Świnoujście: młoda kobieta trafia do szpitala po napadzie drgawek
Dzień wcześniej podobny przypadek!
Świnoujście wdraża wirtualną Kartę Wyspiarza. Zobacz film!
Rozpoczęło się wyburzanie budynku przy Karsiborskiej. Tu powstanie nowa Komenda Policji
Goethepark rozbłysnął magią światła i ognia. Za nami „Parkzauber” w Heringsdorfie. Zobacz film!
ZDMiŻ potwierdza: trwają przygotowania do sprzedaży promów „Karsibór” i „Bielik”
Przełom w komunikacji!!!
» Strona Główna» Wydarzenia » Terminal kontenerowy. Po konferencjach - natychmiastowa akcja ankieterów. Zbieżność przypadkowa czy element szerszej strategii?
Terminal kontenerowy. Po konferencjach - natychmiastowa akcja ankieterów. Zbieżność przypadkowa czy element szerszej strategii?
fot. iswinoujscie.pl
W ciągu ostatnich dni wydarzyło się coś, co trudno nazwać przypadkiem. Najpierw rządowa konferencja w Szczecinie, na której zaprezentowano całkowicie nową, znacznie większą koncepcję terminala kontenerowego w Świnoujściu - bez wcześniejszych zapowiedzi, bez konsultacji, bez przedstawienia aktualnych analiz ekonomicznych i środowiskowych.
Kilka dni później - konferencja na wysokości plaży Przytór (Prawobrzeże) z udziałem Prezydent Świnoujścia Joanny Agatowskiej i Burmistrza Międzyzdrojów Mateusza Bobka oraz Mieszkańców. To tam publicznie przedstawiono skalę zmian i konsekwencje nowego projektu. Zobacz film!
Jeszcze zanim mieszkańcy zdążyli obejrzeć 40-minutową konferencję, przemyśleć tę wiedzę, porozmawiać - dwa dni później na ulicach miasta pojawili się ankieterzy. W żółtych kamizelkach, z formularzami. Mieszkańcy szybko zauważyli, że pytania, które zadają, brzmią znajomo - ponownie dotyczą budowy terminala kontenerowego. Co więcej, oprócz pytania o samo poparcie dla inwestycji, ankieterzy starają się również ustalić, jakie korzyści i zalety mieszkańcy widzą w realizacji tak dużego projektu.
Czy to rzeczywiście tylko badanie opinii? Czy raczej szybkie budowanie narracji?
Nikt nie kwestionuje, że badania społeczne są potrzebne.
Ale tempo i sposób, w jaki pojawiły się ankiety po ostatniej konferencji, rodzi poważne pytania:
🔴 Dlaczego badanie rozpoczęło się natychmiast po ostatniej konferencji z plaży?
🔴 Dlaczego prowadzi się je, zanim mieszkańcy zdążyli dokładnie zapoznać się z faktami przedstawionymi przez samorządy?
🔴 Dlaczego ankieterzy - podobnie jak wcześniej - pojawiają się głównie na lewobrzeżu, a nie tam, gdzie inwestycja będzie miała największy wpływ, czyli na Warszowie i Przytorze?
To nie są oskarżenia.
To są zasadne pytania, które wynikają z obserwacji faktów i zbieżności czasowych.
fot. iswinoujscie.pl
Nowy projekt, nowe zagrożenia, brak nowych analiz
W Szczecinie ogłosili, że:
stary projekt „małego terminala” na 70 hektarach ma zwrot po… 158 latach, dlatego inwestycja straciła sens, więc zaproponowano projekt o niemal trzykrotnie większej powierzchni - 186 hektarów, tworzący konstrukcję w kształcie masywnej litery „L” na wodzie, z dodatkowymi stanowiskami, bez wcześniejszego falochronu osłonowego przepuszczającego wodę, zmieniającymi całkowicie oddziaływanie na środowisko.
To nie jest „kosmetyczna korekta”. To jest nowy większy terminal.
A do nowego terminala - brakuje:
nowych analiz środowiskowych,
nowych analiz hydrologicznych,
nowych analiz wpływu na turystykę,
nowych analiz dotyczących hałasu, wibracji i transportu,
nowych konsultacji z samorządami i mieszkańcami.
Projekt powiększono, a analizy pozostały te same.
To jest fakt, nie opinia.
Port zapowiada tysiące ciężarówek i składów kolejowych miesięcznie.
Miasto - żadnych rekompensat. Sam port deklaruje zaledwie 1 milion złotych rocznie dla Świnoujścia.
Dla porównania: gazoport płaci 60 milionów rocznie.
