iswinoujscie.pl • Wtorek [16.10.2012, 01:41:43] • Świnoujście
Kolejny gigant wpłynie do Świnoujścia. Gazociąg Norstream szlabanem dla wielkich statków?

foto - armator(fot. internet
)
Największy statek w historii portu w Świnoujściu ma przypłynąć 24 października. Jest o 5 metrów dłuższy od m/v Chiara, który zawinął do świnoujskiego portu w sierpniu br. Ogromny masowiec m/v UBC Onsan przywiezie do Świnoujścia amerykański węgiel, który następnie drogą kolejową trafi do największej huty stali w Koszycach na Słowacji. Jednostka bez problemu wpłynie do portu, bo jej maksymalne zanurzenie wynosi 9 metrów. Problem pojawi się jeśli do portu będą chciały zawijać statki o zanurzeniu większym niż 13,5 metra.
Podwodnym szlabanem może okazać się gazociąg Norstream. Rura z gazem położona jest na dnie Bałtyku. Jej trasa krzyżuje się z torem podejściowym do świnoujskiego portu.
Władze portu Szczecin Świnoujście obawiają się, że Świnoujście na zawsze zostanie ograniczone przez położony na dnie Bałtyku gazociąg Nordstream łączący Rosję z Niemcami. Rura z gazem pozwala dopłynąć statkom o maksymalnym zanurzeniu do 13,5 metra. Zarząd portów chce, aby z nabrzeży w przyszłości mogły korzystać jednostki o zanurzeniu 16,7 metra.
źródło: www.iswinoujscie.pl
wezcie pod uwage jeszccze Squat calculation wiec ta rura na 16 metrach ogranicza statki o 13m zanurzenia
jaki on wielki.ale panienki w agencjach beda mialy urobek jak sie filipiny wysypia wieczorami na miasto
A gdzie jest garbus zwany Bzdziągwą? On zawsze jest" najmądrzejszy" w swych komentarzach
Jakiś kiepski tekst, oparty na bzdurach opowiadanych przez PiS i Pana Kublika z Wyborczej. Ich informacje nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. A fakty są takie, że dziś rura w żaden sposób nie wpływa na obecne parametry toru, nie jest zakopana na torze północnym, ale duże statki korzystają z zachodniego, gdzie rura jest zakopana. Do tego już dziś przepłynie nad nią największy statek jaki wejdzie na Bałtyk (parę kabli na wschód od obecnego toru północnego), niestety taki statek stanie na mieliźnie już w Niemczech, po Zatoka jest za płytka. By tak wielkie statki mogły wpływać do Świnoujście trzeba pogłębiać już na wodach niemieckich (kto się na to zgodzi?) i. .. wybudować nowy port w Świnoujściu, bo nawet nowy, Port Zewnętrzny będzie mógł przyjmować statki o zanurzeniu max. 13, 5 metra!!
wszyscy" znawcy" zapomnieli o tzw. Danish Strait czyli wejściu na Bałtyk. Limitacja wynosi 15m zanurzenia. I kropka.
W '89 pamiętam przypłynął największy statek w Historii świata. Był to statek do przewozu rdzy, który naraz mógł zabrać na jeden kurs 97.06 bilionów metrów sześciennych. Miał długość całkowitą trzynastu kilometrów i szerokości dwa i pół kilometra i maksymalnym zanurzeniu tysiąc dwieście metrów. W dziewięćdziesiątym piątym poszedł na żyletki. Załadunek takiego, średniej wielkości statku trwał u nas w porcie dwanaście minut. Nośność (DWT): 1068 t. Pocięty został w Czechosłowacji.
do Gość • Wtorek [16.10.2012, 12:03] • [IP: 80.52.151.**] zanim cos napiszesz poczytaj
Ooooo, ten tym węglem to mnie rozłozył :-(
Ludzie przestańcie dawać się podpuszczać głupkom bawiącym się w politykę. Do Świnoujscia nie będzie wchodził żaden statek o zanurzeniu powyżej 13m a zanurzeniu - 16, 7m to mowy nie ma, bo nie ma tu i nie przewiduje się budowy infrastruktury portowej o głebokości technicznej to umożliwiającej. Po drugie. Nawet najzamożniejsze państwo UE czyli Niemcy nie byliby w stanie przygotować a następnie utrzymać kotwicowiska dla takiego giganta. Polska jest biedna. Dziś głupole żądają pogłębienia toru wodnego do szczecina w sytuacji gdy od 10 lat urząd morski otrzymuje 30-50% potrzebnej kasy na utrzymanie głębokości 10, 5m. Efekt tor jest miejscami ledwo przejezdny wnawet w ruchu jednostronnym.
a w polsce nie ma węgla?
