POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [18.09.2012, 13:23:36] • Świnoujście

Szczecińska Stocznia Remontowa rozpoczyna remont „Karsibora II”

Szczecińska Stocznia Remontowa rozpoczyna remont „Karsibora II”

fot. Adam Strukowicz

W Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” rozpoczęto już remont promu KARSIBÓR II. Podpisana ze Świnoujściem przewiduje zastąpienie klasycznej siłowni spalinowej układem diesel –elektrycznym. Przebudowana będzie również podwodna część dziobowa i rufowa kadłuba jednostki. Prace potrwają do końca 2012 roku.

Prom zacumował przy nabrzeżu SSR „Gryfia” w poniedziałek o godz. 13.00. Po zdemontowaniu przewidzianych do wymiany urządzeń i systemów – zgodnie z przyjętym harmonogramem potrwa to 10 dni – 26 września KARSIBÓR II umieszczony zostanie w doku nr. 3.

W SSR „Gryfia” dokonana zostanie całkowita wymiana układu
napędowego świnoujskiego promu. Dotychczasowy układ napędowy, zasilany wysokoprężnym silnikiem spalinowym, zastąpiony zostanie układem diesel -elektrycznym, w którego skład wejdą: dwa pędniki azymutalne, dwa napędowe silniki elektryczne i dwie przetwornice. Systemy napędowe będą zasilane z elektrowni okrętowej, składającej się z 4 głównych zespołów prądotwórczych o mocy 450 kWe każdy. Na jednostce zainstalowany zostanie również postojowy spalinowy zespół prądotwórczy o mocy prądnicy 100 kWe, zmodernizowane zostaną najważniejsze zespoły okrętowe: balastowy, paliwowy, chłodzenia, oleju smarnego. W ramach modernizacji układu siłowni wykonane zostaną nowe fundamenty pod instalowane urządzenia. Wymienione zostaną podłogi.

Modernizacja siłowni promu wymaga również przeróbki kadłuba
jednostki, polegającej na modyfikacji podwodnej części dziobowej i rufowej, łącznie z powiększeniem ostróg przeciwlodowych. Remont przewiduje także wykonanie prac malarskich całej części podwodnej i wnętrza statku.


komentarzy: 36, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 36

Gość • Czwartek [20.09.2012, 01:11:19] • [IP: 83.21.137.***]

Do 116 jak jesteś takim"ZNAFCOM to rzycę" (życzę) zakupu słownika silisz się na angielski. ..(tam jest głęboko i nie trzeba życzyć stopy pod kilem) Ani Gryfia ani MSR nie ma biura projektów z prawdziwego zdarzenia, zobaczymy kto będzie projektował zmiany kształtu kadłuba i zmiany napędu - komu to zlecą, to wszystko musi być pod nadzorem PRS. W Urzędzie miasta to mogą zaprojektować kibel (wadliwie) ale nie na statkach. Nie był bym złośliwy.Możliwości MSR znam bo przepracowałem tam 23 lata na kierowniczych stanowiskach W czasach swojej świetności to mogła by wykonać taki remont.Remontowaliśmy diesla elektrycznego holownik PEZ z NRD ale nie w tym zakresie Kontenerowce typu KIMO z urządzeniami sterowymi systemu JENKEL a tak przeważnie to były remontowane SASY i szalandy poważny remont z wymianą dna to był na CORAL AKTINIA.Teraz. ..ilu jest spawaczy z klasą PRS. ..ilu rurarzy. ..ilu elektryków. ..ilu silnikowców, Zatrudnianie spółek tego nie załatwi bo tam są ludzie przypadkowi. Piszę to abyś wiedział że. .

Gość • Czwartek [20.09.2012, 00:09:17] • [IP: 92.42.116.**]

232 No patrz, co za pech. Mgła, zatory lodowe, zle prądy wcho lub wychodzące i znow abu, abu. Promy to nie barki desantowe!, które kończa swój żywot niemal po kazdym wejściu na plażę. Rzyczę Ci bezpiecznego pływania w poprzek i trafiania w cel - a nie jest on maly. No chyba, że Misiu znow zaszalał no to przepraszam:-) i pozdrawiam Misia! 146. Yyyyy, jakie biuro projektów? przy urzędzie miasta? takie od dróg i kanalizacji? Czy prawdziwe, z NASZEJ! MSR? Czy calkowicie przypadkowo 232 to nie jest Twój szef? a Ty oczywiście przypadkowo znasz jego IP? ludziu jak jedziesz na wazelinę to wiedz, że azymuty maja oslonę lodową, (kwestia ceny) chyba, że ktoś z Twojego" biura" chce zamontować azipody. dość, czas leciec do pracy. Anyway, guys, good luck:-) I wish you a foot of water under the keel.

