iswinoujscie.pl • Poniedziałek [22.03.2010, 14:31:33] • Świnoujście
Dyrektor Żeglugi będzie musiał wypłacić pracownikom milion złotych?!

fot. Sławomir Ryfczyński
Taką wiadomość dostaliśmy od naszego Czytelnika. Pisze, że Państwowa Inspekcja Pracy założyła władzom Żeglugi Świnoujście sprawę karną w sądzie. Chodzi o nieprawidłowości dotyczące nadgodzin. Niedawno zapadł w tej sprawie wyrok.
Jak mówi nasz informator, zgodnie z wyrokiem, dyrektor będzie musiał wypłacić zaległych (z tytułu niedoszacowania godzin) pieniędzy średnio około 5 tysięcy na jednego pracownika.
- Zatrudnionych jest 200 osób, więc wychodzi w zaokrągleniu około miliona złotych! – mówi nasz Czytelnik. - Ciekawe skąd miasto znajdzie na to pieniądze?!

fot. Sławomir Ryfczyński
Andrzej Jercha przewodniczący NSZZ „Solidarność 80” przy ŻS twierdzi, że wszyscy zatrudnieni dostali wynagrodzenie za pracę.
- Jakiś czas temu dyrekcja musiała zwolnić sporo ludzi, bo mówiono, żeby zredukować zatrudnienie w żegludze - mówi nasz rozmówca. – Tymczasem latem, jak kursuje więcej promów, potrzeba więcej rąk do pracy. Część pracowników brała więc nadgodziny. Wszyscy dostali za to wynagrodzenie!
Dyrektor Leszek Paprzycki przyznaje jednak, że PIP dopatrzyła się nieprawidłowości. Sugeruje, że chodzi bardziej o czas pracy.
- Było za mało odpoczynku w stosunku do godzin pracy – mówi.
Dyrektor dodaje, że przez najbliższe trzy lata będzie rzeczywiście musiał wypłacić od tysiąca do pięciu tysięcy na jednego pracownika. Chodzi o około 150 osób, które pracują na promach.
- Na wakacje będziemy musieli zatrudnić dodatkowo 15-16 osób - mówi Andrzej Jercha. – Bez tego nie ma szans na dodatkowe jednostki. W tej sprawie będziemy oczywiście rozmawiać z władzami miasta. Potrzebne są przecież na to pieniądze.
źródło: www.iswinoujscie.pl
do [23.03.2010, 19:47] • [IP: 80.54.123.***] jak to mówią wiesz że dzwoni tylko nie wiesz w którym kościele byłem jednym z pierwszych który był na stoczni w trakcie budowy i odbierał" Bielik I" i zapewniam Cię że dyrektor nie miał tu nic do powiedzenia obsadę załogi i ilość członków ustalili dwaj przedstawiciele miasta nadzorujący budowę promów. Co do ilości członków to powiem tak że jeżeli chodzi o jednostki pasażerskie są tu stosowane przepisy szczególne w związku z tym tez są przepisy szczególne do ilości załogi w stosunku do przewożonych jednorazowo promem pasażerów a jak powtarzam jest to załoga szkieletowa czyli minimum. Masz facet 4 stanowiska z tratwami na bieliku każdy członek załogi nawet mechanik obsługuje jedno stanowisko i jednocześnie jest dowódcą tratw z tego stanowiska jak inaczej wyobrażasz sobie obsadę jednostki. Powodzenia życzę w zmniejszeniu ilości członków załogi i prosić tylko Boga abyś nigdy nie musiał korzystać z tratw przy obsadzie trzyosobowej załogi.
banda
gościu 12:44] • [IP: 92.42.118.***] - zapewniam Cię, że polskie przepisy wcale nie nakazują aby na bieliku było 5 osób a na karsiborach 6 osób załogi! Karty bezpieczeństwa wydane przez Urząd Morski, które przewidują takie obsady niby dla bezpieczeństwa, że tak delikatnie to określę, zostały wyżebrane przez dyrektora żeglugi świnoujskiej. Jakby promy jak onegdaj pływały pod banderą Żeglugi Szczecińskiej nigdy by tak wysokiej obsady nie było!
