POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [14.06.2012, 00:28:12] • Świnoujście

Tylko (?!) biało-czerwone…

Tylko (?!) biało-czerwone…

fot. Czytelnik

Pan Tadeusz, czytelnik iswinoujscie.pl, dopomina się w emailu przesłanym do naszej redakcji o to by narodowe flagi, których tyle pojawiło się w trakcie Euro 2012 na ulicach naszych miast były wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami. To, jak się okazuje jeden z wątków dyskusji, która zatacza coraz szersze kręgi w Polsce.

Nasz internauta pisze m.in.: „Na ulicach polskich miast widać flagi narodowe ! To piękny widok i budujący! Rodacy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych sposobów na podkreślenie swojego patriotyzmu! Wszystko to byłoby bardzo piękne i wzniosłe, gdyby nie pewne “ale”! Otóż obowiązująca aktualnie Konstytucja Rzeczypospolitej Polski, w artykule 28 wyraźnie określa jak powinny wyglądać barwy narodowe i godło! Godłem jest orzeł biały w koronie na czerwonym tle, a barwy narodowe, to kolor biały i czerwony! W żadnym artykule konstytucji nie ma wzmianki, że flaga państwowa na swoich barwach powinna mieć napis “POLSKA”! A jak jest w rzeczywistości? Producenci prześcigają się w wytwarzaniu wszelkiego rodzaju flag narodowych z różnymi napisami, począwszy od napisu “POLSKA”, a kończąc na wypisywaniu na fladze nazw miast, wsi i innych miejscowości! To jawne łamanie konstytucji i ustawy o szacunku do flagi państwowej! Nie spotkałem nigdzie na żadnej fladze obcych państw tego rodzaju napisów! Tolerowanie takiego postępowania z flagą narodową, powinno być napiętnowane i karane! Cieszmy się mistrzostwami i okazujmy swoją postawę patriotyczną, ale nie róbmy pośmiewiska z barw narodowych! Życzę wszystkim wielkich wzruszeń i radości z odniesionych sukcesów polskiej drużyny piłkarskiej! “POLSKA” to biało-czerwoni!”.
Do dyskusji na ten temat włączyła się także stacja TVN24. Liliana Niewiadomska ze sklepu "Artykuły propagandowe", który zaopatruje stolicę we flagi i godła, tłumaczyła na antenie jak powinna wyglądać flaga Polski. - Porządna polska flaga jest odpowiednio długa i szeroka. Nie jest kwadratem i nie jest szalikiem. I jest biało-czerwona, bez żadnych napisów - mówiła.
Z drugiej strony nikt nie zauważył jak dotąd socjologicznego fenomenu i chlubnego faktu, że doczekaliśmy się wreszcie „święta”, które zachęciło do używania na niespotykaną skalę i w spontaniczny sposób narodowych insygniów. To jest na pewno chlubny efekt kibicowania podczas Euro 2012.
Na koniec jeszcze uwaga do wspomnianego na początku p. Tadeusza. Nam udało się odnaleźć flagę kibiców z obcego kraju, która jest również z napisem. Co ciekawe pochodzi z ojczyzny futbolu. A więc nie tylko u nas takie zwyczaje…

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 73, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-73 z 73

Gość • Sobota [16.06.2012, 22:43:16] • [IP: 83.25.171.*]

bardzo mi przykro, ale artykuł to bzdura, a Pan Tadeusz nie zna się na definicjach, więc niech nie interpretuje konstytucji, bo jak by tak było to nie można by było nigdzie połączyć koloru białego i czerwonego, pozdrawiam i zapraszam do prawdziwych książek o legislacji

j444 • Sobota [16.06.2012, 00:43:33] • [IP: 80.245.182.***]

Bezczeszczenie polskiej flagi bierze swój początek od lat 70-tych gdzie robotnicy wtykali ją byle gdzie i jak popadło, na szeroką skalę bezcześciła ją solidarnościowa brać w latach 80-tych, to w imię czego tradycyjnie już nie ma być bezczeszczona. Osobiście polskiej flagi nigdzie nie wieszam i wieszać nie mam zamiaru, możliwe, że kiedyś powieszę flagę unijną jak zostanie prawnie uznana jako flaga Unii Europejskiej. Być może dlatego jest mi zupełnie obojętne jaki wygląd ma wieszana w różnych miejscach polska flaga, nie zraziło by mnie nawet gdyby była z kaczorem Donaldem. Przestało mnie już w tym idiotycznym kraju cokolwiek dziwić.

