Prom zacumował przy nabrzeżu SSR „Gryfia” w poniedziałek o godz. 13.00. Po zdemontowaniu przewidzianych do wymiany urządzeń i systemów – zgodnie z przyjętym harmonogramem potrwa to 10 dni – 26 września KARSIBÓR II umieszczony zostanie w doku nr. 3.
W SSR „Gryfia” dokonana zostanie całkowita wymiana układu
napędowego świnoujskiego promu. Dotychczasowy układ napędowy, zasilany wysokoprężnym silnikiem spalinowym, zastąpiony zostanie układem diesel -elektrycznym, w którego skład wejdą: dwa pędniki azymutalne, dwa napędowe silniki elektryczne i dwie przetwornice. Systemy napędowe będą zasilane z elektrowni okrętowej, składającej się z 4 głównych zespołów prądotwórczych o mocy 450 kWe każdy. Na jednostce zainstalowany zostanie również postojowy spalinowy zespół prądotwórczy o mocy prądnicy 100 kWe, zmodernizowane zostaną najważniejsze zespoły okrętowe: balastowy, paliwowy, chłodzenia, oleju smarnego. W ramach modernizacji układu siłowni wykonane zostaną nowe fundamenty pod instalowane urządzenia. Wymienione zostaną podłogi.
Modernizacja siłowni promu wymaga również przeróbki kadłuba
jednostki, polegającej na modyfikacji podwodnej części dziobowej i rufowej, łącznie z powiększeniem ostróg przeciwlodowych. Remont przewiduje także wykonanie prac malarskich całej części podwodnej i wnętrza statku.
Do 116 jak jesteś takim"ZNAFCOM to rzycę" (życzę) zakupu słownika silisz się na angielski. ..(tam jest głęboko i nie trzeba życzyć stopy pod kilem) Ani Gryfia ani MSR nie ma biura projektów z prawdziwego zdarzenia, zobaczymy kto będzie projektował zmiany kształtu kadłuba i zmiany napędu - komu to zlecą, to wszystko musi być pod nadzorem PRS. W Urzędzie miasta to mogą zaprojektować kibel (wadliwie) ale nie na statkach. Nie był bym złośliwy.Możliwości MSR znam bo przepracowałem tam 23 lata na kierowniczych stanowiskach W czasach swojej świetności to mogła by wykonać taki remont.Remontowaliśmy diesla elektrycznego holownik PEZ z NRD ale nie w tym zakresie Kontenerowce typu KIMO z urządzeniami sterowymi systemu JENKEL a tak przeważnie to były remontowane SASY i szalandy poważny remont z wymianą dna to był na CORAL AKTINIA.Teraz. ..ilu jest spawaczy z klasą PRS. ..ilu rurarzy. ..ilu elektryków. ..ilu silnikowców, Zatrudnianie spółek tego nie załatwi bo tam są ludzie przypadkowi. Piszę to abyś wiedział że. .
232 No patrz, co za pech. Mgła, zatory lodowe, zle prądy wcho lub wychodzące i znow abu, abu. Promy to nie barki desantowe!, które kończa swój żywot niemal po kazdym wejściu na plażę. Rzyczę Ci bezpiecznego pływania w poprzek i trafiania w cel - a nie jest on maly. No chyba, że Misiu znow zaszalał no to przepraszam:-) i pozdrawiam Misia! 146. Yyyyy, jakie biuro projektów? przy urzędzie miasta? takie od dróg i kanalizacji? Czy prawdziwe, z NASZEJ! MSR? Czy calkowicie przypadkowo 232 to nie jest Twój szef? a Ty oczywiście przypadkowo znasz jego IP? ludziu jak jedziesz na wazelinę to wiedz, że azymuty maja oslonę lodową, (kwestia ceny) chyba, że ktoś z Twojego" biura" chce zamontować azipody. dość, czas leciec do pracy. Anyway, guys, good luck:-) I wish you a foot of water under the keel.
Oby P. Hnatowi nie omsknęła się reka jak będzie podpisywał sposób finansowania tegoż remontu. Dla być może niezorientowanych P.Hnat jest prezesem i MSR i Gryfii i w razie pomyłki zakupy sprzętu na karsibora obciążą naszą stocznię.
Mam nadzieję że Biuro Projektów rozważyło czy śruby czy pędniki azymutalne. Śruba jest bardziej odporna na prace w warunkach lodowych a zależnie od roku od miesiąca do dwu mogą występować takie warunki, jak zmienią kształty w częściach dziobowych będzie lepiej - pędniki lepsza manewrowość co przy dobijaniu ma zasadnicze znaczenie. 232- nie przejmuj się większość to piszą dzieci.
