akumulatorach.
Podróż statkiem ma gwarantować pasażerom najwyższy komfort. W silniku napędzanym LNG praktycznie udało się wyeliminować drgania i hałas. Przedstawiciele MOL zapewniają, że nie poprzestaną na projekcie. Jednostka ma być wkrótce wdrożona do produkcji. Prezentacja ISHIN II potwierdza prognozy ekspertów, którzy od klku lat przewidują wzrost znaczenia LNG jako bezpiecznego i ekologicznego paliwa mogącego znaleźć zastosowanie także w komunikacji; samochodach, samolotach i nawet transporcie morskim.
może za jakieś sto lat
Tak to prawda. Polakom pracujacym i w stoczniach norweskich i u obcych armatorów technologie napędzania statków tym paliwem są znane. Dobrze, ze do tej czołówki dołącza tez i stocznia polska. A byłoby bardzo dobrze gdyby i na te nowoczesne technologie napędu na LNG oraz wysokotemperaturowe ogniwa paliwowe zwróciła też uwagę Zegluga Świnoujska oraz władze miasta przy wymianie promów na Karsiborzu. Czas na zmiany. Tunel, tunelem, ale zanim zostanie podjeta decyzja o jego budowie trzeba wymienić te jednostki na bardziej ekonomiczne i wydajniejsze.
Też mi nowość. Statki napędzane LNG już od lata pływają, głównie w Norwegii. Co więcej obecnie takie statki buduje się także w polskich stoczniach!! www.portalmorski.pl/Potrojny-chrzest-w-Grupie
-REMONTOWAa14319
Polska jest 250 lat wstecz za światem, jesteśmy uzależnieni od paliw kopalnych i na łasce Państwa bo w sprawie bio paliw i bio komponentów nie robią nic