POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • ¦roda [18.07.2012, 16:27:08] • ¦winouj¶cie

16 milionów d³ugu! Prezydent z³o¿y doniesienie do prokuratury na by³ego dyrektora szpitala.

16 milionów d³ugu! Prezydent z³o¿y doniesienie do prokuratury na by³ego dyrektora szpitala.

fot. S³awomir Ryfczyñski

Szpital miejski ma aktualnie ponad 16 mln z³otych zobowi±zañ. Placówka medyczna zaczê³a siê zad³u¿aæ po tym jak funkcjê obj±³ by³y ju¿ dyrektor Dariusz Guziak. Audyt wewnêtrzny wykaza³, ¿e wyrz±dzi³ on szpitalowi szkodê finansow±. - Niech prokuratura oceni czy dosz³o do nadu¿ycia – mówi Janusz ¯murkiewicz.

W ¶rodê, na specjalnie zwo³anej konferencji prasowej, zapoznano dziennikarzy z wynikami zakoñczonej kontroli wewnêtrznej. Badano okres od po³owy roku 2008 do po³owy roku 2011. G³ówne zarzuty kierowane pod adresem by³ego dyrektora, to niezgodne z prawem podwy¿szanie uposa¿enia lekarzom, przyznawanie ¶wiadczeñ dodatkowych oraz wykonywanie nadlimitów nierefundowanych z Narodowego Funduszu Zdrowia na kwotê ponad 1,1 mln z³otych.



Za czasów kierowania placówk± przez dyrektora Dariusza Guziaka podniesiono lekarzom wynagrodzenia z tytu³u dy¿urów ¶rednio o 60-70%. Aby by³o to mo¿liwe, zawierano aneksy do ju¿ podpisanych umów. Wed³ug Gustawa Szyd³owskiego, Naczelnika Wydzia³u Audytu Wewnêtrznego i Kontroli Urzêdu Miasta ¦winouj¶cia, by³o to niezgodne z obowi±zuj±cymi w Polsce przepisami. Pod lupê wziêto umowy piêciu lekarzy. Ich wynagrodzenia wzros³y o 450 tys. z³otych.

By³y dyrektor wprowadzi³ tak¿e p³atne urlopy wypoczynkowe i szkoleniowe. To poch³onê³o kolejne 320 tys. z³otych. Przyznawano podwójne, a niekiedy nawet potrójne, dodatki dla ordynatorów i kierowników oddzia³ów. Pensje podniesiono tak¿e pielêgniarkom i po³o¿nym.

Dyrekcja szpitala przygotowuje plan naprawczy placówki. Konieczne bêd± ciêcia kosztów funkcjonowania jednostki oraz zwiêkszenie wykonywania zabiegów przez poszczególne oddzia³y, tak aby osi±gnê³y poziom zbli¿ony do zakontraktowanego z NFZ. Nie wyklucza siê zwolnieñ, ani zamro¿eñ p³ac. Janusz ¯murkiewicz wyrazi³ nadziejê, ¿e sami pracownicy szpitala rozumiej± trudn± sytuacjê ich zak³adu pracy i zaanga¿uj± siê w naprawê sytuacji w placówce.

Tymczasem do gabinetu prezydenta pukaj± prywatne podmioty medyczne zainteresowane przejêciem szpitala. Janusz ¯murkiewicz przyzna³ podczas konferencji, ¿e przygl±da siê ofertom jakie maj± do zaproponowania. Nieoficjalnie mówi siê, ¿e szpital razem z wyposa¿eniem móg³by zostaæ wydzier¿awiony. Prezydent ¦winouj¶cia zastrzeg³ jednak, ¿e wola³by, aby szpital funkcjonowa³ w podobnej strukturze jak aktualnie.

¼ród³o: www.iswinoujscie.pl


Zaktualizowano: ¦roda [18.07.2012, 20:53:45]

komentarzy: 143, skomentuj, drukuj, udostêpnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodaj±c komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykê prywatno¶ci.

