Zgodnie z analizą nawigacyjną, wykonaną w czasie przygotowań do inwestycji, umożliwi to przyjmowanie w świnoujskim porcie (w przyszłości, po dostosowaniu przez port nabrzeży) statków o maksymalnym zanurzeniu do 13,5 m (w tej chwili jest to 13,2 m).
fot. Urząd Morski Szczecin
Trwają prace związane z przebudową około kilometrowego odcinka toru podejściowego do Świnoujścia i około trzykilometrowego odcinka toru wodnego Świnoujście – Szczecin, przy wejściu do świnoujskiego portu. Inwestycję realizuje konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. z Gdańska (lider konsorcjum), Hegemann GmbH z Niemiec oraz Rohde Nielsen A/S z Danii. Wynikiem robót pogłębiarskich prowadzonych na prawie czterech kilometrach toru będzie uzyskanie głębokości 14,5 m na całym tym odcinku.
Zgodnie z analizą nawigacyjną, wykonaną w czasie przygotowań do inwestycji, umożliwi to przyjmowanie w świnoujskim porcie (w przyszłości, po dostosowaniu przez port nabrzeży) statków o maksymalnym zanurzeniu do 13,5 m (w tej chwili jest to 13,2 m).
fot. Urząd Morski Szczecin
Koszt prac czerpalnych to ok. 10,5 mln zł, a przewidywany termin ich zakończenia to druga połowa września.
Ewa Wieczorek
rzecznik UMS
Na klapowisko na Zatoce.
A teraz samolotami się będze i powinno się latać a nowoczesne będą co raz cichsze, napęd grawitacyjny także już wynaleziono tylko ludzie jeszcze do tego się nie nadają, jeden by drugiego pozabijał
Moze mi ktos powiedziec, gdzie oni to wysypuja ?
Kiedyś za głębokiej '' komuny '' jak nie było demokracji, pogłębiarki z PRC pracowały co roku żeby utrzymać odpowiednią głębokość. ...
to syzyfowa praca
to nic nie da. Falochron z gazoportu źle zaprojektowany przesyła do kanału piasek. Te pogłębianie trwa już 3 lata. Christoporus holenderski też tam nieźle zarobił i zarobi jeszcze. Tam będzie wieczne pogłębianie. Do końca świata i 1 dzień dłużej.
Aż 30㎝? Mmm..., nie pogadasz. ㋡