Różnica jest nie do obrony.
Nowy terminal w kształcie masywnej litery „L” może wpływać:
na prądy przybrzeżne,
na erozję plaż,
na kierunek falowania,
na sedymentację,
na jakość wody.
A nie ma żadnych nowych badań, które by to potwierdzały lub wykluczały. Kolosalne koszty pogłębiania toru wodnego.
Mówimy o około 70 kilometrach toru, który trzeba utrzymywać w głębi umożliwiającej wpływanie największym kontenerowcom.
Przy Gdańsku nie trzeba – tam natura zrobiła swoje.
Dlaczego więc Świnoujście miałoby być miejscem tak potężnej i kosztownej ingerencji?
fot. iswinoujscie.pl
Jeśli taka inwestycja ma powstać - nie może powstać, kosztem ludzi. O tym mówiła konferencja na plaży. O to walczą samorządy. Tego domagają się Mieszkańcy.
Zanim ktoś zabierze:
plażę,
las,
przestrzeń rekreacyjną,
tranzyt turystyczny,
codzienny komfort życia,
to MUSI najpierw:
rozmawiać,
przedstawiać analizy,
przygotować rekompensaty,
planować drogi,
zabezpieczyć interes miasta i gmin ościennych.
Dlaczego więc ankieterzy ruszyli od razu?
Nie przesądzamy intencji.
Nie twierdzimy, kto jest zleceniodawcą.
Ale fakty mówią same za siebie:
✖ ankieterzy pojawiają się dwa dni po konferencji władz miasta,
✖ z pytaniami o „zauważane korzyści”,
✖ głównie w rejonach najmniej obciążonych inwestycją,
✖ przy powiększeniu projektu trzykrotnie,
✖ bez nowych analiz,
✖ bez nowych konsultacji.
To nie wygląda na neutralny sondaż.
To wygląda na wyprzedzanie nastrojów.
Na budowanie narracji, zanim mieszkańcy poznają pełną prawdę.
I to jest niebezpieczne.
Bo prowadzi do sytuacji, w której:
mieszkańców pyta się o zdanie nie po to, aby ich wysłuchać, ale po to, aby przedstawić ich jako zwolenników projektu, o którym nie zostali rzetelnie poinformowani.
I to właśnie trzeba mówić głośno:
🔵 Tu nie chodzi o Niemcy
🔵 Tu chodzi o sposób traktowania mieszkańców miasta, którego przyszłość się przesądza.
🔵 Tu chodzi o brak rozmowy, brak danych, brak transparentności.
🔵 Tu chodzi o konsekwentne zabieranie terenów - centymetr po centymetrze.
🔵 Tu chodzi o to, że ktoś próbuje działać szybko, zanim opinia publiczna zdąży zrozumieć, co naprawdę się dzieje.
Czytam te komentarze i widzę że niektórzy świnoujścianie dadzą się wydymać bez mydła. Zamiast ugrać coś wielkiego w zamian. A można było dać im kilka propozycji. Pociągnąć słodką super wodę z okolic Kądrobka! Warunek 3 pas na dwupasmówce do Szczecina, bo dlaczego mamy z tego tytułu cierpieć i znów się miotać w tłumie tirów! A może druga nitka tunelu, bo jak w tej coś się tylko dzieje jest od razu klapa! Myślcie może jeszcze coś innego, tyle mamy mądrych głów w tym mieście. Nie dajcie się dymać!
CD tu piszą że nam wystarczy Gdańsk czy Gdynia ale jak stanie się katastrofa to tylko my mamy szansę na szybkie przyjęcie pomocy o ile nadejdzie gdyż tamte porty są w zasięgu obwodu rosyjskiego który szybko zniszczy wszystko są my przy odpowiedniej obronie i tej odrobinie czasu wynikającego z odległości mamy szansę. I to powinno władzom tego miasta być na sercu w pierwszej kolejności mamy tuż za zagranicą bombę w postaci wyłączonej ale aktywnej elektrowni atomowej i mamy niechętnego do pomocy sąsiada gdyż nie łudzimy się że oni nam pomogą patrząc co się teraz w czasie pokoju wyrabia w zaciszach gabinetów
MAX VON SYDOF • Sobota [15.11.2025, 21:35:50] • [IP: 37.248.178.***]
Budować i jeszcze raz budować port kontenerowy, nie patrzeć na oszołomów sprzeciwiających się budowie terminala.. P co wam plaża, kąpać się możecie pod prysznicami lub w wannach. Żłopać piwsko i alkohole wyskokowe w tym pobierać tanią dyktę z marketów spożywać możecie w krzaczorach których na Warszowie jest pod dostatkiem.. I co wam więcej potrzeba do życia w tej zapyziałej mieścinie. Tutaj tylko szwabisko i jego ojro jest tolerowane.
