Resort wykreślił dofinansowanie budowy tunelu z listy priorytetów unijnego programu "Infrastruktura i Środowisko".
Remonty promów będą kosztować w najbliższych latach co najmniej 50 mln złotych, ponadto rocznie z budżetu państwa na ich utrzymanie przeznacza się ponad 20 mln. Jak wyliczyli niektórzy, pieniądze wydane do tej pory na promy wystarczyłyby na budowę kilku tuneli.
Dlaczego nie można zbudować mostu? Wszystko przez porty w Szczecinie czy Policach.
Tunel ma kosztować miliard złotych, most niskowodny - wielokrotnie tańszy - nie może powstać jednak właśnie ze względu na swobodną żeglugę do Szczecina. Na to, że do świnoujskiego tunelu powinny dołożyć się gminy Szczecin i Police zwracał uwagę 2 lata temu Zbigniew Rapciak, wtedy wiceminister infrastruktury, teraz prezes spółki Polskie LNG.
- Przez Świnoujście przechodzi tor wodny, z którego na pewno "żyje" Szczecin - mówił Rapciak.
- Most pontonowy, gdyby powstał w poprzek Świny, na pewno zwróciłby uwagę na nasz problem - uważa prezydent Świnoujścia, Janusz Żmurkiewicz. - Pojawiłby się tutaj wszystkie europejskie telewizje, aby pokazać tą determinację mieszkańców.
Od razu jednak zastrzega: - Jestem daleki od podejmowania tego typu decyzji - deklaruje Żmurkiewicz.
Dla prezydenta Szczecina Piotra Krzystka problemu nie ma: - To są naczynia połączone - mówi Krzystek.
Podobne zdanie ma poseł Platformy Obywatelskiej Arkadiusz Litwiński: - Nie widzę żadnego uzasadnienia, żeby podatnicy w Szczecinie mieli się w stopniu wyższym, niż przykładowo podatnicy w Rzeszowie, składać na tego typu inwestycje - tłumaczy Litwiński.
Unijne dofinansowanie, które przepadło, to 200 mln zł. Prezydent Żmurkiewicz zamierza wystąpić za to o 10 mln na sporządzenie dokładnej dokumentacji inwestycji. Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że ten wniosek zostanie odrzucony.
No i moze ludziom bedzie sie lepiej zylo...
Bardzo spodobał mi się pomysł przyłączenia Świnoujścia do Niemiec. Nie chce nasz rząd stałego połączenia z naszym miastem?? Zróbmy referendum w sprawie odłączenia Świnoujścia od Polski. To i tak jest jedna Unia. Nie ma granic. Ale tam przynajmniej lepiej rządzą swoimi landami.
Komuna czy inne cholera równo nas kroją
zastrajkowac na wiosnę. Most pontonowy ! ostrzegamy że jak nie dofinansuja nam tunelu to zostawimy tą ponton-kładkę do skutku! A co nam zrobią ? ;) nasze promy do Ystad będa wpływały bo pontona postawimy na karsiborach. odważnie mieszkańcy. Bądźmy razem a nie tak jak politycy, nie ujadajmy jeden na drugiego.
To zróbmy wysoki most tam gdzie kursują karsibory. Jest miejsce więc czemu nie. A w centrum niech kursuje jakaś mniejsza jednostka i damy radę. ;)
a o czym ty myślałeś oddając głos na komuniste ?? może że spełni obietnice ?? wolne żarty 45lat komuny ludzie nic was nie nauczyło ??
Człowiek żyje nadzieja idąc na wybory a później i tak okazuje się że to fikcja. Polska to raj dla złudzi i oszustów.
A może przyłączmy się do Niemiec. Gdy rząd usłyszy taki pomysł, zaraz pieniądze na tunel się znajdą.
Gdzie kompletne dokumenty na tunel, no gdzie?Niech prezydent walnie się w pierś.Znowu was oszukuje a wy wierzycie, że po raz kolejny" obce siły przeszkodziły".
bedzie piekny most zwodzony na stulecie polskiego Swinoujscia w 2045... a polowe kasy da Berlin
dzwonić do szkła kontaktowego
Wy tutaj sobie propozycje składacie a link zaraz zejdzie ze strony i ani mostu ani tunelu nie ma i nie będzie dopóki nie zwrócimy uwagi na nasz problem, żeby się odbiło to na cały Kraj.