RSHA • Piątek [15.06.2012, 09:47:38] • [IP: 80.245.182.***]

OSOBISCIE MAM 3 FLAGI NIEMIEC Z TEGO DWIE SA Z NAPISAMI I TO NIE" DEUTSCHLAND" TYLKO JEDNA Z PIWEM I NAPISEM BIT BURGER A DRYGA Z SYMBOLEM MERCEDESA WIEC O CO TYLE HALASU PANIE TADKU. PRZEPISOWY SIE ZROBIL BARDZIEJ NIZ USTAWA PRZEWIDUJE ;) (ARTYKUŁ 28) :))

Gość • Piątek [15.06.2012, 00:33:19] • [IP: 92.41.236.***]

To kolejny stary dziad któremu coś przeszkadza! Nikomu się krzywda nie dzieje, ludzie spontanicznie wyrażają swój entuzjazm i wspierająs portowców ale jakiemuś trepowi się coś znowu nie podoba. Najlepiej żeby było jednakowo jak w Chinach lub Korei Pn.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 22:50:42] • [IP: 92.42.116.***]

Ale dajcie spokój, patriotyzm piwno-kibolski. Patriota pracuje na swoją ojczyznę, flagami okręca się kibol. Jesteś patriotą? Płać podatki. Miliony na zasiłkach liczą na ciebie.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 21:45:06] • [IP: 31.62.90.**]

stąd niedaleko już do pomników i wieńców...ludzie skoro w ogóle nie mamy tożsamości nardowej to cieszmy się tymi paroma dniami po swojemu...

Gość • Czwartek [14.06.2012, 19:12:51] • [IP: 95.129.226.***]

tadziu to pewnie jakis trep i chce miec swoja race jak ludzie maja ochote wozic flagi z napiem polska to niech sobie woza

Gość • Czwartek [14.06.2012, 18:28:14] • [IP: 89.78.230.***]

W lipcu wszystkie flagi znajdą się znowu w szafach i ludzie przypomną sobie o nich przed kolejnym turniejem. Przy okazji świąt państwowych jak 11 listopada czy 3 maja to już nie łaska wywiesić na balkonie flagi? Oczywiście nie tej z reklamą piwa...

Knur • Czwartek [14.06.2012, 18:19:41] • [IP: 83.21.36.*]

samochody we flagach balkony we flagach śmiać mi się chce. Prostactwo, kibice. HAHAHA A w ciągu roku ani jednej flagi. POLACY hahaha

Gość • Czwartek [14.06.2012, 18:01:18] • [IP: 92.42.117.**]

"Gość • Czwartek [14.06.2012, 17:29] • [IP: 93.94.190.**] Amerykanie i majtki nosza w barwy narodowe i nikt sie nie czepia." A widziałeś, by na swojej fladze cokolwiek bazgrali (nazwy miejscowości, nazwę karaju itd)?? Nie, bo oni swoją flagę szanują, nawet jeśli jej motyw wykorzystują w komercyjnych produktach. Flaga jest święta i może być tylko biało - czerwona, taka jak nakazuje nasza tradycja. Używanie komercyjnego, chińskiego badziewia które bezcześci nasze barwy narodowe świadczy tylko o patologii umysłu osób tego używających.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 17:57:24] • [IP: 92.42.117.**]

"Gość • Czwartek [14.06.2012, 15:02] • [IP: 93.94.188.***] A Ja się cieszę, że tak wiele flag biało-czerwonych" - tylko, że bardzo trudno znaleźć wśród nich prawdziwą, nie zbezczeszczoną flagę Polski. W większości wiszą na balkonach reklamowe szmaty Tyskiego, nie mające niczego wspólnego z barwami naszego kraju i świadczą tylko o totalnej patologii i zaniku rozumu u osób które takie badziewie wywieszają, myśląc, że dekorują się w barwy narodowe. Tak samo o głupocie świadczy mazanie na naszej fladze narodowej nazw wszelkich miast, wiosek, przysiółków i innych pipidów skąd pochodzą tacy idioci. O niezrozumieniu, a może i głupocie świadczy także używanie wszelkich komercyjnych zabawek mających naśladować flagę państwową (może wisieć tylko na urzędach) lub banderę okrętową, czy też wzbogaconą przez jakiegoś marketingowca o napis Polska. W ten sposób polskie barwy narodowe przegrywają w starciu z chińską tandetą. Przez głupotę tych, którzy nazywają się Polakami, a bezczeszcząc tak nasze barwy, na to nie zasługują

