Wszystkie napędy i siłowniki na Bielikach są hydrauliczne. Dlatego głównym nośnikiem energii wszystkich napędów jest olej hydrauliczny.
Przyczyną wyboru tańszego oleju była nie tyle oszczędność (chociaż tę Żegluga musi stosować na każdym kroku), ale sposoby ogłaszania przetargów.
- Mamy określone parametry, jakie muszą spełniać oleje – mówi Leszek Paprzycki, dyrektor Żeglugi Świnoujście. – Podawaliśmy je w specyfikacji przetargu. Jeśli zgłosiły się firmy z tańszym produktem, ale spełniającym normy, to nie mogłem wybrać tego niby lepszego, bo tak uznałem za stosowne.
Wówczas najprawdopodobniej sprawdziłby się scenariusz ze skargą do prezesa zamówień publicznych, który by unieważnił przetarg. Spółka miałaby poważne problemy.
Od 2007 roku zmieniły się jednak procedury zamówień publicznych (oleje wymienia się raz na około 5 lat). Żegluga może obecnie bez przetargu zakupić towary czy usługi w wysokości do 60 tysięcy złotych (wcześniej kwota była dużo mniejsza).
- Wracamy więc do sprawdzonego i lepszego oleju LOTOS który oryginalnie był zastosowany przez Stocznie – podkreśla jeden z pracowników ŻŚ. – Za kilogram (nie są liczone w litrach) musimy zapłacić jakieś 7-8 złotych. Do naszego układu w Bieliku potrzeba wlać aż 3 tony! Wcześniej oczywiście opróżnić z instalacji stary olej i wszystko wyczyścić, m.in. azotem. Całość tych prac plus zakup oleju to jakieś 30 tysięcy złotych na jeden prom.
Panie mechanik. Sprawa zapowietrzenia to że układ hydr odpowietrza się przed uruchomieniem to wie nawet mechanik ale pompa nie ma możliwości odpowietrzenia to producent nie informuje i trzeba to zrobić w sposób wiadomy dla fachowców.Tajników nie ma co zdradzać. Mechanik w trakcie prób powinien wykonywać polecenia grupy remontowej a nie przejść na 1500 obr i obciążyć wysokim ciśnieniem i tu był błąd mechanika. J.M
W ogóle tą sprawą powinna zająć się prokuratura! Przecież to są kur... cze nasze pieniądze! Jedni drugich kryją. .. boją się twarz pokazać, bo mają coś za pazuchą. Ehh.. co za kraj.
z panem [IP: 92.42.116.**] sie zgadzam :) precz z korupcja!
Wie Pan co już to czynimy uważam że spotykać się po to aby tylko porozmawiać co nie przyniesie żadnych rezultatów jest bezcelowe, bo ani to nie zmieni stanowiska firmy ŻŚ ani panu Mikołajczykowi nic nie da czcze gadanie.
Czytam sobie komentarze i tak się zastanawiam ile osób tu piszących miało kiedykolwiek do czynienia z jakimkolwiek układem hydraulicznym (co do jednej nie mam wątpliwości) i wiedzą o co kaman. Druga sprawa padło tu słowo" partacze", podejrzewam, że to pracownik warsztatowy ŻŚ - przestań chlać i weź sie do roboty. Na koniec mała poprawka, w artykule jest mowa o oleju LOTOS - chyba chodzilo o ELF-a, bo to z LOTOSEM były problemy.
problem sie skonczy jak skoncza sie lapowy
Ok, bez tv i prasy tez moze byc :) Zaproszenie na spotkanie dalej aktualne. Milo przy kawie, a moze nazwe pana kolegom jak pan tak lubi. .. :)
Przepraszam złe ip wkleiłem :) oczywiście chcemy podyskutować z panem [IP: 92.42.118.***]. A może debata telewizyjna Mikołajczyk vs. [IP: 92.42.118.***]? To bym chciał zobaczyć :)
do Gość • Piątek [21.01.2011, 15:14] • [IP: 89.77.185.***] Powiem Panu tak niech pan sobie przeczyta pierwsze zdanie tego artykułu nad który powstała ta dyskusja do drugiego przecinka i będzie miał Pan odpowiedź na moje stanowisko co do spotkania na konferencji prasowej w TV.
