POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [17.11.2018, 19:33:53] • Świnoujście

Rekordy przeładunków

Rekordy przeładunków

fot. Andrzej Ryfczyński

Rekordowy październik i znakomity bilans po 10 miesiącach pod względem przeładowanych towarów w portach w Szczecinie i Świnoujściu. W samym październiku porty przeładowały o blisko 26 procent, a w ciągu dziesięciu miesięcy o 13,2 procent więcej towarów, aniżeli w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ogółem dotychczasowy bilans porty zamykają wartością 23,6 mln ton obsłużonych towarów.

Liderami wzrostów są węgiel, ruda i paliwa, osiągając wyniki lepsze w porównaniu z zeszłym rokiem o odpowiednio 74,2, 40 i 14,1 procent. Tuż za podium plasują się inne masowe oraz drobnica ze wzrostem odpowiednio o 6,1 i 5,2 procent.

Spadki utrzymały się w przeładunkach zbóż, na minusie o 21,1 procent oraz kontenerów, tu w dół o 12,4 procent.

Większe przeładunki rudy oraz towarów energetycznych, w tym węgla i paliw, to efekt dynamicznie rozwijającej się gospodarki i powiązanego z tym rosnącego zapotrzebowania na te surowce. Z kolei wzrosty w obsłudze drobnicy wynikają ze zwiększonych przewozów promowych oraz drobnicy konwencjonalnej. Natomiast w przypadku innych masowych więcej przeładowano nawozów, kruszyw i metanolu oraz kwasu siarkowego.

Zarząd portu przewiduje, że tegoroczny bilans przeładowanych towarów spółki portowe w Szczecinie i Świnoujściu zamkną wartością przekraczającą 27 mln towarów. (Monika Woźniak-Lewandowska)


komentarzy: 43, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 43

Gość • Czwartek [22.11.2018, 11:52:07] • [IP: 93.94.191.***]

No a pył leci na miasto i my tym oddychamy. Całe parapety czarne od pyłu węglowego.

Gość • Poniedziałek [19.11.2018, 08:51:46] • [IP: 62.69.251.***]

Ten wzrost to dzięki importowi ruskiego węgla.

Gość • Niedziela [18.11.2018, 22:59:39] • [IP: 176.221.123.***]

Gdyby nie kolej bałtycka to by port upadł

Gość • Niedziela [18.11.2018, 22:11:38] • [IP: 188.147.33.**]

OT port nie płaci ZUS za ludzi.Gdzie jest PIP??

Gość • Niedziela [18.11.2018, 21:45:52] • [IP: 37.248.160.**]

Ludzie za frajer po 16 godzin robią Pi er...spółki gdzie pip może jakieś kumoterswo

Gość • Niedziela [18.11.2018, 20:47:04] • [IP: 92.42.114.**]

Ile przeładował port Świnoujście a ile Szczecin. Powiedziały jaskółki że pier...lą takie spółki.

Gość • Niedziela [18.11.2018, 19:05:15] • [IP: 31.0.65.**]

ad: AGENDA 21. Zgadza się. I ruska agentura ich wspierająca.

Gość • Niedziela [18.11.2018, 18:33:59] • [IP: 77.115.58.***]

I tak WOLSKA rośnie w siłę-większe przeładunki, więcej będzie na patologię 500 +, oraz na KNF więcej będą mogli ukraść...

Gość • Niedziela [18.11.2018, 16:55:49] • [IP: 79.191.61.**]

W końcu lat 70. szczeciński port osiągnął najwyższe przeładunki wśród portów bałtyckich, sięgając poziomu ponad 22 mln ton. Czyli czterokrotnie więcej niż w latach 50.

Gość • Niedziela [18.11.2018, 16:42:15] • [IP: 79.175.253.***]

Co na to radni i dyspozytor?

Gość • Niedziela [18.11.2018, 16:21:33] • [IP: 79.191.61.**]

Wincenty Pstrowski -" W lutym br. wykonałem normę 240%, wyrąbując 72, 5 m chodnika. W kwietniu wykonałem normę 293%, wyrąbując 85 m chodnika. W maju dałem 270%, wyrąbując 78 m chodnika". Brawo przodownicy pracy choć te procenty są tyci tyci!!

Gość • Niedziela [18.11.2018, 14:26:46] • [IP: 178.235.178.***]

Cala prawda o OTPS 1.: wynajmowane firmy które zatrudniaja Ukraińców na czarno przy przeladunkach nieco sprawdzenia.na listach obecnosci bez nazwisk nawet nie można sprawdzić kto pracuje. 2.zaległości w platnosciach często gęsto powyżej 2 miesiecy.3.niezaplacony Zus od 3 miesięcy. Jezdnym słowem masakra.co z tego ze przeładunki są piękne i przychody super a zadłużenie rośnie bo kasa wydzielana jest przez matkę spółkę...