Zauwa¿y³e¶ b³±d lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Ogl±dasz 1-25 z 143

Go¶æ • Poniedzia³ek [23.07.2012, 19:45:28] • [IP: 92.42.118.**]

No niestety funkcja kontrolna - bardzo wa¿na w rachunkowo¶ci - tutaj niestety jej zabrak³o no i lekarze robi± co chc±, pora¿ka prezydenta jest przera¿aj±ca. A mieszkañcom zdrowia nie odda! Mam nadziejê, ¿e krymina³ siê tym zajmie!

Go¶æ • Niedziela [22.07.2012, 21:44:08] • [IP: 92.42.117.***]

Niech kto¶ sprawdzi o której przychodz± i wychodz± lekarze.W pracy s± tylko kilka godzin, ale p³acone maj± za godziny w których s± nieobecni.

Go¶æ • Sobota [21.07.2012, 23:40:59] • [IP: 178.238.249.**]

W tym czasie odpowiedzialny za szpital razem z prezydentem by³ jego zastêpca d/s s³u¿by zdrowia niejaki Leon Ryszard Kowalski.Dziwne, ¿e prezydent s³ówkiem o nim i jego odpowiedzialno¶ci nie wspomina.Czy dlatego, ¿e towarzysza z sld boi siê ruszyæ czy te¿ wreszcie zrozumia³, ¿e dobieraj±c sobie takich zastêpców musi siê liczyæ z pora¿k±?Tylko dlaczego teraz trzyma go dalej w Domu Kultury i za miern± kulturê buli sowit± pensjê?Oczywi¶cie z naszych podatków.Ludzie czas siê obudziæ!!

Go¶æ • Pi±tek [20.07.2012, 16:54:35] • [IP: 178.238.245.***]

14:18 burmistrz dobrze wiedzia³ ale potrzebowa³ g³osów przy urnie, teraz robi wielkie oczy i zwala na lekarzy. Za powsta³y d³ug powinien odpowiedzieæ przeznaczaj±c dochód z" swojej myjni"

Go¶æ • Pi±tek [20.07.2012, 16:11:50] • [IP: 95.129.224.**]

do chwili obecnej nic siê nie zmieni³o i dalej zarabiaj± tyle samo ca³a ta zadyma, to tak jak konsultacje spo³eczne Tuska w sprawie emerytur, cel, , prywatyzacja i kasa". Szum medialny skutecznie odsuwa uwagê od istoty sprawy dla kogo ten szpital zosta³ wyremontowany, , moim zdaniem na pewno nie dla pacjentów ze ¦winoujscia.

Go¶æ • Pi±tek [20.07.2012, 14:18:13] • [IP: 92.42.118.**]

A co Prezydent nie wiedzia³ ile zrabiaj± lekarze w naszym miescie moze mysla³ ¿e Guziak placi z w³asnych pieniêdzy. Nie rozumiem teraz zdziwienia przy tak wysokich p³acach szpital nie ma szans sie utrzmaæ. Gdzie funkcja kontrolna przeciez to nasze pieni±dze Prezydencie.

Go¶æ • Pi±tek [20.07.2012, 14:17:15] • [IP: 178.238.249.***]

do go¶cia z 13.00. To sie w g³owie nie mie¶ci jacy ci lekarze pazerni sa. Nie obchodzilo ich zdrowie nas pacjentów, za nic mieli to, ¿e szpital stoi na skraju bankructwa, liczy³a sie dla nich tylko kasa. S³ów brakuje na okreslenie takiego postêpowania.Jak wam nie wstyd lekarze. chodzicie z podniesion± g³owa, jakby nic sie nie sta³o. Jakimi ludzmi s±, jak mozna zaufaæ teraz kiedy okazalo sie, ¿e najwa¿niejsza jest dla takich forsa. Wyzuci jeste¶cie ze wszystkich uczuæ jakim cechuje sie czlowiek. Nie mrugniêcie okiem, jak bêda zabierac pieniadze tym biedniejszym w szpitalu, bo trzeba poprawiæ sytuacje finansow±.