Gość • Czwartek [14.06.2012, 17:29:38] • [IP: 93.94.190.**]

Amerykanie i majtki nosza w barwy narodowe i nikt sie nie czepia.Stare upierdliwe komuchy i trepy sie czepiaja.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 15:50:50] • [IP: 93.94.188.**]

tadziu zwariowal. a co jest nie tak?! napis POLSKA czy godło??godla nie bylo na koszulkach-zle, jest na flagacjh tez zle.co za czlowiek. masakra

Gość • Czwartek [14.06.2012, 15:34:02] • [IP: 31.63.230.**]

Barwy flagi złożone z dwóch poziomych pasów: białego oraz czerwonego są odwzorowaniem kolorystyki godła państwowego, który stanowi orzeł biały na czerwonym polu. Zgodnie z zasadami heraldyki pas górny reprezentuje białego orła, a dolny czerwone pole tarczy herbowej[2]. Kolory te według symboliki używanej w heraldyce mają następujące znaczenie: Koloru białego używa się w heraldyce jako reprezentację srebra. Oznacza on także wodę, a w zakresie wartości duchowych czystość i niepokalanie. Kolor czerwony jest symbolem ognia, a z cnót oznacza odwagę i waleczność. (Wikipedia rządzi)

Gość • Czwartek [14.06.2012, 15:32:59] • [IP: 31.63.230.**]

Flaga Rzeczypospolitej Polskiej (Flaga Polski) – według ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych jest nią prostokątny płat tkaniny o barwach Rzeczypospolitej Polskiej i proporcji 8:5, umieszczony na maszcie. Zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy, za flagę Polski uważany jest wariant z godłem Polski, umieszczonym pośrodku białego pasa. Barwy Rzeczypospolitej Polskiej stanowią składniki flagi państwowej Rzeczypospolitej Polskiej. Ustawa stanowi, że barwami Rzeczypospolitej Polskiej są kolory biały i czerwony, ułożone w dwóch poziomych, równoległych pasach tej samej szerokości, z których górny jest koloru białego, a dolny koloru czerwonego.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 15:02:36] • [IP: 93.94.188.***]

A Ja się cieszę, że tak wiele flag biało-czerwonych jest wszędzie od razu jakoś raźniej. Nareszcie nie wstydzimy się tego że jesteśmy Polakami !!

Gość • Czwartek [14.06.2012, 14:47:19] • [IP: 92.42.116.**]

Ludzie ogarnijcie się to NIE jest dzień Konstytucji 3-go Maja tylko święto sportowe, więc i flagi są Kibicowskie !

Gość • Czwartek [14.06.2012, 14:36:54] • [IP: 178.37.167.**]

Czy napis Polska jest obraziliwy ?Orła też nie powinno być.Jeszcz do nidawna można było wywieszać tylko w święto narodowe.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 14:26:21] • [IP: 83.8.128.***]

No idiota...

Gość • Czwartek [14.06.2012, 14:11:10] • [IP: 80.245.188.***]

Witam, Po pierwsze o Symbolach Narodowych mówi ustawa z 2005 r. Art. 16 p2. mówi Dozwolone jest umieszczanie na przedmiotach przeznaczonych do obrotu handlowego Godła lub Barw Rzeczypospolitej Polskiej w formie stylizowanej lub artystycznie przetworzonej.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 13:57:37] • [IP: 80.245.178.**]

Nie widzę w czym może ujmować szacunku napis" Polska" na fladze. Nie popadajmy w paranoję, nasze barwy narodowe i godło nie tylko do celów oficjalnych służą, bo to są symbole przede wszystkim NARODU, a naród ma wreszcie chwile radości i to okazuje, więc przestańcie w końcu marudzić.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 12:56:13] • [IP: 88.156.235.***]

taką samą flagę (barwy) jak Polska ma przecież Indonezja lub przewróconą Monako, a ta z orłem lub napisem POLSKA niepomylimy. Cociaż to prawda, konstytucja mówi...jak cytaty.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 12:26:21] • [IP: 46.169.126.**]

karny k...as za porównanie do Niemca

401 • Czwartek [14.06.2012, 12:17:26] • [IP: 31.61.197.***]

ja ostatnio widzialem niemca ktory mial na lusterkach swoje barwy narodowe a na samym srodku byl napis" castrol" no to jak na naszych jest Polska to chyba nie jest tak zle.

