POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [26.06.2012, 23:02:46] • Świnoujście

O być albo nie być Rodzinnych Ogrodów Działkowych

O być albo nie być Rodzinnych Ogrodów Działkowych

fot. Sławomir Ryfczyński / archiwum

Zostało już tylko kilkadziesiąt godzin do decydującej o przyszłości ogrodów działkowych w Polsce decyzji Trybunału Konstytucyjnego. W całym kraju trwa akcja w obronie Ustawy o R.O.D. Na terenie ogrodów pojawiły się plakaty informacyjne i ulotki z wezwaniem do walki o prawa działkowców. Można jeszcze pisać emaile do Trybunału z poparciem starań Polskiego Związku Działkowców, którego kilkumilionowa rzesza członków obawia się jednego. Wyrugowania z uprawianej przez lata ziemi, zajęcia terenu ogródków bez żadnych odszkodowań za włożoną pracę i zainwestowane pieniądze.

28 czerwca sędziowie Trybunału Konstytucyjnego zadecydują o przyszłości polskich działkowców. Zakwestionowano bowiem całą ustawę, a wraz z nią wszystkie prawa jakie przysługują działkowcom. Na kpinę z dorobku pokoleń Polaków zakrawa fakt, że w tej rozprawie, jako obrońcę ustawy wyznaczono jawnego jej wroga – posła Andrzeja Derę. Na takiego „obrońcę” trudno liczyć. Działkowcy postanowili wiec bronić się sami. Z całej Polski napływają listy z protestem przeciwko kwestionowaniu dorobku Polskiego Związku Działkowców. Podważenie obowiązującego prawa zmierza ku jednemu; uzyskaniu w łatwy sposób dostępu do atrakcyjnych podmiejskich terenów, ożywienia na rynku developerskim. Nikt nie myśli już nie tylko o ludziach, którzy wielkim wysiłkiem wyrywali przyrodzie zabagnione nieraz nieużytki i zamieniali je w oazę ciszy, spokoju i dostarczyciela zdrowych owoców i jarzyn.

W wielu miastach samorządy doceniają korzyści płynące z posiadania takich „zielonych płuc”. Zieloną otuliną ogrodów otoczeni jesteśmy także my-wyspiarze. Dlatego również Świnoujście dołączyło do grona obrońców Ustawy o R.O.D. Indywidualnie można to zrobić pisząc na adres Dorota.hajduk@trybunal.gov.pl

źródło: www.iswinoujscie.pl

Do pobrania: Prostest Działki


Zaktualizowano: Środa [27.06.2012, 15:47:18]

komentarzy: 83, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-83 z 83

Gość • Poniedziałek [02.07.2012, 20:19:08] • [IP: 217.97.193.***]

uwłaszczyć a komuchów i darmozjadów z zarządów pogonić do uczciwej pracy.

Gość • Sobota [30.06.2012, 21:12:57] • [IP: 88.156.232.***]

Najwyższy czas zrobić porządek i sprywatyzować, pozbyć się pół idiotów w zarządach [zarząd nad zalewem]. Pospawali bramy, i mają głęboko gdzieś wszystkich. Mam tylko pytanie do tych cymbałów, co będzie jak ktoś będzie potrzebował pomocy pogotowia, straży czy policji?. Czy ktoś za to beknie?. Wtedy będzie spóżniony żal, a pomocy może potrzebować każdy z nas...

Gość • Czwartek [28.06.2012, 21:34:53] • [IP: 80.245.186.***]

KLAMSTWO!!NIE JEST PRAWDĄ, ŻE ZARZĄDY PRACUJĄ ZA DARMO!FAKTEM JEST, ZE NIE OTRZYMUJA PENSJI, ALE DAJĄ SOBIE NAGRODY!!LUDZIOM OCZY MYDLĄ NA ZEBRANIACH, ŻE PRZY KORYCIE SIEDZI PO KILKA OSÓB, PO CO!A NO PO TE PREMIE!!PRZECIEŻ TE DZIAŁKI TO URYNOTERAPIA, BECZKI W ZIEMI DO KTÓRYCH SIKAJĄ I ITD, POTEM DZIWIĄ SIE, ŻE MARCHEW ROBACZYWA A BURAKI JAK TALERZE OD ZUPY.KOMPLETNY BRAK DOSTĘPU, NIKT WALCZY O TO BY BRAC PRZKLAD Z NIEMCÓW CZY AUSTRIAKÓW, TAM SZAMBO JEST PODSTAWĄ EGZYSTENCJI NA DZIAŁCE!!a TAK PRZY OKAZJI WŁAŚNIE OSTATNIE ORZECZENIE sĄDU-NA DZIAŁKACH MAZNA SIĘ MELDOWAĆ!!OBYWATEL POLSKIE MA PRAWO ZAMELDOWAC SIE TAM GDZIE PRZEBYWA!!LUDZIE TRACĄ PRACĘ, NA DZIAŁCE CHOCIAŻ WODĘ MAJĄ DARMO I DLATEGO TAM MIESZKAJĄ.PONASDTO W WARSZAWCE PANUJE NEPOTYZM, CZY DOWIEMY SIĘ KIEDYŚ NA CO WYDANO NASZE SKŁADNI, KTÓRE PRZEKAZYWANO NA BUDOWĘ NOWEGO DOMU DLA PZD, DO DZISIAJ NIC NOWEGO NIE WYBUDOWANO I O SKLADKACH CISZA!TO SPADEK PO KOMUNIE RAZEM Z PZPN, SPÓLDZIELNIAMI!MOŻE WRESZCIE KTOS ZROBI PORZĄDEK W PRZEPISACH!!