Przemysł wszędzie na świecie jest motorem wszystkiego tylko nie u nas gdyż świat zlikwidował praktycznie u nas przemysł a jak próbujemy się podnieść to co niektórym wydaje się że mają wszystkie rozumu świata i rządzą. To miasto zostało zbudowane do tej postaci właśnie przez przemysł a turystyka próbowała zniszczyć to wszystko. W latach największego rozkwitu turystyki czyli lata 70 te gdy polski robotnik w ramach wypoczynku miał zaoferowane prawie darmowe wczasy nad morzem to korzystał z tego powodując u nas kłopoty z aprowizacja woda komunikacją czyli wszystkim. To się nie wróci a turystyka w dzisiejszym wydaniu to zarobek tylko i wyłącznie dużych sieci zagranicznych hoteli i biur podróży a reszta to mydlenie oczu i co do stosunku sąsiadów na temat naszego przemysłu to pozostawię domyślnie dla czytelnika
Sami widzimy co brak przemysłu zrobił z wyspą Usedom, zakonserwował tamte miejscowości tak jak powstały za cesarza. Czy u nas tak będzie bez portu jaki ma powstać?
Tak, to ewidentny spisek elit. Tu nie ma przypadków, ktoś ma jakieś ukryte zamiary. Poza tym to było 15 listopada. Przypadek? Nie sądzę! Rok temu też dziwni ludzie w kamizelkach chodzili po naszym mieście i zadawali pytania. Strach się bać, co będzie za rok 15 listopada!
Już GAZOPORT miał przynieść miastu pieniądze dosłownie na wszystko. Okazało się że NIE. Koło Gazoportu osiedliła się za to ukraińska firma po cichu wspierana przez władze. Mieszkańcy NIC z tego nie mają.
Port kontenerowy to zabójstwo KURORTU jakim było i jeszcze jest Świnoujście. Korzyści są tak wątpliwe jak z tego wiercenia naprzeciw plaży w poszukiwaniu ropy i gazu. Jak ktoś chce zobaczyć jak wygląda plaża jako sąsiadka portu to niech przejedzie się do Trójmiasta.
super kompetentna i prawdziwa analiza sytuacji..artykul przygotowany rewelacyjnie pokazujacy wszystkie aspekty sprawy budowy portu kontenerowego-pokazuje pelna manipulacje spoleczenstwa przez przyszlych inwestorow.jak sie odezwa glosy, , ze to dobra inwestycja dla kraju , , to uwazam tez za propagande
..Polska wyprzedza Szwajcarje w na globalnym poziomie rozwoju. .
wiec taka niszczaca Polskie srodowisko inwestycja jest tutaj nikomu nie potrzebna ani lokalnie ani dla kraju. za 25 lat poziom sie podniesie wod Baltyku tak ze moze nie byc Swinoujscia i co wtedy z takim portem. ..co powiedza wtedy nasze wnuki. ..zastanowmy sie wszyscy..
Wypier... ć z tym portem kontenerowym budowć na Lewobrzeżu Świnoujścia bo tak mieszkańcy tej strony chcą go bardzo...
Wypier... ć z tym portem kontenerowym budowć na Lewobrzeżu Świnoujścia bo tak muds
Czytam te komentarze i widzę że niektórzy świnoujścianie dadzą się wydymać bez mydła. Zamiast ugrać coś wielkiego w zamian. A można było dać im kilka propozycji. Pociągnąć słodką super wodę z okolic Kądrobka! Warunek 3 pas na dwupasmówce do Szczecina, bo dlaczego mamy z tego tytułu cierpieć i znów się miotać w tłumie tirów! A może druga nitka tunelu, bo jak w tej coś się tylko dzieje jest od razu klapa! Myślcie może jeszcze coś innego, tyle mamy mądrych głów w tym mieście. Nie dajcie się dymać!
budować, a weganie i ekopomyleńcy niech wezmą stoperan
Budować!!