Gość • Środa [19.09.2012, 23:32:53] • [IP: 92.42.118.***]

Oby P. Hnatowi nie omsknęła się reka jak będzie podpisywał sposób finansowania tegoż remontu. Dla być może niezorientowanych P.Hnat jest prezesem i MSR i Gryfii i w razie pomyłki zakupy sprzętu na karsibora obciążą naszą stocznię.

Gość • Środa [19.09.2012, 13:25:11] • [IP: 83.21.146.**]

Mam nadzieję że Biuro Projektów rozważyło czy śruby czy pędniki azymutalne. Śruba jest bardziej odporna na prace w warunkach lodowych a zależnie od roku od miesiąca do dwu mogą występować takie warunki, jak zmienią kształty w częściach dziobowych będzie lepiej - pędniki lepsza manewrowość co przy dobijaniu ma zasadnicze znaczenie. 232- nie przejmuj się większość to piszą dzieci.

Gość • Środa [19.09.2012, 10:51:48] • [IP: 92.42.116.**]

232 obawiam się, że pojęcie jak i praktykę jakąś mam na łódkach do DP5 z napędem voight- shneider łącznie o ile wiesz co to jest a jeżeli wiesz to chyba ze słyszenia lub vikipedii. cos mi sie wydaje, że pracujesz na promach ale uwierz mi, że barka desantowa z jej napędem to nie to samo co prom z porządnymi azymutami (mam nadziję, że w oslonie)którym można dobić na milimetry a nie przestawiać nabrzeże. jeżeli chodzi o DP dla pokładu to obawiam się, że raczej Ty nie masz pojęcia co to jest - co widać po sposobie manewrowania. zgadzam się z Tobą w jednym punkcie-znajomość systemu DP/ diesel-elec. dla działu maszynowego" faktycznie" jest zbedna - wystarczy wezwać serwis lub po walnięciu w nabrzeże stwierdzić: ups, coś się zacięło, abu ster, abu śruba. Życzę udanego żeglowania w poprzek Świny a nie przez kilka godzin wzdłuż z prądem.

Gość • Środa [19.09.2012, 09:27:05] • [IP: 31.63.207.***]

przy okazji mogli by wydlozyc prom o jakies 20 metrow :]

ZforM • Środa [19.09.2012, 09:18:14] • [IP: 92.42.116.**]

przepraszam ale czegoś nie rozumię - czy te 13mln to za całość remontu czy tylko robocizna bo jeżeli ktoś z urzędu chce dokonać takich przeróbek za 13 baniek to życzę sukcesu. a przed" sukcesem" radzę zapoznać sie z cenami azi thrusterów - nowymi cenami a nie ze złomowiska i po cenie złomu kupionymi w Norwegii. o agregatach i obrzeżach nie wsponę. no cóż, kolejny przykład życia w wirtualnym świecie i" rozsądnego" zarządzania publicznymi pieniążkami. radzę wrócić do MSR w Świnoujściu zanim nie jest za późno.

Gość • Środa [19.09.2012, 09:16:50] • [IP: 88.156.232.***]

116 Chłopie co ty za bzdury gadasz. Tysiące barek, kutrów, promów i wszelkich statków mają pędniki azymutalne z naszymi promami bielikami włącznie. Jakie szkolenie na DP? Czy w ogóle wiesz co to jest? Na pewno nie, inaczej byś takich bzdur nie napisał. Co do maszyny to odsyłam do przepisów PRS. Od wprowadzenia pierwszego statku z napędem diesel elektrycznym upłynęło już ponad 100 (sto) lat. Na mostku to dziś żadna rewolucja a w maszynie to już w ogóle nie ma o czym mówić. Chłopie zejdź na ziemię i nie strasz maluczkich. Prąd elektryczny dzisiaj to naprawdę żadna nowość, a statki z tym napędem to ponad 5% floty światowej.

Gość • Środa [19.09.2012, 09:03:20] • [IP: 92.42.116.**]

No to będzie wesolo na przeprawie gdy prom wróci do eksploatacji. zastanawia mnie jakie doswiadczenie na diesel-electric maja obecne załogi. miedzy obecnym systemem a nowym jest duuuuża różnica. czy szefostwo przeprawy pomyślalo już o wysłaniu ludzi na szkolenie DP? panowie!! pooobuuuuda!! sterowanie łódką z azi thrusterami to nie koło to joysticki! a tak na poważnie to w jaki sposób PortControll dopuści załogi na mostku i w maszynie do pracy na promie bez kursu DPO i minimum rocznego stażu? czy będzie malutki wałeczek z dokumentami?

Gość • Środa [19.09.2012, 08:05:34] • [IP: 79.162.142.**]

I będzie tak jak z Placem Wolności - zabraknie pieniędzy.

Gość • Środa [19.09.2012, 06:36:53] • [IP: 92.42.114.***]

tunel jest za 1, 5 mld a modernizacja promu kosztuje 13 mln, z czego miasto daje 6 mln i jeszcze miasto zarobilo 1 mln na transakcji, czyli mozna w taki sposob wymodernizowac ok 115 promow typu Karsibor

Gość • Wtorek [18.09.2012, 22:04:26] • [IP: 92.42.113.***]

CENA WYMIANY X4 PROMY. CZY BYL BY ZA TO JUZ MOST??

Gość • Wtorek [18.09.2012, 21:11:56] • [IP: 62.69.248.***]

no własnie jak mozna było oszczędzac na promach przecież to zagraza zycdiu pasazerow, dllaczego nie robi tego swinoujska stocznia?

Gość • Wtorek [18.09.2012, 20:16:24] • [IP: 213.169.117.***]

Brawo Alek.

Gość • Wtorek [18.09.2012, 18:19:32] • [IP: 80.245.181.**]

te części, które będą wymieniane są droższe niż wycena gryfii. MSR Świnoujście podało cenę realną, dlatego niestety przegrało...

Gość • Wtorek [18.09.2012, 18:17:27] • [IP: 92.42.113.***]

CENA WYMIANY 8 MILIONOW +- 1MILON i co kopary wam opadly hehhe

Gość • Wtorek [18.09.2012, 17:56:57] • [IP: 31.63.222.**]

To były czasy. Zanim utonęła w szambie handlowej i politycznie poprawne fekalia.. ..

Seksowny Knur • Wtorek [18.09.2012, 17:26:16] • [IP: 62.69.248.***]

Decydenci są zupełnie pozbawieni zmysłu ekonomicznego, no chyba, ze lubią old-timery lub rekonstrukcje historyczne.

Gość • Wtorek [18.09.2012, 17:15:49] • [IP: 80.245.176.***]

TY GLUPKU JAKI PRZETARG, CZY TY WOGOLE WIESZ CO PISZESZ, JAK NIE PRACUJESZ W MSR TO NIE PISZ GLUPOT

miniek • Wtorek [18.09.2012, 17:06:59] • [IP: 88.156.235.***]

MSR przegrala przetarg, a gryfia jest splukana i bedzie robic remont za kase MSR tak czy siak. O tym jakos nikt nie mowi

Gość • Wtorek [18.09.2012, 16:57:06] • [IP: 31.63.222.**]

Tam jest nieaktualna reklama. Nie ma już hotel'iku Belweder.

Gość • Wtorek [18.09.2012, 16:55:09] • [IP: 92.42.117.**]

Przecież Gryfia i MSR to dzisiaj jedna i ta sama stocznia! Poza tym to Gryfia wygrała przetarg i tyle...

Gość • Wtorek [18.09.2012, 16:46:20] • [IP: 92.22.25.***]

czemu nie MSR ?

Gość • Wtorek [18.09.2012, 16:05:59] • [IP: 31.63.222.**]

Jeszcze powinni go przedłużyć.

Gość • Wtorek [18.09.2012, 16:04:24] • [IP: 209.73.132.**]

Oby ten remont nie kosztował nas więcej, aniżeli wybudowanie nowego promu. Polityka finansowa naszego miasta jest tragiczna, bez uzasadnienia wydaje się publiczne pieniądze zbyt pochopnie.

Oglądasz 1-25 z 36
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■