Gość • Czwartek [28.06.2012, 12:08:25] • [IP: 79.186.136.***]

PRL-owski spadek... biznes kręcą dziadki i ich rodzinki sprzedając działki bez aktów własności albo dorabiając wynajmem i mieszkaniem w tym czasie na działce - POPIERAM ZLIKWIDOWAĆ i SPRZEDAĆ na przetargu!

Gość • Czwartek [28.06.2012, 07:36:21] • [IP: 83.21.233.***]

Dać ludziom działki na własność a zarządy moherów pogonić

Gość • Czwartek [28.06.2012, 00:33:46] • [IP: 178.238.249.**]

Ale cwaniakom z zarządu działek dupa się zapaliła.Nawciskali ciemnoty działkowcom, żeby im nikt kury znoszącej złote jajka nie zabrał.Jak zmieni się ustawa to cwaniaczki z zarządów i górki nie bedą mogli zarządzać ogroomnym majątkiem i żyć z tego.Taka jest prawda.Dlatego to co klepią członkowie zarządów jest nieprawdziwe, bo bronią swoich interesów.

Gość • Środa [27.06.2012, 23:32:51] • [IP: 93.94.190.**]

To jest paranoja co się pisze. BRAK INTELIOGENTNYCH LUDZI!!

Gość • Środa [27.06.2012, 23:32:36] • [IP: 80.245.181.***]

Gość • Środa [27.06.2012, 20:38] • [IP: 77.253.137.***] ty mądralo to po co brałeś działkę jak ci nie pasuje regulamin. Najpierw skowyczałeś w biurze o działkę a teraz fikasz.

Gość • Środa [27.06.2012, 23:28:42] • [IP: 80.245.189.***]

baranki..chodzi o to zeby podatki zostaly w gminach a nie lecialy do warszawki...i smiesznych zarzadow kto wam zabieraz dzialki?placic tylko dzierzawe.

Gość • Środa [27.06.2012, 23:04:05] • [IP: 88.156.232.**]

Ogrody dzialkowe sa w calej Europie, w obecnym czasie tam mozna sobie sadzic ekologiczna rzodkiew, salate i inne rosliny, a takze odpoczywac po drzewem owocowym. Ogrody to wydarte zalewowe, zagospodarowane ziemie, nieuzytki, gdzie ludzie stworzyli dla swoich rodzin starszych i mlodych oaze odpoczynku. Zarzady pracuja spolecznie, prosze aby wypowiadac sie wowczas jak sie posiada wiedze na temat funkcji ogrodu. Regulamin jest wlasnie po to aby nie bylo dzikich szamb, palenia smieci, zamieszkiwania na dzialkach itp.-dlatego nie wszystkim sie podoba.

• Środa [27.06.2012, 22:25:52] • [IP: 92.42.113.***]

Tusku sie pomylił nie zarabiamy 1500 eur ale 1500 zl. działki potem podatek katastralny 10 procent od wartości mieszkania za rok teraz becikowe i ulga podatkowa. podniesiony podatek i o jeszcze? GLOSUJE ŻEBY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ ZA TUSKA!! POnas

Gość • Środa [27.06.2012, 22:22:30] • [IP: 93.94.190.**]

Brak szacunku dla ludzi starszych którzy upraweiali działki kilkanaście lat bądzmy POLAKAMI!! trzymajmy się razem nie dajmy się podpuszczać złodziejom_-TO WSZYSTKO TO JEST ZAGRYWKA POLITYCZNA.Ja mam pytanie czy nie ma mądrych polityków po studiach bądż ekonomistów którzy by rozstrzygneli ten problem rozwiązali czy tylko złodzieje nami rządzą?

Gość • Środa [27.06.2012, 22:14:31] • [IP: 93.94.190.**]

Brak szacunku dla ludzi starszych którzy upraweiali działki kilkanaście lat bądzmy POLAKAMI!! trzymajmy się razem nie dajmy się podpuszczać złodziejom_-TO WSZYSTKO TO JEST ZAGRYWKA POLITYCZNA.Ja mam pytanie czy nie ma mądrych polityków po studiach bądż ekonomistów którzy by rozstrzygneli ten problem czy tylko złodzieje nami rządzą?

