POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [18.01.2011, 23:12:27] • Świnoujście

Holenderski statek na mieliźnie

Holenderski statek na mieliźnie

Mielino - wyspa między Świną a Kanałem Mielińskim w Świnoujściu. Powstała w wyniku przekopania tego kanału w 1911 roku. Wyspa jest niezamieszkana przez ludzi, w najszerszym miejscu ma około 440 m szerokości i jest długa na około 3,5 km.(fot. Sławomir Ryfczyński )

Załogi i pasażerowie promów na przeprawie karsiborskiej byli dziś świadkami niezwykłego, nawet w portowym Świnoujściu wydarzenia. Płynący pod holenderską banderą „Frisian Spring”, zszedł niespodziewanie z kursu i wbił się w pobliżu wyspy Mielino. Mimo starań załogi statek nie dał rady zejść z mielizny o własnych siłach.

Kilkakrotne próby wyrwania się z pułapki siłą własnych maszyn nie dawały rezultatu. Potrzebna była pomoc specjalistycznej jednostki. Na pomoc przybyły holowniki ze świnoujskiego portu. Dopiero im, po trwającej ponad godzinę akcji, udało się wyrwać „Frisian Spring” z pułapki. Nieznane są jeszcze przyczyny kolizji. Informacji nie podały polskie służby. Wody w usta nabrali też pracownicy, firmy „Albers Hansen”, klasyfikatora jednostki. „Frisian Spring” płynął ze Szczecina do duńskiego portu Avedoere. Po wypadku nie mógł jednak kontynuować rejsu.

Holenderski statek na mieliźnie

fot. Sławomir Ryfczyński

Został odholowany do nabrzeża Portu Handlowego Świnoujście w celu dokładnych oględzin kadłub przez nurka-rzeczoznawcę. Pozytywna opinia to podstawa do przedłużenia świadectwa klasy jednostki. Zgodnie z międzynarodowymi przepisami każdy statek, któremu przydarzy się kolizja z brzegiem lub inną jednostką musi zostać poddana szczegółowym oględzinom i procedurze odnowienia świadectwa klasy. Bez tego dokumentu nie zostanie wypuszczona w dalszy rejs.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 29, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 29

Gość • Sobota [29.01.2011, 07:52:08] • [IP: 92.42.116.**]

kilkanascie lat temu w podobnych okolicznosciach wszedl tez na mielizne holender ale rosjanie zaopiekowali sie nim bardzo dokladnie

Gość • Piątek [21.01.2011, 16:33:00] • [IP: 92.42.116.**]

MIELINO A CO TO JEST

Gość • Środa [19.01.2011, 23:33:45] • [IP: 92.42.117.**]

Pewnie powinni, ale jak widać zadziało się coś co nie powinno... Jak to w życiu bywa, czasem ktoś oszczędzi, czasem ktoś zapomni, ktoś nie dopilnuje, a black-out czyha i potem są efekty.

yog • Środa [19.01.2011, 22:31:47] • [IP: 92.42.116.***]

blackout?? a nie powinniście iść na 2 agregatach koledzy?? węszę totalny blackout!!:)

Gość • Środa [19.01.2011, 17:31:56] • [IP: 80.245.182.***]

Powołana będzie specjalna komisja sejmowa pod dyrekcją niejakiego Macarewicza. Ona udowodni, że winni są ruscy, którzy przestawili wyspę bez powiadomienia urzędu morskiego. Nasz pilot był trzeźwy i wyspę widział.

Gość • Środa [19.01.2011, 15:58:04] • [IP: 88.156.235.***]

jak ktoś już wczęśniej wspomniał pewnie zioła wypalili i takie tego efekty.

Gość • Środa [19.01.2011, 14:42:41] • [IP: 217.97.193.***]

Wyspa którą powszechnie nazywa się Mielin, tak naprawdę, oficjalnie, w dokumentach i na mapach, nazywa się właśnie Mielino. Potwierdza to Komisja Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych (organ decydujący o nazwach geograficznych w Polsce)

Gość • Środa [19.01.2011, 13:42:18] • [IP: 88.156.234.***]

No wlasnie Przybyla nam nowa wyspa ? Ja nic nie slyszalem A sprawa prosta BLACK-OUT Nie robcie z nas fajtlap

Gość • Środa [19.01.2011, 13:30:18] • [IP: 83.16.239.**]

opisana sytuacja w 99% jest stekiem niesprawdzonych informacji. Klasyfikator to Lloyd's register a Albers-Hansen to agent statku. Statek sam sie uwolnil bez uzycia holownikow. Poprosze o wiecej rzetelnosci

Gość • Środa [19.01.2011, 13:24:35] • [IP: 92.42.112.***]

Holendrzy kupili polski stuff i sobie użyli, z tym że zapomnieli w jakim kraju są i że do wszystkiego dodają syfu. Rozłożyło ich na łopatki i tyle. Nie ma porównania do Holenderskich ziół.

Gość • Środa [19.01.2011, 11:41:20] • [IP: 80.245.189.***]

...i była sztuczna mgła...

Gość • Środa [19.01.2011, 10:56:55] • [IP: 80.245.189.***]

Winny jest Pan Premier Tusk i wieża KPS-cie nie monitorowała i nie pilnowała jego kursu. Pilot był przemęczony bo pracował trzy doby. Proponuję powołanie komisji.

Gość • Środa [19.01.2011, 10:51:51] • [IP: 217.97.193.***]

Wportach i w wąskich ciesninach pływa sie na zdublowanym zasilaniu agr. prądototwórczych i pomp sterowych.Możliwe że byli na WAŁÓWCE i był black out!

