Testy wykonanego systemu bezpieczeństwa nawigacyjnego trwały od 14 do 19 lipca. W tym czasie przeprowadzono szereg prób, w tym próby funkcjonalne z użyciem holownika. Obecnie trwa procedura związana z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
fot. LNG - Świnoujście
W połowie lipca zakończyły się próby związane z uruchomieniem zintegrowanego systemu bezpieczeństwa nawigacyjnego na nowym nabrzeżu przeznaczonym do odbioru skroplonego gazu ziemnego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu. To ostatnie zadanie Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA związane z budową nabrzeża w porcie zewnętrznym w Świnoujściu. Uruchomienie systemu możliwe było dzięki doprowadzeniu zasilania energetycznego do części morskiej terminala przez spółkę Polskie LNG SA.
Testy wykonanego systemu bezpieczeństwa nawigacyjnego trwały od 14 do 19 lipca. W tym czasie przeprowadzono szereg prób, w tym próby funkcjonalne z użyciem holownika. Obecnie trwa procedura związana z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
fot. LNG - Świnoujście
W skład zintegrowanego morskiego systemu bezpieczeństwa nawigacyjnego, w skrócie ZMSBN, wchodzi kilka podsystemów: system wspomagania dobijania statku - umożliwiający pomiar, wyświetlanie i rejestrację prędkości, odległości oraz kąta podejścia statku; system monitorowania obciążenia układu cumowania – wskazujący napięcie cumy; system monitorowania środowiskowego – wyposażony w stację meteorologiczną, czujnik prądów morskich, oraz czujnik pływów i falowania; system zwalniania haków, a także zintegrowany system monitorowania, który integruje wymienione systemy i pozwala na generowanie wszelkiego rodzaju raportów z przebiegu cumowania.
fot. LNG - Świnoujście
Budowa nabrzeża w porcie zewnętrznym w Świnoujściu zakończyła się w roku 2012. Stanowiła ona jeden z czterech elementów składowych budowy terminala LNG. W ramach budowy nabrzeża wykonano stanowisko statkowe wraz z systemem bezpieczeństwa cumowania jednostki LNG, podpory estakady, pomost ujęcia wody technologicznej i p.poż oraz roboty czerpalne.
Zrealizowany system cumowania zamyka zadanie inwestycyjne ZMPSiŚ SA w ramach budowy terminala LNG w Świnoujściu. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie wspomagające bezpieczeństwo cumowania jednostek w Porcie Szczecin-Świnoujście.
fot. LNG - Świnoujście
Częścią składową ZSBN są także monitory ręczne i laptop do wniesienia na pokład, dzięki czemu kapitan statku otrzymuje informacje z poszczególnych systemów. ZSBN wspomagany jest dodatkowo oprogramowaniem do projektowania dynamicznych układów cumowniczych i monitoringiem wizyjnym.
Nic nie rozumiem. Przeciez pyzdral bys sie kazdej zalodze, a nawet bys tam blyszczal !To jakies niedopatrzenie ze nie jestes jeszcze wsrod tej swiatowej elity bioracej udzial w Volvo Ocean Race. No tym razem Ci to odpuscimy, ale nastepnym chcemy Cie Gutku widziec na pokladzie. Czekamy na twoje komentarze. Wazne ze znow bedziemy mieli kontakt.
A na ulicach miasta sie nie sprawdzil ten system bezpieczenstwa.
Monitory ręczne i laptop będą dostarczane na pokład za pomocą tej windki na korbę.Ciekawe i bardzo obiecujące rozwiązanie.
A po co to mi potrzebne? Ja nie potrzebuję żadnego systemu bezpieczeństwa. Wypad z tym.
przyda sie dla polferiesów jak nie wypali import gazu
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin