Przetarg na remont siłowni pierwszego z czterech promów obsługujących przeprawę Karsibór wygrała Szczecińska Morska Stocznia Remontowa Gryfia. Rozstrzygnięto go pod koniec września ubiegłego roku . Swoje oferty złożyły wtedy cztery stocznie. Gryfia zaproponowała cenę o ponad milion złotych niższą niż szacowano. Po zbadaniu rynku miasto liczyło, że koszt remontu promu wyniesie 14 mln złotych. Tymczasem Gryfia zadeklarowała, że zrobi to za niecałe 13 mln złotych. Na tę inwestycję miasto dostało subwencję w wysokości 7. milionów złotych z rezerw Ministerstwa Infrastruktury.
- Resztę dokładamy z własnego budżetu - mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta Świnoujścia.- Byliśmy przygotowani, że będziemy musieli wyłożyć drugie 7. milionów złotych. Okazało się, że mniej i ponad milion złotych zostanie w miejskiej kasie. To spora kwota, którą będziemy mogli przeznaczyć chociażby na kolejne remonty.
Jako pierwszy remontowi zostanie poddany Karsibór II. Jego powrót do rejsów planowany jest na dzień 28. grudnia bieżącego roku.
- Mamy nadzieję, że nic nie zakłóci zakładanego harmonogramu prac związanych z remontem promu - mówi rzecznik.- Przeprawy promowe, szczególnie karsiborska, która obsługuje nie tylko ruch turystyczny, ale również towarowy, jest szczególnie ważna dla miasta. Zarówno prezydent Janusz Żmurkiewicz, jak i dyrektor Żeglugi Świnoujskiej rozmawiali z prezesem stoczni na temat remontu jednostki. Otrzymaliśmy zapewnienie, że będzie on przeprowadzony w terminie.
Wiadomo Odra teraz stocznia to jest wiadome ze przestanie istniec i to w krotce
gryfia a w swinoujsciu niemogli zrobic :] ciekawe ile gwarancji da gryfia na robocizne i czesci poza tym gryfia juz upadla beda to robily jakies spolki bez sensu gwarancji itd... bedzie gorzej jak do tej pory zobaczycie...
Bo u nas tylko ryba nie bierze a miało być tak pięknie i jest ale dla ćfoniaków bo otake walczyli.Więc zakładać w klapę to powinno wystarczyć zamiast pracy.Jak czynszu nie zapłacisz to są jeszcze miejsca w bunkrach.
Arsen ja terz dokładam- masz rację.!!
Arsen masz rację!
Jeżeli projektant jakiejś inwestycji założył w kosztorysie kwotę np.1milion/1km. ścieżki rowerowej to każda propozycja poniżej tej sumy oznacza chęć kradzieży na materiałach, płacy dla ludzi lub technologii i powinna być odrzucona bez rozpatrywania.Tak się robi w niemczech i przynajmniej nikt nie podbiera kruszywa spod autobany, która potem nie wymaga remontów przez wiele lat a u nas wszystko po łebkach byle taniej ale w efekcie wychodzi dużo drożej i na dodatek po poprawkach nigdy nie osiągnie projektowanej jakości!Chory kraj rządzony przez beznadziejnych nieudaczników!
To dolozyc I most zrobic
Panie Rzeczniku Prasowy miasta. Zakres i sposób przeprowadzonych prac wskazuje, że jest to modernizacja a nie remont siłowni promu. Cena mnie bulwersuje albowiem nie dużo odbiega od zakupu nowego promu. Mechanizm przetargów publicznych w Polsce jest chory i tylko przyspiesza bankructwa firm wygrywających te przetargi. Chciałbym aby los, , Hydrobudowy'' oraz innych firm które wygrały przetargi na budowę autostrad w Polsce i zbankrutowały nie był udziałem stoczni Gryfia jak i Świnoujskiej.
A jak jade rowerem albo z buta, to kto placi podatek w paliwie?
Już od dłuższego czasu czuję się brak roboty na stoczni. Jeżeli do końca miesiąca nie będę tam miał żadnej roboty, to pojadę do znajdę tego prezesika i p✘✘✘✘✘✘
0008; mu g✘✘✘✘✘, albo posypią się paluszki.
Hmata na taczke i za brame z oszolomem
Czy ten Robert Karelus ma dobrze pod sufitem? Co on chce nam wyjaśnić? Przeprawa promowa jest uzupełnieniem drogi a my w paliwie płacimy podatek drogowy a więc cały koszt powinno pokryć Ministerstwo Infrastruktury. Kolejny raz zostaliśmy wykiwani przez władzę centralną i to trzeba ludziom powiedzieć bo wielu z nas pewnie zapomniało o podatku drogowym naliczanym w paliwie a służalcze media o tym milczą.
Nie wiem jak w teraz w Gryfi ale wiem że w MSR nie miałby kto to robić - fachowcy albo emerytura albo się zwolnili (pracują za granicą za pieniądze nie za grosze) nowych nie ma bo się nie szkoli. A w spółkach to są ludzie z ulicy nie mający pojęcia.Praktycznie MSR jest ROZWALONA . ..Tylko komu mamy to zawdzięczać - przepracowałem tam 23 lata odszedłem na Emeryturę - kiedy odwiedzam swoje miejsce pracy i widzę co zrobili z tą firmą i nędzne resztki starej kadry to. .. łza się w oku kręci.Początek od Indianina Liberskiego do Prezesa ostatniego - kończy się MSR. ..Niech żyje SOLIDARNOŚĆ.
Jak HMAT bedzie zadzil MSR-kom i Gryfia to MSRbedzie pustkami swiecic
zamiast budować stałą przeprawę krocie na remonty...ktoś tu coś zar...
Gryfia wygrała przetarg, nie analizując dokładnie kosztow przebudowy, tzw rzutem rozpaczy. Wygrała kwotą 13, 7 mln zł. Koszt urzadzeń do zainstalowania wynosi w tej chwili około 12 mln zł. Już wiadomo, że Gryfia poniesie straty około 5-8 mln zł. Sprawą wygranego przetargu powien zainteresować się UOP i za poniesione straty odpowiedzialni powinny ponieść konsekwencje.
A kto wybrał tego obsranego prezesika? Skandal!!
byle dopłynął!
Zwariować idzie z tymi decyzjami w UM! Jak można być tak rąbniętym żeby nie doprowadzić do remontu w naszej stoczni!? Nie do pojęcia!
Nieuczciwa konkurencja, skoro w Gryfii znali warunki oferty ze Świnoujścia, to mogli dać niższą ofertę, a przy dodatkowym odessaniu szmalu, są bezkonkurencyjni.
Marian Ty tam jesteś na tym promie hehehe
no nie wiem czy na takim remoncie można oszczędzac, a co z naszą stocznią, dlaczego promu nie remontujemy tu na miejscu nie dajemy zarobić mieszkancom i miejscowej firmie?
Nie tyle remont, co przebudowa całej siłowni i napędów.
A JA ODDAJĘ SWOJE AUTO NA ZŁOM
Nie ma stoczni o nazwie Szczecińska Morska Stocznia Remontowa Gryfia - to jest Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., zaś stocznia świnoujska nosi nazwę Morska Stocznia Remontowa S.A.