A nie można tej rury potraktować brzeszczotem którejś nocy chyłkiem?
Przecież wszystkim jest wiadomo że właśnie m.in. o ograniczenia portów Ś-cie, Szciecin niemiaszkom i ruskim chodziło. I port i stocznia w Rostoku na tym zyskuj. A my mamy najdroższy gaz w europie i rząd któremu można w twarz pluć a i tak będzie twierdził że deszcz pada.
Gigant wplyna do potru a FLOTA piszy z glodu stocznia cienko przedzie co to sie porobilo
Można puścić konwój dziesięć/dwanaście statków o zanurzeniu jeden metr.
Statki o większym zanurzeniu nie wpłyną na Bałtyk z powodu głębokości cieśniny duńskiej, a więc nie ma problemu.
Aktualnie na torze wodnym rura leży na głębokość 17, 5 metra. Jest 16 metrów głębokości dla dostępnej dla żeglugi. Aby było śmieszniej niemiaszki na swoich wodach terytorialnych 23, 6 km rurę zakopali i tam, poza torem mogą pływać statki o większym zanurzeniu. Przewidziane zanurzenie dla gazowców to 12 metrów. Taki gazowiec może przewozić 300 000 metrów sześciennych gazu. Gazowce o zanurzeniu 10 metrów wożą po 210 000 m3 gazu.
Te" WIELKIE" statki dla których jest" szlaban" z powodu gazociągu nie wpływają na Bałtyk!
Po co pogłębiać tor wodny do Szczecina, jak ja lada dzień odpalam spychacz i mam zamiar zasypać Kanał Piastowski? To by był totalny nonsens pogłębiać tor wodny.
ale ta wyspa czerwona o rany ruska i niemca w tylki by powchodzili :-(
Zarząd portu może chcieć. Trzeba mieć na to dużo kasy i nie wiadomo czy będzie zapotrzebowanie. Pisowcy gadają jak zwykle bez sensu, aby gadać.Ciemny lud może to kupi.
Moze podacie jaką głębokość ma kanał w Swinoujściu.Wasza informacja o szlabanie jest tyle warta co Bredzińskiego o blokowaniu portu w Szczecinie gdzie wchodzą statki o zanurzeniu chyba z 8 m a w planach nie ma zadnych przymiarek do pogłębienia toru wodnego dokilkanaście m.
Na bałtyk moga wplywac statki tylko do 15 m zanurzenie, a rurociag lerzy na 25m.Gazociąg Norstream szlabanem dla wielkich statków? cos sie chyba komus pomylilo?
Ot i cała rzetelność dziennikarskiego fachu. O 5 metrów dłuższy od m/v Chiara i wszyscy już wiedzą o co chodzi. Bo w sierpniu całe Świnoujście obserwowało, jak cztery holowniki ustawiały go przez całe przedpołudnie przy nabrzeżu. I co ważniejsze, każdy czytający ten tekst zna parametry obu tych statków. Ludzie! Nauczcie się pisać wyczerpujące informacje! A tak łatwo to wszystko znaleźć na wiarygodnych portalach w Necie. Zbudowany w ubiegłym roku m/v UBC Onsan pływa pod holenderską banderą jako bulk carrier. Ma 263 metry długości i 42 metry szerokości. Z informacji mapy radarowej wynika, że płynie z Norfolk do Świnoujścia z zanurzeniem 13, 1 metra, ale ostatnie dane transponder przekazał 6 października. Statek pływa z szybkością 10, 7 kts (węzły), co daje w przeliczeniu niespełna 20km/h. Czytelnikowi należy podawać kompletną, pełną informację. Od szukania danych jest właśnie dziennikarz, który próbuje zainteresować swoim tekstem użytkowników www.
Wszystkie roboty piątej generacji można wyrzucić na złom!
dlatego ludzie juz sa mobingowani premiami itp praca w niedziele przez spolke nie przez port a kto nie pojdzie ten ma po premi tak sie zmusza w phs ludzi do nadgodzin za pol darmo w sobote i niedziele 10 zl na godzine