hmm.. wg tych wypowiedzi to właśnie p. Mikołajczyk wykrył ten felerny olej. Ale dlaczego panu nie dziękują?? Wydaje mi się, że gdyby to nie wyszło na jaw to miasto miałoby znacznie większe koszty... a może to właśnie o to chodzi. Może pan im plany pokrzyżował? To już się nadaje na reportaż tvnu :) To jak panie [IP: 79.188.75.***] widzimy się w poniedziałek na konferencji prasowej z tv? :)
do Gość • Piątek [21.01.2011, 12:44] • [IP: 79.188.75.***] Widzi pan mówimy akurat o dwóch różnych temperaturach ja pisałem o temperaturze nie oleju tylko chłodzenia silnika która według DTR jest niezbędna do tego aby przejść na wyższe obroty silnika Pan pisze o temperaturze oleju hydraulicznego także i Pan ma rację i ja choćby z uwagi na gęstość oleju. Z moich informacji jakie uzyskałem od pracownika producenta tych pomp już temperatura 45 stopni tego oleju była by wystarczająca. Odpowietrzenie układu powinno nastąpić tuż przed uruchomieniem silnika i jest na to sposób który powinni znać również i mechanicy tam pracujący jeżeli nie uczyniono tego wcześniej to jest to czyjaś wina ale nie mi osądzać czyja.
Panie mechanik. Procedury które pan wymienił są w części prawidłowe, temperatura nie 70stopni ale 50 i po tych czynnościach należy odpowietrzyć układ ponieważ nowo zmontowana pompa zamiast oleju w tłoczkach ma powietrze i nie można ją obciążać a mechanik samowolnie obciążył maksymalnie w mojej obecności co jest niedopuszczalne. I tak jego wina jest bez sprzeczna.A znacznie większy winowajca który ukrył tą wiadomość i zapłacił za ponowny remont z pięniędzy naszego miasta jest nietykalny.Stąt twierdzenie że firma Hydromot jest droga.
To może sie spotkamy i porozmawiamy w cztery oczy? Akurat mam zlecenie dla p. Mikolajczyka, wiec w poniedzialek (24sty) o 14:00 w hydromoncie? Widze, ze adres jest panu [IP: 92.42.118.***] znany. Moze odrazu panowie sobie dokoncza rozmowe. Takze Panie Mikolajczyk juz sie zapowiadam - może znowu zniżke dostane? :) pozdrawiam
do Gość • Piątek [21.01.2011, 11:56] • [IP: 89.77.185.***] i vice versa i tak do Pańskiej wiadomości nie wiem czy pan zauważył że z formy" kolego" w dalszej części przeszedłem na formę" Pan"
do Gość • Piątek [21.01.2011, 10:45] • [IP: 79.188.75.***] Witam Pana wie Pan daleki jestem od jakiegoś ferowania tutaj wyroków mój pierwszy post był reakcją na oskarżenie tu na forum mechanika promu bez prawomocnego wyroku Sadu. Procedury uruchamiania są bardzo proste i wydaje mi się że winy w tej kwestii mechanika nie powinno być choć mogę się mylić. Jeżeli mam informację że system jest zalany to sprawdzenie urządzeń hydraulicznych na promach bielik jest tylko jedna a mianowicie po przez uruchomienie silnika głównego : i tak włączyć wstępne smarowanie SG, włączyć test komputera następnie, włączyć SG na 900 obrotów celem podgrzania do minimum 70 stopni Celsjusza w trakcie którego to podgrzewania nie wchodzą żadne alarmy, następnie przejść z 900 obrotów na 1500 obrotów po przejściu również nie wchodzą żadne alarmy to tak przebiega procedura uruchamiania urządzeń hydraulicznych. Jeżeli tak postąpił to moim zdaniem nie powinien być winny zatarciu się pomp. Życzę miłego dnia.
