Etykieta będzie zawierała takie informacje jak: efektywność paliwowa, poziom hałasu toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni.
Nowe zasady wprowadza rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników dróg oraz umożliwienie konsumentom uzyskania pełnej informacji o najważniejszych parametrach technicznych opon.
Tabela mieści się w skali od A do G. „A” określa najlepszą przyczepność, lub najmniejsze zużycie paliwa, natomiast kategoria „G” określa najgorszą przyczepność lub zużycie paliwa.
Na etykiecie informacyjnej znajdziemy też skalę hałasu generowaną przez toczenie się opony. Tu skala zawiera 3 kreski.
i będzie jak z tymi pralkami, wszyscy zechcą mieć dużo droższe z klasą A gdzie o 5% gorszę są w klasie B a tańsze o 30%.ale jak niestać mnie.podział klas dla ludzi którzy kompletnie nie umieją liczyć. podaje przykład: lodówka klasa A energia 1, 2kW na dobe rocznie 438kW cena 1500zł lodówka B klasa 1, 4kw na dobę rocznie 511kW Różnica 73kW zakładając 0, 50gr za kW to 36, 5 rocznie a cena w KLASIE B to 1100 czyli 400 podzielić przez 36, 50 to ponad 10 lat aby się opłacało.tak jest z wszystkim żarówki, opony, pralki itd EUROUNIJNY WAŁEK.
I tak wszystkie beda mialy A i skale halasu dwie kreski
Jeszcze zależy jakie opony. Bo na niektóre trzeba harować 3 miesiące.
Polak i tak kupi najtańsze, w końcu 4 opony to miesiąc pracy
A co, jeżeli opony muszę sprowadzać ze Stanów, bo w Europie są nie dostępne do mojego Pick Up'a, gdyż koła mam nietypowe? P.S. Z tych 72dB poziom hałasu może wzrosnąć do np.81dB (trzy razy głośniej) na kostce brukowej (Np. jadąc po Wojska Polskiego).
Jak na pralce/lodówce. Dobre :)
nooo sppookooo pomysł