POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [11.11.2009, 21:42:29] • Świnoujście

11 listopada w Świnoujściu

11 listopada w Świnoujściu

fot. Krystian Papski

Mija 91 rocznica Odzyskania Przez Polskę Niepodległości. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu było nie do pomyślenia by takie święto można było obchodzić. Dopiero zmiany ustrojowe i wywalczona po 89 roku wolność sprawiła, że dzisiaj z dumą możemy obchodzić Święto Odzyskania Niepodległości.

W naszym mieście tak jak i w całym kraju obchodzona była 91 rocznica Odzyskania Przez Polskę Niepodległości.
O godz 16 w kościele pod wezwaniem Chrystusa Króla, odbyła się uroczysta msza święta z Intencji Ojczyzny z udziałem, władz miasta oraz mieszkańców Świnoujścia. Szkoły i organizacje społeczne wystawiły poczty sztandarowe. Msza, odbyła się w asyście kompanii honorowej wystawionej przez marynarzy Portu Wojennego Świnoujściu. Uroczystość w kościele uświetniła orkiestry garnizonowej 8. Flotylli Obrony Wybrzeża.

11 listopada w Świnoujściu

fot. Krystian Papski

Po zakończonej mszy, władze miasta, poczty sztandarowe i mieszkańcy a asyście kompanii honorowej ulicami miasta przeszli na plac Słowiański, gdzie odbyła się 59 Uroczysta Sesja - Rady Miejskiej, którą poprowadził Przewodniczący Rady Zbigniew Pomieczyński. W trakcie sesji odczytano apel poległych, przypomniano też o drodze jaką musiała przejść Polska, by odzyskać niepodległość. Pod pomnikiem Bohaterów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej władze miasta, przedstawiciele służb mundurowych, wojsko, harcerze jak i przedstawiciele organizacji kombatanckich złożyli wieńce i kwiaty.

Na koniec chór i orkiestra garnizonowa 8. Flotylli Obrony Wybrzeża, wykonali wiązankę pieśni patriotycznych i legionowych.

Jak co roku bardzo pompatycznie obchodziliśmy to jakże radosne święto i to nie tylko w naszym mieście.Pochodnie, mundury, kwiaty werble i apel ku czci. To wszystko jest piękne wzruszające i potrzebne. Czy jednak to święto musi być takie smutne? A gdzie koncerty, imprezy, zabawa. Cieszymy się z tej niepodległości czy też nie?

Andrzej Wiśniewski

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 19, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-19 z 19

smb • Czwartek [12.11.2009, 18:30:50] • [IP: 80.245.184.**]

siekiera motyka bonifacy twoja stara siedzi w pracy

Gość • Czwartek [12.11.2009, 15:11:48] • [IP: 93.94.184.***]

a gdzie fotogaleria. było robione tyyyle zdj, . ..

Gość • Czwartek [12.11.2009, 11:43:10] • [IP: 94.254.241.**]

Patriotyzm patriotyzmem, oddanie hołdu poległym w walce o niepodległość owszem, ale jeśli tylko w ten sposób będziemy pokazywać naszą polskość i radość z odzyskania niepodległośći to zanudzimy sami siebie a już o młodzieży czy dzieciach nie wspomnę. Święto radosne więc musi być radość, zabawa i pozytywne skojarzenia. Jeśli nie to następne pokolenia nawet nie będą chciały świętować odzyskania niepodległości bo przecież nikt zdrowy na siłe nie lubi się smucić i zamartwiać. MOje dziecko nie chciało uczestniczyć w uroczystościach Święta Niepodległości bo nie było tam nic ciekawego i ja mu się wcale nie dziwię. Za rok pewnie jeszcze bardziej upewni się w przekonaniu, że nie warto bo tylko nuda i smuta.

Tytus de zoo • Czwartek [12.11.2009, 10:35:22] • [IP: 80.245.181.***]

Dla mnie te obchody trochę były za smutne, za dużo oficjeli, smutek i jeszcze raz smutek, a powinno być odwrotnie:radość, radość.

Gość • Czwartek [12.11.2009, 09:44:16] • [IP: 217.97.199.**]

A gdzie balony, piknik, zabawa? Nuda i jeszcze raz nuda.

Gość • Czwartek [12.11.2009, 09:43:20] • [IP: 192.168.100.***]

To prawda piszący te teksty nie sili się na zbytnią poprawność i to nie tylko w tym przypadku

LKSz. • Czwartek [12.11.2009, 09:30:12] • [IP: 80.245.188.***]

Byłam wczoraj na Pl. Słowiańskim, by tak jak inni mieszkańcy miasta uczestniczyć w obchodach Święta Narodowego. Z przykrością obserwowałam przepychających się fotografów, którzy chcieli zrobić zdjęcia uczestnikom delegacji składających kwiaty, popychali mieszkańców miasta, członków warty honorowej przy pomniku i wchodzili prawie na pomnik. Panowie trochę umiaru w polowaniu na udane zdjęcie! Przy okazji zauważyłam iż tylko niektórzy z tych " redaktorów, dziennikarzy"? byli stosownie ubrani na taką uroczystość i prowadzili między sobą głośne rozmowy na tematy odległe od tego w czym uczestniczyli, czym przeszkadzali innym mieszkańcom, którzy byli zainteresowani tym co działo się przed pomnikiem. Przewodniczącemu Rady Miasta i pracownikom Biura gratuluję nowego pomysłu na obchody Święta Narodowego.

