POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [22.10.2012, 07:35:17] • Świnoujście

Jak liczyć śmieci? Nasi Czytelnicy już wybrali

Jak liczyć śmieci? Nasi Czytelnicy już wybrali

fot. Sławomir Ryfczyński

Urzędnicy zapytali mieszkańców, jak w przyszłym roku mają być naliczane opłaty za wywóz śmieci. My też zadaliśmy takie pytanie. W ankietach przygotowanych przez magistrat wzięło udział ponad 600 osób. W naszej sondzie oddano 4319 głosów. Najwięcej Czytelników iswinoujscie uważa, że opłata za śmieci powinna uwzględniać liczbę mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość (58% respondentów). W ankietach urzędowych podobnie - najwięcej osób opowiedziało się za naliczaniem opłaty od liczby mieszkańców danej nieruchomości (50,81%).

Niedawno w Urzędzie Miasta Krzysztof Szpytko, naczelnik wydziału ochrony środowiska i leśnictwa z Urzędu Miasta mówił, że ta właśnie metoda może być najbardziej akceptowana społecznie.

- Jest bezpośrednia zależność między tym, ile jest mieszkańców, a ile odpadów – mówił K. Szpytko.

Ale też ostrzegał, że można tutaj „zakombinować” i nie wykazywać, ile faktycznie osób mieszka w lokalu.

25 procent uczestników naszej sondy skłania się ku metodzie uwzględniającej ilość zużytej wody w nieruchomości. Tutaj będzie widać, ile osób mieszka rzeczywiście w lokalu. W gminach turystycznych ta metoda jest polecana.

Z ankiet urzędowych wynika, że niemalże połowa biorących udział również popiera tę metodę (43,35%)

Tylko 5 procent głosów w naszej sondzie oddano na metodę uwzględniającą powierzchnię lokalu mieszkalnego (wyniki ankiet urzędowych to 2,55 %), a 11 procent - gospodarstwa domowe (ankieta magistratu – 3,28 %)

- Ostateczną decyzję, która metoda będzie obowiązywała w naszym mieście podejmą radni. Ale dzięki tym wszystkim , którzy wzięli udział w naszych konsultacjach, zanim zagłosują, będą wiedzieli, co na ten temat myśli znaczna część mieszkańców miasta. A to bardzo ważne, szczególnie w sprawie, która dotyczy każdego świnoujścianina – mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta.

Głosowanie nad wyborem konkretnej metody naliczania opłaty śmieciowej zostanie przeprowadzone już w listopadzie na nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej. To wtedy władza wykonawcza, którą w tym wypadku jest Prezydent Świnoujścia, będzie przedstawiała projekt uchwały w tej sprawie. Jaki to będzie projekt okaże się więc w listopadzie, a jak zagłosują radni? Miejmy nadzieję, że w tej sprawie będą robić wszystko na korzyści mieszkańców i pozbędą się osobistych animozji by wybrać najbardziej ekonomiczny z możliwych wariantów.

- W tej chwili wiemy już, że na wysypisku, na którym Świnoujście składuje wszystkie odpady, opłaty wzrosły. Teraz, jeżeli przyjmiemy każdy wariant płatności, który był prezentowany na spotkaniach, to okazuje się, że każdy z nich jest droższy od dotychczasowego. Wynika to oczywiście z wielu wariantów, ale w zależności od tego, który ze sposobów naliczania opłat przyjmie Rada Miejska, to opłata może być trochę wyższa lub trochę niższa – zaznacza Irena Kurszewska. - Moim jednak zdaniem najtrafniejszą metodą naliczania opłaty w warunkach świnoujskich, będzie opłata związana z ilością zużytej wody. Gdyż wynika to ze specyfiki Świnoujścia. Gdybyśmy liczyli od mieszkańców, to w okresie letnim mamy przecież turystów, którzy także produkują śmieci. Trzeba by było wtedy prowadzić dokładne dane meldunkowe, które pozwoliłyby uczciwie naliczyć opłaty na każdej posesji, a to przecież niemożliwie. Takie naliczanie opłaty na pewno byłoby z punktu widzenia społecznego po prostu niesprawiedliwe. W naszych warunkach jedynym miarodajnym przelicznikiem będzie więc zużycie wody. – dodaje radna Platformy Obywatelskiej.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 51, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 51