232 obawiam się, że pojęcie jak i praktykę jakąś mam na łódkach do DP5 z napędem voight- shneider łącznie o ile wiesz co to jest a jeżeli wiesz to chyba ze słyszenia lub vikipedii. cos mi sie wydaje, że pracujesz na promach ale uwierz mi, że barka desantowa z jej napędem to nie to samo co prom z porządnymi azymutami (mam nadziję, że w oslonie)którym można dobić na milimetry a nie przestawiać nabrzeże. jeżeli chodzi o DP dla pokładu to obawiam się, że raczej Ty nie masz pojęcia co to jest - co widać po sposobie manewrowania. zgadzam się z Tobą w jednym punkcie-znajomość systemu DP/ diesel-elec. dla działu maszynowego" faktycznie" jest zbedna - wystarczy wezwać serwis lub po walnięciu w nabrzeże stwierdzić: ups, coś się zacięło, abu ster, abu śruba. Życzę udanego żeglowania w poprzek Świny a nie przez kilka godzin wzdłuż z prądem.
przy okazji mogli by wydlozyc prom o jakies 20 metrow :]
przepraszam ale czegoś nie rozumię - czy te 13mln to za całość remontu czy tylko robocizna bo jeżeli ktoś z urzędu chce dokonać takich przeróbek za 13 baniek to życzę sukcesu. a przed" sukcesem" radzę zapoznać sie z cenami azi thrusterów - nowymi cenami a nie ze złomowiska i po cenie złomu kupionymi w Norwegii. o agregatach i obrzeżach nie wsponę. no cóż, kolejny przykład życia w wirtualnym świecie i" rozsądnego" zarządzania publicznymi pieniążkami. radzę wrócić do MSR w Świnoujściu zanim nie jest za późno.
116 Chłopie co ty za bzdury gadasz. Tysiące barek, kutrów, promów i wszelkich statków mają pędniki azymutalne z naszymi promami bielikami włącznie. Jakie szkolenie na DP? Czy w ogóle wiesz co to jest? Na pewno nie, inaczej byś takich bzdur nie napisał. Co do maszyny to odsyłam do przepisów PRS. Od wprowadzenia pierwszego statku z napędem diesel elektrycznym upłynęło już ponad 100 (sto) lat. Na mostku to dziś żadna rewolucja a w maszynie to już w ogóle nie ma o czym mówić. Chłopie zejdź na ziemię i nie strasz maluczkich. Prąd elektryczny dzisiaj to naprawdę żadna nowość, a statki z tym napędem to ponad 5% floty światowej.
No to będzie wesolo na przeprawie gdy prom wróci do eksploatacji. zastanawia mnie jakie doswiadczenie na diesel-electric maja obecne załogi. miedzy obecnym systemem a nowym jest duuuuża różnica. czy szefostwo przeprawy pomyślalo już o wysłaniu ludzi na szkolenie DP? panowie!! pooobuuuuda!! sterowanie łódką z azi thrusterami to nie koło to joysticki! a tak na poważnie to w jaki sposób PortControll dopuści załogi na mostku i w maszynie do pracy na promie bez kursu DPO i minimum rocznego stażu? czy będzie malutki wałeczek z dokumentami?
I będzie tak jak z Placem Wolności - zabraknie pieniędzy.
tunel jest za 1, 5 mld a modernizacja promu kosztuje 13 mln, z czego miasto daje 6 mln i jeszcze miasto zarobilo 1 mln na transakcji, czyli mozna w taki sposob wymodernizowac ok 115 promow typu Karsibor
CENA WYMIANY X4 PROMY. CZY BYL BY ZA TO JUZ MOST??
no własnie jak mozna było oszczędzac na promach przecież to zagraza zycdiu pasazerow, dllaczego nie robi tego swinoujska stocznia?
Brawo Alek.
te części, które będą wymieniane są droższe niż wycena gryfii. MSR Świnoujście podało cenę realną, dlatego niestety przegrało...
CENA WYMIANY 8 MILIONOW +- 1MILON i co kopary wam opadly hehhe
To były czasy. Zanim utonęła w szambie handlowej i politycznie poprawne fekalia.. ..
Decydenci są zupełnie pozbawieni zmysłu ekonomicznego, no chyba, ze lubią old-timery lub rekonstrukcje historyczne.
TY GLUPKU JAKI PRZETARG, CZY TY WOGOLE WIESZ CO PISZESZ, JAK NIE PRACUJESZ W MSR TO NIE PISZ GLUPOT
MSR przegrala przetarg, a gryfia jest splukana i bedzie robic remont za kase MSR tak czy siak. O tym jakos nikt nie mowi
Tam jest nieaktualna reklama. Nie ma już hotel'iku Belweder.
Przecież Gryfia i MSR to dzisiaj jedna i ta sama stocznia! Poza tym to Gryfia wygrała przetarg i tyle...
czemu nie MSR ?
Jeszcze powinni go przedłużyć.
Oby ten remont nie kosztował nas więcej, aniżeli wybudowanie nowego promu. Polityka finansowa naszego miasta jest tragiczna, bez uzasadnienia wydaje się publiczne pieniądze zbyt pochopnie.