Żeby Komisja Europejska mogła zaakceptować projekt tunelu pod Świną potrzeba byśmy przestali rozmawiać o nim tak jak obecnie robią to nasi, niestety, przedstawiciele na oficjalnych spotkaniach. „Drążenie” dziury w brzuchu europejczyków by wybudowali potężny tunel drogowy wyłącznie dla 40-tysięcznego Świnoujścia to prowincjonalne myślenie i czysta utopia w stylu inżynier Michalskiej. W czasie ostatniej sesji żaliła się radnym jak to ciężko rozmawia się z instytucjami opiniującymi nasz projekt i, że nie mamy dostatecznych argumentów by ich przekonać o konieczności rozpoczęcia inwestycji.
Słuchaliśmy dokładnie sprawozdania jakie złożyła radnym w czasie ostatniej sierpniowej sesji i odnosimy nieodparte wrażenie, że pozostało nam tylko kupienie łopat dla Żmurkiewicza i jego zastępcy. Pani prezydent narzeka na wciąż nowe oczekiwania przedstawicieli Jaspersa. Ostatnio w Warszawie zaskoczyło ją, że domagają się informacji na temat oddziaływania transgranicznego przeprawy i informacji czy w tej sprawie rozmawialiśmy z sąsiadami z niemieckiej części.
Bo z tunelu w Świnoujściu nie będą korzystać tylko mieszkańcy w drodze do pracy w porcie, stoczni, czy w drodze na wakacje. To trasa, którą w przyszłości wezmą pod uwagę przewoźnicy z Niemiec, szlak, przez który pojadą kierowcy ze Skandynawii, który da połączenie nie tylko do portu w Świnoujściu lecz również w kierunku Gdańska. Mamy też kłopot z ilością samochodów przeprawiających się codziennie przez Świnę. Statystyki wykazują, że w ciągu doby w Świnoujściu przeprawia się ok. 10 tysięcy pojazdów na dobę podczas gdy Jaspers opiniuje wnioski rozpoczynające się od 40 tysięcy. Sądzimy jednak, że bez trudności moglibyśmy wykazać jak wybudowanie tunelu w Świnoujściu wpłynęłoby na zwiększenie ruchu zwłaszcza tranzytowego. Wielu argumentów mogą nam w tej materii dostarczyć nasi zachodni sąsiedzi. Ale trzeba umieć ich o to spytać i dodatkowo wysłuchać, a tych umiejętności zarówno Żmurkiewiczowi jak i Michalskiej brakuje.
Z dotychczasowych starań o stałe połączenie wynika że jeśli o tunel ubiegać się będzie wspomniana dwójka, to o stałym połączeniu przez Świnę możemy zapomnieć.
Zjazdy po frytce pani Basi !
Tunel?Proszę sobie poczytać ile może kosztować eksploatacja takich tuneli. Tak, tuneli-nieodzownym jest tunel techniczny. Przy zakładanym natężeniu ruchu takowy być musi. Stać miasto na utrzymywanie tego? Stać budżet państwa na utrzymywanie tego? I wreszcie czy Unia będzie chciała być Sponsorem Strategicznym? Zasady ekonomii są nieubłagane! Nie ma ekonomii politycznej, liczenie na naiwność elektoratu -- taka jest w tej chwili ekonomia i rządzących i opozycji i to zarówno na poziomie miasta, jak i województwa jak i kraju i jeszcze na poziomie unii przez polskich europosłów. Przywołuje się najnowsze osiągnięcia techniki, ale one są wtórne wobec zamożności regionu lub kraju, a nie na odwrót. Jednak my musimy być mądrzejsi, wybudujemy, a później jak Stwórca da. A On niechętnie daje na marnotrawienie. zatem nie wierćmy Jemu dziury w brzuchu. Jak się dobrze policzy, to utrzymanie tunelu będzie znacznie droższe w skali roku niż wszystkich zespołów ekstra i I ligi. Pointa? MEGALOMANIA!!
gdyby była jednomyślność mieszkańców to byłaby już przeprawa...
A co slychac w sprawie mandaciku za wjechanie niemcowi w odwlok-zdaje sie ta. .. dalej jest niewinna?
O bara bara
117 jak zmieni się w 100 tys moloch to wtedy będziesz mógł z piana na ustach krzyczeć wszystkim nieudacznikom życiowym ze mamy wreszcie podstawę do posiadania prezydenta miasta.
Ma bóle po heroinowe
LOLODOLO... ty to jestes prawdziwy popapraniec..
JAK NIE POSZLIBYŚMY DO WYBORÓW TO CAŁA POLSKA DOWIEDZIAŁABY SIĘ O NASZYM PROBLEMIE Z PRZEPRAWĄ A MYŚLĘ ŻE NIE TYLKO POLSKA.
Nie dziwię się że p. Michalskiej jest duszno. Też by mi było gdybym narobił takiego burdelu w inwestycjach jak ona. Coś czuję że cena za jej fanaberie bedzie wysoka.
To co się dzieje od lat w sprawie tunelu to żałosna indolencja.Nie zanosi się też na jakąś zmianę bo ludzie wciąż ci sami.
Co ta pani mdleje?