Gość • Niedziela [18.11.2018, 14:10:19] • [IP: 108.29.78.**]

nawet przeladunkow zazdroscicie co masz z tego trza sie bylo uczyc 254

Gość • Niedziela [18.11.2018, 12:59:31] • [IP: 46.169.164.***]

bhp w porcie buhahahahhahhhaha

Gość • Niedziela [18.11.2018, 12:46:03] • [IP: 62.69.203.***]

A może zobaczycie w jakich warunkach tam ludzie pracują?, i kto to wyrabia ten procent?, jak wdychają te świństwa bez zabezpieczenia, jak wracają do domów jak kominiarze, czy to prezesów nie interesuje?, liczy się tylko kasa a reszta to nie ważna, a co mają powiedzieć mieszkańcy tego syfu , że nawet okna nie można otworzyć bo syf włazi wszędzie, podłogi latem to trzeba myć kilka razy a co mamy p, prezesie w płucach?, to was nie interesuje liczy się tylko kasa dla was bo pracownik to pikuś.Taka jest prawda tych waszych sukcesów.

Gość • Niedziela [18.11.2018, 12:44:46] • [IP: 92.42.116.**]

Ci bossowie z portu strasznie wykorzystują ludzi.Żeby ludzie za taka harówę zarabiali nędzne grosze.Po tym podejrzanym KNF-ie niech się CBA, CBŚ.NIK weżmie za tych podejrzanych pseudo prezesów.

Gość • Niedziela [18.11.2018, 11:03:07] • [IP: 62.69.254.***]

i co ku...a z tego mam?, jak Morawiecki gierkowska propaganda sukcesu

AGENDA 21 • Niedziela [18.11.2018, 10:59:01] • [IP: 80.245.178.***]

AD: Sobota [17.11.2018, 23:07:54] • [IP: 37.248.209.***] SZKOPY TAK PO PROSTU MAJĄ. 1500 LAT ROBIĄ NAM POD GÓRKĘ. ZNISZCZENIE POLSKIEJ GOSPODARKI TO GŁÓWNIE ICH DZIEŁO. ICH AGENTURA NA TERENIE POLSKI TEGO DOKONAŁA.

Gość • Niedziela [18.11.2018, 09:48:35] • [IP: 188.146.108.***]

Po co podwyżki jak tam nędzna ukraina robi, niech tyrają za grosze brudasy !

Gość • Niedziela [18.11.2018, 09:38:30] • [IP: 23.226.237.*]

PudrowA
345;nie syfa.

Gość • Niedziela [18.11.2018, 09:28:27] • [IP: 178.238.251.***]

O BHP w porcie niech napiszą. Bez kasków, rowerami pomiędzy ładowarki i innym sprzętem ciężkim jeżdżą. O pracy na wysokości to już lepiej nie myśleć co tam się dzieje. Ogólna partyzantka, sprzęt się sypie i nic nie inwestuje, tylko jak najwięcej statków żeby obrobić aż się wszystko rozsypie

Gość • Niedziela [18.11.2018, 09:09:58] • [IP: 31.0.33.**]

Ale jedzenie sloikowe a gdzie ciepłe paranoja

Gość • Niedziela [18.11.2018, 09:04:28] • [IP: 92.42.114.***]

A może tak znajdzie ktoś dane i przypomni jak to było w latach 70- tych. Ile wówczas przeładowywał port. ..

Gość • Niedziela [18.11.2018, 08:35:49] • [IP: 46.169.164.***]

ot port urzadzenie do zaladunku wegla ma 50 lat ponad suwnice po 30 40 lat dzwigi 3 libhery juz kolo 10 lat w gto jedno wielkie muzeum zaorac i zrobic port kontenerowy i po problemie plaza zostaje a caly weglo siarkowy pyl znika

Gość • Niedziela [18.11.2018, 06:54:07] • [IP: 80.245.186.**]

Niesamowite!Prawie Rotterdam.

Oglądasz 1-25 z 43
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenia pierwszego stopnia dotyczące burz dla powiatów w czterech województwach: zachodniopomorskim, lubuskim, dolnośląskim oraz wielkopolskim. "Prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć silne opady deszczu od 20 mm do 30 mm oraz porywy wiatru do 65 km/h. Lokalnie grad" ■ Za nami pierwszy dzień 17. Baltic Business Forum (BBF). Omawiano przyszłość Ukrainy, jej odbudowę i rolę w systemie gospodarczym oraz energetycznym Europy. W panelach i wystąpieniach udział wzięli wybitni eksperci, politycy i przedstawiciele biznesu z Polski i Ukrainy. Pierwszy dzień 17. Baltic Business Forum: Ukraina w centrum uwagi Tegoroczna, 17. edycja Baltic Business Forum rozpoczęła się od znaczących wystąpień liderów politycznych i ekspertów, którzy wskazali jednoznacznie: przyszłość Europy Środkowo-Wschodniej kształtuje się dziś w dialogu z Ukrainą ■