tylko prywatyzacja i nowoczesne przepisy
jeżeli by tak policzyć 5000 i podzielić na 36 miesięcy to wychodzi około 104 złote miesięcznie takie mniej więcej nieoszacowanie miesięczne chodzi teraz dwóch panów którzy tą wojnę rozgrzebali i cieszy się że postawili na swoim ale że miesięcznie teraz będą tracili co najmniej drugie tyle to nie pomyśleli choć im się tłumaczyło co więcej teraz twierdzą że pracodawca będzie musiał im podnieść stawkę zasadniczą hehehehehe żeby się nie zdziwili jak któregoś pięknego dnia obudzą się z ręką w nocniku w tym gównie które wysrali hehehehehe
do 123 ano pewnie nic tyle że jak się wejdzie na koniec dyskusji to i nie wie się potem co ma prywatyzacja do nadgodzin ano to koleżanko czy też kolego że ktoś kto tą firmę weźmie będzie musiał zatrudnić co najmniej tylu ludków co jest teraz gdyż praca w systemie 12/24 i 12/48 inaczej mówiąc w systemie czterozmianowym wykazuje w niektórych miesiącach planowane nadgodziny a według PIP i polskiego prawa pracy nadgodziny nie mogą być planowane więc ktoś kto się chciałby zdecydować na wzięcie takiej firmy musi dobrze policzyć ile pieniążków musi pracownikom zapłacić i czy nie lepiej by było zatrudnić jeszcze parę ludków co się bardziej opłaca to już musi sam skalkulować bo przeprawa musi być zapewniona 24/24.
Wykształcony młody człowiek TO PIASEK ;-)
Tak, tak budować tunel /zresztą płatny, bo prezydent się na to zgodził/i kasować promy.Taka tam gospodarka, że nawet na remont promów nie starcza.Ostatni bastjon socjalistyczny do kasacji.A związkowiec wyrwie od dyrcia i prezydenta co chce, bo postraszy wstrzymaniem promów i wymiękają.Rząd becaluje na promy a prezydent skubie z tego na remont ulic /tak mówił onegdaj związkowiec/.
jakie 20 godzin idioto
Najgorsza bluzg w Żegludze" TY chanie".
KŁAMSTWA KŁAMSTWA A WY CHLOPAKI Z FIRMY TEZ DAJECIE SIE TAK POD WLOS JAKIEMUS CHANOWI, jak dostanie kase do reki i przyniesie wyrok na papierze to uwierze na slowo to temu panu razczej nie ma co wierxy
Co ma prywatyzacja do nadgodzin, kto chce bezpiecznie pływać z załogą, która dziennie pracuje po 20 godzin? Jakie to bezpiecZeństwo?Tu już nie chodzi o pieniądze.
do 154 cytat" Dajcie nam tunel!! A bieliki sprzedać do ruskich :)" Już widzę Ciebie kolego jak w sytuacji kiedy tunel będzie nie czynny z uwagi no nie wiem jakiejś katastrofy samochodowej przykład tunel pomiędzy Anglią i Francją. Pierwszy będziesz krzyczał co za porąbani ludzie sprzedali promy i zostawili nas bez możliwości połączenia z resztą polski hehehehehehe
do 187 możesz pokazać i więcej widocznie tam przepisy Urzędu Morskiego zezwalają na to żeby jeden członek załogi zapewnił bezpieczeństwo przewożonym pasażerom i mieniu znajdującym się na promie albo jest to prom gdzie nie wozi się pasażerów tylko samochody a pasażerów czyli ich bezpieczeństwo ma się w czterech literach 5 członków załogi na Bielikach i 6 na promach Karsibór to tak zwane załogi szkieletowe czyli wymagane minimum do obsługi stanowisk z tratwami w razie tonięcia jednostki jest ich na bielikach cztery czy też utworzenia drużyny pożarowej w razie pożaru jak to mówią co kraj to obyczaj a ja powiem co kraj to inne przepisy urzędów morskich itd.