CYTUJE mega rotfl • Czwartek [14.06.2012, 12:16:24] • [IP: 217.97.193.**]

THE BEST TEXT :A Bogdan to nawet Ryby łowi Biało-Czerwone... Ale bez orzełka bo by je zjadł...

Gość • Czwartek [14.06.2012, 11:23:53] • [IP: 93.94.188.***]

a czy ktoś słyszał o artystycznym wykorzystaniu symboli narodowych ?? w ustawie jest taki zapis o legalnym wykorzystaniu w taki sposób barw narodowych

Gość • Czwartek [14.06.2012, 11:22:18] • [IP: 178.37.167.***]

Bo jakby wożenie kawałka kolorowego materiału na samochodzie było patriotyzmem...

Gość • Czwartek [14.06.2012, 11:19:39] • [IP: 80.245.180.***]

DO TYCH CO NIE ZNAJĄ ZNACZENIA POLSKICH WYRAZÓW:Flaga (z niderlandzkiego vlag) – płat tkaniny określonego kształtu i barwy przymocowywany do drzewca może zawierać godła, symbole, wizerunki. Flaga jest znakiem rozpoznawczym, symbolem państwa (flaga państwowa) lub organizacji, czasem również miast (flaga miejska) czy jednostek podziału administracyjnego, oddziału wojsk (sztandar), organizacji: politycznych, społecznych, kościelnych, sportowych, itd.

Zroumieć_temat • Czwartek [14.06.2012, 10:59:22] • [IP: 78.8.244.**]

Panie Tadeuszu... i wszyscy inni drodzy malkontenci. To nie są flagi narodowe. To są po prostu flagi w kolorach białym i czerwonym. Jeśli flaga narodowa ma określony w konstytucji konkretny wygląd, a flagi na samochodach mają wygląd inny, to znaczy, że nie są to flagi narodowe; więc pisząc w tym artykule, że są to flagi narodowe jest Pan w błędzie (sam Pan sobie zaprzecza). A co jeśli kupię sobie 100 balonów: 50 białych i 50 czerwonych i ułożę jedne nad drugimi i powieszę na balkonie ? też będzie źle bo balony nie występują w konstytucji ? Owszem - co innego w święto narodowe, albo urząd państwowy, czy polski okręt. Trzeba to rozróżnić, bo to co Pan pisze w artykule to kompletny brak zrozumienia tematu. Również życzę udanej zabawy na EURO !

PAPAZ • Czwartek [14.06.2012, 10:51:06] • [IP: 80.54.123.**]

oj przestańmy się tacy robić, gdybyśmy przestrzegali Konstytucji RP służba zdrowia inaczej by działała i nikt nie paliłby na chodnikach trując innych, Kochani ważne, że w sercu mamy szacunek do naszego kraju w którym płace tak niskie, że kibicujemy naszym wbrew ich słabości, to jest patriotyzm, mentalność zmienia się szybciej niż zmiana KOnstytucji, ważne, że tylu nie wstydzi się własnego pochodzenia, pozdrawiam wszystkich patriotów i kibiców, a kiboli drących ryja o 2 w nocy nie :P

Gość • Czwartek [14.06.2012, 10:40:34] • [IP: 80.245.176.***]

PANIE TADEUSZU!! MATKA WIE ZE ĆPIESZ??