IP 117, - IDŹ SIĘ LECZYĆ NA NOGI BO NA GŁOWĘ JUŻ ZA PÓŹNO
Do -> 117. Nie przejmuj się nim zrobią tunel czy most musieli by zrobić szosy dwu pasmowe bo inaczej korek.A u nas jak zawsze na wszystko brak - jak było w socjalizmie tak i w kapitalizmie. Przykład miasto - jak spieprzyli to co się sprawdzało i nie tworzyły się korki obecnie (rondo koło kościoła czy projektowana przebudowa Placu Wolności, zbyteczne rondo koło szpitala) co za mędrzec to wymyślił. Widać za dużo miasto ma funduszy.
TRZEBA GŁOSOWAĆ NA MĄDRYCH LUDZI A NIE NA SLDowców !!. MY JUŻ MAMY DOSYĆ TRACENIA CZASU NA TEN GŁUPI PROM - CZAS TO PIENIĄDZ !!
NIGDY, ŻADNEGO STAŁEGO POŁĄCZENIA! Tunel lub most zniszczą Świnoujście jakie znamy - jedyną, realną Wyspę w Polsce. Kiedy każdy bez problemu będzie mógł tu wjechać miasto zaleje fala samochodów (kto jest w stanie wyobrazić sobie 3-4 razy tyle aut w Świnoujściu?), jak będzie się żyło w takich warunkach? Jak będzie wyglądało to miasto kiedy straci swoją" spledit isolation"? Kiedy zawsze i wszędzie będzie można tu wjechać? Dlaczego wszyscy jak bezmyślny tuman bydła krzyczą" Mostu!" "Tunelu!" itd. a nikt choć przez chwilę nie zastanowi jakie to będzie miało konsekwencje dla tego miasta? Jak Świnoujście z 40 tys. kurortu zmieni się w 100 tys. moloch, z ciągłą zabudową hotelowo - apartamentową wzdłuż plaży? Z tysiącami samochodów korkujących przejazd? Czasem trzeba myśleć i to myśleć szerzej, a nie tylko o swojej wygodzie. NIE dla tunelu, TAK dla Świnoujścia - naszej wspanialej WYSPY!
Przed 50-ciu laty jak zdawałem maturę z geografii to jednym z tematów było połączenie stałe między Uznamem i Warszowem. A na świecie buduje się w trudniejszych warunkach tunele czy mosty, tylko trzeba chciec i umiec, jak widac to chodzi o tego" króliczka" by go gonic a nie złapac. A obecna władza jest w tym doskonała.
Bogdan, gdyby miał możliwość wyboru – preferowałby most. W tunelu, nie można łowić ryb.
Wypiję szklankę" Denaturexu" i idę spać.A wy się nakręcajcie ciemna masso.
Po jasną cholerę nam most czy tunel.Aby w sezonie mieć turystów trzeba im zaproponować przejazd przez Niemcy od strony Szczecina i już. Mieszkańcy naszego miasta są przyzwyczajeni od lat przeprawą a garstka pracujących po stronie Warszowa da sobie radę. Więc nie pieprzyć nie biadolić na samorząd bo i tak niczego nie wskurają a takich pieniędzy na tunel w czasie kryzysu nikt nie da.Czas pomysleć w przyszłości o moście jak np.w Stralsundzie.
ZGŁASZAM POMYSŁ ABY MIESZKAŃCY NIE POSZLI GŁOSOWAĆ W NAJBLIŻSZYCH WYBORACH NA ZNAK PROTESTU ŻE CENTRALNA WŁADZA OD LAT LEKCEWAŻY NASZ PROBLEM Z PRZEPRAWĄ .
Niech turyści się złożą do mostu/tunelu, a nie płaczą jak dzieci, że muszą stać do trzech godzin w kolejce. Mi na stałej przeprawie nie zależy.
jak Swinoujscie bedzie miała 100.000 mieszkanców to wtedy tunel bedzie miał sens no i gdyby niemcom zalezało na tunelu ale na to sie nie zanosi, tunel z nikąd do nikąd... jest nikomu nie potrzbny. Miasto powinno zakazac budowy nowych domów na wyspie i rozbudowywac sie na warszowie, Platan, Bryza itp. powinny byc wybudowane w Polsce... a na Uznamie tylko sanatoria lub oddac niemcom ten przeklety skrawek ziemi, kanał jest naturalną granicą panstwa, ten sztuczny podział wyspy jest juz nieaktualny, bazy radzieckiej nie ma, niech Niemcy dadzą rekompensaty mieszkancom i naprzyklad oddadzą jakies wyludnione tereny graniczące ze Szczecinem który mógly sie rozbudowac w kierunku DDR, niech Merkel da kazdemu swinoujszczakowi po 100.000zl na glowe i pomoc w osiedleniu sie na Warszowie czy na nowych terenach obok Szczecina,
Połączenia stałego z Polska nie ma i nie będzie. Popaprańcy zobowiązali się do tego, że Świnoujście oddadzą Niemcom. Już na plakatach wyborczych chwalili się Niemcom, że wyspę Uznam wymazali z may Polski. Tusk jako ich przedstawiciel pilnuje i kontroluje, aby proces germanizacji naszego miasta postępował. Dlatego tunel zrobił w Gdańsku, a nie tam gdzie powinien być.
Trzeba głosować na ludzi nie na partie.