Go¶æ • Pi±tek [20.07.2012, 13:00:27] • [IP: 62.69.248.**]

Gdyby kto inny by³ prezydentem ¦winouj¶cia, nie p³aci³by lekarzom pracuj±cym w naszym szpitalu po 45.000 (s³ownie czterdzie¶ci piêæ tysiêcy z³otych) miesiêcznie. Dlatego popieramy naszego Pana i W³adcê. Dziel i rz±d¼ prezydencie!

Go¶æ • Pi±tek [20.07.2012, 12:14:11] • [IP: 80.245.186.***]

Popieramy wszyscy ze Swinoujscia Prezydenta, tylko dlaczego nie dotarlo do Niego ile LEKARZE zarabiaja, tojest HANBA aby zarabiali wiecej od PREZYDENTA, Wy pazerni LEKARZE zabierzcie sie za leczenie CHORYCH a nie DUPAMI SPICIE w NOCY na DYZURACH za 2.000 tys.zlotych, jeszcze pielegniarki boja sie obudzic JEGOMOSCIA BO ICH OPIER----i ze Go budza.

Go¶æ • Pi±tek [20.07.2012, 08:46:30] • [IP: 83.21.159.***]

Ulubione powiedzenie pana prezydenta to powiedzenie" psy szczekaj± karawana idzie dalej". Czyli ¿e mo¿ecie sobie pogadaæ a JA I TAK ZROBIÊ SWOJE -KRYTYKANCI mog± wam pu¶ciæ zwieracze, czyli najwy¿ej mo¿ecie siê zesraæ. Jest tak USTAWIONY ¿e nikt nie podskoczy.Dowodem na to s± wyró¿nienia za zarz±dzanie miastem... Krytyka poczynañ to plucie pod wiatr, realizuje swoj± koncepcje miasta. Komunikacja promowa, funkcjonowanie szpitala, rewitalizacja parku, przebudowa dróg, szkolnictwo, zatrudnienie w UM fachowców, cooultura - itd. Do tego mog± siê czepiaæ tylko malkontenci których ³atwo zagada.

Go¶æ • Pi±tek [20.07.2012, 08:44:05] • [IP: 178.238.249.***]

"¶wiête krowy polityki"

Go¶æ • Pi±tek [20.07.2012, 08:27:11] • [IP: 92.42.118.**]

Zatrudni³ wariata na dyrektora szpitala, który wymy¶la³ kosmiczne wyp³aty, ale nie orientowa³ siê, ¿e s± na to paragrafy, bo to mienie publiczne! Jeszcze zwleka³ z kontrol± i zero nadzoru. To jest bud¿et i nim trzeba zarz±dzaæ, trochê pokory wobec mieszkañców prezydencie!Ci ludzie decyduj± o naszych pieni±dzach i naszej przysz³o¶ci!

Go¶æ • Pi±tek [20.07.2012, 02:30:33] • [IP: 80.245.190.**]

Dawa³ ³eb za Guziaka i rêczy³ za niego, to teraz niech odda sto³e, bo ³eb straci³.

Ciszejk • Pi±tek [20.07.2012, 02:27:50] • [IP: 88.156.235.***]

Ciekawy typ z pod blasku z³otego kruszca Ciekawe co tak naprawde krye siê pod mask±

Go¶æ • Czwartek [19.07.2012, 23:21:49] • [IP: 62.69.248.**]

¯murkiewicz zatrudni³ Guziaka z pe³n± ¶wiadomo¶ci± w celu wykoñczenia szpitala.

Go¶æ - komuch • Czwartek [19.07.2012, 23:17:28] • [IP: 88.156.235.***]

Pieni±dze kr±¿± z r±k do r±k, to zamkniêty kr±g. Pana pielêgniarza wyforowa³a opcja polityczna!.Jaka?. Piszcie na Berdyczów! No i czego tu siê wstydziæ! Nie chcesz ¿yæ kosztem bli¿niego?. Biada bli¿niemu!