Gość • Czwartek [14.06.2012, 10:40:09] • [IP: 78.30.123.**]

made in china

Gość • Czwartek [14.06.2012, 10:33:24] • [IP: 80.245.184.**]

zgadzam sie z gosciem z 9.22 - polska flaga to bialo-czerwona i tylko taka powinna byc sprzedawana i zatwierdzona. Szanujmy nasz kraj, nie robmy cyrku.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 10:32:35] • [IP: 217.97.193.***]

Szmata Tyskiego i łysy kark w dresie to jedno i to samo - absolutna degeneracja, głównie w głowie.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 10:28:31] • [IP: 92.42.116.**]

No straszny macie problem. .. spać po nocach nie możecie pewnie ! Zdecydowanie wolę wywieszoną flagę choćby z Tyskiego niż łysego kibola w dresie :) KONIEC

Gość • Czwartek [14.06.2012, 10:23:27] • [IP: 217.97.193.***]

I jeszcze kretyni wieszający na balkonach reklamową szmatę Tyskiego i uważający, że wywiesili polską flagę. To już jest szczyt upadku i kompletny brak poszanowania dla naszych barw! W sumie nie wiem, czy to Polacy, czy jacyś prowokatorzy.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 10:21:02] • [IP: 217.97.193.***]

"VVV • Czwartek [14.06.2012, 09:51] • [IP: 95.129.228.***] No to dożywocie dla tych co wywieszają flagi i kochają swoją ojczyznę." Jeśli kochasz Ojczyznę i jej barwy to także szanujesz jej flagę i wywieszasz czyste barwy biało -czerwone, a nie mażesz na nich czarnym flamastrem nazwy pipidówy w której się urodziłeś!

Gość • Czwartek [14.06.2012, 10:13:11] • [IP: 109.179.28.**]

Bawmy się, a nie wnikajmy w szczegóły.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 09:55:44] • [IP: 83.25.120.***]

wystarczy zmienic zapisy konstytucji i po problemie. Proste?

VVV • Czwartek [14.06.2012, 09:51:41] • [IP: 95.129.228.***]

No to dożywocie dla tych co wywieszają flagi i kochają swoją ojczyznę... Trzeba im wlepiać jak najwyższe kary traktować jak margines... a zabójcom, gwałcicielom i ćpunom dajmy nowe mieszkania na własność i całoroczne wyżywienie !! W Polsce żadne prawo nie jest po stronie porządnego obywatela !! I to jest już dla nas normalne, więc nie czepiajmy się, tym co przeszkadza euro, czyli może 100tys osobom z 38mln niech nie psują nam zabawy :) Pozdrawiam

:) • Czwartek [14.06.2012, 09:43:05] • [IP: 92.42.113.***]

CZY PAN JEST TREPEM ?? bo widac ze sie panu nudzi ewidentnie, a jak PIES SIE NUDZI TO SOBIE JA...A LIŻE

Gość • Czwartek [14.06.2012, 09:22:05] • [IP: 217.97.193.***]

"Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:28] • [IP: 83.21.139.**] a ja wywieszę niemiecką" - wieszaj jaką chcesz tylko zwróć uwagę na to, że Niemcy szanują swoja flagę i zawsze używają" czystej" flagi, bez żadnych napisów! My używamy albo nieprawidłowej (z godłem, a tą mogą wieszać tylko instytucja państwowe oraz statki i okręty), albo z napisami, Polska, lum częściej, z nabazgranymi na czarno nawami miejscowości, co jest bezczeszczeniem flagi narodowej i brakiem poszanowania naszych barw. Przodują w tym kibice, pokazujący, że barwy biało- czerwone mają, ale w d... Flaga powinna być taka jak opisuje ją Konstytucja i ustawa: biała i czerwona, bez niczego innego. Pomijam tu nasze balkony, bo z nich wynika, że naszymi barwami jest czerwona piłka z napisem Tyskie ;) Trzeba być kompletnym oszołomem, żeby takie badziewie wywiesić we własnym domu.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 09:17:23] • [IP: 217.97.193.**]

zawracanie dupy... niech ludzie maja flagi, flagi z napisami czy bandery nie jest to nic zlego przeciez nikt nikogo nie krzywdzi. fajne jest ze tylu Polakow łaczy sie w tym czasie chociazby przez wywieszenie" tego czegos". Mnie to nie przeszkadza w koncu chodzi o symbol i jednosc:) POLSKA goooola!! :D haha

Padalec • Czwartek [14.06.2012, 09:13:55] • [IP: 80.245.176.***]

Tadek weż sobie teraz przeczytaj opinie na swój temat, zapamiętaj je i przypomnij sobie, gdy następny raz bedziesz chciał wyskoczyć z" inicjatywą obywatelska"

maggs • Czwartek [14.06.2012, 09:06:46] • [IP: 77.115.71.**]

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:39] • [IP: 80.245.180.***] - nie da rady, państwo musialoby wtedy dać połowie obywateli darmowe lokum w obiekcie chronionym i pełne wyżywienie z trzech posiłków

Gość • Czwartek [14.06.2012, 09:04:05] • [IP: 80.54.123.***]

Najbardziej grzeszą ci chodzący z" flagą" od tyskiego!

