POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [11.04.2011, 10:50:26] • Świnoujście

Magistrat się rozrośnie

 Magistrat się rozrośnie

fot. Sławomir Ryfczyński

Administracja w Świnoujściu pęcznieje i rośnie jak na drożdżach. Urzędnicy nie mieszczą się już w ogromnym gmachu magistratu. Samym pracownikom się nie dziwimy. Ciężko pracować w ciasnocie, ale czy faktycznie prezydent potrzebuje ich aż tak wielu?

Ostatnio powstał pomysł, aby zaadoptować strych na kolejne pomieszczenia biurowe. Urzędnicy tłumaczą, że po kilka osób pracują w małych pomieszczeniach.

- Przeszkadzamy sobie nawzajem. A często jeszcze mamy petentów. Nie można z nimi spokojnie porozmawiać – mówi nam jedna z urzędniczek.

To zrozumiałe. Zastanawiający jest jednak fakt, że od kiedy naszym miastem rządu prezydent Janusz Żmurkiewicz to administracja zamiast się kurczyć, to jest coraz to większa i większa.

- Niedługo trzeba będzie budować drapacz chmur – komentuje sprawę jeden z mieszkańców.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 66, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 66

Gość • Środa [13.04.2011, 13:38:46] • [IP: 195.117.222.*]

Uważam, że towarzystwo wzajemnej adoracji Urzędu Miasta i tak jest za liczne, poprzyjmowało się zresztą tylko po znajomości.Niektóre panie nie posiadają wykształcenia a zachowują się jakby wszystkie rozumy pozjadały a jak się coś załatwia to z reguły są niemiłe.Lepiej pieniądze zamiast nowego gmachu(ten jest i tak wielki)przeznaczyć na coś innego a jak chcą nowe miejsca to niech przeznaczą na to swoje wieczne premie i trzynastki.

Gość • Środa [13.04.2011, 09:40:24] • [IP: 92.42.115.***]

i dobrze, niech zniszczą ten kraj do końca.w tedy prezydent i ci urzędnicy i my zwykli polacy będziemy pracować jako niewolnicy dla niemca albo dla ruska.te durne staruchy go wybrały, jak nie wymrą te głupie stare dziady to się nic nie zmieni w tym mieście

Gość • Wtorek [12.04.2011, 14:45:50] • [IP: 89.174.73.**]

Chwilowo jestem bezrobotny, lecę zaraz złożyć papiery do urzędu. A jak zabraknie miejsca dla urzędników to zawsze można wyremontować i zaadoptować stary poradziecki szpital na Wyspiańskiego. Idąc dalej typ tropem w końcu wszyscy ci, którzy nie znajdą zatrudnienia na rynku czy w Gazoporcie mogą zatrudnić się w Urzędzie Miasta i problem bezrobocia w S-ciu przestanie istnieć.

Gość • Wtorek [12.04.2011, 12:09:24] • [IP: 178.238.247.**]

marcin • Wtorek [08:52] zawsze jest tak ze jak ktos jest od wszystkiego patrz jest do niczego ryszard leon Iwszy i ryszard Ryczy II wiedza o tym najlepiej a wymądrzaja sie jakby wszystkie rozumy pozjadali- wspólczuje

marcin • Wtorek [12.04.2011, 08:52:21] • [IP: 46.112.128.***]

Tak tak, widziałem na mieście kilku bezrobotnych politycznych [emerytury od. 3 tys. zł.] Mogą robić wszystko bo nie znają się na niczym.

Gość • Wtorek [12.04.2011, 08:45:17] • [IP: 88.156.235.***]

Prawo Parkinsona − prawo, mówiące że praca rozszerza się tak, aby wypełnić czas dostępny na jej ukończenie (oryg. ang. work expands as to fill the time available for its completion). Autor - Cyril Northcote Parkinson. Prawo to odnosi się do organizacji formalnych typu biurokratycznego. Oznacza ono, że jeżeli pracownik ma określony czas na wykonanie danego zadania, zadanie to zostanie wykonane w możliwie najpóźniejszym terminie. W praktyce implikuje to żywiołowy wzrost liczby urzędników, niezwiązany z ilością i rodzajem pracy do wykonania. Parkinson przedstawił swoją tezę w postaci" prawa" w Economist z 1955, żartobliwie szydząc z biurokracji i pokazując przyczyny i skutki jej rozrostu. Po prostu urząd tworzy urząd.

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 22:09:39] • [IP: 92.42.117.**]

Oj ludzie, ludzie, szanujcie pracę innych, by i wasza praca była szanowana. Wbrew obiegowym opinią - w urzędach też się pracuje, a nierzadko ostro zap... Polecam pracę 8 godzin przy okienku, lub żmudne wklepywanie nikomu niepotrzebnych (ale koniecznych do wykonania) sprawozdań i raportów.