Skoro tunel i ewentualny most to taki problem, to proponuję oddać wyspę naszym sąsiadom - oni już się zatroszczą o infrastrukturę.
Proponuję most zwodzony dla mieszkańców miasta i promy dla ludzi z poza. To najlepsze rozwiązanie, gdyż na promach zawsze można złapać jakiegoś przestępcę! :D
DO Wtorek [08.03.2011, 22:11] • [IP: 93.94.188.***] Też jestem za mostem, lecz rozsądniejszy wydaje się tunel(ale drogi w eksploatacji). Proszę powiedz mi na jakiej podstawie twierdzisz, że Szczecin to nie port? ile statków wchodzi do SZ. a ile do Ś...? Jestem tak samo jak Ty rozgoryczony ale nie wprowadzajmy tych mniej świadomych w błąd. Bo przez takich ludzi jak Ty wiele ludzi będzie powielało błędne poglądy:) Ja wiem jaki jest ruch statków i to dokładnie. Ale mniej dokladnie można sprawdzić na kilku stronach. Polecam wypowiadać się lecz nie podawać nieprawidłowych danych.
most kolejowo samochodowy z nowym dworcem swinoujscie centrum skoro kolejna nieruchomosc poszła w rece szwagra z linia kolejowa przy ulicy zamkowej i połaczeniem z polska i berlinem jestem za ;-)
Wg mnie ciekawy pomysł. Tak funkcjonuje przeprawa w Ternuzen na kanale do Gent w Belgii. Tam są dwa zwodzone małe mosty, więc ruch samochodowy odbywa się w sposób ciągły, a statki większe niż te pływające do Szcecina zatrzymują się na moment śluzowania.
Jestem za mostem zwodzonym
Przy tak małych ruchu drogowym i jeszcze mniejszym ruchu na wodzie most jest wystarczającym rozwiązaniem. Niech będzie na tyle wysoki by przepłynęły pod nim barki i mniejsze statki i nich będzie otwierany np. co 2-3 godziny dla przepuszczenia większych statków. Tanio, prosto i bez problemów
IP 114 jak jesteś taki kozak to zacznij od porządków w naszym miasteczku.Zablokuj wjeżdżanie na prom swojemu prezydentowi i jego wybrańcom, rozlicz go za 9 lat jeżdżenia służbowym samochodem jak własnym /za darmo/, korzystania z wielu innych przywilejów, nie przygotowania papierów na tunel na czas itp, itd.
GLOSOWALISCIE NA" ZMURKA" to macie.JAK WAM" PONTON" most chcial stawiac to go nie chcieliscie.I TAK znowu bedziemy sie meczyc 4 lata.Moze kiedys zakompleksieni ludzie sie obudza i dadza wladze tym, ktorym zazdroszca.A wiecie co ostatnio kupil nasz prezydent OCZYWISCIE JAK ZAWSZE NA SZWAGRA...STARY po niemiecki dworzec. WIECIE WIEC DLACZEGO TAKI PROJEKT ZAGPSPODAROWANIA SWINOUJSCIA MAMY.
dokładnie! PO ma nas mieszkańców głęboko gdzieś bo nie muszę na co dzień się tułać promami które podczas zimy dobijały 10 min do brzegu. Siedzą sobie w Warszawie i jeżdżą limuzynami za pieniądze podatników !! A Tusk jak przyjeżdża do Świnoujścia to helikopterem bo gdzie taka osoba będzie przeprawiać się promem który ledwo płynie !! Jestem za mostem pontonowym by zwrócić uwagę całego świata
zaraz zaraz miastem rzadzi sld a nie po...
poieram most zwodzony tani w budowie i w eksploataci a szczecin zaorac za malo wody dl statkow a za duzo na areał rolniczy
Przy tak małych ruchu drogowym i jeszcze mniejszym ruchu na wodzie most jest wystarczającym rozwiązaniem. Niech będzie na tyle wysoki by przepłynęły pod nim barki i mniejsze statki i nich będzie otwierany np. co 2-3 godziny dla przepuszczenia większych statków. Tanio, prosto i bez problemów.