POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [14.05.2011, 09:12:27] • Świnoujście

„Ocean 650” już w Anglii !!!

„Ocean 650” już w Anglii !!!

fot. internet

Kapitan Radosław Kowalczyk znany jest dobrze braci żeglarskiej w Świnoujściu. Od lat regularnie uczestniczył w imprezach takich jak regaty Unity Line czy reaktywowane niedawno Bałtyckie Regaty Żeglarzy Samotnych. Obecnie odbywa jeden z najważniejszych w tym roku dla polskiego żeglarstwa rejsów. W „łupince” pod nazwą „Ocean 650” pokonuje Atlantyk jako jeden z uczestników transatlantyckich regat najmniejszych jachtów. Właśnie otrzymaliśmy email z informacją od dzielnego kapitana. Na jego szlaku znalazła się Wielka Brytania gdzie spotkał się z uczestnikami UK Fastnet Race. Jego korespondencję czyta się raczej jak fragment dziennika pokładowego. Trudno jednak wymagać by na miniaturowym pokładzie powstawała beletrystyka…

Email zaczyna się od słów:
Data: 12 maja 2011 14:56
Temat: Dotarliśmy do Anglii...
Kpt Kowalczyk pisze dalej;
Port Royal Western Yacht Club przywitał nas iście po królewsku. Oczywiście nie ma tu żadnych fajerwerków, ale są porządne prysznice, pralnia, internet i zaciszny port. Po survivalu we Francji wreszcie trochę cywilizacji :) Wreszcie normalnie :)

Pod francuskiej stronie Kanału Angielskiego podebraliśmy Krzyśka na pokład i o 10 rano we wtorek wyruszyliśmy z Douarnenez w drogę na północ. Przepłynęliśmy niebezpieczny, płytki i wąski Kanał Du Four (okolice Brestu) z dużymi pływami i oceanicznym rozkołysem, oraz autostradę statkową na Kanale Angielskim. Dwa pasy pędzących statków z prędkością od 12 do 25 węzłów i my w poprzek ledwo się poruszając z prędkością 6 węzłów. Odczucie jak królik na autostradzie :). Statki jeden za drugim nie skręcając i nie zwalniając i to w trzech pasach w każdą stronę. Na środkowym "pasie zieleni" dodatkowo rybacy trałujący sieci. Na szczęście to nie regaty, więc zygzakiem wolno naprzód. W ten rejon wpłynęliśmy o 1 w nocy i ok 5 już byliśmy na poboczu na drugiej stronie. Dobry trening dla samotnika (Krzych i Tomek smacznie spali całą noc :). Do Plymouth dopłynęliśmy następnego dnia o 1700.
Stoimy w słynnym RWYC, skąd startowały pierwsze w historii transatlantyckie regaty samotników przez Atlantyk. Swoją historią sięgające pierwszych samotniczych prób tej najdurniejszej formy żeglarstwa i roku 1960 kiedy to wszystko się zaczęło. (popatrzcie na zdjęcie)

Przy jachcie dużo pracy. Instalujemy okucia i przesuwamy inne na odpowiednie miejsca. Jeszcze sporo czasu do regat, ale wstępne pogody mówią o silnym wierze z zachodu, więc znowu pod wiatr. I to pod wysoką atlantycką falę. Jacht, i my pewnie też, dostaniemy w kość. Staramy się przygotować tak dobrze jak to tylko możliwe. Przegląd wszystkich elementów jachtu obowiązkowy. Coś mi mówi, że to będzie żeglarskie "niedźwiedzie mięso".

Przed Radosławem Kowalczykiem 8000 kilometrów morskiego szlaku z Francji do Brazylii. Regaty Mini Transat to najtrudniejsze regaty transatlantyckie na świecie, rozgrywane na najmniejszych jachtach oceanicznych prowadzonych przez jednego żeglarza i bez pomocy z lądu. Trzymamy kciuki!!!

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 5, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-5 z 5

Gość • Niedziela [15.05.2011, 21:27:29] • [IP: 88.156.235.**]

Potwierdzam opinię przedmówcy, przepraszam nie doczytałem się. Istotnie zaliczył trasę choć nie zmieścił się w limicie czasu i jednak zgodnie z regulaminem regat kwalifikacyjnych otrzymał minimalną ilość punktów, ale jednak. Przebieg regat eliminacyjnych Plymouth Fastnet Plymuth można obserwować na stronie: www.rwyc.org/uk-mini-fastnet-6-50-tracking/ dużo ciekawiej niż na trasie regat włoskich. Już na początku widać, że Kowalczyk ma albo dziwna manierę wydłużania sobie optymalnej drogi, co dało się zaobserwować szczególnie na regatach we Włoszech. albo ma problemy z nawigacją. Teraz też oddala się od optymalnej trasy i zajmuje ostatnie miejsce wśród 6 jachtów prototypowych, co z resztą jeszcze o niczym nie świadczy. Jednak ilość punktów możliwych do zdobycia w tych regatach nie jest duża ze względu na małą ilość startujących jachtów. W tej sytuacji koszty udziału w eliminacjach do regat transatlantyckich będą niebagatelne.