Gość • Środa [19.01.2011, 09:50:17] • [IP: 84.136.221.**]

Ten który pyta, czy kapitan był pijany to typowy Polak. Gdzie się coś wydarzy, to albo pijany albo Helmut. Wypadki samochodowe w waszym mieście: od razu przypuszczenie, Helmut lub stara Niemra. Prymityw i dziecinada.

Gość • Środa [19.01.2011, 09:49:58] • [IP: 80.245.180.***]

gdzie jest ta wyspa mielino

Gość • Środa [19.01.2011, 09:37:15] • [IP: 80.245.191.***]

może awaria sterówki albo pompa(y) hydrauliczna bo nie sadze żeby wina pilota albo kapitana

robert • Środa [19.01.2011, 09:20:47] • [IP: 217.153.221.***]

nie coastal nawigation tylko nawigacje terestyczną!! w większości przypadków to na takich małych jednostakach pilot sam steruje ale według prawa i tak stary odpowiada no może tylko w kanale panamskim i jeszcze 2 miejscach na świecie tą odpowiedzialność przechodzi według prawa na pilotów

Gość • Środa [19.01.2011, 09:16:45] • [IP: 217.153.221.***]

Zgodnie z międzynarodowymi przepisami każdy statek, któremu przydarzy się kolizja z brzegiem lub inną jednostką musi zostać poddana szczegółowym oględzinom i procedurze odnowienia świadectwa klasy. Bez tego dokumentu nie zostanie wypuszczona w dalszy rejs. pytanie?!! czy jak bielik miał kolizję przy dobijaniu gdzie na pokładzie byli pasażerowie to rzeczoznawcy też przeprowadzali inspekcję zaczynając ją od sprawdzenia stanu siłowni a na obowiązkach matrosów oraz miejsca ich przebywania kończąc? bo może ktoś się zainteresuje za co oni biorą pieniądze(oczywiście nie wszyscy) ! w poczekalni śmierdzi że aż wstyd!! czy oni są tylko od ustawiania samochodów na pokładzie, cumowania i uciekania na mostek lub do innych ciepłych pomieszczeń czy podczas swojej wachty mają również inne obowiązki bo może p.prezydent dawno nie jechał promem a pańska świta wszystkiego panu nie opowiada co się w mieście dzieje!!

Gość • Środa [19.01.2011, 09:15:50] • [IP: 80.54.123.**]

jeżeli się nie zna przyczyny to bzdur nie pisać

niezorientowany • Środa [19.01.2011, 08:43:54] • [IP: 80.245.182.***]

Byłem przekonany od wielu lat, że ta wyspa nazywa się Mielin. A tu kicha - Mielino. Nie może być literówki w dwóch miejscach. Tak myślę.

Gość • Środa [19.01.2011, 08:37:56] • [IP: 82.68.26.***]

A może awaria steru, maszyny, agregatu a może to paliwo z bunkierki świnoujskiej...to tylko kilka możliwości...a do tego human factor i ciągle jest w 90 procentach przyczyną wypadków na statkach... a może chłop był zmęczony bo tyrał ostatnie 20 godzin bo załadunek, celnicy, agenci, pilot, manewry a przednim jeszcze kilka godzin jazdy z pilotem... a Szczecin i świnoujscie to raczej porty w których pracy załodze statku sie nie ułatwia..u nas czas stanął 1980... że był pijany to chyba jakiś kretyn pisał a GPS właśnie jest przyczyną podobnych wypadków...pozycje z radaru i z obiektów widzianych wizualnie z użyciem namierników tak się robi coastal nawigation...poczekamy na izbe morską...

Gość • Środa [19.01.2011, 08:08:34] • [IP: 217.97.193.***]

Przyczyna pewnie jest taka jak w 99% podobnych przypadków - nagły black-out. Wszystko gaśnie, a statek płynie tam gdzie niesie go prąd. Na szczęście nic poważnego się nie stało i jeszcze wczoraj wieczorem statek odpłynął.

Gość • Środa [19.01.2011, 07:54:40] • [IP: 92.42.117.***]

No proszę, tak wszyscy mówili i pisali wyspa Mielin, a ona jednak ma nazwę Mielino. Nawet te fortyfikacje w lesie się nazywają bateria Mielin. A co do tego statku. Czy płynął z nimi pilot ??

Gość • Środa [19.01.2011, 07:53:36] • [IP: 92.42.112.***]

nie kapitan, to przecież statek na torze wodnym prowadzi PILOT!! z doświadczeniem!!1

Gość • Środa [19.01.2011, 05:17:19] • [IP: 80.54.123.**]

debilny komentarz, przypuszczenie ze kapitan pijany, opamietajcie sie co piszecie, nie mozna zbyt pochopnie wydawac negatywnej opini, troszeczkie rozsadku zdrowego, szacunku do tego odpowiedzialnego zawodu

Oglądasz 1-25 z 29
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 11.00 - Przejście na Plac Słowiański – zamknięcie ul. Armii Krajowej 11.15 - Plac Słowiański Uroczystości pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczypospolitej” z udziałem asysty honorowej, z udziałem władz administracyjnych i samorządowych, służb mundurowych, Orkiestry Wojskowej, pocztów sztandarowych, organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. 1) zajęcie miejsca przez asystę honorową, 2) uroczyste podniesienie Flagi Narodowej na maszt i odegranie Hymnu Państwowego, 3) Apel Pamięci, 4) wystąpienie okolicznościowe Prezydenta Miasta Świnoujście, 5) składanie wiązanek kwiatów przez delegacje pod pomnikiem, 6) koncert Orkiestry Wojskowej pieśni patriotycznych z okazji Święta Narodowego Trzeciego Maja, 7) wyprowadzenie pododdziału honorowego i pocztów sztandarowych, 8) zakończenie uroczystości. ■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■