ODYSEUSZ • Środa [27.06.2012, 21:50:54] • [IP: 109.243.153.***]

A CZY NIE MOZEMY WYJSC Z TEJ DURNEJ POLSKI NA WOLNOSC?MAMY TYLE INICJATYWY I HOTELI I INNYCH. ...ZE NIE MUSIMY BYC W POLSCE.NIE LEPIEJ TAKIE MAŁE MONACO, MAKAU, HONG-KONG?LUB COS SWOJEGO.POZDRAWIAM I WZYWAM DO OBALENIA TEGO BANDYCKIEGO RZADU POLSKIEGO.

Gość • Środa [27.06.2012, 20:48:17] • [IP: 83.89.12.***]

nareszcie!! Koniec z cieplymi posadkami panow prezesow i zarzadow!! Bo tylko oni nakrecaja niezdrowa atmosfere i opowiadaja bzdury. Oby tylko zachowac stolki!!

Gość • Środa [27.06.2012, 20:38:42] • [IP: 77.253.137.***]

Teroryzm zarządów- ciepłe posadki i regulamin utworzony za czasów Bieruta.

Gość • Środa [27.06.2012, 20:34:29] • [IP: 80.245.190.***]

pogadaliście sobie ? no to teraz mordy w kubeł i pakować manatki! Myślicie że ktoś się przejmie piskiem" myszy"? nie am znaczenie czy to Peło rządzi czy Pisuary zawsze mamy przerypane bo oni nic sobie nie robią z nas malutkich... robią swoje a my jesteśmy od płacenia!

GOŚĆ!! • Środa [27.06.2012, 20:01:41] • [IP: 80.245.188.***]

To co planują to jest chamstwo do sześcianu. Jeżeli to by przeszło to posłowie PO niech chodzą kanałami a prawdopodobnie MY też mamy swoją, to niech lepiej pakuje walizki i wyjeżdża do Tuska na wakacje. Znacznie za dużo jest posłów bo im w głowie się przewraca. Pozdrawiam

Gość • Środa [27.06.2012, 18:18:30] • [IP: 92.42.116.***]

"obali rząd żydowski i Polska wreszcie uzyska niepodległość" - jeszcze tej niepodległości nie macie? A potraficie choć oburącz wymacać własne tyłki? Co z wami nie w porządku, żeście zawsze są wyrolowani? Wieczne gapy, co? Może zacznijcie mniej pić i się kształcić?

Gość • Środa [27.06.2012, 18:02:27] • [IP: 93.94.188.***]

te działki nie mają żadnej wartości, obniża się teren z roku na rok i zalewa po pachy co drugi rok -nie nakręcajmy się.

Gość • Środa [27.06.2012, 17:05:43] • [IP: 92.42.116.***]

zaorac nic sie tam nie dzieje zeby chociarz jakis bimber pendzili to by bylo szkoda...;-)

Gość • Środa [27.06.2012, 16:10:55] • [IP: 80.245.189.***]

rozpuszczeni przez komune niby dzialkowcy...na nie swoim terenie tyle lat siedza pasozytuja i jeszcze wiecej chca za darmo.odchody do rowu smieci za plot do lasu. ..i chca dalej tak sobie roboc.

Gość Swinoujscie • Środa [27.06.2012, 15:35:52] • [IP: 80.245.186.***]

Wy Posly, Osly macie sie wziasc do prawdziwej pracy a nie debatowac jak tu zabrac ludziom DZIALKI dla kolesi dewoloperow a WARA WAM Od NASZYCH DZIALEK wy SWINIE chcielibyscie wszystko za frajer zabrac ?? O NIE !! Nie DAMY sie tym razem zrobic w pajaca, pracowalismy na tych dzialkach ponad 25 lat nie po to aby dewoloperom oddac nasze dzialki!! WARA OD NAS !!nie dopuscimy do tego, LASY SOBIE KARCZUJCIE DEWOLOPERZY a NAS nie RUSZYCIE.

Gość • Środa [27.06.2012, 13:56:43] • [IP: 80.245.179.***]

"i nie będzie niczego"

ಠ_ಠ • Środa [27.06.2012, 13:20:02] • [IP: 31.63.219.***]

Upadły ideały wolności i praw człowieka. Zaczynamy się cofać w rozwoju do czasów tyranii absolutnych gdzie prawa jakiejś grupy były ponad wszystko i wszystkich.

Gość • Środa [27.06.2012, 13:12:08] • [IP: 178.238.249.**]

Trzeba zapytać prezydenta miasta jakie stanowisko zajął Związek Miast i Gmin Polskich, w którym prezydent też jest.Czy przypadkiem to nie Związek maczał w tym palce?Tam przecież są prezydenci dużych aglomeracji a one chcą zmian w ustawie działkowców.

Gość • Środa [27.06.2012, 12:57:29] • [IP: 217.97.199.**]

Panie i panowie, chodzi o szmal, Poznań, Wrocław i inne większe miasta. PRL się kończyła i za Waszym pozwoleniem rozpoczął się realny kapitalizm. I czego?! teraz mordy drzecie.poczytać książki np.Jak hartowała się stal, Człowiek z marmuru, no i z żelaza, może się przydać t wiedza okapitaliźmie.

