POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [27.05.2013, 20:57:09] • Świnoujście

Nie złożysz deklaracji, opłatę za śmieci ustali prezydent

Nie złożysz deklaracji, opłatę za śmieci ustali prezydent

fot. Sławomir Ryfczyński

Od 31 maja można będzie pobrać deklaracje o wysokości opłaty za odbiór odpadów komunalnych. Mieszkańcy muszą je złożyć w Urzędzie Miasta do 30 czerwca. To termin nieprzekraczalny.

Od 31 maja formularz deklaracji będzie dostępny na oficjalnej stronie internetowej miasta pod adresem www.swinoujscie.pl. W wersji papierowej dostępny będzie również w Urzędzie Miasta przy ul. Wojska Polskiego 1/5 – Stanowisko Obsługi Interesanta (parter).

- Od poniedziałku, 3 czerwca , mieszkańcy dzielnic Warszów-Ognica, Przytór-Łunowo oraz Karsibór będą mogli pobrać formularz również w swoich filiach Miejskiego Domu Kultury - informuje Robert Karelus, rzecznik prezydenta.

Na podstawie deklaracji obliczona zostanie opłata za śmieci. Deklaracje składają właściciele zamieszkiwanych nieruchomości. W przypadku budynku wielolokalowego, w którym ustanowiono odrębność lokali, obowiązek taki mają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną (w rozumieniu przepisów ustawy o własności lokali). Jeżeli zarząd nie został wybrany, to muszą to zrobić właściciele poszczególnych lokali. W przypadku budynku jednorodzinnego formularz składają samodzielnie ich właściciele.

- W przypadku stwierdzenia zużycia wody w nieruchomości, której właściciel nie złożył deklaracji albo przy uzasadnionych wątpliwościach co do zawartych w niej danych, zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prezydent miasta w drodze decyzji określi dla danej nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomości o podobnym charakterze – mówi Robert Karelus.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 45, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 45

Gość • Środa [29.05.2013, 02:13:48] • [IP: 93.94.189.***]

Chyba dam kopa swoim współmieszkańcom i w ich pokoju zorganizuję sobie śmietnik. Ślicznie poustawiam sobie różne pojemniki, worki, stojaki i stelaże na nie. .. Ale będzie ślicznie! A Nimi niech się zajmie Państwo, bo ECO jest ważniejsze.

Gość • Środa [29.05.2013, 00:37:31] • [IP: 93.94.186.**]

do gościa z 18:57: I tu się mylisz. Życie pokazuje, że biedota gnieżdżąca się na niewielkim metrażu, niekoniecznie musi pałać miłością do czystości. A są ludzie, którzy zużywają wodę nie tylko po to by spłukać po sobie w kibelku. Ja tam nie widzę relacji pomiędzy ilością zużytej wody a ilością śmieci.

Gość • Wtorek [28.05.2013, 21:48:20] • [IP: 83.180.181.***]

CZY LUDZIE BEDA SIE MNIEJ MYC W SZWINOUJSCIU JA TO DO MORZA CHOCIAZ POJDE SIE WYLAPAC HAHAHA OSZCZEDZAC ZACZNE NO BO ZACZNEM WODE OSZCZEDZAC ABY MNIE ZE TE SMIECI NO WIECIE

Gość • Wtorek [28.05.2013, 18:57:31] • [IP: 62.69.251.***]

bardzo dobrze, że od ilości zużytej wody bo będzie jasne ile osób mieszka bez zameldowania w danym lokalu.

Gość • Wtorek [28.05.2013, 18:56:57] • [IP: 178.118.216.**]

oj ten zlodziejaszek jak sie ustali oplaty to bedzie szok nad szoki i rowno podzieli 3/4 do kieszeni a reszta do romondisu

Gość • Wtorek [28.05.2013, 18:26:53] • [IP: 62.69.254.***]

Dlaczego mam płacić za coś, czego nie produkuję? Wystarczy, że płacę za ścieki. Złodziejstwo!

Mieszkaniec • Wtorek [28.05.2013, 16:41:42] • [IP: 92.42.118.***]

Opłata za wywóz śmieci od zużytej wody? JAKI TO MA SENS? Co ma ilość zużytej wody do liczby wyprodukowanych śmieci? Firmy musiałyby sprawdzać ile wody kto zużył. Gdyby radni ustalili opłatę za wywóz śmieci od POWIERZCHNI MIESZKANIA, względnie liczby osób w lokalu byłoby lepiej. Apeluję do radnych - zmieńcie uchwałę, bo inaczej jak w Szczecinie opłaty za wywóz śmieci wzrosną nawet o 500 %. Ja proponuję opłatę za wywóz śmieci w budynkach wielorodzinnych liczyć od powierzchni mieszkania, w domkach - od ilości osób zamieszkałych.