do. 114: Przecież ja nie pisałam o załodze promów, lecz pracownikach całej ŻŚ. Tam są nie tylko stanowiska wymagane odrębnymi przepisami. Nie odnosisz się także do wpuszczenia konkurencji na rynek promowy. A że moimi pieniędzmi taki np NFOZ się zaopiekuje niestety wiem :-P
bo najpierqw dobrali sie ci co" puscili nas w skaepetkach"sami kradną milionowe fortuny, do dzis sie nic nie zmieniło dzis rzadzą nami ci sami tylko partie zmienili co ukradli babci dowod, dlatego jest jak jest
ow jegomosc powinien to wyplacic z wlasnej kieszeni.
Szanowny panie kolego /do 184/czy wiesz coś więcej czy tylko udajesz kogoś kim na prawdę nie jesteś do puki nie zmienią się przepisy dotyczące bezpieczeństwa przewożonych pasażerów to kto by nie był ilości zatrudnionych na jednej zmianie nie zmieni można zwolnić ludzi żeby zostawić jak Ty to piszesz" najlepszych" ale wówczas znowu zwiększą się ilości planowanych nadgodzin co do których również PIP się przychrzanił koło się zamyka odnośnie ilości zatrudnionych. Prywatyzacja a prywatyzuj sobie tą firmę życzę powodzenia chciałbym żebyś tylko wiedział że dotacje jakie daje państwo nie pokrywa kosztów utrzymania promów / wejścia na dok w celu potwierdzenia klasy remonty urządzeń oraz oleje paliwa itd/ pożerają w większości dotacje teraz utrzymanie załóg. Jeżeli znajdziesz sposób na to że będą pływały na powietrze że nie będzie potrzeba obsady a do tego uzyskasz zgodę na pobieranie opłat bo przecież firma musi przynosić zyski itd to bierz tą firmę z zamkniętymi oczami facet toż to będzie kraina miodem płynąca.
Mogę pokazać przeprawy w Niemczech, gdzie jedna osoba obsługuje prom! Więcej niż dwie osoby to nie ma nigdzie - i bez żadnego ustawiacza na lądzie! żmuras razem z pieprzyckim walczą z bezrobociem wsród emerytowanych oficerów marwoja, stąd zawyżone karty bezpieczeństwa i szermowanie hasłem, że to dla dobra mieszkańców! Buhaha! Tym chłopom mało 3 tysięcy emerytury wojskowej, dlatego będą torpedować każdą próbę zbudowania tunelu.
W czym problem ?? w kulturze kierowcow polskich a niemieckich...
Tylko prywatyzacja. Na promach w Niemczech pracuje 3 promiarzy: kapitan, mechanik i st marynarz. Nie ma cumowników i wszystko działa jak należy. W czym więc problem? Chyba tylko w tym, że niektórym promiarzom zachciało się polityki.
Dajcie nam tunel!! A bieliki sprzedać do ruskich :)
Zaczek, a jak wyobrazasz sobie zaloge 2 osobowa na bieliku? Mozesz rozpisac sie dalej w swoim wywodzie o zwolnieniu polowy pracownikow? Znasz przepisy o bezpieczenstwie na statkach pasazerskich? Jakby bylo 2 to i tak tego jednego bys zwolnil bo musi chlop sie wykazac. Mozna jeszcze 2 promy sprzedac, a dwa w zupelnosci wystarcza, wystarczy postac w lato w kolejce przy 3 promach, ale co ja pisze, dwa juz sprzedalbys, bo nierentowne, za wolno plywaja. Zaczek, jakby nawet promow nie bylo to zawsze sie twoimi pieniedzmi ktos zaopiekuje, mozesz zwiekszyc wplaty na fundusz zdrowotny, a NFOZ ci to wynagrodzi :)
do Gość • Poniedziałek [22.03.2010, 17:35] • [IP: 80.245.178.***] zgadza się tylko że teraz to będą do tego jeszcze odsetki
TUNEL! I DODATKOWO ZAROBI KOMUNIKACJA MIEJSKA. ALEŻ TO PROSTE.