Gość • Środa [27.06.2012, 11:47:27] • [IP: 80.245.181.***]

Gość • Środa [27.06.2012, 10:51] • [IP: 92.42.112.**] Ha ha, ale się uśmiałem o jakiś ty przyjaźniach piszesz, przecież na tych działkach to ludzie jeden drugiemu by nóż w plecy wsadził, wystarczy pójść na zebranie działkowiczów-jedna wielka kłótnia i podpierdzielanie jeden na drugiego.

Gość • Środa [27.06.2012, 11:43:18] • [IP: 80.245.181.***]

Gość • Środa [27.06.2012, 10:40] • [IP: 77.253.137.*** akurat szamba wolno, studnie też, wystarczy poczytać trochę.

UE=ZSRR™ • Środa [27.06.2012, 11:35:07] • [IP: 83.20.8.**]

a ja mam nadzieje ze następna generacja tego kraju wyjdzie na ulice i siłą obali rząd żydowski i Polska wreszcie uzyska niepodległość!! o to walczyli dzielni partyzanci, za to przelali krew a celu jeszcze nie osiągnięto!!

Gość • Środa [27.06.2012, 11:33:17] • [IP: 80.245.185.***]

Jeżeli dojdzie do uchylenia Ustawy o Rodzinnych Ogrodach Działkowych, wszyscy działkowcy powinni głośno zademonstrować przeciw decyzjiTrybunału!!Ta niegodziwa decyzja potraktuje być może jedynego dla ogromnejrzeszy działkowców wypoczynku.

Gość • Środa [27.06.2012, 11:23:30] • [IP: 31.63.219.***]

To jest tak, jakby jakiś Kłeńk wszedł mi do domu i zaczął wynosić z niego moje rzeczy, bo ma takie prawo. Po prostu zabił bym gnoja.

Gość • Środa [27.06.2012, 10:59:58] • [IP: 31.63.219.***]

Jeżeli te śmiecie kombinują, żeby tym ludziom nie odpalić żadnego odszkodowania, to jest, to po prostu oszustwo i złodziejstwo. Będzie trzeba przelać krew niestety.

Gość • Środa [27.06.2012, 10:51:56] • [IP: 92.42.112.**]

''... Ci starsi ludzie, mogą wypoczywać w parkach, nad morzem w lesie...na działce, jaka by nie była, to ciężka praca przedewszystkim a póżniej wypoczynek!. ...'' Świetne, starsi ludzie na plaży - ale chyba nie latem bo organizm nie wytrzyma upału i siedzenia w słońcu, w parkach. .. chyba nie w naszym mieście - bo w naszych parkach akurat w godzinach kiedy ludzie mogliby spokojnie odpoczywać służby porządkowe urządzają hałasliwe do bólu i brudne sprzątanie urządzeniami podrzucającymi śmieci do góry, co się wdycha... i nie do wytrzymania dla słuchu. Ani dzieci w wózkach w tych parkach ani ludzie nie mają szansy na odpoczynek. .. a lasy ? Przepraszam to albo jedno wielkie wysypisko śmieci... albo miejsce gdzie nie ma ani gdzie usiąść chyba że na drzewku... no z takapropozycją dla starszych ludzi tylko ignorat może wyskoczyć. Na działce ludzie mają altanki, mają miejsce dla odpoczynku i dawkują pracę i odpoczynek mogą siedzieć na kawałku swojej ogrodzonej przestrzeni cały dzień. Nawiazują się przyjaźnie,

Gość • Środa [27.06.2012, 10:51:20] • [IP: 77.254.167.***]

Jak zlikwidują to wszystkie kolego, nie myśl sobie, że się uchowasz na Kotwicy. Mówimy jednym głosem

lolodolo • Środa [27.06.2012, 10:48:19] • [IP: 80.245.178.***]

AD:[27.06.2012, 10:17] • [IP: 217.97.193.**] Całkowicie popieram. Popaprańcy to głównie małpy z Madagaskaru i ich pachołki szabas-goje. Czego można spodziewać po ty degeneratach, których nadrzędnym celem jest łup z geszeftu, a człowiek się nie liczy?

VVV • Środa [27.06.2012, 10:45:19] • [IP: 95.129.228.***]

"kilkumilionowa rzesza członków" tutaj jeszcze powinni złączyć się z kilku milionową rzeszą emerytów, i złapać za broń, rozpocząć bunt. Może takim udało by się coś zmienić w tym kraju. Nie mam działki i nie chcę mieć, ale rząd chyba zapomina, że POLSKA to nie jest ich własność tylko to własność nasza wspólna a" rząd" ma tylko rządzić mądrze budżetem tego państwa. Tyle tylko, że tego nie robi więc zaufanie do naszego rządu jest żadne. Tak jak piszecie, że te działki to bagna itp. Ktoś może nie mieć pieniędzy, żeby ładnie zagospodarować działkę, ale ma zawsze jakieś swoje owoce itd. Nie jesteśmy Niemcami i u nas jeszcze długo tak jak tam nie będzie. Także rząd chyba zapomniał o tym, że to jest nasze nie ich... a z resztą macie swoje PO jeszcze teraz niech podatki zmienią ;) powodzenia. Do działkowców powiem tyle, nie dajcie sobie, walczcie o swoje nawet choćby sprawa miała trafić do trybunału. Pozdrawiam