Gość • Wtorek [23.10.2012, 20:54:17] • [IP: 93.94.189.***]

absolutną rację ma przedmówca, popieram

Gość • Wtorek [23.10.2012, 18:16:34] • [IP: 80.245.186.***]

DLACZEGO NIE WYPOWIEDZĄ SIĘ DECYDENCI PODWYŻEK I RADNI JAK ROZWIAZAĆ PROBLEM BY ŚMIECI BYŁO MNIEJ I WTEDY PODWYŻKI NIE BĘDĄ KONIECZNE!!MY WAM PODAJEMY JAK NA TACY, OTWORZYĆ PUNKTY SKUPU SUROWCÓW WTÓRNYCH!!DZIECI, MŁODZIEŻ, DOROŚLI BEDĄ NOSILI DO SKUPÓW:MAKULATURĘ, SZKŁO, PLASTIK, METAL ITD.REKLAMA TV POKAZUJE ILE KURTEK POLAROWYCH MOZNA WYPRODUKOWAĆ Z BUTELEK PETÓW I CO?.PRZECIEŻ OBJETOŚĆ ŚMIECI POWIEKSZAJĄ WSZELKIE OPAKOWANIA PLASTIKOWE PO CHEMII, WODZIE, SOKACH, KARTONY ZE SKLEPÓW, NAS MIESZKAŃCÓW UBYWA, SKĄD ZATEM ŚMIECI PRZYBYWA?RUSZCIE RADNI TYŁKAMI DO NIEMIEC, SKANDYNAWII I ZOBACZCIE JAK TAM WYGLĄDAJĄ SKUPY PRZY MARKETACH NP, W DANII WRZUCA SIĘ PUSZKI PO PIWIE I DOSTAJE JAKBY ZWROT KAUCJI, WE FRANCJI SKUPUJE SIĘ WSZYSTKO, MY TEŻ TAK MIELIŚMY W KOMUNIE!!NIE PAMIETACIE TEGO?NIE MACIE WYOBRAŻNI O ILE MNIEJ SMIECI BYŁOBY W MIEJSCACH PUBLICZNYCH, GDYBY TE WSZYSTKIE OSZCZYMURY ZBIERAŁY NAM SUROWE WTÓRNE?MIELIBY ZAJĘCIE, NIE SPALIBY NA ŁAWKACH W CENTRUM, PARKI BYŁYBY CZYSTE ITD.DLACZEGO TEGO NIE ZROBICIE!TYLKO PODW

Gość • Wtorek [23.10.2012, 07:14:22] • [IP: 31.63.254.***]

„Gość  Poniedziałek [22.10.2012, 16:01]  [IP: 82.145.84.**] ... a jak ktos ma ogrodek trawnik i w sezonie letnim tzreba podlewac to nijak ma sie to do produkcji smieci. wiec jak Pan wyjasni ten problem ? Gość  Poniedziałek [22.10.2012, 14:55]  [IP: 83.8.48.***] Udowodnijcie, że zakwaterowany wczasowicz, stołujący się w stołówkach, barach i restauracjach produkuje tyle samo śmieci na kwaterze co gospodarz.Nagroda Nobla !” Źródło: IKamien.pl

Gość • Wtorek [23.10.2012, 01:05:23] • [IP: 93.94.189.***]

a ja proponuję uzależnić od wysokości zarobków!!