Gość • Wtorek [28.05.2013, 16:32:23] • [IP: 95.129.226.***]

dlaczeego od wody moze lepiej placic za smieci od zjedzonej zupy?

Gość • Wtorek [28.05.2013, 16:21:03] • [IP: 95.129.228.***]

Jak Ktoś niewie o co chodzi to chodzi o Kasę

Gość • Wtorek [28.05.2013, 15:48:09] • [IP: 80.245.188.***]

A te deklaracje, które składaliśmy w kwietniu już nie są ważne?Nie wiem o co chodzi

waldi • Wtorek [28.05.2013, 15:00:09] • [IP: 89.101.35.**]

Logicznie myśląc to winniśmy płacić za śmieci. Do wody podłączyła się kanaliza i teraz chcą nam wpieprzyć jeszcze śmieci. Za granicą : recykling organiczne są za darmo, płacą za śmieci ogólne(miesegrgowane) i szkło. Są one WAŻONE !! i za to płacą. ile wyprodukowali śmieci tyle płacą. Zużycie wody ma ch.. do tego.

Gość • Wtorek [28.05.2013, 14:32:49] • [IP: 88.156.235.**]

DO IP 253 POPIERAM TYLKO PROSZĘ DAĆ ZNA KIEDY BĘDZIE MOŻNA PODPISAĆ I CZY W CZYMŚ POMÓC. POZDRAWIAM

Gość • Wtorek [28.05.2013, 14:25:40] • [IP: 62.69.254.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [28.05.2013, 14:14:47] • [IP: 93.94.189.***]

Teraz płacę 17 czy 18 zł za śmieci miesięcznie (za dwie osoby). Wg wyliczeń urzędu miasta po" reformie" będę płacił 37zł. Za segregowane! Bo jak nie będę segregował, to 50zł. Jeżeli na każdym miato tak przytnie w ch... jak na mnie, to rocznie zarobi jakieś 4-5 milionów złotych. Normalnie interes życia.

Gość • Wtorek [28.05.2013, 13:49:28] • [IP: 83.25.116.***]

TERAZ TO DOPIERO BĘDZIE BAŁAGAN, BĘDĄ LASY PEŁNE TEGO CO NIE MOŻNA, DZIECI ZNOWU POPADNĄ W WRZAWICE, SWIERZB MÓWIE O TYCH BIEDNIEJSZYCH, A DZIS JEST ICH CORAZ WIĘCEJ. CO ZA DUREN TO WYMYŚLIŁ I DALEJ TO CIĄGNIE, POŻYJEMY -ZOBACZYMY.

Gość • Wtorek [28.05.2013, 13:11:35] • [IP: 92.42.113.***]

A śmieci nadal będzie wywoził REMONDIS... i zamiast obniżyć wywóz śmieci segregowanych, co by zacheciło wszystkich, to podwyższaja... a może by tak jak u sąsiadów postawić automaty na butelki plastikowe... ale nasi rządzący wcale nie myśli o ekologii, myślą tylko by zgarnąć kasę z unii europejskiej... a jak się nie uda i przyłapią na matactwie to obywatel zapłaci podwójnie.

Gość • Wtorek [28.05.2013, 12:34:24] • [IP: 95.50.241.***]

na pewno tak to zorganizują że ci co pracują deklaracji i tak nie wezmą, spotkania na ten temat organizuja też w w godzinach pracy, no jak urzędnik może coś robić po południu...nie doinformowany naród jest jak plastelina można z niego nawet dupę ulepić... ??

Gość • Wtorek [28.05.2013, 12:14:05] • [IP: 80.245.179.***]

Do IP 253 ; POPIERAMY

Gość • Wtorek [28.05.2013, 12:01:22] • [IP: 93.94.189.***]

jeśli będziemy segregować i tak się zdeklarujemy, a ktoś tego obowiązku nie będzie respektował? Istnieje WSPÓLNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ?

Gość • Wtorek [28.05.2013, 11:34:39] • [IP: 62.69.253.*]

Właśnie robię przygotowania do pozwu zbiorowego. Ciekawe jak urzędnicy zareagują na taki pozew otrzymany z NSA?

Gość • Wtorek [28.05.2013, 11:24:55] • [IP: 62.69.252.***]

A.Dzięki jeszcze za Zombi Plac przy Szopena.