Gość • Środa [27.06.2012, 10:40:28] • [IP: 77.253.137.***]

Jacy starsi ludzie.Kiedyś też byliśmy posiadaczami działki, nasi sąsiedzi to byli młodzi ludzie Którzy urządzali balangi i tak jest w wiekszości.Malo kto uprawia warzywa to się nie opłaca bo przyjdzie turkuć i wszystko podgryzie.W większości to są ogrody typowo rekreacyjne, niekiedy jak piękne posesje ale to kosztuje.Emerytów jest mało ich nie stać na utrzymanie działki.Jak już ją posiadają to jest w oplakanym stanie.Ogólnie ujmując działki do dobra forma wypoczynku ale jej statut powinien być zmieniony, nie wolno studni, nie wolno szamba itp.Jak człowiek chciałby wypoczywać w godnych warunkach, to siowaćzarząd i stworzyć inną formę zarządzania.

Gość • Środa [27.06.2012, 10:34:59] • [IP: 93.94.187.***]

Bestie!

Gość • Środa [27.06.2012, 10:24:19] • [IP: 80.245.181.***]

Gość • Środa [27.06.2012, 09:42] • [IP: 195.117.222.*] O jakich działkowcach ty mówisz nygusie, chyba o tej hołocie i brudasach, wystarczy wjechać za bramę paprotna i spojrzeć byle gdzie, wszędzie syf, śmieci i smród szamba a także palonych plastików.

Gość • Środa [27.06.2012, 10:22:36] • [IP: 31.63.219.***]

Frajerski Kraj

Gość • Środa [27.06.2012, 10:22:16] • [IP: 80.245.181.***]

PAPAZ • Środa [27.06.2012, 09:06] • [IP: 80.54.123.**] A kto ma tą syfiącą hołotę kontrolować, jak większość to wulgarna banda i bez kija lepiej do nich nie podchodzić. Gość ma rację w 100%, te działki to jeden wielki syf i szambo i złodziejstwo i kombinatorstwo-i to by było na tyle.

Gość • Środa [27.06.2012, 10:18:31] • [IP: 80.245.181.***]

Gość • Środa [27.06.2012, 07:36] • [IP: 92.42.119.*** Niestety kolego ale masz 100% rację, taka cała prawda o działkach.

Gość • Środa [27.06.2012, 10:17:51] • [IP: 217.97.193.**]

ludzie przecież chcieliscie PO, to macie, to do kogo pretensja, to idzie pod nóż planowo, najpierw wyremontowano uzdropwisko, zeby go teraz sprzedac za 20 milionów, wyremontowano szpital zeby go sprzedac za grosze, stocznie, ogrody działkowe, znajomi z warszawy mowili o uwłaszczeniu społdzielni, dopiero bedzie kongo, minster finnasów jest kilka lat w kraju a już ma udziały w kilku osiedlach i kamienicach bedzie jak przed wojną. .wasze ulice, nasze kamienice..dlacze my Polacy zawsze dajemy się wyportkowac w prostacki sposób i w pore nie reagujemy!!

Gość • Środa [27.06.2012, 10:15:37] • [IP: 80.245.181.***]

Gość • Środa [27.06.2012, 10:04] • [IP: 10.31.16.**] Ciekawe czy też tak będziesz gadał jak ci stuknie powyżej 60 lat.He He.

Gość • Środa [27.06.2012, 10:04:02] • [IP: 10.31.16.**]

A mnie za PO się dobrze żyje i teraz ja będę na nich głosował !

Gość • Środa [27.06.2012, 09:42:33] • [IP: 195.117.222.*]

Typki spod ciemnej gwiazdy, ktore pluja na dzialkowcow, to lenie, ktorym nie chce sie i nigdy nie chcialo wziac w garsc lopaty, czy grabii i cos robic. Inny gatunek, to hieny ktore chca sie nazrec i upasc na czyjejs krzywdzie.

PAPAZ • Środa [27.06.2012, 09:41:44] • [IP: 80.54.123.**]

aaa moi rodzice pracują ciężko fizycznie za minimalną krajową wszystkie swoje oszczędności wydali na działkę by doprowadzić ją do porządku, to jest ich świat, tak się cieszą, że roślinki rosną itd. i pomyśleć, że władowałam wiele pracy by stworzyć stowarzyszenie PO a potem partię, bo wierzę w nasz kraj a tu coś takiego, ręce opadają, jak trzeba będzie walczyć będę pisać petycję i latać za podpisami, w całej chyba Europie są ogródki działkowe a w Polsce na takie pomysły wpadają, wstyd mi, że moi dziadkowi oddali krew, pracę, żyli w obozach za ten kraj a tu coś tak niedemokratycznego...

lolodolo • Środa [27.06.2012, 09:10:32] • [IP: 80.245.178.***]

Skoro za komuny w 1944 roku te ziemie były wyłączone z parcelacji to teraz należą się ich użytkownikom. Związek można rozwiązać, a ziemie przekazać użytkownikom i nich sobie pozakładają księgi wieczyste. Majątek ROD sprzedać, a kasę przekazać na geodetę i notariusza sporządzającego dokumentację.