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 20:30:04] • [IP: 92.42.115.***]

Warunki pracy w urzędzie są nieciekawe. Ciasnota!

Gość7 • Poniedziałek [11.04.2011, 19:49:22] • [IP: 80.245.189.***]

niedługo na utrzymanie jednego urzędasa będzie pracował jeden człowiek, w zakładach pracy dającym zyski w obecnym czasie i kryzysie nie ma trzynastych pensi lecz urzędnicy z racji ciężkiej pracy takie wynagrodzenie otrzymują za co ?.

Dana • Poniedziałek [11.04.2011, 19:09:38] • [IP: 217.97.199.**]

Eeee tam, zaraz na strych.Obok stoi duuży obiekt, jakaś galeria, czy cuś

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 18:45:44] • [IP: 80.245.191.***]

pracowalem w nim. o podobnym miescie tam miasto to obsługuje 15 osób -proste zatrudniajmy niem.

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 18:43:33] • [IP: 83.20.16.**]

A pokoje gościnne też sobie szykują na strychu, bo chyba są im potrzebne ?

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 18:28:24] • [IP: 80.245.191.***]

mamy terminu urzędowe wprowadzone jeszcze za cara mikolaja na wszystko 3 miws.lub pół rocz.w dzisejszych czasach elekt. wystarczy 3 sek.ale nie musi być po staremu

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 18:23:30] • [IP: 80.245.191.***]

tak to najwiekszt zakład pracy w miescie

Jerzy Raczkiewicz • Poniedziałek [11.04.2011, 18:22:21] • [IP: 80.245.188.**]

Rada Miasta nie zatrudnia urzędników, a tylko i wyłącznie Prezydent Miasta. Przewodniczący rady miasta natomiast jedynie podpisuje listę płac, w tym prezydenta miasta, i tylko tyle. Nawet w przypadku rażącego zaniedbania urzędnika, oczywiście można złożyć na niego skargę, czy to do Audytu Wewnętrznego, czy też do rady miasta, ale to zawsze się rozbije na komisjach. Ponieważ to radni mogą jedynie skierować taką skargę do Komisji Rewizyjnej, a to przy obecnym układzie politycznym, oraz przy obecnym składzie Komisji gdzie większość ma SLD, jest niemożliwe. Więc po co skarżyć?, jak i tak skarżących wyśmieją...oczywiście podjętą decyzją i uchwałą w tym temacie...

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 18:05:22] • [IP: 80.245.183.***]

Inny przykład z życia tego miasta wzięty. Jest sobie małolat, którego tatulek bardzo sympatyzował z komuną. Małolat owy całe życie miał wszystko pod noskiem, życie na bardzo wysokim poziomie, o nic się nie musiał starać bo tatulek i mamunia pomagali. Jakie było moje zdziwienie gdy ten właśnie, nie mający pojęcia o trudnym życiu ludzi w tym kraiku, zgłasza się do wyborów, startuje i zyskuje sporo głosów. Oczywiscie poglądy takie jak tatulek, dużo gadać o ubogich a swoje robić. Osoba w zaufanym gronie chwali się, że dobrze zorganizować sobie życie to tak aby jak najmniej pracowac a miec pieniazki. :) Tak tak ludu;) już po was.

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 18:02:45] • [IP: 80.245.183.***]

Inna historia, jest taka jedna kobietka co startuje na radną gdy tylko są wybory ale nie może się tam dopchać. Znam ową kobietę, zero myślenia, zwykły głupek ale. .. synka już ulokowała w Urzędzie:) Sama też spada zawsze na cztery łapy, w wyborach ta osoba (bez mózgu na moje) zyskuje sporo głosów:)

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 17:57:47] • [IP: 80.245.183.***]

Te konkursy to wyglądają tak: mam znajomą jedną co pracuje w urzędzie miasta i mi mówiła:) Więc tak: w danym urzędzie gdzie ona teraz pracuje, ogłoszono konkurs. Przyszło wiele osób, składano swoje cv i były rozmowy kwalifikacyjne przy poważnym gremiium. Ona wiedziała, że wygra już z nieoficjalnych źródeł:) Też przyszła na rozmowę jakby nigdy nic, jak każdy inny kto złożył papierki:) Ale to ona tam pracuje, do dzis;) To nie jest Urząd w Świnoujściu, ale takie podejście jest wszędzie. Nie wierze, że tu jest inaczej:) Także jak widzę konkurs o stanowisko, a wiem, że nie mam tam żadnych pleców to w ogóle nie składam papierów bo to szkoda czasu:) Także tak to wygląda kochani. Bandytyzm z biały dzień. Ale sami na to pozwoliliście.

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 17:42:22] • [IP: 92.42.113.***]

Widać urzędowym biurwom dupy szybko rosną.