Jakby pana nie dotyczyla to by pan tyle nie dyskutowal :) i nie wiedzialem, ze jestesmy kolegami? Podpisz sie to sie dowiem :)
do Gość • Piątek [21.01.2011, 11:11] • [IP: 89.77.185.***] Bez obawy kolego daleki jestem od tego aby się denerwować bo przecież w w większości tej sytuacji sprawa ta mnie nie dotyczy Ciekawe jest tylko to że tak się kolego poruszasz na moją anonimowość podczas gdy sam występujesz anonimowo i chociaż z tego względu powinienem pozostawić Pańskie uwagi bez odpowiedzi ale skoro zostałem wywołany do tablicy nie wypada chociaż by ze zwykłej grzeczności Panu odpowiedzieć pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Ciekawie sie robi pan anonim sie zdenerwowal :) sie nie boi ale i tak sie nie podpisal... hehehehehe I jaki pan bystry nawet sie nie zorientowal o co chodzi z sadem :D Ale sie ubawilem :) A mechanikowi pewnie nic nie zrobiono, bo nie maja na jego miejsce innego :D albo ktos z rodziny? tez tak bywa :) kto to moze wiedziec :) no coz... w Polsce zyjjemy :) pozdrawiam
Na pytania mogę osobiście odpowiedzieć Wiedza pana jest dla osoby postronnej dosyć duża ale zbyt mała aby to właściwie ocenić. Za czynności które pan wymienił odpowiadała moja firma ale uruchomienie układy bez zachowania procedur to niestety mechanik. O tym wydarzeniu poinformowany został dozór techniczny czyli ludzie z biura. A jeśli chodzi o badanie oleju to po zatarciu pomp na bieliku IV firma rexrot badała olej i według ich badań nie było uwag a części pompy były w zbiorniku.Za uwłaczanie mojej firmie oraz obrażanie moich pracowników zostały uruchomione kroki prawne. Jerzy Mikołajczyk
do Gość • Wtorek [18.01.2011, 17:43] • [IP: 79.162.167.**] Kolego nie wiem może się coś w tym fakcie zmieniło bo przyznam się szczerze że w ostatnim okresie czasu nie miałem na ten temat informacji ale z tego co mi wiadomo najczystszy olej hydrauliczny dostarczony na promy to olej 10 klasy czystości na promach w systemie powinien znajdować się wg zaleceń producenta olej 6 klasy czystości czyli przed wlaniem go do systemu powinien być dodatkowo filtrowany aby zejść do odpowiedniej czystości.
CDN do Gość • Środa [19.01.2011, 14:06] • [IP: 79.188.75.***] I teraz pisząc że mechanik zatarł pompę to rozumiem że widział Pan np jak mechanik wsypuje jakieś opiłki do systemu, albo że może pomagał Wam i np tłok pompy wbijał młotkiem bo przyjmując do wiadomości to co Pan napisał wychodzi na to że zrobił on jakiś sabotaż żeby zatrzeć pompę i narazić się np na utratę pracy. Po piąte pisząc w ten sposób rozumiem że ma Pan absolutną pewność po prostu 100%-ową pewność że pańscy pracownicy tutaj w niczym nie zawinili. Po szóste doskonale Pan wie że w przypadku zatarcia się pompy przy spełnieniu wcześniej podanych warunków równie dobrze mogło by to trafić na każdego mechanika. Po prostu prawdopodobnie nie była to wina mechanika i dla tego nic mu nie zrobiono.
do Gość • Środa [19.01.2011, 14:06] • [IP: 79.188.75.***] Po pierwsze Wie Pan każdy z wypowiadających się tutaj zdaje sobie sprawę z tego że wypowiadając się tu nie jest anonimowy ponieważ można po adresie IP ustalić jego tożsamość. Po drugie Nie wiem o co Panu chodzi z tym sądem. Jeżeli uważa Pan że jestem tym mechanikiem który jak to Pan pisze" zatarł pompę na B-III" to jest Pan w wielkim błędzie. Po trzecie Jeżeli pisze Pan o próbach to znaczy że odbyły się one po remoncie i rozumiem że mechanik miał wszystkie dokumenty na to że remont przebiegł zgodnie DT oraz z zachowaniem należytej czystości / chodzi mi że jeżeli był remontowany układ hydrauliczny to powinien odbywać się z zachowaniem jak największej czystości /. Tak jak to robili w mojej obecności pracownicy producenta urządzeń zastosowanych na promach. Po czwarte zakładając że był remont układu hydraulicznego / robiony przez Pańską firmę to Pan również zabezpieczył się taką dokumentacją czyli że olej był czysty i że zrobiono to zgodnie z DT. CDN
Ciekawe czy Pan [IP: 80.245.189.***] sadu sie nie boi?? W internecie nie ma anonimowych ludzi :) I tak wogole to chyba nie znam firmy, w ktorej pracownicy byliby dobrzy :) "- Silnoreki zrobimy to po mojemu. - Nie rozumiem szefie... - Dlatego to wlasnie ja jestem twoim szefem a nie odwrotnie." :) Dla mnie wypowiedz pana M. jest bardzo konkretna w przeciwienstwie do pana anonima co sie boi podpisac :) Pewnie nieczysta konkurencja bojkotuje. Ja tam korzystam z ich uslug sporadycznie. Ale zawsze szybko robia i nigdy nie musialem skladac reklamacji takze chyba dobrzy sa :) -stały klient :) pozdrawiam
biedne miasto swinoujscie
DO Gość • Środa [19.01.2011, 15:34] • [IP: 194.197.79.**] STARY NIE WIEM CO TY PIJESZ PISZĄC ŻE ONI SĄ NAJLEPSI NA POMORZU ?? MAŁO ZNASZ SIĘ NA DOBRYCH FIRMACH !! NIE PISZ BZDUR. ..