PAPAZ • Środa [27.06.2012, 09:06:14] • [IP: 80.54.123.**]

mój brat podwyższył teren na działce 80 ton ziemi urodzajnej, moi rodzice władowali dziesiątki tysięcy w swoją, jak wejdzie zmiana ww. Ustawy stracę całą wiarę w praworządność naszego Państwa a do Gość • Środa [27.06.2012, 07:36] • [IP: 92.42.119.***] jak można być tak ograniczonym i takie myślenie chcesz przekazać swojej córce... fakt uważam, że powinny być kontrole, jeśli ktoś syfi, nie dba o działkę odebrać i oddać komuś w użytkowanie, kto będzie dbał. Wrzucanie wszystkich do jednego wora świadczy tylko o tępocie rozmówcy, pozdrawiam wszystkich działkowców ciężko pracujących na chwilę relaksu

Gość - Dziadzia • Środa [27.06.2012, 08:52:38] • [IP: 88.156.235.***]

Czy Kowalscy czują się zagrożeni. Czemu mój kolega Janek to jednak nie Janek. Lobbyści i kombinatorzy zacierają ręce. Ale wolą większości władę Kowalskim przekazano!. I o co to całe LARUM. Młodzi za pracą za granicę. Ich, sceny z filmów: - Sól ziemi czarnej, Perła w koronie, Najdłuższa wojna nowoczesnej Europy itp. czegoś nauczyły?. Zostali jeszcze Ci co w powojennej rzeczywistości żyli i coś zachowali. Sił już nie mają. Należy ich unicestwić.

Gość • Środa [27.06.2012, 08:52:31] • [IP: 178.238.251.***]

BANDA Sk...ów i tyle

Gość • Środa [27.06.2012, 08:32:08] • [IP: 31.63.219.***]

Ludzie weźcie się zorganizujcie w końcu wreszcie, a nie tylko * jak Wam źle. Wy polaczki umiecie tylko gadać, i to na dodatek bez sensu.

Gość • Środa [27.06.2012, 08:19:56] • [IP: 31.63.197.*]

Myśle, że czas skonczyć z tą fikcją ROD, PZD. Bronią się bo chca utrzymać swoje dochodowe stołeczki Niech powstaną ogrody samodzielne jak np. wspólnoty mieszkaniowe, niech każdy ogród decyduje o sobie, utrzymuje siebie i rozwija swój ogród a nie utrzymywać darmozjadów z warszawy, utrzymywanie sztuczne tygodnika" działkowca " itp.

Gość • Środa [27.06.2012, 07:45:31] • [IP: 93.94.188.**]

pis chcial uwłaszczenia moi drodzy działkowcy, wybraiscie liberane PO to teraz macie. a najgorsze jest to ze jak tak dalej pojdzie to skonczy sie na wypedzaniu udzi z mieszkan komunalnych, tbs, spoldzieczych itp. zobaczycie

Gość • Środa [27.06.2012, 07:39:54] • [IP: 80.245.182.***]

Niektorzy zabierają glos na temat działek nie mając zielonego pojęcia o ich funkcjonowaniu. Trzeba się wiele napracować aby doprowadzić do normalnego użytkowania te zabagnione tereny. Natomiast do pracy spolecznej w zarządzie nie ma chętnych.

Gość • Środa [27.06.2012, 07:36:23] • [IP: 92.42.119.***]

Nareszcie może zlikwidują ten anachroniczny system ogrodów działkowych. W obecnym kształcie te ogrody to już wynaturzenie szlachetnej kiedyś idei bo rzeczywiście pomogły ludziom przetrwać w trudnych czasach. Te ogrody to dzisiaj zwykłe dziadostwo, brud, samowole budowlane, bezodpływowe szamba i ubikacje, lewe podłączenia do prądu, niepłacenie składek przez cwaniaków niby to biednych ludzi, miejsce budowy domków rekreacyjnych przez sprytnych ludzi z daleka od Świnoujścia. Gniazda to dla ludzi bezdomnych jakby w Świnoujściu nie było lepszych miejsc dla nich. Sanepid te działki powinien pozamykać. Liczę, że Trybunał rozwali ten syf.

Gość • Środa [27.06.2012, 07:31:10] • [IP: 217.97.193.**]

szumią bo wisi nad nimi utrata własnego samorządu

Gość • Środa [27.06.2012, 07:26:58] • [IP: 178.238.246.***]

Gość • Wtorek [26.06.2012, 23:38] • [IP: 89.77.23.***] Gratulacje, że jacyś urzędasy z unii chcą odebrać starszym ludziom miejsca wypoczynku, wiele z tych osob nie moze sobie pozwolic na wakacje czy wczasy, i co oni maja zrobic ze soba w miescie? Dla tych ludzi często uprawa roślinek to ostatnia pasja..."Świnoujście, to nie wielkie miasto, to Uzdrowisko...więc Ci starsi ludzie, mogą wypoczywać w parkach, nad morzem w lesie...na działce, jaka by nie była, to ciężka praca przedewszystkim a póżniej wypoczynek!