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 17:28:37] • [IP: 80.245.190.*]

Nie ogłaszają konkursu na stanowiska, więc to, co zrobiłby jeden robi pięciu i to z marnym skutkiem, bo zawiadomień w prokuraturach przybywa. Zamiast wywalić Pół magistratu i rozliczyć za przekręty narobią stołków i okazji do łamania prawa dla następnych. Największe miernoty siedzą w tym Magistracie i przewracają papiery nie wiedząc w jakim celu. Oni nawet druków urzędowych nie znają, no, ale Rada Miasta czuwa na tym całym bajzlem wspaniale.

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 17:12:09] • [IP: 88.156.235.**]

powinien pogonić tych nierobów z urzędu, połowe zwolnić, bo po co utrzymywać sztuczny twór.

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 17:10:10] • [IP: 92.42.118.***]

Autor powinien wiedzieć dlaczego się zwiększa administracja. Otóż przybywa chodników z kostką brukową. W ślad za tym jest coraz więcej miejsc ubytków kostki brukowej. Musi więc wzrosnąć zatrudnienie ażeby inwentaryzować te miejsca, raportować, kierować wnioski o uzupełnianie kostek, kosztorysować, zlecaać wykonanie, sprawdzać przebieg robót itd, itp. Jeżeli tego UM nie będzzie robił to będziemy po prostu chodzić po piachu, który był podbudową pod kostki. Mam nadzieję że udało mi się wyjaśnić.

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 16:24:15] • [IP: 95.51.38.***]

Bardzo dobrze trzeba dać pracę wszystkim ;) a nie tylko sezonówki. I ludzie zamiast zawsze narzekać zróbcie coś aby było lepiej w tym miasteczku !!

Jerzy Raczkiewicz • Poniedziałek [11.04.2011, 16:05:00] • [IP: 80.245.188.**]

Od stycznia ruszą zwolnienia w urzędach Co dziesiąty urzędnik straci pracę. Wśród zwalnianych będą osoby mające prawo do renty lub emerytury. Nie będzie też ochrony urzędników mianowanych. Do 2012 roku będzie prowadzona redukcja zatrudnienia w urzędach, która ma obniżyć koszty funkcjonowania administracji rządowej. Jednak zaoszczędzone w ten sposób pieniądze mają zostać w budżetach urzędów. Nie trafią do budżetu państwa. Ustawa budżetowa na ten rok przewiduje, że na wynagrodzenia urzędników zostanie przeznaczone 6, 7 mld zł. W przyszłorocznym budżecie na ten cel zarezerwowano o 100 mln zł więcej. Takie rozwiązanie ma umożliwić zwiększenie płac najlepszym pracownikom urzędów. Wczoraj na połączonym posiedzeniu sejmowych komisji administracji i spraw wewnętrznych oraz komisji polityki społecznej i rodziny odbyło się pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o racjonalizacji zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych i niektórych innych jednostkach sektora finansów publicznych w latach 2011 – 2013. Projekt ustawy popierają, pomimo zgłaszanych wątpliwości, posłowie koalicji rządowej. Ustawa przewiduje, że racjonalizacja zatrudnienia może być jedyną podstawą dozwolnienia urzędnika. W efekcie będzie można zwolnić urzędnika, który podlega ochronie, bo na przykład jest działaczem związkowym lub społecznym inspektorem pracy. Z urzędu będzie też można zwolnić osobę, która podlega 4-letniej ochronie ze względu na zbliżanie się do wieku emerytalnego. Pracę w urzędzie stracą także osoby pobierające renty z tytułu niezdolności do pracy oraz emerytury. Jak podkreślili posłowie w czasie dyskusji podczas pierwszego czytania, zwolnienia będą się odbywać na podstawie kryteriów znanych wszystkim pracownikom. Szef urzędu będzie musiał je podać np. drogą e-mailową lub wywieszając ogłoszenie. Projekt ustawy może zostać szybko przyjęty. Dzisiaj będzie nad nim pracować komisja nadzwyczajna. Minister w kancelarii premiera Michał Boni zwrócił się do posłów o potraktowanie tego projektu jako pilnego.

Gość • Poniedziałek [11.04.2011, 15:59:44] • [IP: 92.42.117.**]

"Ale co najlepsze, to na prace w Urzędzie mają szanse tylko te osoby które są spokrewnione z obecnymi pracownikami, ewentualnie znajomi itp.itd." - pewnie w sporej części tak, ale to nie jest reguła. Znajomy z pracy sprowadził się do Świnoujścia rok temu, nikogo tu nie znają. Żona złożyła papiery na konkurs właśnie do UM i wygrała, była najlepsza z ok. 10 osób, poza nią, wszyscy ze Świnoujścia. Jak jest się dobrym, to można pokonać i krewnych i znajomych królika.

Oglądasz 1-25 z 66
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■