Gość • Wtorek [28.05.2013, 11:20:01] • [IP: 213.7.196.**]

nigdy ne ma dobrego rozwiązania, ale od wody to nieporozumienie. skoro wiecej razy sie kapie niz przecietny mieszkaniec to teraz bede musial za innych w bloku placic wiecej za smieci mimo iz ich wiecej nie wyprodukuje. cos sie pomieszalo miastu i radnym. i teraz bedie wiecej bóodasów ?

Gość • Wtorek [28.05.2013, 11:07:02] • [IP: 62.69.252.***]

Miejscy bolszewicy mają wielkie parcie na szkło.Niedługo podziękujemy im za B 20 na Modrzejewskiej, gazoport, płatny most, Beton Plac, cenę śmieci, opłaty na cmentarzui, karuzelę cultury. Zapamiętajcie to sobie.Wkońcu to wasze (nasze)pieniądze z podatków.

Gość • Wtorek [28.05.2013, 10:47:38] • [IP: 93.94.186.**]

Ja nie rozumiem. Może najprościej powinno być płacenie za śmieci od ilości śmieci? To chyba najbardziej logiczne? Masz dużo śmieci, zamawiasz większy kubeł- więcej płacisz. Jaką motywację by wytwarzać mniej śmieci będą mieli ludzie, skoro opłata nie będzie zależała od ich wytworzenia? Że niby ludzie podrzucali śmieci? Teraz też będą podrzucać- ci, którym nie będzie chciało się segregować będą podrzucali innym, co segregują. Dbałość o środowisko wynosi się z domu, z wychowania, trzeba mieć świadomość ekologiczną i pewne nawyki. Żaden sposób naliczania opłat nie zmieni mentalności ludzi. Naliczanie opłat za śmieci od zużytej wody spowoduje, że zużycie wody spadnie, nie spadnie produkcja śmieci, miasto nie stanie się czystsze. Sposób ustalony przez miasto spowoduje jedynie poczucie niesprawiedliwości u mieszkańców. I jeszcze jedno pytanie, dlaczego akurat od wody? Ja proponuję od zużycia prądu.

Gość • Wtorek [28.05.2013, 10:23:03] • [IP: 87.205.101.***]

a jak ktos ma swoja wode to ciekawe jak bendzie placic za te smieci

Oglądasz 1-25 z 45
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu informuje, że w dniu 27 lipca 2025 r. wprowadzony został tymczasowy zakaz kąpieli na kąpielisku morskim „Świnoujście – Przytór”. Powodem decyzji jest stwierdzony podczas kontroli zakwit sinic, który powoduje, że woda nie nadaje się do kąpieli. ■ WSA w Warszawie, po rozpatrzeniu skargi złożonej przez niemiecką organizację ekologiczną Lebensraum Vorpommern, wstrzymał decyzję środowiskową dla terminala kontenerowego w Świnoujściu. Choć decyzja sądu ma charakter tymczasowy, do czasu rozpatrzenia pozwu inwestycja została formalnie wstrzymana. Wyrok w tej sprawie ma zapaść 4 sierpnia ■ W ciągu dwóch miesięcy ponad osiem tysięcy mieszkańców Świnoujścia złożyło wnioski o świadczenie w ramach programu Bon Wyspiarza Seniora. To jednorazowa pomoc finansowa w wysokości 350 zł dla najstarszych mieszkańców miasta. Świadczenie wypłacane jest przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie. ■ Zabierzmy dowód lub paszport. Od poniedziałku 7 lipca na granicy z Niemcami będą obowiązywały czasowe kontrole. W województwie zachodniopomorskim funkcjonariusze Straży Granicznej wspierani przez żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej i Żandarmerię Wojskową będą prowadzić kontrole na 19 przejściach granicznych. Zmiany w zasadach ruchu granicznego przybliżyli podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Szczecinie wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski wraz z zastępcą komendanta Morskiego Oddziału Straży Granicznej kmdr SG Wojciechem Heninborchem. - Kontrole będą miały charakter selektywny - funkcjonariusz Straży Granicznej zdecyduje jaki samochód, czy osobę należy poddać kontroli. Pamiętajmy, że celem jest niedopuszczenie do przypadków nielegalnego przekraczania naszej zachodniej granicy w stronę Polski. Dlatego kontrole mają być prowadzone tak, by w jak najmniejszym stopniu wpływać na przekraczanie granicy przez naszych mieszkańców, z których wielu pracuje po stronie niemieckiej oraz turystów odwiedzających nasz region – mówi wojewoda Adam Rudawski. Czasowe kontrole graniczne zostały wprowadzone na 30 dni, z możliwością ich przedłużenia ■