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:59:08] • [IP: 31.63.207.**]

Profanacja z degustacją

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:58:14] • [IP: 31.63.207.**]

A Rysiu jak sobie zrobił z flagi chustę na głowę, to dostał prace społeczną, którą zignorował. ___ Aha, bym zapomniał: A Tadek od kiedy ma internet? - to ważne! __ P.S. Jeżeli chcecie przestrzegania Konstytucji, to zacznijcie od vel Tuska.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:55:38] • [IP: 92.42.116.**]

Co za baran - nie widział nigdy flagi innego państwa z napisem?? to chyba jest niewidomy!!

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:39:28] • [IP: 80.245.180.***]

Zamknąć wszystkich, którzy używają flagi państwowej!!czyli co najmniej połowę obywateli polskich:)

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:37:03] • [IP: 93.94.188.***]

a ja się zgadzam z panem Tadeuszem chociaż dobrze, ze naród przy takiej okazji pokazuje swój patriotyzm. Zastanawia mnie tylko jedno patrząc na balkony sąsiadów pełne tych flag: dlaczego nie wywieszają flagi podczas świąt państwowych?może teraz się tego nauczą, oby to była jednak dobra flaga.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:28:32] • [IP: 83.21.139.**]

a ja wywieszę niemiecką podczas meczu z polska i co wtedy Pan Tadeusz??osiwieje ze złości czy co?daj Pan sobie spokój bo znów jakieś" ale"gra Polska dobrze to flag się czepiają

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:25:15] • [IP: 92.42.114.**]

Pretensje można mieć tylko do producentów i tam należy kierować zastrzeżenia.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:16:37] • [IP: 217.97.193.***]

no rzeczywiście problem straszny :)))) przecież to nie ma znaczenia... niech się Tadeusz cieszy że ludzie w ogóle chcą się przyznawać do tego zasranego kraju

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:04:24] • [IP: 217.97.193.**]

Panie Tadeuszu! Ma Pan racje, to brak poszanowania do znaków narodowych. Proszę o powyższym powiadomić Prokuraturę, a nie wylewać się na portalu.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:01:40] • [IP: 178.238.246.**]

aaaahahahahahaha... IĆMIPANSTONT

Gość • Czwartek [14.06.2012, 07:44:38] • [IP: 92.42.112.***]

Co za Baran. . .

Gość • Czwartek [14.06.2012, 07:39:39] • [IP: 92.42.117.**]

Brakiem poszanowania dla flagi jest umieszczanie na nim jakichkolwiek napisów - żaden kraj w ten sposób nie bezcześci swojej flagi, tylko my! Do tego nieprawidłowe jest też umieszczanie na niej godła - to jest dopuszczalne tylko na fladze państwowej i banderze!

Gość • Czwartek [14.06.2012, 07:34:17] • [IP: 92.42.114.**]

pewnie trep na emeryturze nie ma co ze soba zrobic i wymysla

Gość • Czwartek [14.06.2012, 07:08:17] • [IP: 88.156.233.***]

Panie Bogdanie moze czas zmienic tabletki...

Gość • Czwartek [14.06.2012, 06:56:58] • [IP: 80.245.176.***]

a pan bogdan wiekszych problemow to nie widzi?

Gość • Czwartek [14.06.2012, 06:42:02] • [IP: 37.47.85.***]

A Bogdan to nawet Ryby łowi Biało-Czerwone... Ale bez orzełka bo by je zjadł...

