Szczeciński projekt uzyskał, podobnie jak Świnoujście dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Projektowany obiekt ma zapewnić turystom wszystkie udogodnienia związane z uprawianiem turystyki wodnej. Oprócz odpowiednio uzbrojonych nabrzeży, pomostu z odnogami na terenie kompleksu przy ul. Przestrzennej postanie zaplecze konferencyjne i schronisko młodzieżowe. Wkrótce miasto przekaże specjalistom Unipolu teren budowy.
Od tego momentu wykonawca będzie mieć 450 dni na wykonanie wszystkich prac. Na szczęście dla Świnoujścia, choćby Szczecin uzyskał dziesięć razy więcej pieniędzy na swoje żeglarskie projekty to i tak zagraniczni żeglarze płynący od strony morza do Polski napotkają w pierwszej kolejności szerokie, bezpieczne i położone razem kilkaset metrów od główek portu - wejście do mariny w Świnoujściu. To atut, którego nie wolno nam zmarnować!
Gdy będą atrakcje Marina stanie się portem docelowym.
Marinke jeszcze zapodać w zdłóż Wł.Ⅳ i będzie gitara.
Ja chciałby wiedzieć ile z pieniędzy unijnych pójdzie na infrastrukturę służącą do cumowania jednostek. Obecnie jachty stoją wzdłuż pomostów ponieważ OSiR nie zamontował tzw Ybomów. W ten sposób jachty zmuszane są do postoju aż do okolic Fortu Anioła i wiele z nich nie chcąc stać na oponach z dala od toalet rezygnuje i odpływa. Na pomostach wzdłuż zajmują 4 krotnie więcej miejsca tak jak jest to z komercyjną czarterownią jachtów Duch Morza i Duch Wiatru.
a szczecin plywa na silnikaaaaaach :D
To fajnie, a kto pierwszy zrobi taka choćby marinkę ma wodach Zalewu na Wydrzanach? To najbliższe centrum miasta miejsce nad Zalewem, obok jest Kamminke z łodziami rybackimi, czasem jachtem z zewnątrz, ale bez kajaków, żaglówek...
Miasto w minionych latach nie starało się o środki na marinę. Zgodnie z projektem uznanym przez prezydenta za najlepszy (wyłożony w UM) na tej nieruchomości miało zostać zbudowanych 9 apartamentowców i wielki hotel. Przystanie jachtowe miały być prywatne. Stąd przez lata słane pisma o wyłączenie Basenu Północnego z granic Portu Morskiego. Na szczęście nieskuteczne. Gdy wreszcie prezydent zrezygnował z mariny dla" szwagrów" na rzecz mariny miejskiej bez problemów dostał środki. Udaje zaskoczonego, a przecież przez niego stracono 7 lat. Tak na marginesie. UE daje kasę na każdy port jachtowy, jeśli odległość do najbliższego wynosi więcej niż 30 Mm.
super bedzie prawdziwa marina i niech sie rozwija swinoujscie
Do m.in. 80.245.178 KŁOPOT w tym że Świnoujście to jak napisano wrota. Wrota przez które się przepływa a nie port do którego sie płynie. Świnoujście nie jest celem ale portem po drodze. Cumując u nas na dobę zostawiają parę złotych a płyną do Szczecina czy dalej wzdłuż wybrzeża do Gdańska i tam zostawiają pieniądze. Postawienie apartamentów w formie przewidzianej przez miasto spowoduje, że przystań na Basenie północnym nie będzie tętniła życiem. Apartamenty nie są oczywiście wykluczone ale jedynie w połączeniu z infrastrukturą towarzyszącą hotelom itp. Nadal miasto nie potrafi wymóc np na dzierżawcy stacji paliw otwarcia jej w ciągu całego dnia a tylko rano i wieczorem po 2 godziny. Pieniądze uzyskane z EU w większości wydane będą (+pieniądze z budżetu) na remont nabrzeży z których korzystać będą w przyszłości właściciele apartamentów? Taki podnoszący wartość nieruchomości prezent dla przyszłego dewelopera?
i znowu szczecin chce nam wszystko zabrać...
IP: 188.33.137.**] drogą wodną masz 65 km, powinniśmy się cieszyć, że można wspólnie połaczyć turystyczne infrastruktury, ale z niektórych jad się wylewa. [IP: 80.245.183.***] jak nie lubisz Sz-na, to nie obrażaj jego mieszkańców i nie jeździj tam po prostu. Pozdrawiam!
No właśnie, dlaczego u nas nie ma mozliwości aby młodziez kozystala i szlifowała sporty wodne.Chyba nigdzie w Polsce nie ma takich warunków.Kajakarstwo, zeglarstwo. windsurfing, Sporty motorowodne-gdzie jak nie u nas moze się to rozwijać. Parę" Orlików" to jeszcze nie wszystko.
OSiR dla niemcow ;)
szczecin to dziura
major sie załamie :P
Ale co w Świnoujśćiu, bo do Szczecina mamy 120km.
Nasz kraj, leżący nad morzem od zawsze był w tyle w temacie turystyki żeglarskiej. Teraz, kiedy mamy szansę stać się KONKURENCYJNI WOBEC INNYCH PAŃSTW NADBAŁTYCKICH to dziarski redaktor pisze o wyimaginowanej konkurencji Świnoujścia ze Szczecinem?!? Panie redaktorze i Świnoujście i Szczecin to Polska - skończ pan w końcu siać nienawiść między nami i naszymi miastami!! Wiecznie tu jest jakiś lans teorii spiskowych a gawiedź internetowa wypisuje później idiotyczne komentarze, bo sama nie jest w stanie nic wymyślić!
PO nas gnebi!!
Naprawde, cholera mnie bierze jak w tym oceanie bidy i syfu ktoś lekką rączka wydaje kasę na tak absurdalnego bzdeta
nieeeeeeeeeeeee
Potrzebne toto jak wrzód na dupie.
No i po co to pozorne stwarzanie jakiejś konkurencji ? W Szczecinie chcą stworzyć ośrodek szkolenia, bazując na zapleczu jakie stanowią wody Zalewu Szczecińskiego. Nie ma mowy o powstaniu morskiego portu jachtowego, bo i nie ma ku temu najmniejszych podstaw. Zasoby szczecińskie zawsze będą przedsionkiem do jachtowej żeglugi morskiej i żadne zasoby finansowe tego nie zmienią, tak samo jak nie będzie miało na to wpływu powstanie w Wolinie elementów wodnego szlaku jachtowego. Powinniśmy być zadowoleni, że wokół Świnoujścia powstaje infrastruktura, która niejako" zciągnie " poprzez zasoby świnoujskie jachty i elementy turystyki wodnej do naszego kraju. Logika każe jednak zauważyć, czego wielu autorów artykułów nie jest w stanie uczynić, że nad morzem, wrota do tych zasobów stanowi Świnoujście, a nie porty śródlądowe.
Komu? Dla bogatych zadufanych Niemiaszków, a Szczecin niech się ████.
Komu to potrzebne?
Szczecin nas chce wydutkać Konkurencja.Wydutkajmy Szczecin zróbmy u siebie zamiast GAZOBUBLA Port Kontenerowy miejsce jest po wycince drzew suwnica jest tory blisko więc zyski, kontenery nikomu nie szkodzą. ..niech ktoś pomyśli.