Gość • Środa [27.06.2012, 07:20:30] • [IP: 178.238.246.***]

Paprotna, to najbrzydrze ogródki w Świnoujściu!Wejście na działki, jak i droga prowadząca do działek, to coś ochydnego!Inne ogrody działkowe są zadbane, tylko tam jakiś kiepski zarząd.

Gość • Środa [27.06.2012, 07:03:48] • [IP: 88.156.234.**]

Historia powstania pierwszych ogrodów działkowych datuje się od 1856 r, gdy w Lipsku w Niemczech powstało pierwsze Towarzystwo Ogrodów Działkowych, którego celem był wypoczynek, kontakt z przyrodą i czynna rekreacja po pracy zawodowej. Pierwsze Towarzystwa Ogrodów i Osiedli Działkowych na terenach obecnej Rzeczpospolitej Polski powstały w 1901 r. Dekret PKWN z 6 czerwca 1944 r. o reformie rolnej przewidywał wyłączenie ziemi z parcelacji na ogrody działkowe. W czerwcu 1946 r. wydany został dekret o ogrodach działkowych, który podniósł ogrody działkowe do rzędu urządzeń użyteczności publicznej, określił podstawy ich działania oraz zapewnił planowy rozwój. Sprecyzował też cel i rolę ogrodów działkowych, m.in. uznając ogrody jako miejsce zorganizowanego wypoczynku i źródło uzyskiwania ziemiopłodów dla potrzeb rodzin pracowniczych.

Gość • Środa [27.06.2012, 06:57:01] • [IP: 88.156.234.**]

W krajach demokracji europejskiej ogrody działkowe są stałym elementem krajobrazu miejskiego. W Niemczech - państwie, z którego w XIX w. przeszczepiono na ziemie polskie ich ideę - władze nie tylko dbają o istniejące ogrody, ale stale przekazują tamtejszemu odpowiednikowi PZD nowe tereny. Mówienie, że ogrody działkowe paraliżują rozwój miast, oraz sprowadzanie ich do roli slumsów i gett jest zatem propagandowym sloganem. Takie szafowanie określeniami mającymi w świadomości Polaków negatywny wydźwięk obraża milion rodzin działkowców. Działki nie są pozostałością socjalizmu. Pierwszy z 5202 polskich ogrodów - Kąpiele Słoneczne - powstał w Grudziądzu w roku 1897. Ogrody są więc cząstką historii naszego kraju. A dlaczego działkowcy bronią swoich działek? Odpowiedź jest prosta. Ponieważ dla większości z nich są one jedynym źródłem pozyskiwania warzyw i owoców. Dają zdrowe i nieskażone plony. Są miejscem odpoczynku po pracy i oazą spokoju dla emerytów i rencistów. Są ich własnością, w którą zainwestowali oszczędności. To po prostu cząstka życia ich samych i ich rodzin. Czy to nie wystarczy, aby zrozumieć, dlaczego działkowcy bronią swoich działek?

Gość • Środa [27.06.2012, 06:26:17] • [IP: 93.94.186.**]

działki to nasz wypoczynek posłowie wyjadą za granicę a nam już nic nie zostanie i to jest demokracja to krwiożerczy kapitalizm

Gość • Środa [27.06.2012, 06:25:23] • [IP: 80.245.189.***]

komu pasuje dzicz panujaca na dzialkach?tereny miasta i placic dzierzawe do kasy miasta a nie na jakies smieszne zarzadu starych komuchow.

Gość • Środa [27.06.2012, 06:08:08] • [IP: 88.156.234.**]

Od lat jesteśmy robieni" w konia". Jeżeli będę mógł kupić moją małą działkę za małe pieniądze to OK. Ale jeżeli mi zabiorą, bez odszkodowania to straszne. Tak myślę... Poczekajmy.

Gość • Środa [27.06.2012, 05:38:22] • [IP: 92.42.116.**]

Dać te działki dla ''Menagera'' zOSiR on zrobi z tym porządek.ONI potrafią ze zdechłej kozy wycisnąć pieniądze.Żeby starczyło na premię na święta np.po 9000 tysiaków.

Gość • Środa [27.06.2012, 02:04:54] • [IP: 80.245.182.***]

Do gość z godz.01:26.Chyba się nie dopiłeś lub zaszkodziło ci jakieś zioło?Czy zgłupiałeś do reszty?Połóż się spać a rano przeczytaj co napisałaś?Dobranoc-baz odbioru.

Gość • Środa [27.06.2012, 01:26:58] • [IP: 92.42.119.***]

Radzieckie Ogrody Działkowe PROTESTUJEMY!