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 22:46:52] • [IP: 83.21.29.***]

To co tutaj piszecie jest do kitu powiem dlaczego.Mam dom i wiadomo, ze muszę podlewać ogród.Więc pytam jak się to ma do ilości osób zamieszkujących i zużywających wodę.Do tej pory płacimy za wywóz pojemnika 120l i chyba powinno dotyczyć tych, którzy maja prywatną posesję.Nie mówię o osobach zamieszkujących w blokach mieszkalnych czyli spółdzielców bo tych jest najwięcej.Tutaj jest problem gdyz Kowalski wrzuca np.500kg w miesiącu a Kwiatkowski 150l i gdzie jest skala porównawcza.Od ilości wody tez g...wno warte bo tą samą miarą można liczyć jednego i drugiego.Najlepszą miarą jest tzw.miara Joncle'o każdy płaci np 50 zł miesięcznie i czy wrzuci do swojego czy innego pojemnika to i tak zapłaci.

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 22:04:42] • [IP: 81.191.91.***]

to ja juz boire sie za kopanie swojej studzienki i mam gdzies te wasze naliczanie

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 19:20:24] • [IP: 95.129.228.**]

Durnowate to nasze społeczeństwo, nie jest w stanie dokonać rzetelnej analizy. Miasto powinno podjąć decyzję samodzielnie nie oglądając się na wątpliwej jakości sondy.

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 19:00:43] • [IP: 80.245.181.***]

Moim zdaniem sprawa śmieci powinna pozostać wg.starych zasad.No ale PO znowu chce nam polepszyć życie.Jak jest dobrze to trzeba to spier...ć, a co takie jest właśnie PO.

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 18:53:31] • [IP: 83.25.172.***]

a ile zapłacą właściciele lokali bez liczników wody. Ryczałt ? To wszyscy zgłoszą brak liczników

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 17:23:34] • [IP: 80.245.181.***]

GTA IV :D

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 16:33:15] • [IP: 92.42.117.**]

"Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 16:21] • [IP: 178.238.245.***] Uważam że opłata powinna być zależna tylko od osoby." - masz absolutną rację, tylko jak stwierdzić ile osób mieszka? Przecież nie na podstawie meldunku. Stąd metoda na podstawie zużycia wody jest jak najbardziej sprawiedliwa, choć oczywiście nie doskonała, ale lepszej nie ma.

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 16:21:07] • [IP: 178.238.245.***]

Uważam że opłata powinna być zależna tylko od osoby.Za to że lubię brać prysznic 3 razy dziennie płace za wodę i ścieki więcej i koniec.K ąpiel nie powoduje wytwarzania śmieci więc dlaczego miałbympłacićdodatkowo.

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 15:20:57] • [IP: 67.159.36.**]

Może zacząć od tego, by kosze na śmieci stały się obowiązkowe, dla wszystkich sklepów, sklepików i stoisk handlowych. Naliczanie od faktycznej ilości wyprodukowanych śmieci, niestety jest trudne, to może zrobić naliczanie od ilości zużytej wody, jednak przy weryfikacji ilości osób, w wypadku domów jednorodzinnych?

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 15:18:38] • [IP: 31.63.254.***]

A za czasów PRL było jakoś normalnie ze wszystkim, nie tylko ze śmieciami.

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 15:00:23] • [IP: 92.42.113.**]

Do goscia-Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 13:04] • [IP: 82.177.169.***] Najlepiej placic od ilosci wyrzucaych smieci. Mieszkalem w Holadii -------------Juz to widzę u nas.Najpierw składałby śmieci na balkoniku, a potem wszystkie wory do jednego giganta.I tak produkowałby 1 worek na tydzień.

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 14:45:34] • [IP: 62.69.255.***]

Jest jeszcze jedna prawda mniej osob w lokaluwcale nie oznacza mniej smieci, wrecz przeciwnie, naliczanie wg. zuzytej wody szybko da znac po zapachu w autobusie, sklepie i innym miejscu, np.w kolejce w banku!To dopiero bedzie radosc

Q - rozwadze. • Poniedziałek [22.10.2012, 13:24:40] • [IP: 83.21.157.**]

Licznik kosztuje 68 zł a założenie około 300 zł - 500 zł problem jest taki że Zak.Wod. Kan. nie chcą odczytywać z liczników indywidualnych tylko z licznika zbiorczego bo tak im wygodnie.Suma odczytu z licznika zbiorczego nigdy się nie będzie się zgadzać z sumą odczytu z liczników indywidualnych (bo jest błąd przyrządu). Kto to będzie wyrównywał ? To są problemy wodno - śmieciowe TO MOŻNA ROZWIĄZAĆ, będzie lepsze od tego co jest. Trzeba zmienić system bo naturę ludzką trudno zmienić. Więc opłatę za wywóz śmieci uzależnić od zużycia wody. Absolutnej sprawiedliwości nie ma i nie będzie bo to nie możliwe.