Gość • Sobota [14.05.2011, 21:10:25] • [IP: 83.21.122.**]

Do 88.156.235: W Pornichet Radek ukończył caly wyścig, lecz nie zmiescil sie w czasie. Prawie to samo ale należy mu odddać sprawiedliwość wobec tego, że kilkunastu innych żeglarzy wycofało sie z tych trudnych w tym sezonie regat we Francji.

Gość • Sobota [14.05.2011, 16:50:11] • [IP: 88.156.235.**]

Dla niezorientowanych dodatkowe informacje: aby zakwalifikować się do regat transatlantyckich trzeba wziąć udział w szeregu" mini regat" kwalifikujących do tych najważniejszych: przez Atlantyk i samotnie. Na etapie włoskim Genua-Sardynia-Genua Kowalczyk zajął ostatnie 9 miejsce wśród prototypów, ale zyskał punkty do kwalifikacji. We Francji regaty (już samotne) na pętli z Pornichet do Pornichet poszły dużo gorzej. W samotnym rejsie Kowalczyk w regulaminowym czasie przebył połowę trasy i nie został sklasyfikowany. Za ten etap nie ma punktów. Etap angielski Fastnet płynie znowu w dwójkę z Kołakowskim i należy mu życzyć zdobycia kolejnych punktów. W punktacji ogólnej żeglarzy (nie jachtów) w klasie proto Kowalczyk zajmuje 38 miejsce. Klasyfikacja obejmuje tez członków załogi (Kołakowski jest 58). Źródło: www.classemini.com/?mode=classement&annee=201
1&type_bateau=proto Do autora notatki: Kowalczyk nie pokonuje jeszcze Atlantyku. Czekają go jeszcze długie i ciężkie eliminacje. Pomyślnych wiatrów!

Gość • Sobota [14.05.2011, 13:48:10] • [IP: 83.21.122.**]

iswinoujscie plączecie fakty. to nie żaden rejs tylko kolejne regaty pucharu swiata klasy Mini 6.50.

Bździągwa • Sobota [14.05.2011, 13:41:09] • [IP: 31.63.229.***]

Jak już? A nie dopiero?

Oglądasz 1-5 z 5
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Ruch między węzłami Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje został przekierowany na nową S3. Ruch odbywa się na tym odcinku z zawężeniem do jednego pasa w każdą stronę. Częściowo uruchomiony został węzeł Międzyzdroje, nie ma już tymczasowego ronda i ruch jest płynniejszy. To kolejny etap udrażniania przejazdu nową S3 ■ W dniu 18 czerwca o godz. 11.00 w Auli SP1 przy Narutowicza 10 odbywa się gala finałowa Miejskiego Konkursu Fotograficznego na 80- lecie SP1. ■ Joanna Agatowska uzyskała absolutorium z tytułu wykonania budżetu miasta za rok 2024 ■ Po rozpatrzeniu raportu o stanie gminy miasto Świnoujście Prezydent Joanna Agatowska uzyskała votum zaufania od Rady Miasta ■ Pełna przejezdność drogi S3 przed wakacjami jest zagrożona, wykonawcy apelują do Premiera ■ Ryszard Grobelny; "bardzo niepokojącym zjawiskiem, także w Świnoujściu, jest stale spadający przyrost naturalny" ■ Nową formułę prezentacji raportu o stanie miasta omówił specjalny gość sesji - Ryszard grobelny. Raport dostępny jest w formie strony internetowej ■ Z powodu awarii jednego z promów typu „Bielik” obsługujących przeprawę „Warszów” pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, kursowanie promów odbywa się obecnie w trybie nieregularnym. Zarząd Dróg Miejskich i Żeglugi informuje, że zespół techniczny pracuje nad jak najszybszym usunięciem usterki i przywróceniem promu do eksploatacji. Do czasu zakończenia naprawy pasażerów obsługuje wyłącznie jeden prom typu „Karsibór”. Oznacza to, że czas oczekiwania na przeprawę może się wydłużyć, szczególnie w godzinach szczytu ■ Podczas Dnia Dziecka w parku Zdrojowym trwała zbiórka na leczenie Adasia Orlika. Wolontariusze zebrali 9.308,37 zł, 176,97 euro, 2 korony czeskie i żeton do wózka ■ Byli pracownicy „Odry” spotkają się 28 czerwca o godz. 16:00 w Forcie Anioła – to coroczna okazja, by powrócić wspomnieniami do czasów, gdy zakład zatrudniał tysiące osób i tętnił życiem. W przeddzień Dnia Rybaka będzie czas na rozmowy, uśmiechy i integrację przy grillu ■