Bezczelny jest ten prezes portu, ciekawe jego pochodzenie, kolejny as
CD tu piszą że nam wystarczy Gdańsk czy Gdynia ale jak stanie się katastrofa to tylko my mamy szansę na szybkie przyjęcie pomocy o ile nadejdzie gdyż tamte porty są w zasięgu obwodu rosyjskiego który szybko zniszczy wszystko są my przy odpowiedniej obronie i tej odrobinie czasu wynikającego z odległości mamy szansę. I to powinno władzom tego miasta być na sercu w pierwszej kolejności mamy tuż za zagranicą bombę w postaci wyłączonej ale aktywnej elektrowni atomowej i mamy niechętnego do pomocy sąsiada gdyż nie łudzimy się że oni nam pomogą patrząc co się teraz w czasie pokoju wyrabia w zaciszach gabinetów
Budować i jeszcze raz budować port kontenerowy, nie patrzeć na oszołomów sprzeciwiających się budowie terminala.. P co wam plaża, kąpać się możecie pod prysznicami lub w wannach. Żłopać piwsko i alkohole wyskokowe w tym pobierać tanią dyktę z marketów spożywać możecie w krzaczorach których na Warszowie jest pod dostatkiem.. I co wam więcej potrzeba do życia w tej zapyziałej mieścinie. Tutaj tylko szwabisko i jego ojro jest tolerowane.
Budować, oczywiście. Tereny portowe są dla portu. Gdzie ma się świnoujski port rozwijać? Na wyspie Uznam?
Przemysł wszędzie na świecie jest motorem wszystkiego tylko nie u nas gdyż świat zlikwidował praktycznie u nas przemysł a jak próbujemy się podnieść to co niektórym wydaje się że mają wszystkie rozumu świata i rządzą. To miasto zostało zbudowane do tej postaci właśnie przez przemysł a turystyka próbowała zniszczyć to wszystko. W latach największego rozkwitu turystyki czyli lata 70 te gdy polski robotnik w ramach wypoczynku miał zaoferowane prawie darmowe wczasy nad morzem to korzystał z tego powodując u nas kłopoty z aprowizacja woda komunikacją czyli wszystkim. To się nie wróci a turystyka w dzisiejszym wydaniu to zarobek tylko i wyłącznie dużych sieci zagranicznych hoteli i biur podróży a reszta to mydlenie oczu i co do stosunku sąsiadów na temat naszego przemysłu to pozostawię domyślnie dla czytelnika Sami widzimy co brak przemysłu zrobił z wyspą Usedom, zakonserwował tamte miejscowości tak jak powstały za cesarza. Czy u nas tak będzie bez portu jaki ma powstać?
Tak, to ewidentny spisek elit. Tu nie ma przypadków, ktoś ma jakieś ukryte zamiary. Poza tym to było 15 listopada. Przypadek? Nie sądzę! Rok temu też dziwni ludzie w kamizelkach chodzili po naszym mieście i zadawali pytania. Strach się bać, co będzie za rok 15 listopada!
Ciekawe jaka będzie wdzięczności Niemców za zablokowanie budowy portu
zdecydowane NIE dla terminala
bUDOWAC TERMINAL bUDOWAC...jAKIS TROLL MOWI ZE JESTESMY NA POZIOMIE sZWAJCARII..My jestesmy przez ostatnie dwa lata na poziomie MONGOLI.
Jestem 100% za portem kontenerowym, taki port to rozwój regionu i naszego kraju, pewno są hejterzy którzy inaczej to widzą ale tak to już jest.
Budowac I niemca olac
Już GAZOPORT miał przynieść miastu pieniądze dosłownie na wszystko. Okazało się że NIE. Koło Gazoportu osiedliła się za to ukraińska firma po cichu wspierana przez władze. Mieszkańcy NIC z tego nie mają. Port kontenerowy to zabójstwo KURORTU jakim było i jeszcze jest Świnoujście. Korzyści są tak wątpliwe jak z tego wiercenia naprzeciw plaży w poszukiwaniu ropy i gazu. Jak ktoś chce zobaczyć jak wygląda plaża jako sąsiadka portu to niech przejedzie się do Trójmiasta.
budowac, miejsca pracy beda, inaczej same chrupki zostana w ZSW
Budować terminal.
super kompetentna i prawdziwa analiza sytuacji..artykul przygotowany rewelacyjnie pokazujacy wszystkie aspekty sprawy budowy portu kontenerowego-pokazuje pelna manipulacje spoleczenstwa przez przyszlych inwestorow.jak sie odezwa glosy, , ze to dobra inwestycja dla kraju , , to uwazam tez za propagande ..Polska wyprzedza Szwajcarje w na globalnym poziomie rozwoju. . wiec taka niszczaca Polskie srodowisko inwestycja jest tutaj nikomu nie potrzebna ani lokalnie ani dla kraju. za 25 lat poziom sie podniesie wod Baltyku tak ze moze nie byc Swinoujscia i co wtedy z takim portem. ..co powiedza wtedy nasze wnuki. ..zastanowmy sie wszyscy..
TERMINAL, BUDOWAĆ