Gość • Czwartek [12.11.2009, 09:21:28] • [IP: 62.69.204.**]

W tym zmasowanym ataku na autora tekstu zapomnieliśmy o istocie święta Niepodległości i to jest żenujące.

Gość • Czwartek [12.11.2009, 07:45:40] • [IP: 80.245.191.***]

Zgadzam sie z ArtM. Wszędzie takie święta połączone są z festynami, zabawą, różnymi paradami.Tylko u nas panuje smutek" jak na pogrzebie".Jak bysmy tę niepodległość utracili, a nie uzyskali.

Gość • Czwartek [12.11.2009, 07:20:32] • [IP: 92.42.112.***]

"w naszym mieście"...??

Filolog • Czwartek [12.11.2009, 07:14:35] • [IP: 92.42.117.**]

Przykre, że relacji ze Święta Niepodległości nie można napisać poprawną polszczyzną. Wszak znajomość i poprawne posługiwanie się językiem ojczystym jest pierwszym stopniem patriotyzmu.

ArtM. • Czwartek [12.11.2009, 01:08:26] • [IP: 217.97.199.*]

Byłem przed tym co zostało z pomnika na pl.Słowiańskim, tzn. przed tym betonowym czymś w stalowym rusztowaniu z nibyorłem wyciętym chyba sekatorem z kawałka blachy ze złomowiska... Naszła mnie znienacka jedna reflaksja. Patrząc na szydercze uśmieszki co niektórych, wsłuchujących się w tekst Roty -" ...ni dzieci nam germanił..." itp.Czy bylibyśmy teraz narodem, gdyby nie to zniewolenie, to germanienie i rusczenie? No bo skoro narodowe emocje budzą się w nas tylko w kontrze do złego Niemca i Ruskiego?Co by nie mówić o stylistyce tekstu, to trudno się nie zgodzić z konkluzją. Jako naród nie potrafimy się bawić, cieszyć się, świętować!W większości krajów Dzień Niepodległości to oprócz poważnych państwowych uroczystości też dzień zabawy i hucznych imprez. Tylko nie u nas, w bogoojczyźniamym zapatrzonym w przeszłość zaścianku...

Gość • Czwartek [12.11.2009, 00:45:37] • [IP: 80.245.187.***]

Polska wolna? pierw lizalismy dupe ruskim, teraz lizemy dupe inemu mocarstwu, wolna byla jest i bedzie tylko Polska w naszych Sercach, Duszach i Honorze, Krew i Honor Ponad Nas...

Gość • Środa [11.11.2009, 23:45:20] • [IP: 83.21.131.**]

"Uroczystość w kościele uświetniła orkiestry garnizonowej 8. Flotylli Obrony Wybrzeża" - czy to zdanie jest po polsku? Jeśli tak to autor tekstu naukę jezyka polskiego pobierał zapewne u Masajów...

Gość • Środa [11.11.2009, 23:42:04] • [IP: 93.94.186.***]

Zgadzam się. Tak poważny tekst powinien być poważnie i dobrze napisany, bo rzeczywiście błędy rażą aż za bardzo. Zwłaszcza mnie zastanawia sens ukwiecenia stwierdzenia" wykonali wiązankę pieśni patriotycznych i legionowych."

Gość • Środa [11.11.2009, 23:02:36] • [IP: 217.97.199.*]

I tak lepiej niż rok temu.Te akademie w MDK na których bywali ci co musieli to dopiero była żenada w starym stylu.

Gość • Środa [11.11.2009, 22:52:39] • [IP: 217.97.199.*]

22:31] • [IP: 188.146.49.**]: z reguły msze są w intencji, maszeruje się w asyście, Plac jest Słowiański, itd... Stylistycznie i interpunkcyjnie tekst rzeczywiście na poziomie 5 klasy szkoły podstawowej. Zażenowanie a nie złośliwość :/

Gość • Środa [11.11.2009, 22:31:22] • [IP: 188.146.49.**]

Do Gościa 199. Czytanie ze zrozumieniem to chyba wymagane jest już na poziomie 5 klasy szkoły podstawowej? Radzę dokładniej przeczytać. Nie jestem polonistką, ale jakiś poziom reprezentuję. Nie widzę błedów w tekście, widzę natomiast tendencyją złośliwość.

Gość • Środa [11.11.2009, 22:09:10] • [IP: 93.94.186.***]

Te ostatnie pytania to chyba są nie na miejscu. Ze wszystkiego chcielibyście robić imprezy, może jednak oszczędzić te święta państwowe, które w dużej mierze wiążą się z poległymi ofiarami, co raczej radosne nie jest. Należy się cieszyć i być dumnym z odzyskania niepodległości, ale żeby z tego powodu robić imprezy? Jeśli już to trzeba sprecyzować, że zamiast zabawy jak tu autor przytacza, warto by zorganizować jakieś imprezy bardziej kulturalne, ale też swobodniejsze w swoim przekazie.

Oglądasz 1-19 z 19
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■