iswinoujscie.pl • Wtorek [26.03.2013, 13:19:53] • Świnoujście
Dzięki remontowi Karsibora II oszczędzą na paliwie

fot. Sławomir Ryfczyński
Przewidywane oszczędności związane z wymianą napędu to około 15 procent kosztów paliwa. Nie był to jednak jedyny powód, dla którego inwestycja ta była niezbędna – podkreśla Robert Karelus, rzecznik prezydenta. Jednostka ma wrócić do pracy na początku kwietnia, wraz z nowym – miesięcznym grafikiem dla promów.
Karsibór II po opóźnieniach związanych z wymianą elementów napędu, stoi już w Świnoujściu gotowy do eksploatacji.
- Przed włączeniem do eksploatacji na promie wykonano jeszcze dodatkowe prace, takie jak remont toalet, oraz wymiana okien w sterówce. Załoga obsługująca jednostkę przeszła również 2-tygodniowe szkolenie na Karsiborze II, w zakresie obsługi jednostki z nowym napędem – mówi Robert Karelus.
źródło: www.iswinoujscie.pl
jedynym oszczednym rozwiazaniem sa mosty i tunele elo
Jak najszybciej należy wybudować niski most, a więc i krótki z podnoszonym dwa razy na dobe przęsłem. W wypadku uiszczenia przez armatora dodatkowej słonej opłaty most można otwierać na życzenie statku. Jeśli lobbiści nadal uważają, że powinien powstać drogi w budowie tunel, niech po prostu natychmiast dołożą sie do jego budowy.
Do GOSCIA z godz. 9.24.23 Co do KARSIBORA II mam pewne spekulacje niedoswiadczona złoga która nie pływała na tych pędnikach nawet dwa tygodnie takeiego se plywania nic im nie pmoże to sa inne pedniki zle ustawienie i po promie a ze pala mniej to ok ale bd sie przyegrzewaly ^^ l)
15 procent?? narazie to pala wiecej jak he he he stare niedlugo wchodzi do jazdy ta obadamy te oszczednosci jezeli maistry nie psypierdacza w cos co sie nazywa nabrzezem
Coście się uwzięli na te oszczędności paliwa. Nafciarze pilnują by silniki paliły jak smoki. Przecieżtak samo jest z samochodami. Nowe a żrą paliwo aż miło, chyba że jedziesz na 5 biegu max 50 km na godzinę. Karsibór II dzięki pędnikom będzie bezpieczniejszy i sprawniejszy w manewrowaniu. skończą się czasy gdy w czasie sztormu prom dobijał 15 lub więcej minut.
PROSZĘ PANA O NIEDOPUSZCZANIE KOMENTARZY Z BŁĘDAMI ORTOGRAFICZNYMI. JEST TO BARDZO ŻENUJĄCE I PRZYNOSI WSTYD TEMU PORTALOWI
Gość • Wtorek [26.03.2013, 18:44:22] • [IP: 92.22.40.***] remont toalet się należy, kiedys, podczas kożystania z toalety na promie dwa szczury sie na mnie rzuciły z zasadzki i jeden mnie ugryzł w noge - TEN DRUGI ZAPEWNE ZABRAŁ CI PORTFEL I UCIEKŁ
oszczednosci to by byly gdyby ktos przypilnowal co wywoza pracownicy w beczkach albo ich znajomi
take myljony na remont szkoda ze nie dla mserki by podatek zapłacili w mjesicie by sie przydała kasa dla pracownikuw
zaloga jest okrojona do minimuj nie moze pracowac na promie mniej osob i tak jest tylko 6 osob a uwierzcie mi ze gdyby nie ci ludzie tam pracujacy to te promy juz by wogle nie plywaly nie wspomne o wygladzie i zachowanym w miare porzadku niestety mam bydlo nie spoleczenstwo ktore wszystko niszcza (szczaja na podlogi i sciany, pisza markerami po toaletach, s...ą na deske zamiast do toalety, kradna kratki wentylacyjne wykrecaja kurki, wywalaja zawartosci popielniczek na poklad, pluja na szyby w przedziałach mozna by wymieniac w zeszlym roku na jednym z karsiborow ktos rzucil rozjechanego kota na poklad a kto inny postawil klocka na odbojnicy GRATLUACJE narodzie :)
starej klikiepasuje przeprawa promowa, bo moga ciagle sie nachapac, zamiast zainwestowac w tunel albo most, ale po co, niechkradna dalej...prosto, dobitnie i na temat
co za miasto... mamy samych specjalistów od wszystkiego - szpitala, silników, rewitalizacji, ekshumacji, sportu. i każdy zna się na wszystkim a na kulturze i ortografii przede wszystkim
A Gryfia karę zapłaciła?
i tak most lub tunel byłby lepszy...
remont toalet się należy, kiedys, podczas kożystania z toalety na promie dwa szczury sie na mnie rzuciły z zasadzki i jeden mnie ugryzł w noge
Te podawane obecnie oszczędności to tylko teoria bo rzeczywistość sama to zweryfikuje. Poza tym prócz oszczędności została chyba jeszcze zwiększona moc a to wpływa również na bezpieczeństwo pływania (kożyść bardzo ważna) . Tak czas wszystko pokaże a do tego czasu wszelkie mądrkowanie jest zbyteczne.
tak te 7 milinow poszlo na remont toalet.
Do gościa z 1644 gdzie przeczytałeś o tych 20 mln?
POŁOWA MIASTA JEŹDZI NA ZIELONEJ ROPIE Z KARSIBORÓW A RZECZNIK MÓWI COŚ O OSZCZEDZANIU NA PALIWIE :)
Żeby pływać zgodnie z rozkładem no to prom musi chodzić na 3 agregatach co jeszcze bardziej zwiększa koszty paliwa w porównaniu do pozostałych trzech karsiborów;P
Jak to 20 milionów na jeden prom?? Mowa była o 13 miln. Kto i gdzie podał ostateczną cenę promu? Coś przeoczyłem?
Ehe już na na pewno :)))))))))))))))))))))))))
Prom jeszcze nie spędził ani jednego dnia na przeprawie a mądrzy już wyliczyli oszczędności. Dorzućcie jeszcze do tego wymianę oleju w silnikach (co 500 godzin pracy) oraz bardzo drogi serwis Caterpillara. Za liczydła i do klawiatury !
Na jednostce nie można inaczej zaoszczędzić jak tylko montując ekonomiczniejsze urządzenia.W tym przypadku 15 % to godna cyfra.Można mniej załogi, ale przypuszczam, że pływają na dopuszczalnym przepisami stanie załogi.Można wykonywać samoremonty, tak jak na statkach pełnomorskich, oszczędzając na wygórowanych stawkach firm remontowych.Przede wszystkim trzeba prowadzić właściwą eksploatację urządzen.W eksploatację wchodzi wszystko, uruchamianie, odstawianie, nadzór podczas pracy, usuwanie niesprawności, remonty.Załoga musi reprezentować dość wysoki poziom wyszkolenia i umiejętności praktycznych.20 milionów to dużo ale mam nadzieję, że zakres prac remontowych i podpisanie końcowych, odbiorczych dokumentów dokonali fachowcy, którzy podchodzili do sprawy po gospodarsku.
dwa tygodnie overlapu to na divingu nie mialem koorwa...heheh...