Gość • Czwartek [14.06.2012, 06:21:21] • [IP: 88.156.234.**]

Ustawa o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych z roku 1980. Art. 8. 1. Flagę państwową z godłem Rzeczypospolitej Polskiej podnoszą: 1) przedstawicielstwa dyplomatyczne, urzędy konsularne oraz inne. ..oficjalne przedstawicielstwa i misje za granicą na budynkach lub przed budynkami ich siedzib urzędowych, a także kierownicy tych przedstawicielstw, urzędów i misji na swych rezydencjach i środkach komunikacji - w wypadkach przewidzianych w prawie i zwyczajach międzynarodowych, 2) cywilne lotniska i lądowiska, 3) cywilne samoloty komunikacyjne podczas lotów za granicą, 4) kapitanaty (bosmanaty) portów - na budynkach lub przed budynkami stanowiącymi ich siedziby urzędowe. 2. Minister właściwy do spraw zagranicznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady dotyczące postępowania w sprawach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uwzględniając praktykę i zwyczaje istniejące w państwie przyjmującym, określając sytuacje w których podnoszenie flagi państwowej jest obowiązkowe, oraz określając szczegółowo jej usytuowanie. 3. Minister Transportu i Gospodarki Morskiej określi sposób podnoszenia flagi państwowej z godłem Rzeczypospolitej Polskiej na cywilnych lotniskach i lądowiskach oraz na cywilnych samolotach komunikacyjnych podczas lotów za granicą.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 06:15:11] • [IP: 195.117.222.***]

Tadek..weź zawijaj..

Gość • Czwartek [14.06.2012, 06:09:06] • [IP: 89.67.112.***]

" A więc nie tylko u nas takie zwyczaje… " - ale tylko u nas, pan Tadeusz nie ma co robić i z nudów się czepia. Pewnie nie tylko on, ale zamiast zajmować się banałami, mógłby wziąć się za zamiatanie ulic. To przynajmniej było by z pożytkiem dla miasta i mieszkańców, a dodatkowo rozbudziło by pozytywne odczucia wobec jego osoby.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 05:26:11] • [IP: 79.190.14.**]

Istnieje coś takiego jak" flaga państwowa z godłem", ale godło NIE MOŻE nachodzic na czerowny pas!

Gość • Czwartek [14.06.2012, 04:46:51] • [IP: 178.118.114.***]

kolejny zdewocialy emeryt-nie podoba sie nie patrz dziadek zamknij sie w sobie ze swoim czerwonym mozgiem-komuchu

Ryju • Czwartek [14.06.2012, 01:18:26] • [IP: 178.238.245.***]

Czep się wora

Gość • Czwartek [14.06.2012, 01:12:56] • [IP: 93.94.185.***]

Wg mnie dobrze, że te flagi w ogóle są ;)

Gość • Czwartek [14.06.2012, 00:50:59] • [IP: 178.238.241.**]

nigdzie na żadnej fladze obcych państw tego rodzaju napisów!- Pan Tadeusz niech obejrzy powtorki meczow. Widac na stadionie flagi Holandi, Niemiec, Dani, Protugali, Szwecji i innych panstw gdzie maja cos napisane. Chyba ze ja inne Euro oglodam

M. • Czwartek [14.06.2012, 00:49:28] • [IP: 93.94.188.***]

Widze ze juz do wszystkiego trzeba sie przypierdzielic...

Gość • Czwartek [14.06.2012, 00:38:25] • [IP: 178.238.249.**]

Nie trafiony czas na taki artykuł ;) hmm powiem tak na euro to każdy flagę na aucie wozi ale jeśli o 3 maja chodzi 11listopada to mało kto wystawi flagę za okno... Fakt producenci prześcigają się w wymyślaniu flag ale co z tego skoro jest to dopuszczone do sprzedaży czyli wedle konstytucji legalne a skoro nie mówią o tym w TV to nikt nie widzi problemu :) a po za tym z tego co mi wiadomo te przepisy w konstytucji obowiązują jeśli chodzi o pełnowymiarowe flagi państwowe na fasadach budynków tak więc to co wożą na autach równie dobrze można przypisać do czegoś w postaci flagi" 5 Stadionu". Tak więc hmm takie jest moje zdanie bo artykuł był by na miejscu gdyby chodziło o flagę wywieszona na fasadzie budynku o prawidłowych wymiarach wywieszona pod prawidłowym kątem ;)

Gość • Czwartek [14.06.2012, 00:37:31] • [IP: 80.245.178.**]

Tadeo daj se na luzik!!

Oglądasz 1-73 z 73
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■