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 13:04:42] • [IP: 82.177.169.***]

Najlepiej placic od ilosci wyrzucaych smieci. Mieszkalem w Holadii i tam placi sie za kazdy smietnik + oplata rocza. Mieszkacy blokow maja smietniki, ktore otwieraja sie po przylorzeniu karty z chipem -" iteligetny" smietik zapamietuje kto i ile workow wywalil - plus oczywiscie oplata roczna. Poza tym smieci sie segreguje osobne smietiki (czarne) na" wszystkie" smieci, zielone pojemniki na odpady organiczne. Papier, szklo i plastik za darmo. Proste i skuteczne

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 12:54:01] • [IP: 92.42.113.**]

Na śmieciach można zarabiać!!Możemy wysyłać je do Szwecji.Szwecja okazała się tak zaawansowana w recyklingu odpadów, że ma za mało własnych śmieci i musi je importować od sąsiadów. Wszystko po to, by wykorzystać je jako paliwo w alternatywnym procesie wytwarzania energii. Co wy na to??

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 12:48:03] • [IP: 31.63.240.***]

Jak nie masz licznika to nie będziesz płacił.

O Zjednoczonych Tyłkach • Poniedziałek [22.10.2012, 12:43:49] • [IP: 93.94.190.**]

Zjednoczone Tyłki Urzędnicze wymyśliły Rzeczywistość i my teraz śpiewamy chóralne pieśni pod tę nutę. Oni określą, że babcie 80-letnie mają wyprodukować wagon śmieci przez rok, bo jak nie wyznaczą tym babciom tego życiowego, przedśmiertnego zadania, to taka babcia zarzuci śmieciami cały las, po którym Szpytko biega ze swoim niebezpiecznym psem.Pozbawiły na Te Tyłki szans na wybór firmy przewożącej śmieci, pozbawią wszelkiej motywacji, by mniej śmiecić, pozbawią jeszcze większej ilości pieniędzy poprzez nowy ukaz iście carski z ducha. To są czasy OPRESJI URZĘDNICZEJ pod szczytnymi hasłami ekologii i troski o czystość.

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 12:34:38] • [IP: 31.63.254.***]

Nie mam np. licznika na wodę, i jak mi udowodnią ile zużyłem wody?

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 12:11:01] • [IP: 62.69.250.**]

Pytanie ludzi o takie sprawy nie jest najrozsadniejsze, gdyż problem wbrew pozorom jest złożony i jego zrozumienie przekracza mozliwości wiekszości pytanych.

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 12:05:37] • [IP: 95.129.225.**]

Powinniśmy płacić od ilości wyrzucanych śmieci to byłoby najsprawiedliwiej. Mamy przecież wiele dzieci uczących się poza Świnoujściem, czy to nasza wina, że nie mamy tu wyższych uczelni?

Gość • Poniedziałek [22.10.2012, 11:42:54] • [IP: 80.245.182.***]

Najlepiej opłatę naliczać od odprowadzonych gówien.Niektórzy mogą nie używać wody do spłukiwania a popychać nogą.W tym przypadku należy wstawić liczniki w gacie lub do rurociągu kanalizacyzacyjnego.Ha!

Oglądasz 1-25 z 51
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ O godz. 16.00 w tunelu pod Świną wprowadzono ruch wahadłowy. W Świnoujściu tworzą się korki. Cały czas kursują promy na przeprawie w centrum miasta ■ Około godziny 14:30 doszło do zderzenia samochodów w tunelu pod Świną. Na miejscu pracują służby, które mają jak najszybciej udrożnić przejazd ■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■