Gość • Środa [27.06.2012, 00:58:02] • [IP: 178.238.249.**]

Straszyły też tak czapy spółdzielni jak z dużą obniżką ludzie dzięki ustawie mogli kupić mieszkania.I co wielkiego się stało?A no nic tylko ludzie za małą kasę stali się właścicielami.Tak samo pewnie będzie z działkami tylko wierchuszka działkowców boi się utraty wpływów i ludzi tumani.E tam ja swoją kupię to przynajmniej jak będzie prezydent miasta ją potrzebował to zapłaci solidne odszkodowanie a nie jak teraz grosiki za uprawy.

rbn • Środa [27.06.2012, 00:42:43] • [IP: 80.245.188.**]

No i bardzo dobrze. Niech zostawia moze tylko czesc dzialek np na kotwicy, ale zeby byly dopilnowane i zadbane a ten bangladesz z wydrzan zrownac z ziemia

Gość • Środa [27.06.2012, 00:25:01] • [IP: 37.31.57.**]

Sujka opowiadał na mieście że trzeba bedzie za działki placic 20000. Moja mama mówiła.

Gość • Środa [27.06.2012, 00:16:27] • [IP: 67.213.218.**]

To znaczy, że prywatyzacja kraju trwa, czym tu się martwić? Pewnie już jest jakiś prywatny inwestor z Kataru, który zadba o ziemię. Co prawda, kupi, po zaniżonej cenie, ale później wyrówna, do tego przez 3-5 lat, nie zmieni się statusu, a do tego zainwestuje i to wszystko zacznie przynosić korzyści... Czyżby Euro było zasłona dymną dla kolejnych planów uszczęśliwienia portfela POsłów? Chyba w tv było o tym nie wiele... Przeoczyłem i mam wrażenie, że znowu ręka ląduje w... Dajcie więcej informacji na ten temat.

Gość • Środa [27.06.2012, 00:09:17] • [IP: 83.11.102.***]

gdyby była komuna takich jaj by nie było! a fasolkę nie mylić z komunistą bo to zwykły cinkciarz jest

lolodolo • Środa [27.06.2012, 00:00:22] • [IP: 80.245.178.***]

Ad:[26.06.2012, 23:38] • [IP: 80.245.186.***] Pozostałością po komunie to ty jesteś tępaku i tobie podobni popaprańcy. Ogrody działkowe są w całej Europie. W Polsce ich nie może być, a to tylko dlatego bo kraj i Polacy okradani są przez małpy z Madagaskaru. Urzędnicy Hitlera w Wannsee bardzo dobrze wiedzieli co z tą biologiczną anomalią zrobić.

Gość • Wtorek [26.06.2012, 23:41:33] • [IP: 95.129.226.***]

To jest koniec Polski, koniec czegokolwiek dla wszystkich normalnie pracujących ludzi. Pracując przez całe życie, nie stać nikogo na wczasy, na wyjazd gdziekolwiek, na dom z ogrodem. Zabierając kawałek spokoju i należnego wypoczynku, zabiera się też godność na którą się pracowało.

Gość • Wtorek [26.06.2012, 23:40:14] • [IP: 92.42.114.**]

Działkowcy bedą płacić dla miasta dierżawę, bo nie mają już co prywatyzować, no i na premie nierobów w urz...

Gość • Wtorek [26.06.2012, 23:39:17] • [IP: 88.156.233.***]

ZUS zlikwidować a nie czyste ogródki! Zwłaszcza te Świnoujśkie chwasty! A nie emerytom odbierać ostatnią pocieszkę w życiu za niecały tysiąc miesięcznie po 35 latach pracy dla tego bajzlu.

Gość • Wtorek [26.06.2012, 23:38:59] • [IP: 80.245.186.***]

"Działki" to pozostałość po komunie

Gość • Wtorek [26.06.2012, 23:38:42] • [IP: 89.77.23.***]

Gratulacje, że jacyś urzędasy z unii chcą odebrać starszym ludziom miejsca wypoczynku, wiele z tych osob nie moze sobie pozwolic na wakacje czy wczasy, i co oni maja zrobic ze soba w miescie? Dla tych ludzi często uprawa roślinek to ostatnia pasja

Gość • Wtorek [26.06.2012, 23:21:31] • [IP: 46.204.18.***]

Może znowu komunalizacja.

mieciu • Wtorek [26.06.2012, 23:16:08] • [IP: 93.94.186.***]

gdzie ja teraz bede sadzic roslinki!!

Gość • Wtorek [26.06.2012, 23:15:50] • [IP: 37.31.10.***]

Żmurkiewicz podobno chce żeby przeszły dzialki na miasto i wtedy każdy będzie musiał zapłacić 20 tysięcy.

lolodolo • Wtorek [26.06.2012, 23:14:29] • [IP: 80.245.178.***]

RÓWNIE DOBRZE MOŻNA ZDELEGALIZOWAĆ WYTWÓR ARONA PAŁKINA, ZWANY OBECNIE TRZECIĄ RZECZPOLSPOLITĄ. Już te popaprane świry nie wiedza co ludziom ukraść. Kradną wszystko jak popadnie. A co się stało z łupami w bandyckiej melinie na Florydzie? Już wszystkie łupy przebalowali na bunga bunga?

Oglądasz 1-83 z 83
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■