Go¶æ • Czwartek [19.07.2012, 22:43:17] • [IP: 92.42.118.**]

Za pieni±dze podatników wyremontowa³, wzi±³ nagrodê za dokonane inwestycje, teraz szybciutko sprzedaæ i kasa na karuzelê cooltury. A d³ugi szpitala jeszcze powiedzia³, ¿e spo³eczeñstwo ma sp³acaæ. Po prostu krymina³!

Go¶æ • Czwartek [19.07.2012, 22:06:37] • [IP: 37.47.179.***]

W koñcu to ¯murkiewicz zatrudni³ Guziaka i gwarantowa³ jego dyrektorowanie. Pwinien tak jak Guziak polecieæ ze sto³ka.

Go¶æ • Czwartek [19.07.2012, 21:56:11] • [IP: 80.245.190.**]

Kto ¯murkiewiczowi narai³ tego osobnika na dyrektora i naopowiada³ o jego zdolno¶ciach i umiejêtno¶ciach menad¿erskich i ten mu zaufa³, bo to zrobiono celowo i z premedytacj± i w jakim¶ celu.

Go¶æ • Czwartek [19.07.2012, 21:18:23] • [IP: 92.42.118.***]

Trzeba mieæ mózg. ... ¿eby ztrudniæ cz³owieka na stanowisku dyrektora tak wa¿nej instytucji, który okrakiem siedz te¿i na innym stanowisku dyrektorskim.

Go¶æ • Czwartek [19.07.2012, 21:14:09] • [IP: 92.42.118.***]

Trzeba mieæ nadziejê, ¿ê przynajmniej bêdzie mêska decyzja, bo szpitala w tej formie to ju¿ nie da siê uratowaæ. To bardzo wielka tragedia dla mieszkañców.

Go¶æ • Czwartek [19.07.2012, 20:44:55] • [IP: 93.94.187.***]

Ehhhh Panie Prezydencie, gdzie Pan by³ przez ostatnie trzy lata?? W kosmosie ?? Teraz udaje Pan zdziwionego ?? Przecie¿ za to Panu p³acimy ¿eby zarz±dza³ Pan miastem. Jak siê Pan wyt³umaczy z braku nadzoru nad naszym mieniem??

Go¶æ • Czwartek [19.07.2012, 19:58:02] • [IP: 83.21.154.***]

Naiwni - prywatyzacja szpitala to nie tylko w ¦winouj¶ciu to jest polityka w ca³ej RP. a mechanizm jest taki sam doprowadziæ do bankructwa zad³u¿aj±c - nastêpnie sprzedaæ za symboliczn± kwotê. ..Drañstwo polega na tym ¿e : Wyremontowano i przebudowano szpital za pieni±dze podatników a teraz go up³ynniaj±. To jest polityka ograniczenia ilo¶ci ludzi nie posiadaj±cych ¶rodków na leczenie.

Go¶æ • Czwartek [19.07.2012, 18:55:34] • [IP: 77.88.191.***]

¯murkiewicz, gdzie ty masz twarz, wiesz co to honor? wstyd i hañba - to nie deszcz pada Panie Prezydencie tylko ca³kowicie zas³u¿one spluniêcia mieszkañców, którzy p³ac± na Twoj± pensjê a Ty z kolesiami masz ich w g³êboko dup1e

Go¶æ • Czwartek [19.07.2012, 18:38:31] • [IP: 92.42.114.***]

a gdzie by³ prezydent do tej pory on za to odpowiada

Ogl±dasz 1-25 z 143
■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwyciêstwa 8 maja 2025 r. Uroczysto¶æ rozpocznie o godz. 11.00 na Placu S³owiañskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodleg³o¶æ Rzeczpospolitej” poprzez z³o¿enie kwiatów przez w³adze administracyjne i samorz±dowe, s³u¿by mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, zwi±zków, stowarzyszeñ, szkó³ oraz mieszkañców i go¶ci. Druga czê¶æ uroczysto¶ci odbêdzie siê o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w ¦winouj¶ciu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny ¦wiatowej” ■